• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Lifestyle Kreatywność

6 kampanii marketingowych na które warto zwrócić uwagę

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
15 listopada 2020
Reading Time: 4 mins read
39
SHARES
1.8k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Spis treści

    • Powiązaneartykuły
    • Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO
    • Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry
    • Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?
  • 6 kampanii marketingowych na które warto zwrócić uwagę
    • 1. Agencja: Fórmula Comunicaçao, Florianópolis, Brazylia
    • 2. Agencja: Mccann Erickson, Hiszpania
    •   3. Agencja: Contrapunto BBDO, Barcelona, Hiszpania 
    •   4. Agencja: Scholz & Friends, Berlin, Niemcy
    •  5. Agencja: Mortierbrigade, Belgia
    •  6. Agencja: Lowe Pirella Fronzoni, Milan, Włochy

Powiązaneartykuły

Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO

Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

[g1_lead]Przeglądając poniższe prace, na język ciśnie mi się tylko jedno słowo: dosłowność. W przedstawionych kampaniach prezentowane problemy czy usługi nie zostały ubrane w subtelne niedopowiedzenia, metafory czy wyrafinowane porównania. [/g1_lead]


Tutaj rządzi stawianie sprawy jasno – albo białe, albo czarne. Albo dobro, albo zło. W tym wypadku nie potrzebujemy pakowania problemu w dodatkowe formy, by podkreślić jego sedno. Ono broni się samo, obnażone, przekazane w najprostszy możliwy sposób. Wprost.

6 kampanii marketingowych na które warto zwrócić uwagę

1. Agencja: Fórmula Comunicaçao, Florianópolis, Brazylia

Geek Cat - Marketing - kreatywna kampania przeciw paleniu w miejscach publicznych
Powyższa grafika pochodzi z kampanii społecznej, mającej zwrócić uwagę na problem… dymu papierosowego w przestrzeni publicznej i podkreślenie prawa do przebywania w strefie wolnej od dymu. Hasło reklamowe w wolnym tłumaczeniu: Nie połykaj dymu innych osób. Każdy ma prawo do otoczenia wolnego od dymu papierosowego. Połączenie petów i apetycznego burgera – wymowne. Mnie skutecznie odebrało apetyt na cokolwiek.

2. Agencja: Mccann Erickson, Hiszpania

Geek Cat - Marketing - kreatywna kampania przeciw molestowaniu dzieci

Kolejna kampania społeczna, tym razem mająca zwrócić uwagę na przemoc wobec dzieci. Hasło reklamowe: Pewne rzeczy zostają na zawsze, w połączeniu z wymowną grafiką mogą pozwolić nam jedynie przypuszczać, jakie piętno na psychice młodego człowieka odciska przemoc pod każdą postacią – czy to fizyczna, czy psychiczna, czy na tle seksualnym…

 
3. Agencja: Contrapunto BBDO, Barcelona, Hiszpania 

 Geek Cat - Marketing - kreatywna kampania przeciw obrzezaniu kobiet
Powyższa kampania została wykonana dla organizacji AMAM, zajmującej się pomocą obrzezanym kobietom i miała na celu zwrócenie uwagi opinii publicznej właśnie na proceder okaleczania kobiet, bardzo często w imię religii czy rytualnych zabobonów… Hasło brzmiące w wolnym tłumaczeniu: Około 140 mln kobiet zostało skazanych na nie odczuwanie niczego i zestawienie go z dmuchaną lalką (kojarzącą się jednoznacznie) w roli kobiety, w drastyczny sposób podkreśla uprzedmiotowienie okaleczanych kobiet i sprowadzenie ich ról we własnych społeczeństwach jedynie do charakteru narzędzia. Narzędzia do rodzenia dzieci, pracy i zaspokajania potrzeb seksualnych swoich parterów.

