Geek Cat
  • O mnie
  • Blog
    • Własny biznes
    • Marketing
    • Nowe technologie
    • Organizacja
  • Pobierz 🎁
  • Oferta
  • Współpraca
No Result
View All Result
Geek Cat
  • O mnie
  • Blog
    • Własny biznes
    • Marketing
    • Nowe technologie
    • Organizacja
  • Pobierz 🎁
  • Oferta
  • Współpraca
No Result
View All Result
Geek Cat
No Result
View All Result
Home Marketing Lead generation

Co to jest ranking Google Ads? Optymalizujemy reklamy pod Google!

Wpis sponsorowany by Wpis sponsorowany
26 czerwca 2021
in Lead generation, Marketing
Reading Time: 7 mins read
0
215
SHARES
499
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Istnieje mit, według którego w reklamach Google wygrywają Ci, którzy zapłacą najwięcej. Ale Google bardziej ceni sobie dopasowanie wyników pod internautów oraz wysoką jakość reklam niż wysokie stawki. Przeprowadza aukcje i analizuje wiele czynników naraz, żeby na szczycie znaleźli się najlepsi. W jaki sposób porównuje wartość reklam? Jakie czynniki wpływają na ich pozycje w Google? Sprawdźmy!

Spis treści

Toggle
  • Czym jest ranking reklamy Google Ads?
    • Jak to wygląda od środka?
    • To również może Cię zainteresować
    • 10 rzeczy, o których musisz pamiętać podczas pozycjonowania strony
    • AI – wróg czy sprzymierzeniec? Jak wykorzystać AI w pracy programisty?
    • Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO
    • Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry
  • Czynniki, które wpływają na pozycję reklamy w Google Ads
  • Wynik jakości i jego wpływ na pozycję reklamy w Google Ads

Czym jest ranking reklamy Google Ads?

To po prostu kolejność reklam wyświetlanych ponad oraz pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Od niego zależy, w którym miejscu Twoja reklama się wyświetli i czy w ogóle znajdzie się w tym zestawieniu.

Jak to wygląda od środka?

Za każdym razem, gdy internauta wpisuje w wyszukiwarkę słowo kluczowe, Google przeprowadza szczegółową analizę wszystkich reklam. Wybiera te, które pasują do danej frazy kluczowej, a następnie odrzuca reklamy niedopasowane do celu wyszukiwania, np. w niewłaściwej lokalizacji lub niedostosowane do urządzeń mobilnych.

Następnie oblicza tzw. wynik jakości, czyli wskaźnik określający wartość reklamy Google Ads na tle innych, konkurencyjnych reklam. Sprawdza również maksymalne stawki za kliknięcia oraz dodane rozszerzenia i ich wpływ na efektywność danej reklamy.

To również może Cię zainteresować

geek cat seo pozycjonowanie strny.jpg

10 rzeczy, o których musisz pamiętać podczas pozycjonowania strony

12 października 2023
ai

AI – wróg czy sprzymierzeniec? Jak wykorzystać AI w pracy programisty?

12 czerwca 2023
Geek Cat sxo

Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO

10 maja 2023
Geek Cat - sztuczna inteligencja w marketingu.jpg

Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry

28 kwietnia 2023

„Wyższe stawki za kliknięcie mogą nie zapewnić Ci wysokiej pozycji w Google Ads. Musisz zadbać również o wysoką jakość reklam. A wtedy zapłacisz mniej”

Powyższy proces, mimo że niezwykle skomplikowany, trwa zaledwie chwilę i jest powtarzany przy każdym słowie kluczowym. Oznacza to, że Twoja reklama będzie wyświetlać się na różnych pozycjach w zależności od liczby i stawek pozostałych reklam, słowa kluczowego, lokalizacji czy rodzaju urządzenia.

Czynniki, które wpływają na pozycję reklamy w Google Ads

Mechanizm działania Google Ads to tajemnica. Być może znają go tylko pracownicy Google, a reklamodawcy i agencje działają jedynie na podstawowych, ujawnionych wytycznych, a także na własnym doświadczeniu i obserwacji.

Warto tutaj zaznaczyć, że zanim Google zacznie ustalać kolejność wyświetlania reklam, bada, czy pasujące reklamy osiągają odpowiednie progi. Zależą one od branży, konkurencyjności słowa kluczowego czy powiązanych aukcji. Jeśli reklama nie spełnia minimalnych progów, nie ma szans, aby pojawiła się w wyszukiwarce.

„Minimalny próg to minimalna wartość za kliknięcie. Jeśli żadna z konkurencyjnych reklam nie przekroczy progu minimalnego, to Ty zapłacisz za kliknięcie minimalną stawkę, nie więcej”

Wiemy, że ranking Google Ads ustalany jest na podstawie kilku czynników, tj.:

  • wysokości stawki za kliknięcie;
  • jakości reklamy, w tym jej trafności i oceny strony, na którą kieruje reklama;
  • progów rankingu reklamy;
  • konkurencyjności słowa kluczowego;
  • kontekstu wyszukiwania, czyli np. od lokalizacji, godziny czy typu urządzenia;
  • rozszerzeń i ich wpływu na klikalność w reklamę.

