Jakie książki warto przeczytać w trakcie długich, letnich wieczorów? Oto 20 pozycji, na które musicie zwrócić uwagę!
Nie jestem zwolenniczką wyzwań typu „Przeczytam 100 książek w 2017 roku” (uważam, że liczy się jakość i wartość lektur, a nie nabijanie licznika dla samych cyferek), jednak jeśli tego typu akcje faktycznie przyczyniają się do popularyzowania czytelnictwa wśród naszych drogich rodaków lub zmotywują przynajmniej kilka osób do sięgnięcia po książkę – ok, niech będzie.
Sama staram się sięgać po książki najczęściej, jak to tylko możliwe, jednak zauważylam, że od dobrych kilku lat nie mam czasu na „czytadła”. Wolne chwile (w pociągu, samolocie, poczekalni) wolę poświęcić na lekturę tytułów branżowych lub… specjalistycznych artykułów, którymi mój Pocket wypełniony jest po brzegi. Mimo wszystko mam pewną listę, która jest moim totalnym „must read” i dziś postanowiłam podzielić się nią razem z Wami.
Poniżej znajdziecie listę pozycji, po które zdecydowanie warto sięgnąć, zwłaszcza, jeśli interesuje Was szeroko pojęta tematyka przedsiębiorczości.
Książki o przedsiębiorczości, które warto przeczytać
- Getting Things Done, czyli sztuka bezstresowej efektywności – David Allen
- Niskobudżetowy start-up. Zyskowny biznes i życie bez frustracji – Chris Guillebeau
- Pełna moc możliwości – Jacek Walkiewicz
- Podręcznik startupu. Budowa wielkiej firmy krok po kroku – Steve Blank, Bob Dorf
- 30 Dni do Zmian. Dokonaj życiowej metamorfozy w kilka tygodni – Edyta Zając
- Jednym kliknięciem. Historia Jeffa Bezosa i rosnącej potęgi Amazon.com – Richard L. Brandt
- Książeczka minimalisty. Prosty przewodnik szczęśliwego człowieka – Leo Babauta
- Metoda Lean Startup. Wykorzystaj innowacyjne narzędzia i stwórz firmę, która zdobędzie rynek – Eric Ries
- Sztuka wojny. Wydanie III – San Tzu
- Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera – Alexander Osterwalder, Yves Pigneur
- Rework – Jason Fried, David Heinemeier Hansson
- Zarządzanie kryzysem w social media – Monika Czaplicka
- Logo Design Love. Tworzenie genialnych logotypów – David Airey
- Webwriting. Profesjonalne tworzenie tekstów dla Internetu – Joanna Wrycza-Bekier
- Procesy biznesowe w praktyce. Projektowanie, testowanie i optymalizacja – Marek Piotrowski
- Wizerunek publiczny w internecie. Kim jesteś w sieci? – Sergiusz Trzeciak
- Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swojej marki – Paweł Tkaczyk
- Pracuj dla pieniędzy, projektuj dla przyjemności. Podręcznik freelancera – David Airey
- GRYWALIZACJA. Jak zastosować reguły gier w działaniach marketingowych – Paweł Tkaczyk
- Szefologika, czyli logika szefowania – Paulina Polko, Roman Polko