 
4. Agencja: Scholz & Friends, Berlin, Niemcy

Geek Cat - Marketing - kreatywna kampania inna strona ameryki usa
Czwarta grafika to dla odmiany fragment kampanii reklamowej biura Queer Travel, próbującego przyciągnąć potencjalnych klientów hasłem: Inna strona Ameryki. Jak widać na powyższej pracy, odkrywanie Stanów Zjednoczonych z zupełnie innej perspektywy – gwarantowane 😉

 5. Agencja: Mortierbrigade, Belgia

Geek Cat - Marketing - kreatywna kampania Amy WInehouse

Niezwykle dosadna kampania TMF (The Music Factory) i promocja Amy Winehouse w jednym. Wokalistce nie można było odmówić pazura i dystansu do siebie (pisząc te słowa, w głowie rozbrzmiało mi z pozoru beztroskie Rehab…), co widać i w przypadku tej kampanii. Hasło reklamowe: Reinkarnacja jest do dupy bani. Żyj teraz.

 6. Agencja: Lowe Pirella Fronzoni, Milan, Włochy

Geek Cat - Marketing - kreatywna kampania przeciw testowaniu kosmetyków na zwierzętach
Testowanie kosmetyków na zwierzakach to plaga naszej cywilizacji, a powyższa kampania to kolejny z wielu głosów sprzeciwu wobec tego bezdusznego procederu. Ten przykład należy akurat do mniej drastycznych, mam jednak nadzieję, że mimo to skłoniła przynajmniej kilka osób do sprawdzenia obecności producenta ulubionych kosmetyków na tzw. czarnej liście.
Która z reklam wywarła na Was największe wrażenie? A może jakąś pozycję uważacie za zbyt dosłowną i nie na miejscu? Zapraszam do dyskusji w komentarzach 🙂
Share15Tweet9Share3

Related Posts

Geek Cat sxo
Marketing

Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO

by Wpis sponsorowany
10 maja 2023
Geek Cat - sztuczna inteligencja w marketingu.jpg
Marketing

Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry

by Justyna Kot | Geek Cat
28 kwietnia 2023

Justyna Kot | geekcat.pl

Cześć, jestem Justyna. Pomagam innym „ogarnąć się” w Internecie i okolicach 🙂

Od ponad 7 lat zajmuję się marketingiem, a od prawie 30 z niezmienną fascynacją śledzę rozwój nowych technologii. Zawodowo wspieram marki w rozwoju i działaniach marketingowych. Jestem także mentorem z zakresu marketingu & growth w programie Google for Startups Accelerator.

  • 30 pomysłów na posty (na cały miesiąc)
  • spis specjalnych dni i świąt wypadających w miesiącu
  • arkusz z kalendarzem do planowania postów
  • 2 wersje kolorystyczne (turkusowa i szara, przyjazna w druku)


Dzięki!

Sprawdź swoją skrzynkę emailową 🙂



Instagram

    Facebook Twitter Instagram

    Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

    Kategorie

    • Aplikacje (23)
    • Apple (9)
    • Bez kategorii (1)
    • Branding (3)
    • Content marketing (16)
    • Facebook (7)
    • Filmy i seriale (2)
    • Google (10)
    • Instagram (5)
    • Kariera (3)
    • Kobiety w IT (8)
    • Kosmos (1)
    • Kreatywność (11)
    • Książki biznesowe (1)
    • Książki o marketingu (2)
    • Książki o produktywności (2)
    • Lead generation (3)
    • Lifestyle (41)
    • Linkedin (1)
    • Marketing (52)
    • Media społecznościowe (14)
    • Mobile (1)
    • Moja organizacja (15)
    • Muzyka (1)
    • Narzędzia marketingowe (4)
    • Organizacja (35)
    • Podróże (6)
    • Pomysł na biznes (9)
    • Produktywność (9)
    • SEO i pozycjonowanie (5)
    • Strategia (8)
    • Technologia (60)
    • Własny biznes (35)
    • Własny biznes od kulis (12)
    • Wnętrza (1)
    • Work-life balance (16)
    • Zarządzanie czasem (1)
    • Zarządzanie projektami (7)

    Recent Posts

    • Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO 4 maja 2023
    • Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry 25 kwietnia 2023
    • „Zapytaj astronautę” – spełnienie dziecięcych marzeń o kosmosie 15 kwietnia 2023

    © 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

    No Result
    View All Result
    • Marketing
    • Własny biznes
    • Technologia
    • Organizacja
    • Lifestyle
    • Konsultacje

    © 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

     

    Loading Comments...