Kategorie
Facebook Marketing

Facebook Ads – dlaczego warto korzystać z tego jednego z najpotężniejszych narzędzi digital marketingu?

Współczesny biznes potrzebuje dobrej reklamy, a obiektem skupienia dla wielu firm jest tu digital marketing. Składa się na niego wiele narzędzi, a jednym z nich jest Facebook Ads.

Czym jest Facebook Ads?

Narzędzie reklamowe od Facebooka to jeden z centralnych elementów tej platformy. Od bardzo dawna głównych źródłem przychodu giganta mediów społecznościowych są reklamy, a Facebook Ads to ukoronowanie lat pracy zespołu.

Digital marketing przy pomocy tego narzędzia bazuje na płatnej reklamie, która jest inteligentna, gdyż jest wysoce spersonalizowana. Nie od dziś wiadomo, że Facebook zbiera o swoich użytkownikach niesamowite wręcz ilości informacji, które Facebook Ads pozwala właścicielom biznesu przekuć w pieniądze, a poprawnie skonfigurowana reklama potrafi małym kosztem wygenerować spory ruch i doprowadzić do wielu konwersji.

Precyzja przy niskiej cenie

Facebook Ads pozwala stworzyć reklamy, które wyświetlają się osobom naprawdę zainteresowanym danymi produktami i usługami, a więc konwersja jest tutaj o wiele bardziej prawdopodobna. Dzięki tej wielkiej precyzji można przy niewielkim budżecie pozyskać wielu cennych klientów. Oczywiście, im większy jest budżet, tym więcej klientów uda się pozyskać.

Szybkie efekty

Digital marketing z Facebook Ads to jedna z najszybszych form pozyskiwania klientów, gdyż reklamy te działają natychmiastowo. Wystarczy tylko stworzyć reklamę w konfiguratorze, opierając się na wcześniej zebranych danych na temat pożądanej grupy docelowej. Jeżeli reklama stworzona jest w sposób poprawny, jej efekt w postaci zwiększenia sprzedaży będzie widoczny natychmiast po jej uruchomieniu.

Efekt łatwy do zmierzenia

Facebook Ads to narzędzie, którego efekty działania można śledzić w czasie rzeczywistym. Nic nie pozostaje tu ukryte i można dokładnie ocenić, czy reklama jest opłacalna, czy też nie. Zaawansowane narzędzia analityczne dają też możliwość wglądu w kampanię, dzięki czemu będzie można ją skorygować, aby efekt był jeszcze lepszy.

Przyciąganie potężnego ruchu na stronę

Chociaż z przyciąganiem ruchu na stronę kojarzy się przede wszystkim SEO, również i reklamy Google Ads potrafią zwiększyć znacząco liczbę wejść na firmowe strony i blogi. Jeżeli strony są dodatkowo atrakcyjne i posiadają dobrą ofertę, klienci dodadzą je do zakładek. W ten sposób pozyska się dzięki Facebook Ads stałych klientów, a to właśnie oni są najcenniejsi.

Obniżenie budżetu na marketing

Digital marketing z użyciem narzędzia reklamowego od Facebooka jest naprawdę tani i skuteczny. Jeżeli opanuje się dobrze Facebook Ads, można spokojnie zrezygnować z wielu innych form reklamy w Internecie, oszczędzając spore ilości pieniędzy.

W mediach społecznościowych i w sieci nie warto się rozdrabniać, zwłaszcza gdy jest się właścicielem małego biznesu. Należy przygotowywać dobrej jakości kampanie na jednej platformie, a ponieważ na kampanie Facebook Ads stać każdego, jest to idealny wybór.

Poprawa wyników działań SEO

Marketing w mediach społecznościowych ma często bardzo duży wpływ na pozycję danej strony w hierarchii wyników wyszukiwania w wyszukiwarce internetowej. Nie inaczej jest z Facebook Ads. Obecnie algorytmy wyszukiwarek biorą pod uwagę ruch pochodzący z mediów społecznościowych, liczbę polubień i kliknięć w adres strony, a więc dobrze przeprowadzona kampania na Facebooku zwiększy też widoczność firmy w Google.

Pomoc w e-mail marketingu

Facebook Ads to także doskonałe narzędzie do pozyskiwania adresów e-mail potencjalnych klientów. Można go użyć, by przekierować ich do formularza, w którym pozostawią oni swoje dane, w tym adres poczty. W ten sposób można niskim kosztem pozyskać wiele cennych adresów. E-mail marketing dodatkowo nadal jest bardzo skuteczną formą promocji produktów i usług w sieci, i nie zapowiada się, aby w ciągu najbliższych lat jego znaczenie znacząco spadło. Powyższe zalety Facebook Ads doceniane są przez miliony firm, dlatego warto rozważyć na poważnie zapoznanie się z tym narzędziem i wdrożenia go w celu zminimalizowania kosztów reklamy, które jednocześnie przyniesie ze sobą wzrost konwersji.

Inną szczególnie popularną opcją jest email marketing, który mimo upływu lat nie traci na popularności. Przy wyborze odpowiedniej infrastruktury wysyłkowej powinniśmy pamiętać, że wysyłka przez tradycyjne serwery SMTP – takie jak np. Hotmail, Gmail, czy rozwiązania oferowane przez hostingodawcę, może spowodować problemy z dostarczalnością wiadomości. 

Maile od Emaillabs mają autoryzowany u polskich providerów adres IP. Email marketing, jak widać, wymaga on jednak dużej wiedzy np. o smtp port for ssl. Pojęcie to oznacza, że jeśli dana strona posiada skonfigurowany certyfikat SSL, to można jako serwer poczty przychodzącej i wychodzącej podać tę właśnie domenę. Więcej o tym można dowiedzieć się z artykułu na stronie Emaillabs. Poziom skomplikowania kwestii email marketingu sprawia, że lepiej zaufać specjalistom, ponieważ błędnie prowadzone działania przez e-maile mogą sprawić, że zostaniemy zakwalifikowani jako spamerzy, co w konsekwencji spowoduje problemy z jakimkolwiek kontaktem z klientami. 

Artykuł zewnętrzny przy współpracy z Emaillabs.