Internet to potężne narzędzie, za którego pomocą można dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Skuteczne pozycjonowanie lokalne to sposób na budowanie rozpoznawalności marki oraz kreowanie jej pozytywnego wizerunku. Na czym dokładnie polega pozycjonowanie lokalne i kto powinien z niego skorzystać?
Czy właściwie jest pozycjonowanie lokalne?
Lokalne pozycjonowanie stron www polega na zwiększeniu ich pozycji w wyszukiwarce Google dla fraz geolokalizowanych. Oznacza to, że witryna będzie ukazywać się w Google pod konkretnymi frazami, aczkolwiek wtedy, kiedy są one wyszukiwane z dopiskiem danego miasta lub wpisywane w danej lokalizacji. Pozycjonowanie lokalne skupia się na wyszukiwaniach z określonego regionu.
Takie działania SEO nie różnią się zbytnio od ogólnego pozycjonowania witryn, jednak w ich przypadku niezbędne jest wdrożenie dodatkowych działań. Właściwe procesy mają wskazywać robotom indeksującym stronę to, że kierowana jest ona właśnie do mieszkańców danego miasta.
Lokalne pozycjonowanie wybierane jest głównie przy witrynach biznesów stacjonarnych, a jego celem jest pozyskiwanie ruchu z danej lokalizacji. Mowa tutaj zwłaszcza o biznesach świadczących lokalne usługi na określonym obszarze. Agencja SEO poleca pozycjonowanie lokalne zwłaszcza:
- gabinetom kosmetycznym,
- salonom fryzjerskim,
- serwisom komputerowym,
- serwisom samochodowym,
- serwisom AGD,
- lokalom gastronomicznym,
- klubom fitness, siłowniom, basenom.
Lokalne pozycjonowanie stron w google jest też kierowane do przedsiębiorców, którzy świadczą usługi u klienta, a więc do:
- firm budowlanych,
- ekip sprzątających,
- ekip remontowych,
- elektryków,
- hydraulików.
Jaki efekty daje pozycjonowanie lokalne?
Rezultatem takich działań seo jest to, iż witryna po wpisaniu hasła wraz z dopiskiem miasta czy też przy wyszukaniu z danego regionu, ukaże się w wyszukiwarce Google na wysokich pozycjach. Mechanizm pozycjonowania lokalnego można wykonać na wszystkich rodzajach witryn, bez znaczenia jest wielkość i tematyka serwisu. Więcej szczegółów możesz znaleźć w tym poradniiku: https://semahead.agency/oferta/seo/pozycjonowanie-stron-internetowych/
Co jest ważne przy lokalnym pozycjonowaniu firmy?
Istotnym czynnikiem są zwłaszcza działania prowadzone on-site. Od pozycjonowania ogólnego różnią się one ustawieniami, frazami kluczowymi oraz wdrażaniem strategii link buildingu. Lokalne pozycjonowanie wspierają też takie elementy jak: wizytówka Google Moja Firma oraz widoczność w Google Maps. Czym są właściwie działania on-site? To te, które należy wdrożyć w obrębie strony internetowej, a wśród nich można wymienić: dane strukturalne, meta tagi, słowa kluczowe, telefon kontaktowy, adres siedziby firmy, implementację Mapy Google i optymalizację treści na witrynie.
Co daje pozycjonowanie lokalne?
Lokalne pozycjonowanie stron internetowych pozwala na:
- redukcję kosztów kampanii marketingowych,
- dotarcie do lokalnych klientów,
- generowanie sprzedaży,
- zwiększenie świadomości marki,
- budowanie znajomości marki na tle konkurencyjnych firm.
Pozycjonowanie lokalne wygląda dosyć podobnie jak klasyczne działania seo. Najważniejszą różnicą jest jednak duże skupienie na samej lokalizacji.
Tekst powstał we współpracy z Semahead.agency
Zobacz więcej artykułów na temat marketingu >>
Zobacz więc