Wynik jakości i jego wpływ na pozycję reklamy w Google Ads

Na konkurencyjność, kontekst wyszukiwania czy progi rankingu nie mamy zbyt dużego wpływu. Z tego względu kluczowe w podniesieniu pozycji reklamy są:

  • maksymalna kwota, którą jesteśmy w stanie ponieść za kliknięcie;
  • wartość dodanych rozszerzeń do reklamy;
  • jakość reklamy.

Skupmy się na jakości.

Wynik jakości dostępny jest dla każdego słowa kluczowego i może mieścić się w przedziale od 1 do 10. Wynika on z kombinacji czynników, takich jak: przewidywany CTR, trafność reklamy oraz ocena strony docelowej.

1. Przewidywany CTR

Pokazuje stosunek klikniętych reklam do tych jedynie wyświetlonych. Im wyższy, tym lepiej – więcej konwersji i większa skuteczność sprzedaży.

Możesz go podnieść, lepiej opisując ofertę, podając jej unikalne cechy lub tworząc zachęcające Call to action.

2. Trafność reklamy

Jest to dopasowanie reklamy pod konkretne, wpisywane przez użytkownika słowo kluczowe. Pamiętaj, aby frazy znajdowały się zarówno w nagłówku, jak i krótkim opisie.

Dodawaj po kilka różnych nagłówków oraz meta opisów. Obserwuj, jak działają poszczególne reklamy i optymalizuj te najlepiej prosperujące. Korzystaj z podpowiedzi Google i na bieżąco analizuj, jakie frazy generują u Ciebie najwięcej kliknięć.

Dobrym rozwiązaniem może być rozbicie jednej reklamy na kilka innych, dopasowanych pod bardziej szczegółowe słowa kluczowe.

3. Jakość strony, na którą kieruje reklama

Dla Google ważne są przyjemne doświadczenia użytkowników. Współczesne strony powinny być intuicyjne, przejrzyste, a przede wszystkim dostosowane pod urządzenia mobilne i zapytania generowane przez użytkowników.

Jeśli witryna będzie słabo wyświetlać się na telefonach, szanse, że wyświetli się wysoko w rankingu reklamy Google, są niewielkie. Strona powinna też szybko się ładować.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć o Google Ads?

Wysokość minimalnych progów wyświetlania reklamy zależy nie tylko od branży czy powiązanych aukcji, ale również od jakości reklam, a także ich pozycji. Wyższe progi ustalane są dla reklam wyświetlanych ponad organicznymi wynikami wyszukiwania. Dodatkowo to na górze wyświetli się reklama ze wszystkimi rozszerzeniami.

„Warto korzystać z wszelkich możliwych rozszerzeń w reklamie Google Ads. Wyświetla się ona wysoko i na dodatek zajmuje sporo miejsca na ekranie – a to zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia”

A jeśli chcesz zobaczyć, jak wyświetla się Twoja reklama – nie używaj do tego bezpośrednio wyszukiwarki Google! Może to wpłynąć na obniżenie jej pozycji. Skorzystaj za to z „Narzędzia Podglądu i Diagnostyki Reklam”, wbudowanego w Google Ads.

Artykuł zewnętrzny przy współpracy z Marketing Match

Share86Tweet54Share15

Related Posts

geek cat seo pozycjonowanie strny.jpg
SEO i pozycjonowanie

10 rzeczy, o których musisz pamiętać podczas pozycjonowania strony

by Wpis sponsorowany
12 października 2023
Geek Cat sxo
Marketing

Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO

by Wpis sponsorowany
10 maja 2023
Geek Cat - sztuczna inteligencja w marketingu.jpg
Marketing

Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry

by Justyna Kot | Geek Cat
28 kwietnia 2023
    Facebook Twitter Instagram
    Geek Cat

    Jeśli szukasz miejsca, gdzie marketing, biznes i nowe technologie przeplatają się z realnym doświadczeniem i praktycznymi wskazówkami, to dobrze trafiłeś!

    GeekCat.pl to przestrzeń, w której dzielę się wiedzą, narzędziami i strategiami, które pomogą Ci skutecznie rozwijać swoją firmę i uporządkować marketing – bez zbędnego chaosu.

    Nawigacja

    01 / O mnie

    02 / Blog

    03 / Pobierz

     

    04 / Polityka prywatności

    © 2025 Geekcat.pl

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • O mnie
    • Blog
      • Własny biznes
      • Marketing
      • Nowe technologie
      • Organizacja
    • Pobierz 🎁
    • Oferta
    • Współpraca

    © 2025 Geekcat.pl