• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Media społecznościowe

Hashtagi – czym są i jak z nich korzystać?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
30 stycznia 2020
Reading Time: 15min read
208
SHARES
7.5k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Notice: Undefined offset: 1 in /home/hattu/domains/geekcat.pl/public_html/wp-content/themes/jnews/class/ContentTag.php on line 86
Hashtagi – znamy je z Twittera i Instagramu. Korzystamy z nich codziennie, ale czy robimy to skutecznie i poprawnie?

Pod jednym z ostatnich tekstów na temat Instagrama (Jak wybić się na Instagramie? 12 praktycznych wskazówek) pojawiła się bardzo ciekawa rozmowa o hashtagach. Niby wszyscy je znamy i wykorzystujemy w codziennej komunikacji w mediach społecznościowych, ale niektóre informacje warto odświeżyć i doprecyzować. Dlaczego?

Strategia social media krok po kroku

Przejdź do artykułów należących do tego cyklu
Ciągle spotykam różne dziwne przykłady używania hashtagów (często błędne). Ponadto hashtagi już dawo wyszy poza Twittera. W chwili obecnej są bardzo powszechne na Instagramie, a sam serwis daje spore możliwości ich wykorzystywania.
Umiejętne operowanie hashtagami nie tylko pozwoli nam w łatwy sposób nawiązać rozmowę z obiorcami, ale także może przyczynić się do pozyskania nowych obserwujących czy ruchu na naszym profilu. W związku z tym przygotowałam dla Was małe podsumowanie tematu, jakim są hashtagi, wraz z całą listą wskazówek i podpowiedzi co do możliwości ich wykorzystania.
Z tego tekstu dowiesz się:
  • czym są hashtagi i skąd się więły
  • jak powinniśmy z hashtagów korzystać
  • gdzie skutecznie (i mniej skutecznie) możemy wykorzystać hashtagi

Spis treści

  • 1 Strategia social media krok po kroku
  • 2 Czy są hashtagi?
  • 3 Skąd się wzięły hashtagi?
  • 4 Hashtagi i ich rodzaje
  • 5 Jak stworzyć hashtagi?
  • 6 Hashtagi – gdzie i jak z nich korzystać?
  • 7 Hashtagi – jak z nich nie korzystać?

Geek Cat - Hashtagi - czym są jak je tworzyć jak z nich korzystać.pngCzy są hashtagi?

Hashtagi to słowa lub krótkie zwroty, poprzedzone znakiem #. W mediach społecznościowych pełnią rolę „linku” – nie jest to jednak link w pełnym tego słowa znaczeniu. Hashtagi działają bowiem jak odsyłacz do wszelkich dyskusji czy materiałów oznaczonych konrketnym hashtagiem, w obrębie wybranej platformy społecznościowej. Co to oznacza? Przykładowo:

  • Wpisz na Twitterze w zakładce wyszukiwania („lupka”) #darthvader – znajdziesz wszystkie posty i dyskusje na Twitterze, w których wspomniano o tej postaci. Możesz oczywiście zawęzić poszukiwania dzięki filtrom, ale o tym napiszę innym razem 😉
  • Wpisz na Instagramie w wyszukiwarkę #starwars, kliknij zakładkę „Tags” i gotowe – masz przed sobą wszystkie posty na Instagramie, w których użytkownicy użyli hashtagu #starwars. Na górze, po lewej stronie, w charakterystycznym kółeczku znajdziesz także Insta Stories, w których dodano ten hashtag.

Skąd się wzięły hashtagi?

Sporo osób uważa, że hashtagi powstały dzięki Twitterowi. Pojawiły się na tej platformie w 2007 roku, dzięki… pracownikowi Google – Chrisowi Messina. To on zaproponował, aby uporządkować rozmowy przy wykorzystaniu symbolu # poprzedzającego temat rozmowy.

how do you feel about using # (pound) for groups. As in #barcamp [msg]?

— Chris Messina (@chrismessina) 23 sierpnia 2007

Jego propozycja przypadła do gustu wielu użytkownikom Twittera, którzy zaczęli wykorzystywać ten pomysł do grupowania twitterowych dyskusji. Obecnie hashtagi stały się naturalnym elementem komunikacji nie tylko na Twitterze, ale także na Instagramie. Pomimo to, ich historia w rzeczywistości wywodzi się z… iRC, gdzie były wykorzystywane do oznaczania kanałów.
W chwili obecnej z hashtagów korzystamy także na Instagramie, jednak często można je napotkać również na Facebooku czy Linkedinie.

