• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Lead generation

Co to jest ranking Google Ads? Optymalizujemy reklamy pod Google!

Wpis sponsorowany by Wpis sponsorowany
26 czerwca 2021
Reading Time: 5 mins read
21
SHARES
1k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Istnieje mit, według którego w reklamach Google wygrywają Ci, którzy zapłacą najwięcej. Ale Google bardziej ceni sobie dopasowanie wyników pod internautów oraz wysoką jakość reklam niż wysokie stawki. Przeprowadza aukcje i analizuje wiele czynników naraz, żeby na szczycie znaleźli się najlepsi. W jaki sposób porównuje wartość reklam? Jakie czynniki wpływają na ich pozycje w Google? Sprawdźmy!

Czym jest ranking reklamy Google Ads?

To po prostu kolejność reklam wyświetlanych ponad oraz pod organicznymi wynikami wyszukiwania. Od niego zależy, w którym miejscu Twoja reklama się wyświetli i czy w ogóle znajdzie się w tym zestawieniu.

Powiązaneartykuły

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

Jak to wygląda od środka?

Za każdym razem, gdy internauta wpisuje w wyszukiwarkę słowo kluczowe, Google przeprowadza szczegółową analizę wszystkich reklam. Wybiera te, które pasują do danej frazy kluczowej, a następnie odrzuca reklamy niedopasowane do celu wyszukiwania, np. w niewłaściwej lokalizacji lub niedostosowane do urządzeń mobilnych.

Następnie oblicza tzw. wynik jakości, czyli wskaźnik określający wartość reklamy Google Ads na tle innych, konkurencyjnych reklam. Sprawdza również maksymalne stawki za kliknięcia oraz dodane rozszerzenia i ich wpływ na efektywność danej reklamy.

„Wyższe stawki za kliknięcie mogą nie zapewnić Ci wysokiej pozycji w Google Ads. Musisz zadbać również o wysoką jakość reklam. A wtedy zapłacisz mniej”

Powyższy proces, mimo że niezwykle skomplikowany, trwa zaledwie chwilę i jest powtarzany przy każdym słowie kluczowym. Oznacza to, że Twoja reklama będzie wyświetlać się na różnych pozycjach w zależności od liczby i stawek pozostałych reklam, słowa kluczowego, lokalizacji czy rodzaju urządzenia.

Czynniki, które wpływają na pozycję reklamy w Google Ads

Mechanizm działania Google Ads to tajemnica. Być może znają go tylko pracownicy Google, a reklamodawcy i agencje działają jedynie na podstawowych, ujawnionych wytycznych, a także na własnym doświadczeniu i obserwacji.

Warto tutaj zaznaczyć, że zanim Google zacznie ustalać kolejność wyświetlania reklam, bada, czy pasujące reklamy osiągają odpowiednie progi. Zależą one od branży, konkurencyjności słowa kluczowego czy powiązanych aukcji. Jeśli reklama nie spełnia minimalnych progów, nie ma szans, aby pojawiła się w wyszukiwarce.

„Minimalny próg to minimalna wartość za kliknięcie. Jeśli żadna z konkurencyjnych reklam nie przekroczy progu minimalnego, to Ty zapłacisz za kliknięcie minimalną stawkę, nie więcej”

Wiemy, że ranking Google Ads ustalany jest na podstawie kilku czynników, tj.:

  • wysokości stawki za kliknięcie;
  • jakości reklamy, w tym jej trafności i oceny strony, na którą kieruje reklama;
  • progów rankingu reklamy;
  • konkurencyjności słowa kluczowego;
  • kontekstu wyszukiwania, czyli np. od lokalizacji, godziny czy typu urządzenia;
  • rozszerzeń i ich wpływu na klikalność w reklamę.

Wynik jakości i jego wpływ na pozycję reklamy w Google Ads

Na konkurencyjność, kontekst wyszukiwania czy progi rankingu nie mamy zbyt dużego wpływu. Z tego względu kluczowe w podniesieniu pozycji reklamy są:

  • maksymalna kwota, którą jesteśmy w stanie ponieść za kliknięcie;
  • wartość dodanych rozszerzeń do reklamy;
  • jakość reklamy.

Skupmy się na jakości.

Wynik jakości dostępny jest dla każdego słowa kluczowego i może mieścić się w przedziale od 1 do 10. Wynika on z kombinacji czynników, takich jak: przewidywany CTR, trafność reklamy oraz ocena strony docelowej.

1. Przewidywany CTR

Pokazuje stosunek klikniętych reklam do tych jedynie wyświetlonych. Im wyższy, tym lepiej – więcej konwersji i większa skuteczność sprzedaży.

Możesz go podnieść, lepiej opisując ofertę, podając jej unikalne cechy lub tworząc zachęcające Call to action.

2. Trafność reklamy

Jest to dopasowanie reklamy pod konkretne, wpisywane przez użytkownika słowo kluczowe. Pamiętaj, aby frazy znajdowały się zarówno w nagłówku, jak i krótkim opisie.

Dodawaj po kilka różnych nagłówków oraz meta opisów. Obserwuj, jak działają poszczególne reklamy i optymalizuj te najlepiej prosperujące. Korzystaj z podpowiedzi Google i na bieżąco analizuj, jakie frazy generują u Ciebie najwięcej kliknięć.

Dobrym rozwiązaniem może być rozbicie jednej reklamy na kilka innych, dopasowanych pod bardziej szczegółowe słowa kluczowe.

