Facebook Messenger jeszcze do niedawna służył nam jedynie do czatowania ze znajomymi. Dziś coraz śmielej w komunikację za jego pomocą wkraczają firmy i marki, a także… blogerzy. Zwłaszcza, że dosłownie w kilka minut można dodać na stronie możliwość wysyłania czytelnikom nowych artykułów. Wprost na Messengera.
Facebook od pewnego czasu jest na ustach wielu ekspertów od marketingu internetowego i mediów społecznościowych. Po pierwsze – przez ciągłe ucinanie zasięgów na fanpage’ach. Po drugie – przez znaczny rozwój Facebook Messengera oraz wzrost jego rola w marketingu.
Publikowane na Facebooku posty i treści docierają do coraz mniejszego odsetka fanów, a grupy dyskusyjne rozgorzały w swarach, jak rozgryźć ten problem. Nic nie poradzimy jednak na to, że Facebook po prostu każe nam płacić za zasięgi. Chcesz, aby Twoi fani dowiedzieli się o Twoim produkcie lub artykule? Super, zapłać nam, wykupując reklamę postu, to im go pokażemy. Zamiast płacić i płakać, można jednak pójść zupełnie inną drogą i spróbować odkryć potencjał Facebook Messengera. Co Wy na to?
Facebook Messenger zyskuje na znaczeniu
Jeszcze do niedawna Facebook Messenger służył nam jedynie do przesyłania memów i czatowania z przyjaciółmi. Dziś to prężnie rozwijająca się platforma, coraz chętniej wykorzystywana przez marki i biznes.
Coraz częściej możemy korzystać z opcji komunikowania się z markami właśnie za pomocą Facebook Messengera. Już nie tylko z poziomu fanpage’a, ale także tworzonych przez marki reklam (także tych publikowanych na Instagramie), czy chatbotów, które korzystają właśnie z Messengera do wykonywania określonych poleceń. Swoją drogą, jeśli pamiętacie mój niedawny artykuł z pomysłami na biznes, wspominałam tam właśnie o zarabianiu na tworzeniu botów na Facebook Messengera. Obstawiam, że popularność takich usług będzie rosła i to w bardzo szybkim tempie 😉
Facebook Messenger – jak zacząć i dlaczego warto?
Skoro zatem komunikacja zaczyna przenosić się właśnie na tę platformę, to może warto to wykorzystać i poeksperymentować? Zwłaszcza, że zabawa jest darmowa, a efekty mogą być całkiem niezłe 😉 Ja postanowiłam rozpocząć od dodania nowej funkcjonalności dla Czytelników. Od dziś możecie otrzymywać nowe artykuły z GeekCat.pl prosto na Messengera. Wystarczy, że klikniecie w ikonkę Messengera, która unosi się w lewym, dolnym rogu i zasubskrybujecie otrzymywanie najnowszych wpisów.
Spokojnie możesz zrobić to sam. Nie musisz jednak być programistą, aby samodzielnie skonfigurować takie rozwiązanie na swojej stronie. W dalszej części tego artykułu pokażę Ci, jak zrobić to dosłownie w kilka minut i przy pomocy zupełnie darmowego narzędzia.
Jak dodać na stronie subskrybowanie nowych wpisów z bloga na Facebook Messengera?
Ja skorzystałam z Revoice. Aby wystartować, musisz podać swój adres email, potwierdzić go i postepować według wskazówek, które pokazują się kolejno na ekranie.
#1 Przejdź na stronę https://www.revoice.me/signup i podaj swój adres email, a następnie potwierdź go i przejdź przez kroki wyświetlane na ekranie.
#2 Instalacja kodu na stronie. W tym celu (jeśli nie jesteś programistą) zainstaluj na swojej stronie (WordPress) wtyczkę Insert Headers and Footers, która umożliwi Ci wklejenie kodu z Revoice w odpowiednim miejscu. Sama korzystam z niej też m. in. do wklejania kod Google Analytics czy innych tego typu kodów śledzenia, więc pewnie jeszcze nie raz się przyda 😉
#3 Skopiuj wygenerowany kod ze strony Revoice i przejdź do panelu administracyjnego w WordPressie: Ustawienia > Insert Header and Footer.
#4 Wklej skopiowany kod w pole Scripts in Footer i zapisz ustawienia (Save).
#5 Przejdź na swoją strone / blog i odśwież ją. W lewym, dolnym rogu powinna pojawić się ikona Facebook Messengera. Po kliknięciu wyświetli się okienko z zachętą do subskrybowania.
#6 Upewnij się, że włączona jest opcja subskrybowania wpisów z bloga. Przejdź w tym celu do strony Revoice.me, zaloguj (jeśli jesteś wylogowany) i przejdź w menu do zakładki Settings. Tam znajdź opcję Blog/RSS i w pole poniżej podaj adres swojej strony / bloga / kanału RSS z którego mają być przekazywane newsy do Twoich subskrybentów za pomocą Facebook Messengera.
Jeśli nie chcesz, by do czytelników trafiały wpisy z fanpage’a, sprawdź, czy jest on odłączony (informację także znajdziesz na podstronie z ustawieniami, lub klikając w button “Add new automatics source”).
#7 Spersonalizuj wiadomość powitalną dla czytelników. Na stronie ustawień w części Messenger Settings znajdziesz pole, w którym widnieje standardowe powitanie. Możesz je łatwo wyedytować, wpisując własną treść w j. polskim.
Co jeszcze można zautomatyzować za pomocą Facebook Messengera i Revoice?
Narzędzie, o którym wspominam powyżej pozwala takżę na wysyłaniu przez Facebook Messengera:
- najnowszych filmów z Twojego kanału YouTube
- wiadomości do osób zapisanych na Twój newsletter – możesz zintegrować Revoice np. z MailChimpem
- notyfikacji o wpisach na fanpage’u
W darmowej wersji tego rozwiązania jedynym ograniczeniem jest logo autora apki w okienku do zapisu na subskrypcję. To raczej niewielki koszt za tak ciekawe narzędzie. Jeśli jednak chcecie się pozbyć logo Revoice, możecie wybrać opcję płatną.
Jeśli macie jakiekolwiek pytania, piszcie – postaram się pomóc. A może korzystacie lub planujecie wprowadzenie takiego rozwiązania u siebie?