• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Facebook

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
21 stycznia 2021
Reading Time: 10min read
16
SHARES
781
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Reklama firmy w Internecie bez budżetu lub z minimalnym budżetem – czy to w ogóle możliwe? Jasne! Wcale nie musisz dysponować dużymi kwotami, aby zacząć. W tym artykule pokażę Ci, jak to zrobić.

Reklama firmy w internecie nie musi być droga – zwłaszcza na samym początku. Jestem zwolennikiem mądrego działania. Lubię zainwestować w narzędzia, dzięki którym moja praca stanie się prostsza i łatwiejsza, ale zdecydowanie nie należę do osób, które lekką ręką wydają budżety bez uzasadnionej potrzeby.

Powiązaneartykuły

Co to jest Clubhouse?

Piksel Facebooka – 3 rady dla początkujących

Grupy na Facebooku – od czego zacząć i jak je wykorzystać w biznesie?

Mimo, że zapewne nie raz słyszeliście, że wydatki na reklamę firmy w internecie bywają ogromne, wcale nie musimy zaczynać promowania naszego biznesu od ogromnych sum. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, możesz spokojnie zacząć od darmowych lub niskobudżetowych działań, które pozwolą zaistnieć firmie w sieci.

Reklama firmy w internecie gdy dopiero zaczynasz

Zacznijmy od podstaw – daj się znaleźć!

Tutaj, w pierwszej fazie działań marketingowych, jako cel zaproponowałabym jedną, prostą, ale niezwykle istotną rzecz – daj się po prostu znaleźć!

Wiele biznesów na samym początku popełnia jeden, ogromny błąd – nie można ich znaleźć w sieci! Bardzo często wielu początkujących przedsiębiorców zaczyna od wypasionego logo, super spójnego brandingu czy inwestycji w przeróżne narzędzia, zapominając o podstawach – własnej, nawet podstawowej wizytówce w internecie. Oczywiście spójny wygląd naszego biznesu w sieci jest ważny, ale bez ładnego logo da się prowadzić działalność przez jakiś czas – uwierzcie 🙂

Reklama firmy w internecie – jak dać się łatwo znaleźć?

Nazwa

Dobra strategia reklamy firmy w internecie zaczyna się tak naprawdę już w momencie samego tworzenia pomysłu na nasz biznes. Jeśli chcemy działać w sieci, warto już na samym starcie rozważyć taką nazwę, którą da się łatwo odnaleźć w Internecie. I nie mówię tutaj o hasłach typu “kosmetyczka warszawa”! Broń Thorze! 🙂 Chodzi o samą nazwę, którą można bardzo łatwo i szybko zweryfikować. Wystarczy, że poprosisz znajomego, aby:

1) wpisał w Google nazwę Twojej marki (podyktuj mu ją)
2) przeczytał ją na głos

Jeśli to proste ćwiczenie nie sprawi trudności – bingo. Jeśli jednak osoba, której podyktujesz nazwę będzie miała problem z wpisaniem jej w Google – klops. Podobnie i w drugim przypadku – ciężko jest rekomendować firmę, której nazwy nie potrafimy wypowiedzieć! To jeszcze oczywiście nie jest żadna tragedia, ale pamiętaj, że nie tylko dla tego jednego znajomego nazwa może być nieoczywista i kłopotliwa. Przetestuj to, sprawdź na większej grupie, lub po prostu zastanów się nad czymś prostszym.

Ok, a co jeśli nazwa jest ok? Lecimy dalej!

Profil marki na Facebooku

“Ale jak to, na Facebooku? Przecież Facebook to zło, a pan Cukierberg tnie zasięgi, żeby wyłudzić hajsik za reklamy!!!”

Cokolwiek złego nie myślimy o Facebooku, musimy pamiętać, że to ciągle jedna z największych platform społecznościowych na świecie. Zaletą (jak i poniekąd przekleństwem) Facebooka jest to, że… znajdziemy tutaj praktycznie każdego! Jeśli dopiero startujesz i nie masz budżetu np. na stworzenie własnej, profesjonalnej strony, taka wizytówka w formie profilu na Facebooku na start będzie w zupełności wystarczająca.

Reklama firmy poprzez profil ma Facebooku – o czym pamiętać?