Hashtagi i ich rodzaje

Nie musisz być dużą firmą lub specem od mediów społecznościowych, aby tworzyć własne hashtagi. Każdy może stworzyć swój własny #hashtag. Przeglądając  hashtagi w swoich newsfeedach, na pewno łatwo dostrzeżecie, że różnią się  one od siebie w pewien sposób. Nie chcę tworzyć tutaj na siłę sztucznych podziałów, ale myślę, że warto wspomnieć o kilku kategoriach, które znajdziecie poniżej.
  • hashtagi kontentowe – które po prostu odzwierciedlają swoją pierwotną funkcję i służą do grupowania rozmów na konretne tematy (np. #kawa #selfie #polishgirl)
  • hashtagi miejsc – pozwalają na odnalezienie treści nawiązujących do wybranych lokalizacji. Przydatne, gdy np. wybieracie się do nowego miasta lub na wakacje i chcecie sprawdzić, jak wygląda oczami instagramerów 😉 przykłady: #sanfrancisco #NY #rzeszów #singapore
  • hashtagi produktowe – którymi oznaczami wpisy dotyczące zdjęć lub rozmów o konkretnych przedmiotach, np. #macbook #iphone #pixel
  • hashtagi firmowe – czyli hashtagi stworzone w celu promowania konkretnych marek i ich działań w sieci, np. #apple #google #lexus
  • hashtagi akcji marketingowych i kampani społecznych – tworzone na potrzeby takiej akcji. Przykładem może być np. hashtag #teampixel służący do oznaczania zdjęć wykonanych telefonem Google Pixel. Akcja miała na celu przekazanie komunikatu, że sprzęt ten pozwala na robienie naprawdę dobrych zdjęć, przez każdego, niemal w każdym miejscu. Innym przykładem, tym razem odnoszcym się do akcji społecznej może być hashtag #meetoo, który miał zwrócić uwagę na problem molestowania seksualnego.

Jak stworzyć hashtagi?

Hashtagi tworzy się w banalny sposób – wystarczy po znaczku # dodać frazę, którą chcemy zamienić w hashtag. Mimo to, często napotykam hashtagi (a raczej próby ich utworzenia) w których znajdują się błędy uniemozliwiające poprawne korzystanie z nich. Ok, zatem o czym pamiętać tworząc hashtagi?

  • Nie oddzielaj znaku # i frazy z której chcesz budować hashtag spacją! Oddzielenie tych dwóch członów spacją sprawi, że nasz hashtag będzie po prostu nieaktywny. Przykład: 

    #PoprawnyHashtag – DOBRZE
    # Niepoprawny hashtag – ŹLE

  • W dłuższych hashtagach, złożonych z kilku wyrazów, rozpoczynaj każdy z nich wielką literą. Chodzi tutaj po prostu o czytelnośc takiego tagu. Jeśli jest to hashtag złożony np. z dwóch członów (np. #sanfrancisco) można jeszcze sobie darować wielkie litery, bo hashtag jest czytelny 😉 Jednak w przypadku dłuższych hashtagów warto o tym pamiętać.

    #GeekCatTeam – DOBRZE
    #geekcatteam – ŹLE

Hashtagi i podkreślniki – tak, czy nie?

W hashtagach z reguły nie stosuje się podkreślników. Po to w złożonych hashtagach dodaje się wielką literę na początku każdego z wyrazów, aby nie stosować dodatkowych znaków, które mają je oddzielać. Jest to zbyteczne.

Powiązaneartykuły

Co to jest Clubhouse?

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

Grupy na Facebooku – od czego zacząć i jak je wykorzystać w biznesie?

Pamiętajmy, że hashtagi zostały w dużej mierze ukształtowane przez Twittera, gdzie jeszcze do niedawna istniał dosyć rygorystyczny limit znaków w jednym wpisie. To poniekąd wymuszało tworzenie krókich tagów, a oddzielanie wyrazów w dłuższym hashtagu wielką literą było po prostu praktyczniejsze, aniżeli robienie tego za pomocą podkreślników, które konsumowały dodatkowe znaki w i tak dosyć okrojonym limicie. 

Te nawyki w moim odczuciu ciągle bardzo mocno funkcjonują, przez co hastagi w podreślnikami wyglądają dla wielu osób dosyć nienaturalnie. Niemniej jednak – istnieją i są wykorzystywane. Często spotykamy hashtag w dwóch wersjach – z podkreślnikami i bez (np. #polishgirl i #polish_girl), przy czym wersje bez podkreślników bardzo często są o wiele bardziej popularne.

Hashtagi i polskie znaki – stosować czy nie?

Używając hashtagów, staram się o nich pamiętać, zwłaszcza, że tego typu hashtagi zazwyczaj przeznaczone są do internautów posługujących się językiem polskim. Dzięki temu dbamy o schludność i precyzyjność przekazu. Jeśli szukam na Twitterze czy Instagramie wpisów z mojego miasta, w pierwszej kolejności wpisuję #rzeszów. Istnieje oczywiście forma bez polskich znaków, wykorzystywana m. in. przez obcokrajowców (czyli w tym przypadku #rzeszow).
Jeśli zastanawiacie się, czy użyć polskich znaków w swoich hashtagach, zerknijcie na zasady, jakimi sama się kieruję:
  • hashtag w polskimi znakami – gdy cały wpis na Twitterze czy Instagramie jest pisany w języku polskim. Wtedy bezkompromisowo używam w hashtagach polskich znaków (np. #DniWydziałuZarządzania #Rzeszów #Małopolska #TypowyŁukasz #małże)
  • hashtag bez polskich znaków – gdy wpis jest pisany w języku angielskim, a hashtag odnosi się np. do nazwy miasta bez angielskiego odpowiednika (np. Rzeszów) czy innej nazwy, niemającej swojego tłumaczenia w języku angielskim (co zdarza się naprawdę niezbyt często). Tworząc taki wpis w języku angielskim mam świadomość, że jest on przeznaczony głównie do obcokrajowców, więc korzystam z hashtagu bez polskich liter (np. #Rzeszow #Przemysl). Jeśli specyfika platformy w której się komunikuje na to pozwala (np. Instagram, gdzie naturalne jest korzystanie z kilku czy kilkunastu hashtagów), dodaję wtedy także (przeważnie na końcu) odpowiednik hahstagu z polskimi znakami.

Hashtagi – gdzie i jak z nich korzystać?

Jeśli mówimy o hashtagach, to naturalnie nasuwają nam się dwie platformy – Twitter i Instagram. O Twitterze nie będę się zbytnio rozpisywać – wyżej macie krótki backgroud historii Twittera i hashtagów. Używamy ich w tweetach i są one jednym z ważniejszych elementów komunikacji w tym medium. Jeśli jednak mowa o Instagramie, tutaj warto podkreślić kilka rzeczy. Instagram pozwala nam na dodawanie hashtagów w kilku miejscach:

  • w postach
  • w profilu (bio)
  • w Insta Story

Hashtagi na Instagramie

#1 Hashtagi w Insta Story – w skrócie – działają 🙂 Jeśli wyszukujesz na Instagramie po hashtagu, w wynikach wyszukiwania znajdziesz zdjęcia, a w górnej sekcji, na białym polu, umieszcozny jest sam wyszukiwany hashtag z CTA „Follow”. Po lewej stronie znajdziesz charakterystyczne kółeczko, w którym są stories zawierające ten konkretny hashtag.

#2 Hashtagi w profilu – w zamyśle miały pełnić funkcję informacyjną. Po kliknięciu na taki hashtag w profilu zostajemy przerzuceni po prostu do widoku postów otagowanych tym hashtagiem. Niestety, nie ma tam (przynajmniej na razie) zakładki z profilami otagowanymi danym #. Podobnie można w bio tagować inne profile (korzystając z @). Otagowany w bio profil dostaje wtedy powiadomienie i może zatwierdzić taki tag lub go odrzucić (gdy odrzuci, w naszym bio zostaje po prostu nieaktywny „link”).

#3 Hahtagi w postach – o których już wiele zostało powiedziane. Jeśli szukacie więcej wskazówek o działaniu na Instagramie, odsyłam Was do mojego tekstu o tym, jak wybić się na tej platformie. Znajdziecie tam nie tylko mnóstwo informacji, ale także praktyczne wskazówki i narzędzia. Tymczasem, najważniejsze, o czym musicie pamiętać korzystając z hashtagów na Instagramie:

  • możesz użyć w poście maksymalnie 30 hashtagów – Instagram wprowadził ograniczenie, które po prostu nie pozwala na używanie większej ilości tagów. Jeśli dodacie ponad 30 hashtagów w poście, po opublikowaniu go w opisie nie pojawi się ani jeden – po prostu znikną 🙂 takie „kuku”, na które trzeba uważać
  • optymalna ilość hashtagów w poście waha się od 11 do 15 (źródło badań), ale tak szczerze – radziłabym Wam po prostu poeksperymentować z ilością i sprawdzić co Wam się najlepiej sprawdza. Uważam, że jeśli Instagram pozwala na korzystanie z tych 20 hashtagów, a każdy z nich to przecież dodatkowa opcja przekierowania ruchu na nasz profil, to dlaczego z niej nie skorzystać i ograniczać się tylko do tych 11 czy 15? Testujcie, sprawdzajcie i jeszcze raz testujcie 🙂 
  • używaj hashtagów adekwatnych do konkretnego postu – czyli powiązanych z tym, co przedstawia zdjęcie i treść opisu. Nikt nie lubi spam-tagów! Instagram kładzie bardzo duży nacisk na to aby zdjęcia i hashtagi były dopasowane. Jeśli dodajesz do zdjęć hashtagi które nie odzwierciedlają tego co znajduje się na zdjęciu, narażasz się na to, że Twoje zdjęcie zostanie niezauważone wśród innych fotografii tego, co faktycznie powinno być odzwierciedlone w hashtagu (szukając np. pomysłu na smoothie pod takim hashtagiem raczej pominiesz zdjęcia, które nie przedstawiają smoothie, tylko np. zdjęcia ze spaceru, które ktoś otagował także jako #smoothie, prawda? podobnie jest z innymi instagramerami, którzy przeglądają hashtagi i zdjęcia pod nimi w poszukiwaniu inspiracji)
  • hashtagi nie powinny być “za duże” – trzeba maksymalną wielkość hashtagów dobierać pod siebie: pod wielkość konta i poziom zaangażowania obserwujących. Może się więc okazać, że Twój maksymalny próg to 250 tys. a może być to milion – who knows, trzeba to sprawdzić 🙂 Aby to sprawdzić, włącz sobie profil biznesowy na Instagramie, aby mieć dostęp do analityki ruchu pod zdjęciami – i testuj. Warto mieszać hahstagi – większe (czyli np. mające powiedzmy kilkaset tysięcy postów) z mniejszymi (kilkadziesiąt tysięcy postów) a nawet tymi mikro (od kilku do kilkunasty tysięcy postów, w przypadku małych kont na Instagramie) i sprawdzać, co daje nam najlepsze efekty
  • nie używaj ciągle tych samych hashtagów – Instagram nie lubi postów na zasadzie „kopiuj – wklej. Miej na uwadze, aby pod każdym zdjęciem starać się korzystać z innego zestawu i nie popadać w rutynę 🙂
  • uważaj na zbanowane hashtagi – niektóre hashtagi dostają od Instagramu “bana” gdy np. dotyczą erotyzmu, pornografii, tematów sprzecznych z zasadami społeczności Instagrama itp. Co to oznacza w praktyce? Oznaczając zdjęcie takim zbanowanym #, nie pokaże się ono pod tym hashtagiem, ani pod hashtagami, które wrzuciłaś do opisu.
    Jak sprawdzić czy hashtag jest zbanowany? Po pierwsze – nie da się ich obserwować. Po drugie, po wyszukaniu takiego # w wyszukiwarce na Instagramie i przejściu na jego “stronę” widnieje informacja, że “Ostatnie posty z [#nazwa hashtagu] są obecnie ukryte, ponieważ społeczność zgłosiła zawartość, która może być niezgodna z zasadami społeczności Instagramu”. Nie istnieje jedna, pewna lista zbanowanych hashtagów – ona ciągle się zmienia, dlatego każdorazowo warto to sprawdzać. Część z nich znajduje się np. na tej liście.
  • gdzie szukać hashtagów? Z pomocą przyjdzie Ci na przykład Display Purposes, gdzie algorytm wyszukuje pokrewne hashtagi dopasowane do tego, który wpisujesz, jednak osobiście polecam płatne (ok. 50 zł miesięcznie) narzędzie IQ Hashtags (sama z niego korzystam)

Hashtagi na Facebooku – używać, czy nie?

Ten temat zasługuje na osobny artykuł, ale  postaram się krótko i zwięźle rozwiąć Wasze wątpliwosci także tutaj. Hashtagi w głównej mierze wykorzystywane są na Twitterze oraz Instagramie i szczerze mówiąc – nie widzę większego sensu, aby używać ich na innych platformach. Hashtagi na Twitterze i Instagramie są po prostu naturalnym elementem komunikacji. Bardzo sprawnie działają tam także wyszukiwarki czy filtrowanie, które pozwala nam łatwo i szybko dotrzeć do konkretnego tematu. Hashtagi pełnią tu rolę pomocnika, nie tylko w odnajdywaniu wiadomości, ale także w docieraniu do szerszego grona odbiorców.
Korzystanie z nich na Facebooku w mojej ocenie nieco mija się z celem. Dlaczego? Po pierwsze, już sama facebookowa wyszukiwarka nie działa zbyt imponująco przy odnajdywaniu treści oznaczonych konkretnymi hashtagami. Przekłada się to bezpośrednio na spadek widoczności postów, w których zostały użyte.
Facebook wprowadził aktywne hashtagi dopiero w 2013 roku. Przez wiele lat użytkownicy serwisu nie mogli się nimi posługiwać, co poniekąd przełożyło się na małą popularność tej formy w serwisie Zuckerberga. Ponadto, dosyć głośno (zwłaszcza w marketingowym światu) rozniosła się więść o tym, że hashtagi na Facebooku nie przynoszą ani większego zaangażowania, ani zasięgu. Według informacji podanych przez QuickSprout czy SocialBreakers, obecność hashtagów w treściach na Facebooku przekładała się na zmniejszenie ich zasięgu oraz zaangażowania odbiorców.
Jeśli jednak szukacie twardych dowodów, warto tutaj posłużyć się badaniem przeprowadzonym przez BuzzSumo w 2016 roku, w którym przebadano ponad miliard (!) facebookowych postów z ponad 30 milionów fanpage’y. Wnioski jedynie potwierdziły wcześniejsze obserwacje.
Jeśli rozważacie korzystanie z hashtagów na Facebooku, sugerowałabym dodawanie ich np. do promocji wydarzeń lub kampanii, jedynie jako wsparcie w promocji (licząc na farta, że ktoś odnajdzie Wasz hashtag w facebookowej wyszukiwarce). Biorąc od uwagę podlinkowane wyżej badania, pamiętajcie o tym, aby ograniczyć ich ilośc do maksymalnie dwóch w jednym poście. A co najważniejsze – testujcie i sprawdzajcie. Badania badaniami, ale analityka naszych działań zawsze powinna stać na pierwszym miejscu 😉

Hashtagi – jak z nich korzystać?

  1. Używaj hashtagów do nawiązania rozmowy – hashtagi zostały stworzone m. In. po to, aby ułatwić użytkownikom serwisów społecznościowych odnajdywanie tematów i komentarzy do toczących się dyskusji. Wykorzystaj ten fakt do nawiązania rozmowy z osobami, które śledzą bliski Ci temat.
  2. Pamiętaj o odpowiedniej ilości hashtagów w swoim wpisie – co za dużo, to niezdrowo. O ile użytkownicy Twittera preferują używanie kilku hashtagów w jednym poście, o tyle na Instagramie pojawia się ich o wiele więcej. Pamiętaj jednak o obowiązującym tam limicie – jednorazowo w poście na Instagramie możesz użyć maksymalnie 30 hashtagów – jeśli wprowadzisz ich więcej, po prostu nie pojawią się po opublikowaniu zdjęcia.
  3. Korzystaj z nich z głową – czyli nie spamuj!

  4. Pamiętaj, aby korzystać tylko z hashtagów zwązanych z treścią Twojego przekazu – dorzucenie popularnych i chętnie odwiedzanych hashtagów kusi, ale na pewno nie jest mile widziane u Twoich odbiorców. Jeśli wrzucasz na Instagram zdjęcie książki, dodawaj adekwatne hashtagi. #Selfie #polishgirl #foodporn #ootd, mimo, że bardzo popularne, mogą tylko zirytować osoby, które szukając tego typu zdjęć natrafią na Twoją fotkę książki.
  5. Rób odstępy między hashtagami – pisownia oddzielna jest po prostu bardziej czytelna i przyjazna dla użytkowników mediów społecznosciowych, aniżeli zbitek wyrazów poprzedzanych znakiem #. Jeśli dodajecie hastagi do swoich wpisów w social mediach, pamiętajcie: #tak#się#nie#robi

    #rain #forrest #sun #nature – DOBRZE
    #rain#forrest#sun#nature – ŹLE

Hashtagi – jak z nich nie korzystać?

  1. Nie twórz zbyt długich hashtagów – całe zdanie zamienione w hashtag będzie po prostu trudne do apamiętania i mało czytelne. Social media lubią krótkie, konkretne i precyzyjne hashtagi.

  2. Nie dziel zdania hashtagami – #stosowanie #hashtagów #w #taki #sposób jest po prostu bezsensowne. Tworząc hashtagi w ten sposób, po prostu generujemykilka osobnych „etykiet”, z których żadna nie jest adekwatna do naszego przekazu.
  3. Nie dodawaj nieadekwatnych do przekazu hashtagów tylko po to, aby podbić statystyki. Wspominałam o tym poniekąd już w punkcie 4. akapitu dotyczącego zasad korzystania z hashtagów. Oczywiście hashtagi stosowane w taki sposób nie są zabronione, jednak z pewnością nie są mile widziane.
  4. Nie używaj symboli – wszelkie znaki interpunkcyjne lub sympole dodane do hashtaga (oczywiście poza # na jego początku) nie zostaną uwzględnione. W efekcie hashtagiem zostanie jedynie fraza poprzedzająca znak. Dlatego też jeśli dodajesz hashtagi w swoich wpisach, unikaj w nich wszelkich znaków, jak: +, @, &, kropki, przecinki, pytajniki itp. Pamiętaj, #to+nie.zadziała 😉
    Jest tutaj jednk pewien wyjątek – w hashtagach „działają” podkreślniki „_” (zarówno na Twitterze jak i Instagramie). Można dodawać je do hashtagów bez konsekwencji (warto jednak pamiętać, że hashtagi z nimi są mniej popularne od swoich „bezposkreślnikowych” odpowiedników – porównajcie sobie kilka bliźniaczych fraz, np. #polishgirl i #polish_girl).
Zobacz też:
  • Jak często publikować w mediach społecznościowych?
  • Kóre platformy social media pasują do Twojej marki / działalności?
  • 20 pomysłów na angażujące posty w mediach społecznościowych
Wygląda na to, że wyczerpałam temat. Jak zwykle chciałam przygotować zwięzły, merytoryczny tekst, a wyszła mała epopeja 😉 Jeśli macie w temacie hashtagów jeszcze jakieś pytania, śmiało piszcie je w komentarzach.

Korzystacie z hashtagów? Gdzie i jak je najczęściej wykorzystujecie?

Share60Tweet37Share10

Related Posts

Geek Cat Clubhouse co to
Aplikacje

Co to jest Clubhouse?

by Justyna Kot | Geek Cat
2 marca 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo
Facebook

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

by Justyna Kot | Geek Cat
21 stycznia 2021

Najnowsze

Geek Cat Clubhouse co to

Co to jest Clubhouse?

2 marca 2021
Geek Cat - co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas

Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas?

29 stycznia 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

21 stycznia 2021

Instagram

  • PAUZA. STOP. BREAK. ZATRZYMAJ SIĘ NA MOMENT!

3-4 miesiące temu właśnie te słowa wrzuciłam sobie w swój… kalendarz. Dodałam po prostu taki event w kalendarzu i ustawiłam cyklicznie - aby powtarzał się codziennie w każdy roboczy dzień w okolicach 14:00.

Po co?

