Jakie posty na Instagramie publikować, gdy nie masz żadnego pomysłu? Cóż… Zacznij od strategii! Dziś opowiem Ci nieco więcej o tym, jak zbudować solidne podstawy profilu (i przy okazji zawsze mieć pomysły na nowe treści na IG!).
Regularność w rozwijaniu profili w mediach społecznościowych to rzecz święta. Każdy marketer jak mantrę powtarza: “karmić algorytm, karmić algorytm!” I racja – warto pilnować grafiku i tworzyć regularnie, jednak przede wszystkim – dla ludzi, nie dla algorytmu! Nie zrozumcie mnie źle – algorytm nie musi być naszym wrogiem. Odpowiednio dopracowane treści będą naszym sprzymierzeńcem w dotarciu do nowych obserwatorów na Instagramie i warto to wykorzystać. Mam jednak wrażenie, że w pogoni za nowymi followersami bardzo często zapominamy o tych, którzy już z nami są.
Jeśli próbujesz rozwijać swój profil na IG pamiętaj proszę o tym. Nic nie działa tak dobrze na budowanie silnej i zaangażowanej społeczności w social mediach, jak DAWANIE WARTOŚCI. A przyznasz, że ciężko zadbać o jakość, gdy wszyscy wokół kuszą, aby iść na ilość… #NieRóbTego
Postawmy zatem sprawę jasno! Jeśli:
- szukasz sposobu na szybki wzrost na IG, niekoniecznie etycznymi metodami – to NIE JEST tekst dla Ciebie
- szukasz uniwersalnych pomysłów na posty na Instagramie, bo IG nie jest Twoim głównym medium i traktujesz go jedynie jako dodatek i nie chcesz poświęcać mu zbyt wiele czasu (ale jednak wypada coś publikować od czasu do czasu) – zajrzyj do mojego darmowego workbooka z pomysłami na posty na cały rok >>
- chcesz stabilnie, krok po kroku budować zaangażowaną społeczność wokół swoich treści – czytaj dalej!
Zanim zaczniesz dodawać posty na Instagramie, sprawdź, kto jest po drugiej stronie
Marki czy (nie tylko) początkujący Instagramerzy nagminnie popełniają jeden z największych błędów, jakich można się dopuścić w mediach społecznościowych. Mianowicie…
SĄ NUDNI I BEZBARWNI!
Media społecznościowe to ciągła walka o uwagę i zainteresowanie. Posty na Instagramie pojawiają się masowo co sekundę. Jak chcesz przykuć uwagę nowych osób lub zaciekawić obecnych followersów, jeśli wrzucasz nudny i bezbarwny content? Nie rób tego!
Planując posty na Instagramie czy w jakimkolwiek innym medium musisz wejść w buty osób, które obserwują Twój profil. Zastanów się:
- kim są?
- jakie mają problemy?
- jak możesz im pomóc rozwiązać te problemy?
- co ich trapi / smuci?
- co ich rozwesela?
- jak wygląda ich dzień?
- co daje im rozrywkę?
- co masz z nimi wspólnego?
Te z pozoru “dziwne” pytania nie są bezcelowe. Aby trafić do ludzi, musisz mówić ich językiem i rozumieć ich potrzeby.
Co zrobić? Daj sobie chwilę na przemyślenie pytań, które Ci podrzuciłam powyżej. Odpowiedz sobie na nie szczerze. Jeśli nie wiesz, gdzie szukać informacji, które pomogłyby Ci zbadać Twoją społeczność, zajrzyj do tekstu o strategii marketingowej, w której szczegółowo to rozpisałam w punkcie 3. – zajrzyj >>
Dodatkowo:
- wejdź na profile osób które Cię obserwują i sprawdź kim są, czym się zajmują, o czym postują, co wrzucają na swoje Insta Story, kogo obserwują
- zrób krótką ankietę na Insta Story – np. zadając pytanie lub dodając naklejkę z tekstem “daj się poznać – napisz mi coś o sobie!”
