• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing

10 sprawdzonych sposobów na zwiększenie zasięgu marki w Internecie

Wpis sponsorowany by Wpis sponsorowany
24 marca 2021
Reading Time: 5 mins read
26
SHARES
1.3k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Proces budowania marki musi przebiegać bardzo naturalnie. Minimal Office coś o tym wie: nieraz pomagaliśmy wystartować startupom i za każdym razem sukces takiego przedsięwzięcia nie przychodził od razu. Największym osiągnięciem dla tego typu brandów jest stworzenie wokół siebie publiczności złożonej z obecnych i potencjalnych klientów, którzy darzą twórców marki swoim zaufaniem. Jak to zrobić? Poznajcie kilka z naszych sposobów!

Powiązaneartykuły

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

#1 WYZNACZ GRUPĘ DOCELOWĄ

Minimal Office radzi: odbiorcami Twojej marki nie mogą być wszyscy – prowadzi to do produkowania zbyt ogólnych treści, a co za tym idzie, do całkowitego pominięcia marki wśród osób potencjalnie zainteresowanych. Nie tędy droga.

Musisz określić swoją niszę (profil klientów), która chętnie skorzystałaby z Twoich usług, rozumieć jej sposób postępowania oraz znać proces podejmowania decyzji zakupowych. Wiek, miejsce zamieszkania, hobby lub jego brak, styl życia, płeć to tylko niektóre z kryteriów, na które warto zwrócić uwagę.

Pamiętaj: im lepiej rozumiesz swoją grupę docelową, tym łatwiej będzie Ci do niej dotrzeć.

#2 DOBIERZ ODPOWIEDNI CONTENT

Rodzaj contentu jest mocno związany z wybraną wcześniej grupą docelową.vJeśli swój produkt kierujesz do specjalistów w danej dziedzinie musisz liczyć się z tym, że będą zainteresowani detalami i mogą poprosić Cię np. o dostarczenie broszury ze szczegółowymi informacjami o produkcie oraz będą bardziej uważni na wszelkie błędy merytoryczne. Z kolei młodzież dużo szybciej sięgnie po atrakcyjną wizualnie infografikę w Internecie niż po ulotkę pełną długiego, mało zrozumiałego tekstu.

Podane przykłady to pewien rodzaj generalizacji, natomiast trzeba zwrócić uwagę na to, że sposób podania treści ma znaczenie. Czasem lepiej zdecydować się na krótki, zabawny post niż podawanie obszernych danych statystycznych.

#3 DODAWAJ AKTUALNE TREŚCI

Bez aktualnych treści dana marka nie ma co liczyć na zainteresowanie klientów. Jesteśmy społeczeństwem innowacji – lubimy być na bieżąco i nadążać za trendami. Jeśli od wieków nie aktualizowałeś swojej strony internetowej to może trzeba pomyśleć o bardziej przejrzystym układzie strony i nowym tekście promocyjnym? A może Twoje social media ostatni post widziały pół roku temu? Czy właśnie przegapiłeś okazję, by podzielić się sukcesem swojej firmy z jej potencjalnymi klientami?

Brak częstych aktualizacji sprawia, że klienci tracą do danego brandu zaufanie. Jeśli coś stoi w miejscu znaczy to, że się nie rozwija – pomyśl o tym.

#4 PUBLIKUJ REGULARNIE

Regularne publikacje łączą się bardzo mocno z aktualnością treści. Jest to właściwie jeden połączony organizm – jedno bez drugiego nie pomoże odnieść nam zamierzonego sukcesu. Jeśli informacje dotyczące naszej marki pojawiają się na blogu co tydzień, ale za każdym razem dotyczą projektów zrealizowanych kilka lat wcześniej to coś tu nie gra.

Klient nie chce być królikiem doświadczalnym – potrzebuje przetestowanych rozwiązań, które sprawdziły się nie tylko jemu. Dlatego też warto zamieszczać opinie osób zadowolonych z zakupu danego produktu bądź usługi. Istnieje szansa, że jeśli ludziom podobnym do mnie coś się sprawdziło, to może będzie odpowiednie i dla mnie.

Niemniej jednak regularność jest kluczowa dla internetowych wyszukiwarek i algorytmów. One promują to, co najnowsze, więc im częściej publikujemy, tym otrzymujemy wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto zatroszczyć się o SEO – frazy kluczowe związane z daną marką korzystnie wpłyną na jej pozycjonowanie.

#5 ZADBAJ O ESTETYKĘ PROFILU

Lubimy oglądać to, co sprawia nam wizualną przyjemność – z tego powodu producenci dóbr luksusowych np. perfum czy zegarków bardzo mocno dbają nie tylko o wygląd samego produktu, ale i jego opakowanie.

Atrakcyjna forma podania zwiększa siłę rażenia produktu – czy nigdy nie kupiłeś czegoś, co po prostu ładnie wyglądało? A może byłeś w sytuacji wyboru pomiędzy dwoma produktami w podobnych cenach i wybrałeś ten, który miał Twoim zdaniem ciekawszy design?

Ta sama zasada obowiązuje w social mediach – spójne pod względem kolorystyki profile zdobywają dużo więcej wyświetleń i osób obserwujących niż te, które o spójność estetyczną nie zatroszczyły się dostatecznie dobrze. W Internecie można znaleźć mnóstwo aplikacji oferujących layouty, które mają pomóc w zachowaniu podobieństwa między zdjęciami – może warto się do nich przekonać?

#6 PROWADŹ INTERAKCJĘ Z ODBIORCAMI

Brzmi to dość oczywiście, ale z doświadczenia wiemy, ze takie nie jest. Jeden z Twoich klientów pozostawił Ci opinię? Podziękuj mu! A może dostałeś komentarz na Instagramie marki i na niego nie zareagowałeś? Czasami kliknięcie serduszka i miłe słowa podziękowania mogą zdecydować o poleceniu Cię znajomym! Pamiętaj: każda osoba jest ważna. Budujesz swoją markę nie dla zbiorowości, a dla każdego potrzebującego Twojej usługi klienta.

#7 ZAANGAŻUJ SWOJĄ SPOŁECZNOŚĆ

Chcesz wprowadzić nowy produkt na rynek, ale nie wiesz, czy się przyjmie? A może nie umiesz zdecydować się na jeden kolor spośród dwóch? Zastanawiasz się, czy więcej osób będzie zainteresowanych szkoleniem online czy może jednak wolałoby przyjechać w jedno miejsce? Nic prostszego – zapytaj!

Jako społeczność kochamy doradzać innym! Wykorzystaj to – pokaż odbiorcom, że liczysz się z ich zdaniem. Zaoszczędzi Ci to wielu zmartwień i nietrafionych decyzji, a także pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojego przedsiębiorstwa.

#8 SŁUCHAJ SWOICH ODBIORCÓW

Jeśli już zapytałeś swoich odbiorców o zdanie, bądź konsekwentny – nie zmieniaj ich decyzji w ostatniej chwili. Zrób to, czego oni potrzebują – w końcu to dla nich tworzysz swoją markę.

Ta reguła sprawdza się również w mediach społecznościowych – zauważyłeś, że Twoim klientom podoba się grafika w formie karuzeli? Rób ich więcej. A może chętniej odpowiadają na ankiety typu TAK/NIE niż rozpisują się w komentarzach? Nie zmieniaj swojej publiczności na siłę – pozwól jej być taką, jaką jest i staraj się do niej dopasować.

#9 BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z NOWOŚCIAMI

Nowości mocno wiążą się z zasadą aktualności treści, jednak w tym punkcie chodzi nam o coś innego – staraj się nie wypaść z obiegu jeśli chodzi o nowinki techniczne, instagramowe oraz związane z Twoją branżą.

Koledzy po fachu testują nowe rozwiązanie? Obserwuj, czy przynosi ono zamierzony efekt. Dodajesz regularnie zdjęcia na Instagram, ale nie używasz hasztagów ani nie słyszałeś o różnych formach aktywności na Instastories? Takie działanie ucina zasięgi, a Twoim celem jest jak najbardziej efektywne wykorzystanie dostępnych możliwości.

#10 UWIERZ W SWOJĄ MARKĘ

Jeśli Ty sam nie wierzysz w swój, nie pomoże Ci żaden marketingowiec. To Ty jesteś najlepszym ambasadorem swojego brandu – jeśli spełnia on realnie Twoje wymagania jest ogromna szansa, że spodoba się również komuś innemu, kto może mieć podobne spojrzenie na świat!

Tego za Ciebie nie zrobimy – o całą resztę możesz poprosić Minimal Office.

 

Artykuł zewnętrzny przy współpracy z Minimal Office.