  • poinformuj, czym się zajmujesz – wykorzystaj opis, sekcje z informacjami o profilu oraz posty, aby zaprezentować swoje produkty i usługi oraz w prosty sposób przekazać potencjalnym klientom, w jaki sposób możesz im pomóc
  • pamiętaj o kontakcie! – dodaj do swojego profilu dane kontaktowe – mail, numer telefonu, adres – wszystko, co pozwoli potencjalnemu klientowi skrócić drogę do rozmowy
  • wykorzystaj zdjęcie w tle (cover photo) – to spora przestrzeń, która od razu rzuca się w oczy po wejściu na profil strony na Facebooku. Wykorzystaj to miejsce z głową, np. promując tam swój lead magnet (coś wartościowego, jak np. checklista, planet, mini-poradnik zamian za zostawienie adresu email lub innej formy kontaktu) lub aktualne promocje / premiery
Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku jak promować grupę na Facebooku

Wizytówka Google

Kolejne świetnie (i darmowe) miejsce, w którym możesz pokazać swój biznes to wizytówka Google. Świetnie sprawdza się w przypadku lokalnych firm, jak np. puby, restauracje, siłownie, kosmetyczki, mechanicy samochodowi, kancelarie prawne, gabinety lekarskie itp. ale nie tylko 🙂

Google bardzo mocno zintegrowało usługę wizytówek z Mapami Google, więc jest to dodatków szansa aby pokazać się użytkownikom, którzy np. nie znają jeszcze naszej marki, ale poszukują usług z naszej branży w okolicy. Zerknijcie poniżej na przykładowy Screenshot – wpisałam na szybko w Google “kosmetyczka Rzeszów” i w wynikach wyszukiwania dostałam całą listę rekomendacji salonów w okolicy. Gdybym była tutaj potencjalnym klientem, na pewno skorzystałabym z takiej “ściągi” – nawet, jeśli żaden z gabinetów nie byłby mi wcześniej znany.

Zwróćcie też uwagę na to, jakie informacje pojawiają się w Wizytówce Google. Są to dane wprowadzone przez nas – administratorów konkretnych profili, ale także informacje od użytkowników. Klienci mogą dodawać zdjęcia czy opinie, co dodatkowo wpływa na pozytywny odbiór i buduje nasze zaufanie wobec nowych klientów (lub tych potencjalnych!).

Reklama firmy poprzez profil w wizytówce Google – o czym pamiętać?

  • dane kontaktowe – im więcej informacji kontaktowych podasz w swojej Wizytówce Google, tym bardziej ułatwisz potencjalnym klientom kontakt z Tobą i to już z poziomu wyszukiwarki. Wszelkie informacje kontaktowe, mail czy telefon są ładnie wyeksponowane w takim profilu – warto o tym pamiętać! Dodatkowo, użytkownik z poziomu wyszukiwarki widzi od razu na naszym profilu przyciski telefonu (aby jak najszybciej skontaktować się z nami) oraz nawigacji (aby Mapy Google mogły wyznaczyć mu trasę do naszej siedziby) dlatego tym bardziej warto starannie uzupełnić te pola.
  • godziny otwarcia – to kolejna informacja, która wyświetla się użytkownikom z poziomu wyszukiwarki
  • oferta – w Wizytówce Google możemy dodać zakładkę z usługami, w której znajdziemy miejsce na ich krótki opis. Warto z tego skorzystać i już z poziomu wyników wyszukiwania zaprezentować ofertę
  • zdjęcia lokalu – jeśli prowadzisz biznes stacjonarny, warto zadbać o ładne zdjęcia wnętrza jak i samej siedziby. Wizytówka Google poprosi Was o dodanie zdjęć zarówno ze środka lokalu, jak i z ulicy, aby jeszcze bardziej ułatwić użytkownikom dotarcie w Wasze progi. Można także załączyć zdjęcie 360. W skrócie – im bardziej szczegółowo opiszesz i udokumentujesz swój profil, tym lepiej (zwłaszcza dla potencjalnych klientów – nie będą się zastanawiać, gdzie szukać Twojego biura!)
  • aktualizacje – to sekcja w naszym profilu nieco przypominająca funkcją posty w profilu strony na Facebooku. Pamiętaj jednak, aby nie wrzucać tam “złotych myśli” czy innych nieistotnych informacji – to nie miejsce na budowanie społeczności! Wykorzystaj tę sekcję do przekazywania najistotniejszych DLA KLIENTÓW informacji, jak np. Info o skróconych godzinach otwarcia, nowych usługach w ofercie, sezonowych promocjach itp.
  • opinie klientów – to miejsce w wizytówce Google, które należy do Twoich klientów. Za pośrednictwem Google mogą oni dodawać opinie i recenzje Twoich usług, natomiast Ty masz możliwość komentowania z poziomu swojej wizytówki. Pamiętaj, że warto tego pilnować – niezależnie od jakości komentarzy, na każdy wypada kulturalnie odpisać 🙂 Popatrz na to miejsce jak na przestrzeń, która działa jak lista rekomendacji Twoich usług – im lepiej się spiszesz, tym większa szansa na kolejne pozytywne opinie. Nie bój się także prosić swoich klientów o wystawianie takich ocen.