3. Jakość strony, na którą kieruje reklama

Dla Google ważne są przyjemne doświadczenia użytkowników. Współczesne strony powinny być intuicyjne, przejrzyste, a przede wszystkim dostosowane pod urządzenia mobilne i zapytania generowane przez użytkowników.

Jeśli witryna będzie słabo wyświetlać się na telefonach, szanse, że wyświetli się wysoko w rankingu reklamy Google, są niewielkie. Strona powinna też szybko się ładować.

Co jeszcze powinieneś wiedzieć o Google Ads?

Wysokość minimalnych progów wyświetlania reklamy zależy nie tylko od branży czy powiązanych aukcji, ale również od jakości reklam, a także ich pozycji. Wyższe progi ustalane są dla reklam wyświetlanych ponad organicznymi wynikami wyszukiwania. Dodatkowo to na górze wyświetli się reklama ze wszystkimi rozszerzeniami.

„Warto korzystać z wszelkich możliwych rozszerzeń w reklamie Google Ads. Wyświetla się ona wysoko i na dodatek zajmuje sporo miejsca na ekranie – a to zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia”

A jeśli chcesz zobaczyć, jak wyświetla się Twoja reklama – nie używaj do tego bezpośrednio wyszukiwarki Google! Może to wpłynąć na obniżenie jej pozycji. Skorzystaj za to z „Narzędzia Podglądu i Diagnostyki Reklam”, wbudowanego w Google Ads.

Artykuł zewnętrzny przy współpracy z Marketing Match

Share8Tweet5Share1

Related Posts

Geek Cat - Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?
Marketing

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

by Wpis sponsorowany
27 grudnia 2022
Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego
Marketing

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

by Wpis sponsorowany
15 grudnia 2022

Justyna Kot | geekcat.pl

Cześć, jestem Justyna. Pomagam innym „ogarnąć się” w Internecie i okolicach 🙂

Od ponad 7 lat zajmuję się marketingiem, a od prawie 30 z niezmienną fascynacją śledzę rozwój nowych technologii. Zawodowo wspieram marki w rozwoju i działaniach marketingowych. Jestem także mentorem z zakresu marketingu & growth w programie Google for Startups Accelerator.

  • 30 pomysłów na posty (na cały miesiąc)
  • spis specjalnych dni i świąt wypadających w miesiącu
  • arkusz z kalendarzem do planowania postów
  • 2 wersje kolorystyczne (turkusowa i szara, przyjazna w druku)


Dzięki!

Sprawdź swoją skrzynkę emailową 🙂



Instagram

  • Bywają dni, kiedy NAPRAWDĘ ciężko jest się skupić - nawet jeśli uwielbiasz swoją pracę.

W takich momentach wracam do metody, która nigdy mnie nie zawodzi:

✅ wyciszające słuchawki, które odcinają głosy otoczenia 

✅ playlista odtwarzająca tzw. biały szum (u mnie do tego lecą jeszcze dźwięki z kabiny samolotu lub odgłos deszczu)

✅ timer ustawiony na konkretny blok czasowy - u mnie sprawdza się praca przez 45 minut + krótka przerwa, modyfikuj te okna dowolnie i sprawdź jak długość okna wpływa na Twoje skupienie ✨

#focus #airpods #anclife #airpodspro #airpodspro2 #binaural #white #noise #noiseisolation #studio #studiolife #workflow #workflow #productivity #productivityhacks #productivitytips #productivity #produktywność #whitenoiselover #białyszum #skupienie #skupienieuwagi
  • DIY Lights in jar 💡🍯
  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • QUICK LUNCH RECIPE 🍲

[PL below ⬇️]

- carrot
- green beans
- olive oil
- spices
- roasted chicken breast
- rice
- raw cucumber
- soy sauce

PL 🇵🇱

- marchewka
- fasolka szparagowa
- oliwa z oliwek
- przyprawy
- pieczona pierś z kurczaka
- ryż
- surowy ogórek
- sos sojowy
  • Autumn mood 🍂🍁

Coffee & books ☕️📚
  • 👉JAK ZROBIĆ SZYBKI PLAN POSTÓW NA CAŁY MIESIĄC?🤔

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani, mamy mnóstwo spraw na głowie i czasem po prostu cieżko znaleźć w tym wszystkim chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

➡️Jak temu zaradzić? 🤔
Ja jestem fanką podejścia, które pokazałam w dzisiejszej rolce. Sprawdź poniżej jak wygląda mój proces: 

✅KROK 1
Wybierz swoją niszę. Zastanów się, o czym chcesz mówić na IG, do kogo mają trafić Twoje treści oraz jakie problemy mogą mieć takie osoby.

✅KROK 2
Wybierz od 3 do 5 tematów w wybranej niszy, w których chcesz się specjalizować. 

✅KROK 3 
Przygotuj dla każdego z wybranych tematów po 5 pomysłów na posty. Mogą to być zarówno zdjęcia, karuzele, jak i rolki.

✅KROK 4
Zaplanuj posty do publikacji! Możesz skorzystać tutaj z narzędzi Facebooka, które umożliwiają ustawianie postów do publikacji w przyszłości oraz Canvy do grafik.

Gotowe!

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jak Ty planujesz swoje treści

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

===============

#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #reelspl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (9)
  • Bez kategorii (1)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (50)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (35)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (9)
  • SEO i pozycjonowanie (4)
  • Strategia (8)
  • Technologia (58)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (7)

Recent Posts

  • Co to jest Hosting Reseller i jak działa? 2 marca 2023
  • Metody agile – kiedy warto się na nie zdecydować? 28 lutego 2023
  • Czym są testy penetracyjne? 14 stycznia 2023

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist