• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing

Jak korzystać z Twittera?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
15 listopada 2020
Reading Time: 11min read
176
SHARES
7.8k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Z Twitterem jest jak z tematyczną imprezą – na początku idziesz tam niechętnie i z dystansem, ale gdy już spotkasz tam znajomych lub kogoś ciekawego i wczujesz się w klimat, to zaczynasz się dobrze bawić i nie chcesz tego miejsca opuszczać. Jeśli zastanawiasz się, jak korzystać Twittera, rozsiądź się wygodnie – to tekst dla Ciebie.

Słowem wstępu – kocham Twittera! Stronię od Facebooka, gdzie mam wrażenie panuje ogromny bałagan i przesyt treści. Zewsząd atakują reklamy, powiadomienia, wiadomości, zaproszenia… Jeden wielki chaos. Dlatego też od jakiegoś czasu korzystam z wtyczki do Chrome Kill The Newsfeed, o której pisałam Wam już na łamach bloga m. in. w tym tekście:

Powiązaneartykuły

Co to jest Clubhouse?

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

Piksel Facebooka – 3 rady dla początkujących

  • Jak znaleźć czas, gdy zupełnie go brak?
  • 6 sposobów na podrkęcenie produktywności podczas pracy przy komputerze

Twitter to natomiast zupełnie inny świat – przynajmniej ten „mój Twitter”. Pełna kulturka, same wartościowe treści i wciągające rozmowy. To Twitter jest moim pierwszym źródłem wiedzy, jeśi chodzi o branżowe newsy. Jest także najprostszym sposobem na złapanie kontaktu, znalezienie prelegenta czy zapytanie o jakieś kwestie bezpośrednio u źródła.

Twitter po prostu niesamowicie skraca dystans i pozwala na łatwą i szybką komunikację.

Tak jest teraz, ale jak to było, zanim dowiedziałam się (poprzez praktykę!) jak korzystać z Twittera? Moje początki na Twitterze były dosyć nieporadne. Uwielbiam testować nowe platformy, więc konto na Facebooku założyłam jeszcze na początku liceum, gdy u nas raczkowała nasza-klasa (ktoś jeszcze pamięta te czasy?), a sam portal Zuckenberga oferował niewiele, ponad możliwość wysyłania znajomym serduszek. Tak, to były czasy prehistoryczne, jeszcze sporo przed Farm Ville 😉

Podobnie było z Twitterem – zarejestrowałam się tam z ciekawości, gdy jeszcze nic ciekawego w jego polskiej części się nie działo. Początkowo służył mi głównie do… śledzenia konta Radka Sikorskiego i Anji Ribik, oraz logowania się za jego pomocą do innych aplikacji. Z upływem czasu mój sposób użytkowania Twittera zmienił się diametralnie i dziś nie wyobrażam sobie komunikacji w social media właśnie bez tego narzędzia.

Geek Cat - Poradnik jak korzystać z Twittera

Jak dowiedziałam się jak korzystać z Twittera? Poprzez praktykę. Obserwowałam wartościowe konta, podgladałam na Twitterze guru social media marketingu i zagranicznych dziennikarzy. Sama zaczęłam pisać, ćwierkać, rozmawiać, odpowiadać. Z czsem po prostu wczuwasz się w specyfikę działania konkretnego medium i zaczynasz w nim funkcjonować w sposób dla tego medium naturalny.

Domyślam się jednak, że skoro czytasz ten tekst, to nie masz czasu na zdobywanie wiedzy poprzez praktykę. Dlatego też zebrałam dla Ciebie kilka najważniejszych wskazówek, które podpowiedzą CI, jak korzystać z Twittera i nie zginąc w świecie ćwierkających kont.

Jak korzystać z Twittera?

Zrozumienie tej platformy nie zajmuje dużo czasu, a naprawdę warto, gdyż w przeciwieństwie do biernego śledzenia newsfeedu na Facebooku, Twitter daje świetne możliwości komunikacji i interakcji pomiędzy użytkownikami. Od czego zatem zacząć?

1. Jak korzystać z Twittera? Zrozum go!

Aby zrozumieć Twittera, musisz dać sobie nieco czasu i… obserwować. Zobacz, jak przebiega tutaj komunikacja. Pamiętaj o specyfice Twittera – tutaj userzy skupiają się na rozmowie, oraz udostępnianiu kluczowych, wartościowych treści, które bardzo często mają formę krótkiej, treściwej zajawki z linkiem do obszernych artykułów lub ciekawych stron i newsów. Twitter lubi minimalizm i komunikację – pamiętaj o tym.

Na Twitterze znajdziesz głównie:

  • newsy i komentarze do bieżących wydarzeń
  • krótkie zajawki z linkami do treści eksperckich
  • rozmowy i dyskusje

To właśnie rozmowa, wymiana zdań i dzielenie się wartościowymi treściami jest charakterystyczne dla Twittera. Pamiętaj o tym, planując sposób komunikacji na własnym koncie (czy to prywatnym, czy firmowym)

2.Rodzaje wpisów na Twitterze

Jeśli myślisz, że tTwitter pozwala jedynie na „ćwierkanie”, to jesteś w błędzie. Nie jest wprawdzie tak rozbudowany jak Facebook, ale poza zwykłymi wpisani mamy do wyboru także kilka innych formatów:

A. „Zwykłe” wpisy – czyli 280 znaków, którymi możesz zawojować świat

When you are asking the client what about the designs for #iPhoneX:

– iPhone X is crap, we’re not supporting that shit ?”

LOL. #SoftwareHouseLife

— Justyna Kot (@JustineKot) 5 lipca 2018

 

B. Retweety – gdy ktoś poda dalej wpis innej osoby. Zobacz poniżej – nad tweetem opublikowanym przez profi Women Techmakers widnieje informacja o tym, że podałam go dalej:

Geek Cat - Jak korzystać z Twittera - retweety

C. Retweety z komentarzem – podając dalej wiadomość innego użytkownika, możesz także dodać swój komentarz, jak na przykładzie poniżej:

Gdy pytasz na swoim Twitterze co warto zobaczyć w Madrycie… ?❤️ https://t.co/3tsm4a0sEu

— Justyna Kot (@JustineKot) 1 lipca 2018

D. Zdjęcia lub filmy – obok krótkiego wpiu pojawiają się zdjęcia lub video:

Polish @WomenTechmakers gang @ #WTMSummit in #Madrid ♥️ pic.twitter.com/xevMyOn4OJ

— Justyna Kot (@JustineKot) 7 lipca 2018

? WHO RUN THE WORLD? GIRLS! ?
W środę „Pod chmurką” pokażemy Wam kobiecą stronę rzeszowskiego IT
? Rejestracja: https://t.co/NX0QotnI1t ?
A tymczasem poznajcie nasze pierwsze prelegentki z ekipy GIRLS byte ⤵⤵⤵
Joanna Baran, Alicja Gerka, Joanna Budzik, Daria Pilek pic.twitter.com/6AgIppoT50

— GDG Rzeszów (@GDGRzeszow) 20 lipca 2018

E. Linki – gdy udostępniasz link z zewnętrznej storny lub serwisu:

➡ Co daje prowadzenie bloga?
➡ Czego uczy?
➡ Jakie przynosi korzyści?

Wiecie, że to blogowanie w dużej mierze ukształtowało moją obecną sytuację zawodową? Dziś szczerze o lekcjach, jakie wyciągnęłam z tej blogowej przygody ⤵️⤵️⤵️https://t.co/QdnjLQoOCH

— Justyna Kot (@JustineKot) 4 lipca 2018

F. Ankiety – Twitter umożliwia tworzenie ankiet. Maksymalnie możemy dodać 4 opcje do wyboru. Zbieranie odpowiedzi może trwać do 7 dni.

Geek Cat - Jak korzystać z Twittera - ankiety

G. GIFy – czyli coś co lubię najbardziej 😉

Wiem że dziś czwartek więc #FollowFriday to tak trochę nie na miejscu, ale w sumie czwartek to taki maly piąteczek, c’nie? ? Więc piona dla Twitterowej ekipy @brand24 – @HexPL, @sadek, @mateuszczech_ bo zawsze na miejscu, zawsze z humorem i generalnie spoko ziomeczki ♥️♥️ pic.twitter.com/T0pVVjWx7u

— Justyna Kot (@JustineKot) 5 lipca 2018

3. Pisz krótko, ale treściwie

Twitter nie pozwala na tworzenie rozległych wpisów. Jeszcze do niedawna obowiązywał limit 140 znaków na 1 wiadomość. Obecnie w jednej wiadomości możemy zmieścić (aż! ;)) 280 znaków. W porównaniu do Facebooka, nie jest to jakaś zawrotna ilość, ale z drugiej strony – czy to właśnie nie zwięzłość wymusza przekazywanie jedynie tego, co najważniejsze?

Jak zatem widzisz – na Twitterze każdy znak jest na wagę złota, więc nie zmarnuj tego! 😉 Jak korzystać z Twittera (i dobrze wykorzystać limit znaków?)

  • dbaj o poprawność i interpunkcję
  • nie rób zbitek słów (to jest nieczytelne!)
  • szanuj swoich odbiorców – nie wrzucaj tego, czego sam nie chciałbyś przeczytać i daruj sobie pisanie o pierdołach i rzeczach, które nikogo nie obchodzą (pada śnieg!; gorąco mi 🙁 #smuteczek; robię pranie; nie chce mi się wstawać, więc chyba jeszcze pośpię; znowu opuściłem wykład – come on! To naprawdę tak ważne, że warte uwagi internautów? Daruj sobie, dla własnego dobra)
  • zadbaj o udostępnianie wartościowych treści – linkuj do ciekawych artykułów, opisuj interesujące wydarzenia, informuj o tym, co ważne.
  • zastanów się nad tym, jakie treci interesują Ciebie i odbiorców – zastanów się, o czym sam chciałbyś czytać i staraj się sięgać własnie po takie informacje 🙂

Niedawno Twitter umożliwił także tworzenie wątków – czyli łączenie wiadomości w „łańcuch” (wybaczcie, nie mogę znaleźć lepszego porównania). Dzięk itemu dłuższą myśl możemy przekazać w jakiś zorganizowany sposób, chociaż ciągle jesteśmy zmuszeni podzielić ją na sensowne, 280-znakowe części.

3. Twitterowy savoir vivre

Każda społeczność rządzi się pewnymi zasadami – Twitterowa także. Gdy i Ty opanujesz już to, jak korzystać z Twittera i zaczniesz ćwierkać, pamiętaj, by nie używać wulgaryzmów! Nikt ich nie lubi. Nie kłóć się na forum publicznym – takie pranie brudów jest niesmaczne, a Ty będziesz postrzegany po prostu jako awanturnik (jedyny wyjątek – jeśli spierasz się kulturalnie i używasz rzeczowych argumentów, a cały spór jest ciekawą wymianą zdań i konfrontacją różnych punktów widzenia).

Jeśli włączasz się do dyskusji, także pamiętaj o tym, by zrobić to nienachalnie, grzecznie i rzeczowo. Na Twitterze ponadto rządzą dwie, niepisane zasady:

  • less is more (ta platforma lubi minimalizm)
  • KISS – „keep it simple, stupid!” – chodzi o to, by niepotrzebnie nie komplikować. Idź do celu po prostej, bądź konkretny, pamiętaj, że na przykucie uwagi do Twoich treści (lub ich zignorowanie) przeciętny user ma zaledwie kilka sekund – od jednego tapnięcia ekranu do kolejnego.

I jeszcze jedna, oczywista, lecz często ignorowana zasada – nie spamuj. Wrzucanie 10 linków do tego samego tekstu w ciągu dnia to przesada. Nie pisz też niczego na siłę – Twitter to nie gala VIVA Najpiękniejsi – nie jesteś celebrytą, który musi bywać i się pokazywać. Pojawiaj się na Twitterze tylko wtedy, gdy masz coś wartościowego do powiedzenia.

4. Twitter i #hashtagi

Twitter to kolebka hashtagów, więc korzystaj z nich (byle umiejętnie!). Jak się okazuje, największą popularnością cieszą się tweety, w których wykorzystano od 2 do 3 hashtagów, zatem jak się okazuje – warto znać umiar w ich stosowaniu 🙂 Dobieraj je umiejętnie – niech to będą słowa-klucze, naturalnie wplecione w treść Twojej wiadomości, a nie bezsensowne zapychacze tekstu.

Dbaj także o czytelność i estetykę hashtagów – używaj polskich znaków, a jeśli hashtag zawiera kilka słów, oddzielaj je dużą literą na początku każdego z nich (np. #JestemNajlepszymKotemNaŚwiecie, a nie #jestemnajlepszymkotemnaswiecie).

Z resztą, na temat tego, jak używać hashtagów (z podziałem na poszczególne platformy w mediach społecznościowych) przygotowałam osobny, obszerny tekst, do którego odsyłam. Znajdziesz tam prawdziwy przewodnik po hastagach, ich historii, oraz masę wskazówek jak ich używać (oraz jak tego nie robić!)

  • Zobacz: Jak używać hashtagów w mediach społecznościowych? 

5. Jak korzystać z Twittera w rozmowach?

Często dostaję od znajomych pytania o to, dlaczego niektóre z ich tweetów są niewidoczne. Angażują się np. w ciekawą dyskusję, a potem okazuje sie, że w ich profilu lub feedzie wypowiedzi z takiego wątku są niewidoczne. Cóż, dzieje się tak dlatego, że… Twitter po prostu dba o nasze feedy i nie chce dostarczać nam zbędnych wiadomości, jeśli sami świadomie ich tam nie wyślemy.

Jeśli w twiterowej rozmowie chcesz wyróżnić jakieś konkretne wiadomości kierowane do osoby w rozmowie (i zależy Ci, aby były widoczne w Twoim feedzie, oraz u osób, które Ciebie obserwują) pamiętaj: 

  • ćwierkając do kogoś, dodaj kropkę (lub jakikolwiek inny znak) przed „@” poprzedzającą nickname osoby, do której się zwracasz – dzięki temu taka wiadomość będzie potraktowana jak „normalny” tweet i pojawi się w feedzie. Jeśli o tym zapomnisz, wiadomość będzie widoczna jedynie u Ciebie, osoby do której piszesz i ewentualnie u waszych wspólnych oberwujących

Przykładowo: 

[email protected] kiedy nowy wpis na blogu? Może napiszesz o Twitterze?

Jeśli tak do mnie ćwierkniesz, to ta wiadomość będzie widoczna nie tylko u mnie i u Ciebie, ale także zobaczą ją osoby, które nas obserwują (= większy zasięg wiadomości).

6. Analizuj

Jeśli używasz Twittera jako dodatkowy kanał np. w blogowaniu, warto skorzystać z Twitter Analytics. Dzięki temu narzędziu w łatwy sposób zobaczysz, jakie treści są bardziej, a jakie mniej lubiane przez Twoich odbiorców. Statystyki te podpowiedzą Ci także o jakiej porze na Twitterze są aktywni Twoi obserwatorzy.


Ok, to tyle z podstawowych wskazówek na temat tego, jak korzystać z Twittera. Jeśli szukasz obszerniejszych informacji na temat mediów społecznościowych, zachęcam także do skorzystania za wskazówek zawartych w artykułach podanych ponizej.

ZOBACZ TEŻ:

  • Hashtagi – jak je tworzyć i jak ich używać?
  • Jak często publikować w mediach społecznościowych?
  • Kóre platformy social media pasują do Twojej marki / działalności?
  • 20 pomysłów na angażujące posty w mediach społecznościowych

Korzystacie z Twittera czy nie? Za co go lubicie, a co Was wkurza w tym medium? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!