Reklama firmy w internecie – na co warto wydać pierwszy budżet?

Załóżmy, że biznes zaczyna się kręcić, a Wy macie pierwsze środki, które chcecie przeznaczyć na reklamę firmy. Na co warto je wydać?

Własna prosta strona internetowa

Własna strona to kolejny z fundamentów reklamy firmy w internecie – zwłaszcza, jeśli planujecie rozwijać swoje przedsięwzięcie. O ile na początek, na samym starcie spokojnie wystarczą Wam darmowe wizytówki w Google czy na Facebooku, o tyle strona jest niezbędna, jeśli planujesz rozwijać swój interes. Dlaczego?

  • własna strona = kontrola – masz kontrolę nad tym, jakie informacje pojawiają się na temat Twoich produktów lub usług, bez limitu znaków czy restrykcyjnych wytycznych platform społecznościowych. Słyszeliście o przypadkach banowania na Facebooku grup skupiających kolarzy tylko dlatego, że Facebook odnalazł w rozmowach wyraz “pedał” (w tym kontekście ten od roweru!) i uznał wyraz za obraźliwy? Wyobraź sobie teraz prowadzenie sklepu rowerowego jedynie za pośrednictwem profilu na fejsie 😉 Na własnej stronie nie masz tego problemu. Nikt też nie ograniczy Cię ilością znaków np. przy tworzeniu opisów kategorii, produktów czy usług, przez co dużo łatwiej jest zaprezentować to, czym się zajmujesz
  • własna strona = analityka – instalując na stronie narzędzia analityczne jak np. Google Analytics, Serach Console czy Hot Jar masz wgląd w informacje o osobach, które odwiedzają stronę – a dzięki temu możesz lepiej dostosować do nich swoją ofertę i publikowane treści
  • własna strona = większe możliwości reklamowe – jeśli myślisz o reklamie na Facebooku, koniecznie po opublikowaniu własnej witryny zainstaluj na niej Pixel Facebooka, który pomoże zebrać szczegółowe informacje o potencjalnych klientach i lepiej dopasować do nich przyszłe reklamy

Własna strona to także możliwość zaprezentowania swojej marki – zarówno poprzez teksty jak i elementy wizualne. Daj się poznać od jak najlepszej (i jak najciekawszej!) strony.

Blog

Blog to świetny sposób, aby zaprezentować kulisy biznesu i zwiększyć widoczność strony w sieci, dzięki SEO. Jeśli dopiero zaczynacie, postawcie na:

  • regularne publikowanie – np. raz w tygodniu
  • pisanie o kulisach pracy – pokażcie swój biznes od środka, proces powstawania produktów, sposób Waszej pracy, efekty działań podejmowanych dla klientów
  • przemycanie wiedzy, jakiej potrzebują klienci – można tu zebrać najczęściej zadawane przez klientów pytania i publikować odpowiedzi właśnie w formie postów na blogu
  • edukacja i uświadamianie – nie bójmy się dzielić wiedzą – dzięki temu budujemy sobie wizerunek eksperta, a dodatkowo pokazujemy klientom, na co dodatkowo warto zwrócić uwagę w kontekście naszych usług

Newsletter

Własna lista mailowa (oczywiście zbudowana w odpowiedni sposób) to skarb! Nie wpływają na nią żadne algorytmy (jak np. na widoczność naszych postów w mediach społecznościowych) więc nie jesteśmy od nich uzależnieni, wysyłając w świat newslettery. Ta forma komunikacji pozwala także na budowanie dużo bardziej ”intymnej” relacji z odbiorcami, aniżeli Facebook czy Instagram.

Większość programów do wysyłki maili umożliwia budowanie listy za darmo np. do 1000 – 2000 użytkowników w bazie. Dzięki temu spokojnie można zacząć bez budżetu. Za darmo (nie licząc własnego czasu i pracy) możemy także przygotować pierwsze lead magnety, czyli darmowe, wartościowe dla naszych klientów materiały do pobrania zamian za zapis na listę mailową. Przykładem takiego lead magnetu jest np. mój darmowy workbook o tym, jak ogarnąć planowanie roku.

Reklama firmy poprzez newsletter – o czym pamiętać?

Temat budowania własnej bazy mailowej i newsletterów to temat – rzeka, który zasługuje na rozwinięcie w osobnym, obszernym artykule. Poniżej znajdziecie jedynie skondensowaną listę najważniejszych tematów do rozważenia przed startem z własnym newsletterem.

  • możesz wystartować bez ponoszenia kosztów, np. korzystając z Mailer Lite
  • przed startem warto zaplanować tematykę newsletterów – pamiętaj, aby budować relacje z odbiorcami, dzieląc się swoją wiedzą, która może być wartościowa dla twoich klientów; najgorsze natomiast co możesz zrobić to zasypanie ich ciągłymi promocjami i ofertami
  • nie kupuj bazy mailowej w sieci! Po pierwsze – takie bazy są kiepskiej jakości. Po drugie – nie masz zgody osób z listy na wysyłanie do nich jakichkolwiek maili! Po trzecie – mogą się w takich bazach czaić “pułapki” na spamerów – nie chcesz chyba się naciąć i zostać zbanowany, jako spamer?
  • pamiętaj o RODO i wymaganych zgodach!
  • przygotuj lead magnet, który zachęci osoby odwiedzające Twoją stronę do pozostania na dłużej – tutaj pomysłów jest wiele, np. Mini-ebooki, poradniki, checklisty, raporty, analizy itp. Ważne, aby taki lead magnet był tzw. Evergreenem – nie chcemy przecież, aby zbyt szybko się zdezaktualizował!

Reklama firmy w Internecie bez dużego budżetu nie jest nieosiągalna! Którą z tych metod stosujecie u siebie? Dajcie znać w komentarzach!

Share6Tweet4Share1

Related Posts

Geek Cat Clubhouse co to
Aplikacje

Co to jest Clubhouse?

by Justyna Kot | Geek Cat
2 marca 2021
Piksel Facebooka – 3 rady dla początkujących
Facebook

Piksel Facebooka – 3 rady dla początkujących

by Justyna Kot | Geek Cat
7 lipca 2020

Najnowsze

Geek Cat Clubhouse co to

Co to jest Clubhouse?

2 marca 2021
Geek Cat - co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas

Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas?

29 stycznia 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

21 stycznia 2021

Instagram

  • PAUZA. STOP. BREAK. ZATRZYMAJ SIĘ NA MOMENT!

3-4 miesiące temu właśnie te słowa wrzuciłam sobie w swój… kalendarz. Dodałam po prostu taki event w kalendarzu i ustawiłam cyklicznie - aby powtarzał się codziennie w każdy roboczy dzień w okolicach 14:00.

Po co?

Może wydaje Ci się to głupie lub niepotrzebne, ale uwierz mi - są osoby (ja byłam taką osobą!), które po prostu potrafią zatracić się w codziennych obowiązkach i zasuwać bez opamiętania godzinami. U mnie zdarzało się to nagminnie. Moja praca to także w dużej mierze moja pasja. Mam ogromną frajdę realizując swoje projekty, ucząc się codziennie nowych rzeczy, zgłębiając nowe, nieznane lądy w swojej dziedzinie. Ale nawet świetna zabawa potrafi zmęczyć i wyssać naszą energię. 

Też tak masz? A może też potrzebujesz w swoim kalendarzu takiego przypomnienia?

#pracazdalna #remotework #homeoffice #pracawdomu #pracazdomu #workingonline #bossgirls #biznesonline #porannakawa #czasnakawe #kobiecafotoszkoła #dzieńdobry #coffeecommunity #przerwanakawe #terazczytam #instagramczyta #instagrampl #instagrampolska #productdesigner #designprocess #uxigers #productdevelopment #uxresearch #designsprint #uxprocess #designsprints #bezstresu #balans #rytuał #czasdlasiebie
  • Reklama swojej marki w Internecie - od czego zacząć, zwłaszcza, gdy nie masz budżetu?

PO PIERWSZE: ZACZNIJ Z TYM CO MASZ!

Reklama firmy w internecie nie musi być droga – zwłaszcza na samym początku. Jestem zwolennikiem mądrego działania. Lubię zainwestować w narzędzia, dzięki którym moja praca stanie się prostsza i łatwiejsza, ale zdecydowanie nie należę do osób, które lekką ręką wydają budżety bez uzasadnionej potrzeby.

Mimo, że zapewne nie raz słyszeliście, że wydatki na reklamę firmy w internecie bywają ogromne, wcale nie musimy zaczynać promowania naszego biznesu od ogromnych sum. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, możesz spokojnie zacząć od darmowych lub niskobudżetowych działań, które pozwolą zaistnieć firmie w sieci.

Kilka z takich działań, wraz z konkretnymi linkami zebrałam dla Was w dzisiejszej karuzeli. Dzięki nim bez zbędnych wydatków przygotujecie profile swojej marki w kluczowych miejscach w sieci. Na start tak naprawdę nie potrzebujesz wiele! Bardzo często sami siebie blokujemy, bo zamiast działać - zastanawiamy się lub rozkładamy niepotrzebnie dany problem na czynniki pierwsze. 

Moja podstawowa rada da dziś:

✅  zacznij z tym co masz
✅  po prostu zacznij i postaw pierwszy krok (dzięki narzędziom z mojej karuzeli)
✅  przetestuj swój pomysł bez inwestowania
✅  załóż prostą wizytówkę dla swojej działalności

#kobiecybiznes #markaosobista #kobietawbiznesie #markaonline #instakaruzela #instatipy #pracaonline #socialmediatips #bizneszpasja #girlbosspl #instagramdlabiznesu #malybiznes #kobieceinspiracje #biznesonline #instakaruzelarozwoj #pasjobiznes #reklamawinternecie #poradnik #mediaspolecznosciowe #mediaspołecznościowe #poradyinstagram #poradyinstagramowe #biznes #marketingpolska #własnafirma #wlasnafirma #własnafirmakrokpokroku  #kobietabiznesu #mojafirma #mojafirmamojapasja
  • Darmowy planer social mediów z pomysłami na posty na luty już wjechał!

Zerkasz pod koniec miesiąca na swoje profile w mediach społecznościowych i zastanawiasz się, dlaczego Twój ostatni wpis tam miał miejsce 3 tygodnie temu? A może po prostu sam prowadzisz profile dla swojej działalności lub biznesu online i w nawale spraw, jakie masz na głowie, social media po prostu schodzą na dalszy plan?

Mam coś, co Ci pomoże 🙂

Kalendarz z pomysłami na posty do mediów społecznościowych został stworzony właśnie z myślą o Tobie. Zawarte w nim pomysły możesz dostosować 1:1 do swojego harmonogramu publikacji - według propozycji w arkuszu, lub stosować elastycznie jako inspiracje do własnego planu postów, np. wykorzystując jedynie niektóre z nich, lub publikując luźne treści podczas weekendów.

🔷  CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU? 🔷

✅  30 pomysłów na posty w mediach społecznościowych, które możesz wykorzystać od zaraz

✅  Spis nieoficjalnych świąt wypadających w miesiącu

✅  Kalendarz do planowania postów, w którym możesz planować swoje działania w social mediach - w 2 wersjach kolorystycznych do druku

🔷 JAK POBRAĆ PLANER? 🔷

Planer jest dostępny w linku w bio @geekcatpl - podaj swój email, a mój system do newsletterów wyśle Ci na ten adres materiały :) Możesz skorzystać także z linku poniżej, wklejając go do swojej przeglądarki:

subscribepage.com/planer-postow-social-media

Udanego planowania!

#mediaspołecznościowe #mediaspolecznosciowe #biznesonline #girlbosspl #instagrampl #kobiecybiznes #kobietasukcesu #markaosobista #socialmediapl #instagrampolska #instaporady #marketinginternetowy #przedsiębiorca #pracaonline #agencjasocialmedia #biztips #czasnanowe #herbusiness #infografika #instamarketing #instawtorek #markaonline #marketingblog #socialmedianinja #kobietawbiznesie #instatipy #bizneszpasja #contentplan #malybiznes #planer
  • JAK CZYTAĆ WIĘCEJ KSIĄŻEK?

Według informacji udostępnionych przez Bibliotekę Narodową, w 2019 roku jedynie 9% Polaków przeczytało więcej, niż 7 książek, a 39% - przynajmniej jedną. Mnóstwo z nas twierdzi, że nie czytamy, ponieważ nie mamy na to czasu. Czy jest tak faktycznie?

