Kategorie
Marketing SEO i pozycjonowanie

Audyt SEO – dla kogo? Wyjaśniamy!

SEO to proces, który ukierunkowany jest na optymalizację witryny pod kątem wyszukiwarki internetowej, takiej jak Google. Celem, który osiąga się poprzez takie działania, jest zdobycie jak najwyższej pozycji w naturalnych (organicznych) wynikach wyszukiwania, a co za tym idzie – zwiększenie jej popularności i widoczności.

Jednym z elementów wchodzących w skład działań z zakresu SEO jest audyt. Kto powinien z niego skorzystać? Odpowiedź na to pytanie znajdziesz poniżej!

Audyt SEO – co to takiego?

Audyt SEO to analiza, która przy użyciu odpowiednich narzędzi pozwala na obiektywną ocenę stanu, czy też poziomu strony internetowej w tym także sklepu internetowego pod kątem pozycjonowania w wynikach wyszukiwania Google. Jako Klient agencji otrzymujesz raport z oceną dotychczasowych działań wraz z zaleceniami, które pomogą w dalszym prowadzeniu strony i jej optymalizacji.

W ramach tej usługi wraz ze specjalistami ds. SEO przejdziesz przez poszczególne sekcje dokumentu, które zostały wymienione poniżej. W ten sposób poznasz potencjał swojej strony www, wyjaśnione zostaną mniej zrozumiałe, skomplikowane i specjalistyczne zagadnienia, oraz poznasz dokładny plan działania z podziałem na kolejne miesiące (czyli czym dokładnie będzie zajmować się agencja w danym miesiącu w ramach tej usługi).

Co zawiera audyt SEO?

Audyt SEO to obszerna analiza, która zawiera kilka głównych punktów, po kilkanaście mniejszych elementów w każdym. Do podstawowych i najpopularniejszych obszarów, jakie poddaje się analizie w audycie SEO, należą:

  1. Domena, serwer oraz indeksacja.
  2. Szybkość działania strony i przystosowanie do urządzeń mobilnych.
  3. Tagi i atrybuty.
  4. Stosowane linkowanie na stronie i poza nią.
  5. Zdjęcia i treści znajdujące się na stronie.

Audyt szczegółowo wykaże, które obszary wymagają interwencji, zmian, a także wskaże kwestie najbardziej newralgiczne, które należy poprawić w pierwszej kolejności. Z kolei wiedza specjalisty pomoże w dokładnym określeniu, jakie zmiany (i w jaki sposób) można lub trzeba wprowadzić, od czego zacząć oraz czego lepiej unikać, by zagwarantować stronie wyższą pozycję w wyszukiwarce.

Mało popularne firmy, a SEO 

Działania z zakresu SEO są długofalowe – aby móc zobaczyć namacalne (w przenośni) efekty, należy uzbroić się w cierpliwość. Dlatego audytem powinny zainteresować się w szczególności firmy, które pomimo znacznego upływu czasu (mówi się tutaj o latach, a przynajmniej powyżej jednego roku) i wkładania sporego wysiłku w zarządzanie stroną internetową, nie osiągają satysfakcjonujących rezultatów.

Audyt zbada treść, ale także kwestie techniczne, które na pierwszy rzut oka nie są widoczne, a jednocześnie mogą mieć kluczowy wpływ na proces pozycjonowania. Takie elementy to m.in. kody HTTP, które służą do komunikacji pomiędzy serwerem a przeglądarką lub dostępność pliku robots.txt, który informuje czy dana strona ma zostać odwiedzona przez roboty.

Podczas audytu specjaliści sprawdzą, które działania generują ruch, a które są zbędne, a także te, które ten ruch spowalniają. Również firmy, które przechodzą kryzys, powinny zainwestować w tego typu analizę, aby nie wydawać coraz większej ilości środków, na bezskuteczne czynności, ale poznać błędy i wdrożyć działania zapobiegawcze, otrzymując przy tym oczekiwane efekty. 

Nowe firmy

Kompleksowa analiza strony internetowej oraz badanie jej poziomu optymalizacji przeznaczona jest nie tylko dla firm, które usadowiły się na rynku na dobre, ale także dla tych nowych, dopiero co powstałych biznesów. Prawdopodobnie zleciłeś wykonanie strony internetowej lub prowadzenie pierwszych działań z zakresu komunikacji marketingowej (w tym tworzenie treści) i czekasz na pierwszych Klientów, czyli prościej rzecz ujmując – generowanie sprzedaży.

Może zdarzyć się tak, że wskaźniki nie ruszą z miejsca. Dlatego już od samego początku warto sprawdzić zawartość, a następnie pracować nad pozycją witryny. Nowa firma na rynku powinna skorzystać z audytu, aby zweryfikować budowę strony i określić jej jakość. To ułatwi zaplanowanie dalszego planu działania. Audyt SEO dla nowej witryny pozwoli firmie od samego początku regularnie prowadzić działania z zakresu SEO, dobrze prosperować i uniknąć wielu błędów, które są zwykle popełniane przez nowicjuszy.  

Ile kosztują działania SEO?

Działania z zakresu SEO są długofalowe, a to oznacza, że do ujrzenia pierwszych efektów musi minąć przynajmniej kilka miesięcy, a nawet rok czy dwa, aby było to zauważalne i odczuwalne w postaci wyższej pozycji w wyszukiwarce. Dlatego też należy się liczyć z tym, że przeprowadzenie jednorazowych akcji na miesiąc-dwa nie ma w tym przypadku najmniejszego sensu.

Złożoność i czasochłonność tego procesu sprawia, że na działania SEO należy przeznaczyć miesięczny budżet w wysokości minimum 1 000 zł w górę, wliczając w to także kompleksową obsługę i doświadczenie specjalistów. Oczywiście, znajdą się oferty za dużo niższe pakiety, jednak należy sobie szczerze na to pytanie odpowiedzieć, ile w takim razie jest w stanie zdziałać agencja, aby nie generować strat i jednocześnie spełnić obietnicę o wyższej pozycji? Niewiele, dlatego warto wygospodarować nieco większy budżet, by uniknąć rozczarowania i za kilka-kilkanaście miesięcy móc cieszyć się większą sprzedażą i rozpoznawalnością marki w sieci.

Zadbaj o pozycję strony – zainwestuj w audyt SEO! Daj się odnaleźć Twoim Klientom i realizuj cele przedsiębiorstwa. Audyt SEO to rozwiązanie dla każdej firmy, niezależnie od rodzaju działalności i etapu, na jakim się znajduje. Mogą z niego skorzystać właściciele portali internetowych, stron internetowych, serwisów informacyjnych, blogów itd. rozpoczynający przygodę w świecie wirtualnym, jak i ci, którzy w tej przestrzeni dryfują już jakiś czas. Jeżeli chcesz skorzystać z usługi profesjonalnego audytu SEO Katowice, zapraszamy do zapoznania się z ofertą agencji marketingowej!

Artykuł zewnętrzny przy współpracy z Mavika