- rozmawiaj! bezpośrednia rozmowa w DM z osobami, które obserwują Twój profil to najcenniejsze źródło wiedzy o Twojej społeczności 🙂
- sprawdź statystyki Twojego konta na Instagramie
Pamiętaj! Nie popełniaj bardzo powszechnego błędu wielu Instagramerów! Zamiast zaciekawić swoimi treściami i pokazać, że rozumieją problemy swoich followersów, wrzucają miałkie, nudne posty, które nie wywołują żadnych emocji. Nie rób tego!
5 pomysłów na posty na Instagramie, które musisz dodać do swojego content planu
Ok, poznałeś już nieco lepiej swoich followersów? Czas na posty na Instagramie, których formułę możesz wykorzystać ZAWSZE, niezależnie od tematu, jakim się zajmujesz na swoim profilu.
Może się zdziwisz, ale nie będzie tu żadnej tajemnej wiedzy czy magicznych sekretów wykradzionych największym influencerom 😉 Najprostsze metody są najlepsze (simply the best!) więc i w tym przypadku nie ma co kombinować. Kombinowanie zostaw miłośnikom instagramowych botów, a Ty skup się na kilku uniwersalnych prawdach, które powinny stać się fundamentem Twojego content planu:
➡ Twoi followersi są Ciebie ciekawi
Chcą wiedzieć kim jesteś, co lubisz, co Cię bawi, a co wkurza. Mają dosyć sztucznych twarzy i idealnego, instagramowego życia, za to bardzo potrzebują tego, aby się z kimś utożsamić. Pamiętaj o tym i pokaż im swoją ludzką twarz, codzienność, ale znajdź w tym ciekawą perspektywę.
➡ Twoi followersi chcą wiedzieć, że też jesteś „tylko” człowiekiem
Nie wstydź się opowiadać o swoich wpadkach, ale przy okazji opowiedz, jakie lekcje z tego wyciągasz. Instagram bardziej niż kiedykolwiek potrzebuje autentyczności. Jeśli przeżywasz szczerze emocje – podziel się tym z obserwatorami. Jeśli masz kiepski dzień – opowiedz o tym. Po drugiej stronie są ludzie, którzy także przeżywają lepsze i gorsze dni i potrzebują na IG “normalności” i potwierdzenia, że każdy czasem tak ma.
➡ Twoi followersi są ciekawi Twojej perspektywy
Nie chcą słuchać czy czytać kolejnego, powielonego newsa czy oczywistości – od tego są serwisy info. Obserwują Cię, bo chcą poznać TWÓJ punkt patrzenia na daną sprawę. Nie bój się zatem zająć stanowiska czy mówić otwarcie o swojej perspektywie czy doświadczeniach
➡ Twoi followersi uwielbiają ludzi z dystansem
Nie bój się tego, by być zabawnym, ludzie kochają rozrywkę
➡ Twoi followersi chcą wynieść coś dla siebie z Twoich treści
Niezależnie od tego, czy potrzebują w danym momencie rozrywki, edukacji na dany temat, czy szybkich wskazówek i rekomendacji. Pamiętaj o tym i staraj się zbalansować swoje treści, serwując nie tylko samo “mięcho”, ale “lekki” content, który będą mogli przeglądać np. w tramwaju, po pracy czy w przerwie na lunch.
Podsumowując: NIE MASZ POMYSŁU NA POSTY NA INSTAGRAMIE? SPRAWDŹ TE! ⤵
- opowiedz o swoich błędach i wpadkach (oraz co z nich wynosisz)
- podziel się szybkimi trickami i poradami (np. 5 sposobów na… 10 powodów, aby…)
- pokaż swoją drogę lub opowiedz o swojej przemianie (pokaż, w jakim miejscu zaczynałaś, co się wydarzyło, że jesteś w obecnym miejscu swojego życia / kariery, opowiedz, jak do tego doszło, z czym się mierzyłaś, jak Ciebie to zmieniło)
- pokaż backstage – daj zajrzeć ludziom za kulisy tego, co robisz i czym się zajmujesz
- bądź zabawna i pamiętaj, by dostarczać rozrywki swoim followersom
A jakie pomysły na posty na instagramie Ty dorzucisz do tej kolekcji? Napisz w komentarzu!
Interesujesz się reklamą i digitalem? Zajrzyj do zakładki MARKETING w której znajdziesz więcej artykułów na ten temat!