Jak czytać więcej książek?

✅  znajdź na to czas

➡ ogranicz oglądanie TV i surfowanie w sieci bez celu
➡ ogranicz czas spędzany w social mediach
➡ wrzuć sobie czytanie w swój kalendarz / plan dnia

✅  zmień swoje podejście do czytania

➡ czytaj dla swojej przyjemności - nie musisz od razu porywać się na klasykę literatury
➡ 5 minut jest lepsze, niż nic - często mając te 5 minut myślimy "nie opłaca się zaczynać; a co jeśli zamiast nad tym myśleć, po prostu zaczniesz?
➡ czytaj książki tak, jak artykuły w Internecie - jeśli książka Ci się nie spodoba, to po prostu sobie ją odpuść. Nikt nie każe Ci kończyć nieciekawej lektury pod groźbą kary!
➡ nie czytaj od deski do deski - pomijanie nudnych fragmentów jest ok, zwłaszcza, jeśli i tak nic nie wnoszą do fabuły czy treści

✅  zbuduj nawyk codziennego czytania

➡ ustal sobie stałą porę na czytanie - na początek to może być nawet 10-15 minut, byle regularnie!
➡ śledź swoje postępy - np. w apce do czytania (@czytamzlegimi, na Kindle) czy habit trackerze, których pełno w sieci do wydrukowania

✅  zabierz książki ze sobą

➡ korzystając z e-booków czy audiobooków możesz mieć książki zawsze przy sobie, a dzięki temu czytać w chwilach "wyrwanych" z planu dnia, jak np. w podróży, w kolejce, czy w przypadku audiobooków - na siłowni spacerze, podczas gotowania lub codziennych obowiązków

DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU, CZY:

📌 stosujesz którąś z tych metod u siebie? 
📌 a może znasz inne, które dobrze się u Ciebie sprawdzają?

#kochamksiążki #kochamczytać #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkoholik #czytamzlegimi #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik #instagrafika #infografika #czytamy #czytamyksiążki
  • Dobra książka, kubek kawy, koc - i nic więcej mi dziś do szczęścia już nie potrzeba 😉

CO CIEKAWEGO OSTATNIO CZYTALIŚCIE?

Podrzućcie swoje propozycje! Uzupełniam swoją biblioteczkę na czytniku i chętnie przygarnę kilka nowych propozycji. U mnie ostatnio na tapecie:

✅ "Skup się" - Leo Babauta
✅ "Putin. Człowiek bez twarzy" - Masha Gessen
✅ "Mindf*ck" - Christopher Wylie

Pierwsza pozycja przeczytana - spoko pigułka porad na temat minimalizmu w życiu i produktywności, dzięki eliminowaniu z życia zbędnych tematów. Fajna "piguła", ale dla mnie - raczej bez żadnych nowości 🤷‍♀️

Książka o Putinie - wiązałam z nią spore nadzieje (uwielbiam takie tematy), ale na razie dobrnęłam do 1/3 i bez szału, chociaż może po prostu zbyt dobrze znam szczegóły z biografii prezydenta Rosji? 🤷‍♀️ W każdym razie warto docenić całkiem zgrabnie namalowany obraz Rosji na przestrzeni lat stanowiących tło w życiorysie Putina. 

Ostatnia pozycja - dopiero zaczynam. Oglądałam film na Netflixie, który powstał na jej bazie i to jest totalnie temat, który pochłaniam jak szalona. Więcej na pewno po przeczytaniu 😉

A co Wy polecacie? 

#kochamksiążki #kochamczytać #terazczytam #czytamy #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkanadzis #ksiazkoholik #kawusia #porannakawa #coffeecommunity #coffeemoment #kawagirl #kochamkawe #instacoffeelovers #instawtorek #kawajestdobranawszystko #snieg #zima2021
  • Opanowane do perfekcji zarządzanie czasem NIE POMOŻE, gdy jesteśmy zawaleni robota po sam czubek nosa!