Share83Tweet39Share11

Related Posts

Geek Cat Clubhouse co to
Aplikacje

Co to jest Clubhouse?

by Justyna Kot | Geek Cat
2 marca 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo
Facebook

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

by Justyna Kot | Geek Cat
21 stycznia 2021

Najnowsze

Geek Cat Clubhouse co to

Co to jest Clubhouse?

2 marca 2021
Geek Cat - co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas

Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas?

29 stycznia 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

21 stycznia 2021

Instagram

  • PAUZA. STOP. BREAK. ZATRZYMAJ SIĘ NA MOMENT!

3-4 miesiące temu właśnie te słowa wrzuciłam sobie w swój… kalendarz. Dodałam po prostu taki event w kalendarzu i ustawiłam cyklicznie - aby powtarzał się codziennie w każdy roboczy dzień w okolicach 14:00.

Po co?

Może wydaje Ci się to głupie lub niepotrzebne, ale uwierz mi - są osoby (ja byłam taką osobą!), które po prostu potrafią zatracić się w codziennych obowiązkach i zasuwać bez opamiętania godzinami. U mnie zdarzało się to nagminnie. Moja praca to także w dużej mierze moja pasja. Mam ogromną frajdę realizując swoje projekty, ucząc się codziennie nowych rzeczy, zgłębiając nowe, nieznane lądy w swojej dziedzinie. Ale nawet świetna zabawa potrafi zmęczyć i wyssać naszą energię. 

Też tak masz? A może też potrzebujesz w swoim kalendarzu takiego przypomnienia?

#pracazdalna #remotework #homeoffice #pracawdomu #pracazdomu #workingonline #bossgirls #biznesonline #porannakawa #czasnakawe #kobiecafotoszkoła #dzieńdobry #coffeecommunity #przerwanakawe #terazczytam #instagramczyta #instagrampl #instagrampolska #productdesigner #designprocess #uxigers #productdevelopment #uxresearch #designsprint #uxprocess #designsprints #bezstresu #balans #rytuał #czasdlasiebie
  • Reklama swojej marki w Internecie - od czego zacząć, zwłaszcza, gdy nie masz budżetu?

PO PIERWSZE: ZACZNIJ Z TYM CO MASZ!

Reklama firmy w internecie nie musi być droga – zwłaszcza na samym początku. Jestem zwolennikiem mądrego działania. Lubię zainwestować w narzędzia, dzięki którym moja praca stanie się prostsza i łatwiejsza, ale zdecydowanie nie należę do osób, które lekką ręką wydają budżety bez uzasadnionej potrzeby.

Mimo, że zapewne nie raz słyszeliście, że wydatki na reklamę firmy w internecie bywają ogromne, wcale nie musimy zaczynać promowania naszego biznesu od ogromnych sum. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, możesz spokojnie zacząć od darmowych lub niskobudżetowych działań, które pozwolą zaistnieć firmie w sieci.

Kilka z takich działań, wraz z konkretnymi linkami zebrałam dla Was w dzisiejszej karuzeli. Dzięki nim bez zbędnych wydatków przygotujecie profile swojej marki w kluczowych miejscach w sieci. Na start tak naprawdę nie potrzebujesz wiele! Bardzo często sami siebie blokujemy, bo zamiast działać - zastanawiamy się lub rozkładamy niepotrzebnie dany problem na czynniki pierwsze. 

Moja podstawowa rada da dziś:

✅  zacznij z tym co masz
✅  po prostu zacznij i postaw pierwszy krok (dzięki narzędziom z mojej karuzeli)
✅  przetestuj swój pomysł bez inwestowania
✅  załóż prostą wizytówkę dla swojej działalności

#kobiecybiznes #markaosobista #kobietawbiznesie #markaonline #instakaruzela #instatipy #pracaonline #socialmediatips #bizneszpasja #girlbosspl #instagramdlabiznesu #malybiznes #kobieceinspiracje #biznesonline #instakaruzelarozwoj #pasjobiznes #reklamawinternecie #poradnik #mediaspolecznosciowe #mediaspołecznościowe #poradyinstagram #poradyinstagramowe #biznes #marketingpolska #własnafirma #wlasnafirma #własnafirmakrokpokroku  #kobietabiznesu #mojafirma #mojafirmamojapasja
  • Darmowy planer social mediów z pomysłami na posty na luty już wjechał!