Zobacz też:

  • Czy warto prowadzić blog firmowy?
  • Czym jest content marketing i od czego zacząć? 
Share10Tweet7Share2

Related Posts

Geek Cat - Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?
Marketing

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

by Wpis sponsorowany
27 grudnia 2022
Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego
Marketing

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

by Wpis sponsorowany
15 grudnia 2022

Justyna Kot | geekcat.pl

Cześć, jestem Justyna. Pomagam innym „ogarnąć się” w Internecie i okolicach 🙂

Od ponad 7 lat zajmuję się marketingiem, a od prawie 30 z niezmienną fascynacją śledzę rozwój nowych technologii. Zawodowo wspieram marki w rozwoju i działaniach marketingowych. Jestem także mentorem z zakresu marketingu & growth w programie Google for Startups Accelerator.

  • 30 pomysłów na posty (na cały miesiąc)
  • spis specjalnych dni i świąt wypadających w miesiącu
  • arkusz z kalendarzem do planowania postów
  • 2 wersje kolorystyczne (turkusowa i szara, przyjazna w druku)


Dzięki!

Sprawdź swoją skrzynkę emailową 🙂



Instagram

  • Bywają dni, kiedy NAPRAWDĘ ciężko jest się skupić - nawet jeśli uwielbiasz swoją pracę.

W takich momentach wracam do metody, która nigdy mnie nie zawodzi:

✅ wyciszające słuchawki, które odcinają głosy otoczenia 

✅ playlista odtwarzająca tzw. biały szum (u mnie do tego lecą jeszcze dźwięki z kabiny samolotu lub odgłos deszczu)

✅ timer ustawiony na konkretny blok czasowy - u mnie sprawdza się praca przez 45 minut + krótka przerwa, modyfikuj te okna dowolnie i sprawdź jak długość okna wpływa na Twoje skupienie ✨

#focus #airpods #anclife #airpodspro #airpodspro2 #binaural #white #noise #noiseisolation #studio #studiolife #workflow #workflow #productivity #productivityhacks #productivitytips #productivity #produktywność #whitenoiselover #białyszum #skupienie #skupienieuwagi
  • DIY Lights in jar 💡🍯
  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • QUICK LUNCH RECIPE 🍲

[PL below ⬇️]

- carrot
- green beans
- olive oil
- spices
- roasted chicken breast
- rice
- raw cucumber
- soy sauce

PL 🇵🇱

- marchewka
- fasolka szparagowa
- oliwa z oliwek
- przyprawy
- pieczona pierś z kurczaka
- ryż
- surowy ogórek
- sos sojowy
  • Autumn mood 🍂🍁

Coffee & books ☕️📚
  • 👉JAK ZROBIĆ SZYBKI PLAN POSTÓW NA CAŁY MIESIĄC?🤔

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani, mamy mnóstwo spraw na głowie i czasem po prostu cieżko znaleźć w tym wszystkim chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

➡️Jak temu zaradzić? 🤔
Ja jestem fanką podejścia, które pokazałam w dzisiejszej rolce. Sprawdź poniżej jak wygląda mój proces: 

✅KROK 1
Wybierz swoją niszę. Zastanów się, o czym chcesz mówić na IG, do kogo mają trafić Twoje treści oraz jakie problemy mogą mieć takie osoby.

✅KROK 2
Wybierz od 3 do 5 tematów w wybranej niszy, w których chcesz się specjalizować. 

✅KROK 3 
Przygotuj dla każdego z wybranych tematów po 5 pomysłów na posty. Mogą to być zarówno zdjęcia, karuzele, jak i rolki.

✅KROK 4
Zaplanuj posty do publikacji! Możesz skorzystać tutaj z narzędzi Facebooka, które umożliwiają ustawianie postów do publikacji w przyszłości oraz Canvy do grafik.

Gotowe!

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jak Ty planujesz swoje treści

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

===============

#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #reelspl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (9)
  • Bez kategorii (1)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (50)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (35)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (9)
  • SEO i pozycjonowanie (4)
  • Strategia (8)
  • Technologia (58)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (7)

Recent Posts

  • Co to jest Hosting Reseller i jak działa? 2 marca 2023
  • Metody agile – kiedy warto się na nie zdecydować? 28 lutego 2023
  • Czym są testy penetracyjne? 14 stycznia 2023

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

 

Loading Comments...