Może wydaje Ci się to głupie lub niepotrzebne, ale uwierz mi - są osoby (ja byłam taką osobą!), które po prostu potrafią zatracić się w codziennych obowiązkach i zasuwać bez opamiętania godzinami. U mnie zdarzało się to nagminnie. Moja praca to także w dużej mierze moja pasja. Mam ogromną frajdę realizując swoje projekty, ucząc się codziennie nowych rzeczy, zgłębiając nowe, nieznane lądy w swojej dziedzinie. Ale nawet świetna zabawa potrafi zmęczyć i wyssać naszą energię. 

Też tak masz? A może też potrzebujesz w swoim kalendarzu takiego przypomnienia?

#pracazdalna #remotework #homeoffice #pracawdomu #pracazdomu #workingonline #bossgirls #biznesonline #porannakawa #czasnakawe #kobiecafotoszkoła #dzieńdobry #coffeecommunity #przerwanakawe #terazczytam #instagramczyta #instagrampl #instagrampolska #productdesigner #designprocess #uxigers #productdevelopment #uxresearch #designsprint #uxprocess #designsprints #bezstresu #balans #rytuał #czasdlasiebie
  • Reklama swojej marki w Internecie - od czego zacząć, zwłaszcza, gdy nie masz budżetu?

PO PIERWSZE: ZACZNIJ Z TYM CO MASZ!

Reklama firmy w internecie nie musi być droga – zwłaszcza na samym początku. Jestem zwolennikiem mądrego działania. Lubię zainwestować w narzędzia, dzięki którym moja praca stanie się prostsza i łatwiejsza, ale zdecydowanie nie należę do osób, które lekką ręką wydają budżety bez uzasadnionej potrzeby.

Mimo, że zapewne nie raz słyszeliście, że wydatki na reklamę firmy w internecie bywają ogromne, wcale nie musimy zaczynać promowania naszego biznesu od ogromnych sum. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, możesz spokojnie zacząć od darmowych lub niskobudżetowych działań, które pozwolą zaistnieć firmie w sieci.

Kilka z takich działań, wraz z konkretnymi linkami zebrałam dla Was w dzisiejszej karuzeli. Dzięki nim bez zbędnych wydatków przygotujecie profile swojej marki w kluczowych miejscach w sieci. Na start tak naprawdę nie potrzebujesz wiele! Bardzo często sami siebie blokujemy, bo zamiast działać - zastanawiamy się lub rozkładamy niepotrzebnie dany problem na czynniki pierwsze. 

Moja podstawowa rada da dziś:

✅  zacznij z tym co masz
✅  po prostu zacznij i postaw pierwszy krok (dzięki narzędziom z mojej karuzeli)
✅  przetestuj swój pomysł bez inwestowania
✅  załóż prostą wizytówkę dla swojej działalności

#kobiecybiznes #markaosobista #kobietawbiznesie #markaonline #instakaruzela #instatipy #pracaonline #socialmediatips #bizneszpasja #girlbosspl #instagramdlabiznesu #malybiznes #kobieceinspiracje #biznesonline #instakaruzelarozwoj #pasjobiznes #reklamawinternecie #poradnik #mediaspolecznosciowe #mediaspołecznościowe #poradyinstagram #poradyinstagramowe #biznes #marketingpolska #własnafirma #wlasnafirma #własnafirmakrokpokroku  #kobietabiznesu #mojafirma #mojafirmamojapasja
  • Darmowy planer social mediów z pomysłami na posty na luty już wjechał!

Zerkasz pod koniec miesiąca na swoje profile w mediach społecznościowych i zastanawiasz się, dlaczego Twój ostatni wpis tam miał miejsce 3 tygodnie temu? A może po prostu sam prowadzisz profile dla swojej działalności lub biznesu online i w nawale spraw, jakie masz na głowie, social media po prostu schodzą na dalszy plan?

Mam coś, co Ci pomoże 🙂

Kalendarz z pomysłami na posty do mediów społecznościowych został stworzony właśnie z myślą o Tobie. Zawarte w nim pomysły możesz dostosować 1:1 do swojego harmonogramu publikacji - według propozycji w arkuszu, lub stosować elastycznie jako inspiracje do własnego planu postów, np. wykorzystując jedynie niektóre z nich, lub publikując luźne treści podczas weekendów.

🔷  CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU? 🔷

✅  30 pomysłów na posty w mediach społecznościowych, które możesz wykorzystać od zaraz

✅  Spis nieoficjalnych świąt wypadających w miesiącu

✅  Kalendarz do planowania postów, w którym możesz planować swoje działania w social mediach - w 2 wersjach kolorystycznych do druku

🔷 JAK POBRAĆ PLANER? 🔷

Planer jest dostępny w linku w bio @geekcatpl - podaj swój email, a mój system do newsletterów wyśle Ci na ten adres materiały :) Możesz skorzystać także z linku poniżej, wklejając go do swojej przeglądarki:

subscribepage.com/planer-postow-social-media

Udanego planowania!

#mediaspołecznościowe #mediaspolecznosciowe #biznesonline #girlbosspl #instagrampl #kobiecybiznes #kobietasukcesu #markaosobista #socialmediapl #instagrampolska #instaporady #marketinginternetowy #przedsiębiorca #pracaonline #agencjasocialmedia #biztips #czasnanowe #herbusiness #infografika #instamarketing #instawtorek #markaonline #marketingblog #socialmedianinja #kobietawbiznesie #instatipy #bizneszpasja #contentplan #malybiznes #planer
  • JAK CZYTAĆ WIĘCEJ KSIĄŻEK?

Według informacji udostępnionych przez Bibliotekę Narodową, w 2019 roku jedynie 9% Polaków przeczytało więcej, niż 7 książek, a 39% - przynajmniej jedną. Mnóstwo z nas twierdzi, że nie czytamy, ponieważ nie mamy na to czasu. Czy jest tak faktycznie?

Jak czytać więcej książek?

✅  znajdź na to czas

➡ ogranicz oglądanie TV i surfowanie w sieci bez celu
➡ ogranicz czas spędzany w social mediach
➡ wrzuć sobie czytanie w swój kalendarz / plan dnia

✅  zmień swoje podejście do czytania

➡ czytaj dla swojej przyjemności - nie musisz od razu porywać się na klasykę literatury
➡ 5 minut jest lepsze, niż nic - często mając te 5 minut myślimy "nie opłaca się zaczynać; a co jeśli zamiast nad tym myśleć, po prostu zaczniesz?
➡ czytaj książki tak, jak artykuły w Internecie - jeśli książka Ci się nie spodoba, to po prostu sobie ją odpuść. Nikt nie każe Ci kończyć nieciekawej lektury pod groźbą kary!
➡ nie czytaj od deski do deski - pomijanie nudnych fragmentów jest ok, zwłaszcza, jeśli i tak nic nie wnoszą do fabuły czy treści

✅  zbuduj nawyk codziennego czytania

➡ ustal sobie stałą porę na czytanie - na początek to może być nawet 10-15 minut, byle regularnie!
➡ śledź swoje postępy - np. w apce do czytania (@czytamzlegimi, na Kindle) czy habit trackerze, których pełno w sieci do wydrukowania

✅  zabierz książki ze sobą

➡ korzystając z e-booków czy audiobooków możesz mieć książki zawsze przy sobie, a dzięki temu czytać w chwilach "wyrwanych" z planu dnia, jak np. w podróży, w kolejce, czy w przypadku audiobooków - na siłowni spacerze, podczas gotowania lub codziennych obowiązków

DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU, CZY:

📌 stosujesz którąś z tych metod u siebie? 
📌 a może znasz inne, które dobrze się u Ciebie sprawdzają?

#kochamksiążki #kochamczytać #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkoholik #czytamzlegimi #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik #instagrafika #infografika #czytamy #czytamyksiążki
  • Dobra książka, kubek kawy, koc - i nic więcej mi dziś do szczęścia już nie potrzeba 😉

CO CIEKAWEGO OSTATNIO CZYTALIŚCIE?

Podrzućcie swoje propozycje! Uzupełniam swoją biblioteczkę na czytniku i chętnie przygarnę kilka nowych propozycji. U mnie ostatnio na tapecie:

✅ "Skup się" - Leo Babauta
✅ "Putin. Człowiek bez twarzy" - Masha Gessen
✅ "Mindf*ck" - Christopher Wylie

Pierwsza pozycja przeczytana - spoko pigułka porad na temat minimalizmu w życiu i produktywności, dzięki eliminowaniu z życia zbędnych tematów. Fajna "piguła", ale dla mnie - raczej bez żadnych nowości 🤷‍♀️

Książka o Putinie - wiązałam z nią spore nadzieje (uwielbiam takie tematy), ale na razie dobrnęłam do 1/3 i bez szału, chociaż może po prostu zbyt dobrze znam szczegóły z biografii prezydenta Rosji? 🤷‍♀️ W każdym razie warto docenić całkiem zgrabnie namalowany obraz Rosji na przestrzeni lat stanowiących tło w życiorysie Putina. 

Ostatnia pozycja - dopiero zaczynam. Oglądałam film na Netflixie, który powstał na jej bazie i to jest totalnie temat, który pochłaniam jak szalona. Więcej na pewno po przeczytaniu 😉

A co Wy polecacie? 

#kochamksiążki #kochamczytać #terazczytam #czytamy #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkanadzis #ksiazkoholik #kawusia #porannakawa #coffeecommunity #coffeemoment #kawagirl #kochamkawe #instacoffeelovers #instawtorek #kawajestdobranawszystko #snieg #zima2021
  • Opanowane do perfekcji zarządzanie czasem NIE POMOŻE, gdy jesteśmy zawaleni robota po sam czubek nosa!

Dlatego przy organizacji warto pamiętać przede wszystkim o odpowiednim stawianiu granic. Każde "TAK" dla dodatkowego zadania, projektu czy spotkania to "NIE" dla:

⛔ Twojego wolnego czasu, 
⛔ kursu, który na Ciebie czeka,
⛔ kwadransu z książką
⛔ wieczoru we dwoje
⛔ 20 minut na macie z jogą lub lekkim treningiem
⛔ telefonu do bliskiej osoby
⛔ chwili tylko dla siebie i swoich myśli

I można tak wyliczać dalej, ale chyba już łapiecie, o co mi chodzi? 😉 Nie piszę tego wszystkiego bez powodu - 2020 rok dał mi mocno w kość w tej kwestii. Bardzo często mówiłam tak - poniekąd po to, aby uciec od pandemicznej, wymagającej rzeczywistości. Z perspektywy czasu mogę to podsumować następująco:

✅ bardzo pomyslny czas zawodowo
⛔ bardzo wyniszczający i wyczerpujący czas mentalnie, zdrowotnie i prywatnie

NIE WARTO realizować planów i ambicji w taki sposób, dlatego serio - PAMIĘTAJCIE O SWOICH GRANICACH 🙏

#równowaga #balans #bezstresu #codziennerytuały #medytacja #rozwójosobisty #rytuał #cisza #harmonia #jakzyc #spokój #kobiecybiznes #efektywność #zarzadzanieczasem #domowebiuro #motywacjadodzialania #organizacjaczasu #wlasnafirma #wlasnybiznes #ciężkapraca #drogadosukcesu #dzialaj #działanie #inwestycjawsiebie #kobietaprzedsiebiorcza #kobietawbiznesie #mojamotywacja #motywacjadodziałania #naswoim #ogarniam
  • Codzienność w biegu i miejskiej dżungli chwilowo zamieniłam na #workation w rodzinnych stronach. Głowa już dawno nie miała okazji aby tak wypocząć, a ja - jak to dziecko sprzed 25 lat, którym wtedy byłam - codziennie zachwycam się gwieździstym, czystym niebiem nad podwórkiem moich rodziców. Peace, calm & nature 🖤

#snieg #zimno #drzewa #polskazima #styczeń #lód #polishwinter #feriezimowe #widoki #winterinpoland #szron #bialo #naszlaku #zimawpolsce #mroz #winterview #winterholidays #zimowo #winterwalk #pięknie #zimaworld #winterforest #zima2021 #podkarpacie #bieszczady #rzeszow #podkarpackie #podkarpaciejestpiękne #subcarpathia
  • Jak w 3 miesiące zrobić więcej niż w rok?

Dobre pytanie! 😁 Ale odpowiedź wcale nie jest taka trudna, jak może się wydawać. A na pewno nie brzmi ⛔️ "pracować więcej" ⛔️ Cały sekret tkwi w zmianie podejścia do planowania.

Najczęstszym problemem, jaki napotykają osoby robiące plany na początku roku jest:

❌  spadające motywacja - im więcej czasu upływa od początku roku, tym mniejszą mamy motywację, aby działać, ponieważ... 
❌  brak widocznych efektów - nie widzimy szybkich efektów (a spadająca motywacja nie pomaga!) więc koło się zamyka
❌  porzucenie planów i powrót do nich pod koniec roku - najczęściej przez wyrzuty sumienia lub wstyd przed samym sobą, co jest bardzo niezdrowe dla naszej psychiki!

Gdy goni nas deadline...

Gdy goni nas deadline, o wiele łatwiej się motywujemy do działania. W taki sposób poniekąd działa zasada 12-tygodniowego roku, opisana w książce Briana P. Morgana i Michaela Lenningtona o tytule - a jakże - "12-tygodniowy rok".

System w niej zawarty zakłada podzielenie naszych planów na etapy, które jesteśmy w stanie zrealizować w 3 miesiące - a następnie (w wielkim urposzczeniu) skupienie się na ich realizacji.

Rozwinięcie tej metody znajdziecie na grafice w kolejnych kafelkach - przesuńcie palcem w lewo, aby je zobaczyć 🙂 a jeśli ta metoda do Was przemawia - zostawcie komentarz, serduszko lub zapiszcie post, aby wrócić do niego w przyszłości ✅

Co myślicie o takim sposobie planowania i działania?

#produktywność #haveaproductiveday #ktoranowstaje #rozwójosobisty #samorozwój #organizacja #planowanie #organizacjaczasu #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #kobiecybiznes #naukawdomu #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik  #wpracy #przedsiębiorca #wiedza #sukces #sukceszpasja #sukcesjestkobietą #pracawdomu #12tygodniowyrok #kochamksiążki #kochamczytać #czytamy #molksiazkowy #bookstagrampolska
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (21)
  • Apple (1)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (6)
  • Google (9)
  • Instagram (4)
  • Kobiety w IT (5)
  • Kreatywność (10)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (1)
  • Książki o produktywności (1)
  • Lead generation (2)
  • Lifestyle (32)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (38)
  • Media społecznościowe (14)
  • Moja organizacja (13)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (30)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (7)
  • Produktywność (8)
  • Technologia (37)
  • Własny biznes (24)
  • Własny biznes od kulis (10)
  • Work-life balance (12)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Co to jest Clubhouse? 2 marca 2021
  • Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas? 29 stycznia 2021
  • Reklama firmy w internecie – od czego zacząć? 21 stycznia 2021

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.