Zerkasz pod koniec miesiąca na swoje profile w mediach społecznościowych i zastanawiasz się, dlaczego Twój ostatni wpis tam miał miejsce 3 tygodnie temu? A może po prostu sam prowadzisz profile dla swojej działalności lub biznesu online i w nawale spraw, jakie masz na głowie, social media po prostu schodzą na dalszy plan?

Mam coś, co Ci pomoże 🙂

Kalendarz z pomysłami na posty do mediów społecznościowych został stworzony właśnie z myślą o Tobie. Zawarte w nim pomysły możesz dostosować 1:1 do swojego harmonogramu publikacji - według propozycji w arkuszu, lub stosować elastycznie jako inspiracje do własnego planu postów, np. wykorzystując jedynie niektóre z nich, lub publikując luźne treści podczas weekendów.

🔷  CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU? 🔷

✅  30 pomysłów na posty w mediach społecznościowych, które możesz wykorzystać od zaraz

✅  Spis nieoficjalnych świąt wypadających w miesiącu

✅  Kalendarz do planowania postów, w którym możesz planować swoje działania w social mediach - w 2 wersjach kolorystycznych do druku

🔷 JAK POBRAĆ PLANER? 🔷

Planer jest dostępny w linku w bio @geekcatpl - podaj swój email, a mój system do newsletterów wyśle Ci na ten adres materiały :) Możesz skorzystać także z linku poniżej, wklejając go do swojej przeglądarki:

subscribepage.com/planer-postow-social-media

Udanego planowania!

#mediaspołecznościowe #mediaspolecznosciowe #biznesonline #girlbosspl #instagrampl #kobiecybiznes #kobietasukcesu #markaosobista #socialmediapl #instagrampolska #instaporady #marketinginternetowy #przedsiębiorca #pracaonline #agencjasocialmedia #biztips #czasnanowe #herbusiness #infografika #instamarketing #instawtorek #markaonline #marketingblog #socialmedianinja #kobietawbiznesie #instatipy #bizneszpasja #contentplan #malybiznes #planer
  • JAK CZYTAĆ WIĘCEJ KSIĄŻEK?

Według informacji udostępnionych przez Bibliotekę Narodową, w 2019 roku jedynie 9% Polaków przeczytało więcej, niż 7 książek, a 39% - przynajmniej jedną. Mnóstwo z nas twierdzi, że nie czytamy, ponieważ nie mamy na to czasu. Czy jest tak faktycznie?

Jak czytać więcej książek?

✅  znajdź na to czas

➡ ogranicz oglądanie TV i surfowanie w sieci bez celu
➡ ogranicz czas spędzany w social mediach
➡ wrzuć sobie czytanie w swój kalendarz / plan dnia

✅  zmień swoje podejście do czytania

➡ czytaj dla swojej przyjemności - nie musisz od razu porywać się na klasykę literatury
➡ 5 minut jest lepsze, niż nic - często mając te 5 minut myślimy "nie opłaca się zaczynać; a co jeśli zamiast nad tym myśleć, po prostu zaczniesz?
➡ czytaj książki tak, jak artykuły w Internecie - jeśli książka Ci się nie spodoba, to po prostu sobie ją odpuść. Nikt nie każe Ci kończyć nieciekawej lektury pod groźbą kary!
➡ nie czytaj od deski do deski - pomijanie nudnych fragmentów jest ok, zwłaszcza, jeśli i tak nic nie wnoszą do fabuły czy treści

✅  zbuduj nawyk codziennego czytania

➡ ustal sobie stałą porę na czytanie - na początek to może być nawet 10-15 minut, byle regularnie!
➡ śledź swoje postępy - np. w apce do czytania (@czytamzlegimi, na Kindle) czy habit trackerze, których pełno w sieci do wydrukowania

✅  zabierz książki ze sobą

➡ korzystając z e-booków czy audiobooków możesz mieć książki zawsze przy sobie, a dzięki temu czytać w chwilach "wyrwanych" z planu dnia, jak np. w podróży, w kolejce, czy w przypadku audiobooków - na siłowni spacerze, podczas gotowania lub codziennych obowiązków

DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU, CZY:

📌 stosujesz którąś z tych metod u siebie? 
📌 a może znasz inne, które dobrze się u Ciebie sprawdzają?

#kochamksiążki #kochamczytać #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkoholik #czytamzlegimi #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik #instagrafika #infografika #czytamy #czytamyksiążki
  • Dobra książka, kubek kawy, koc - i nic więcej mi dziś do szczęścia już nie potrzeba 😉

CO CIEKAWEGO OSTATNIO CZYTALIŚCIE?

Podrzućcie swoje propozycje! Uzupełniam swoją biblioteczkę na czytniku i chętnie przygarnę kilka nowych propozycji. U mnie ostatnio na tapecie:

✅ "Skup się" - Leo Babauta
✅ "Putin. Człowiek bez twarzy" - Masha Gessen
✅ "Mindf*ck" - Christopher Wylie

Pierwsza pozycja przeczytana - spoko pigułka porad na temat minimalizmu w życiu i produktywności, dzięki eliminowaniu z życia zbędnych tematów. Fajna "piguła", ale dla mnie - raczej bez żadnych nowości 🤷‍♀️

Książka o Putinie - wiązałam z nią spore nadzieje (uwielbiam takie tematy), ale na razie dobrnęłam do 1/3 i bez szału, chociaż może po prostu zbyt dobrze znam szczegóły z biografii prezydenta Rosji? 🤷‍♀️ W każdym razie warto docenić całkiem zgrabnie namalowany obraz Rosji na przestrzeni lat stanowiących tło w życiorysie Putina. 

Ostatnia pozycja - dopiero zaczynam. Oglądałam film na Netflixie, który powstał na jej bazie i to jest totalnie temat, który pochłaniam jak szalona. Więcej na pewno po przeczytaniu 😉

A co Wy polecacie? 

#kochamksiążki #kochamczytać #terazczytam #czytamy #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkanadzis #ksiazkoholik #kawusia #porannakawa #coffeecommunity #coffeemoment #kawagirl #kochamkawe #instacoffeelovers #instawtorek #kawajestdobranawszystko #snieg #zima2021
  • Opanowane do perfekcji zarządzanie czasem NIE POMOŻE, gdy jesteśmy zawaleni robota po sam czubek nosa!

Dlatego przy organizacji warto pamiętać przede wszystkim o odpowiednim stawianiu granic. Każde "TAK" dla dodatkowego zadania, projektu czy spotkania to "NIE" dla:

⛔ Twojego wolnego czasu, 
⛔ kursu, który na Ciebie czeka,
⛔ kwadransu z książką
⛔ wieczoru we dwoje
⛔ 20 minut na macie z jogą lub lekkim treningiem
⛔ telefonu do bliskiej osoby
⛔ chwili tylko dla siebie i swoich myśli

I można tak wyliczać dalej, ale chyba już łapiecie, o co mi chodzi? 😉 Nie piszę tego wszystkiego bez powodu - 2020 rok dał mi mocno w kość w tej kwestii. Bardzo często mówiłam tak - poniekąd po to, aby uciec od pandemicznej, wymagającej rzeczywistości. Z perspektywy czasu mogę to podsumować następująco:

✅ bardzo pomyslny czas zawodowo
⛔ bardzo wyniszczający i wyczerpujący czas mentalnie, zdrowotnie i prywatnie

NIE WARTO realizować planów i ambicji w taki sposób, dlatego serio - PAMIĘTAJCIE O SWOICH GRANICACH 🙏

#równowaga #balans #bezstresu #codziennerytuały #medytacja #rozwójosobisty #rytuał #cisza #harmonia #jakzyc #spokój #kobiecybiznes #efektywność #zarzadzanieczasem #domowebiuro #motywacjadodzialania #organizacjaczasu #wlasnafirma #wlasnybiznes #ciężkapraca #drogadosukcesu #dzialaj #działanie #inwestycjawsiebie #kobietaprzedsiebiorcza #kobietawbiznesie #mojamotywacja #motywacjadodziałania #naswoim #ogarniam
  • Codzienność w biegu i miejskiej dżungli chwilowo zamieniłam na #workation w rodzinnych stronach. Głowa już dawno nie miała okazji aby tak wypocząć, a ja - jak to dziecko sprzed 25 lat, którym wtedy byłam - codziennie zachwycam się gwieździstym, czystym niebiem nad podwórkiem moich rodziców. Peace, calm & nature 🖤

#snieg #zimno #drzewa #polskazima #styczeń #lód #polishwinter #feriezimowe #widoki #winterinpoland #szron #bialo #naszlaku #zimawpolsce #mroz #winterview #winterholidays #zimowo #winterwalk #pięknie #zimaworld #winterforest #zima2021 #podkarpacie #bieszczady #rzeszow #podkarpackie #podkarpaciejestpiękne #subcarpathia
  • Jak w 3 miesiące zrobić więcej niż w rok?

Dobre pytanie! 😁 Ale odpowiedź wcale nie jest taka trudna, jak może się wydawać. A na pewno nie brzmi ⛔️ "pracować więcej" ⛔️ Cały sekret tkwi w zmianie podejścia do planowania.

Najczęstszym problemem, jaki napotykają osoby robiące plany na początku roku jest:

❌  spadające motywacja - im więcej czasu upływa od początku roku, tym mniejszą mamy motywację, aby działać, ponieważ... 
❌  brak widocznych efektów - nie widzimy szybkich efektów (a spadająca motywacja nie pomaga!) więc koło się zamyka
❌  porzucenie planów i powrót do nich pod koniec roku - najczęściej przez wyrzuty sumienia lub wstyd przed samym sobą, co jest bardzo niezdrowe dla naszej psychiki!

Gdy goni nas deadline...

Gdy goni nas deadline, o wiele łatwiej się motywujemy do działania. W taki sposób poniekąd działa zasada 12-tygodniowego roku, opisana w książce Briana P. Morgana i Michaela Lenningtona o tytule - a jakże - "12-tygodniowy rok".

System w niej zawarty zakłada podzielenie naszych planów na etapy, które jesteśmy w stanie zrealizować w 3 miesiące - a następnie (w wielkim urposzczeniu) skupienie się na ich realizacji.

Rozwinięcie tej metody znajdziecie na grafice w kolejnych kafelkach - przesuńcie palcem w lewo, aby je zobaczyć 🙂 a jeśli ta metoda do Was przemawia - zostawcie komentarz, serduszko lub zapiszcie post, aby wrócić do niego w przyszłości ✅

Co myślicie o takim sposobie planowania i działania?

#produktywność #haveaproductiveday #ktoranowstaje #rozwójosobisty #samorozwój #organizacja #planowanie #organizacjaczasu #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #kobiecybiznes #naukawdomu #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik  #wpracy #przedsiębiorca #wiedza #sukces #sukceszpasja #sukcesjestkobietą #pracawdomu #12tygodniowyrok #kochamksiążki #kochamczytać #czytamy #molksiazkowy #bookstagrampolska
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (21)
  • Apple (1)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (6)
  • Google (9)
  • Instagram (4)
  • Kobiety w IT (5)
  • Kreatywność (10)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (1)
  • Książki o produktywności (1)
  • Lead generation (2)
  • Lifestyle (32)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (38)
  • Media społecznościowe (14)
  • Moja organizacja (13)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (30)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (7)
  • Produktywność (8)
  • Technologia (37)
  • Własny biznes (24)
  • Własny biznes od kulis (10)
  • Work-life balance (12)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Co to jest Clubhouse? 2 marca 2021
  • Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas? 29 stycznia 2021
  • Reklama firmy w internecie – od czego zacząć? 21 stycznia 2021

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.