Dlatego przy organizacji warto pamiętać przede wszystkim o odpowiednim stawianiu granic. Każde "TAK" dla dodatkowego zadania, projektu czy spotkania to "NIE" dla:

⛔ Twojego wolnego czasu, 
⛔ kursu, który na Ciebie czeka,
⛔ kwadransu z książką
⛔ wieczoru we dwoje
⛔ 20 minut na macie z jogą lub lekkim treningiem
⛔ telefonu do bliskiej osoby
⛔ chwili tylko dla siebie i swoich myśli

I można tak wyliczać dalej, ale chyba już łapiecie, o co mi chodzi? 😉 Nie piszę tego wszystkiego bez powodu - 2020 rok dał mi mocno w kość w tej kwestii. Bardzo często mówiłam tak - poniekąd po to, aby uciec od pandemicznej, wymagającej rzeczywistości. Z perspektywy czasu mogę to podsumować następująco:

✅ bardzo pomyslny czas zawodowo
⛔ bardzo wyniszczający i wyczerpujący czas mentalnie, zdrowotnie i prywatnie

NIE WARTO realizować planów i ambicji w taki sposób, dlatego serio - PAMIĘTAJCIE O SWOICH GRANICACH 🙏

#równowaga #balans #bezstresu #codziennerytuały #medytacja #rozwójosobisty #rytuał #cisza #harmonia #jakzyc #spokój #kobiecybiznes #efektywność #zarzadzanieczasem #domowebiuro #motywacjadodzialania #organizacjaczasu #wlasnafirma #wlasnybiznes #ciężkapraca #drogadosukcesu #dzialaj #działanie #inwestycjawsiebie #kobietaprzedsiebiorcza #kobietawbiznesie #mojamotywacja #motywacjadodziałania #naswoim #ogarniam
  • Codzienność w biegu i miejskiej dżungli chwilowo zamieniłam na #workation w rodzinnych stronach. Głowa już dawno nie miała okazji aby tak wypocząć, a ja - jak to dziecko sprzed 25 lat, którym wtedy byłam - codziennie zachwycam się gwieździstym, czystym niebiem nad podwórkiem moich rodziców. Peace, calm & nature 🖤

#snieg #zimno #drzewa #polskazima #styczeń #lód #polishwinter #feriezimowe #widoki #winterinpoland #szron #bialo #naszlaku #zimawpolsce #mroz #winterview #winterholidays #zimowo #winterwalk #pięknie #zimaworld #winterforest #zima2021 #podkarpacie #bieszczady #rzeszow #podkarpackie #podkarpaciejestpiękne #subcarpathia
  • Jak w 3 miesiące zrobić więcej niż w rok?

Dobre pytanie! 😁 Ale odpowiedź wcale nie jest taka trudna, jak może się wydawać. A na pewno nie brzmi ⛔️ "pracować więcej" ⛔️ Cały sekret tkwi w zmianie podejścia do planowania.

Najczęstszym problemem, jaki napotykają osoby robiące plany na początku roku jest:

❌  spadające motywacja - im więcej czasu upływa od początku roku, tym mniejszą mamy motywację, aby działać, ponieważ... 
❌  brak widocznych efektów - nie widzimy szybkich efektów (a spadająca motywacja nie pomaga!) więc koło się zamyka
❌  porzucenie planów i powrót do nich pod koniec roku - najczęściej przez wyrzuty sumienia lub wstyd przed samym sobą, co jest bardzo niezdrowe dla naszej psychiki!

Gdy goni nas deadline...

Gdy goni nas deadline, o wiele łatwiej się motywujemy do działania. W taki sposób poniekąd działa zasada 12-tygodniowego roku, opisana w książce Briana P. Morgana i Michaela Lenningtona o tytule - a jakże - "12-tygodniowy rok".

System w niej zawarty zakłada podzielenie naszych planów na etapy, które jesteśmy w stanie zrealizować w 3 miesiące - a następnie (w wielkim urposzczeniu) skupienie się na ich realizacji.

Rozwinięcie tej metody znajdziecie na grafice w kolejnych kafelkach - przesuńcie palcem w lewo, aby je zobaczyć 🙂 a jeśli ta metoda do Was przemawia - zostawcie komentarz, serduszko lub zapiszcie post, aby wrócić do niego w przyszłości ✅

Co myślicie o takim sposobie planowania i działania?

#produktywność #haveaproductiveday #ktoranowstaje #rozwójosobisty #samorozwój #organizacja #planowanie #organizacjaczasu #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #kobiecybiznes #naukawdomu #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik  #wpracy #przedsiębiorca #wiedza #sukces #sukceszpasja #sukcesjestkobietą #pracawdomu #12tygodniowyrok #kochamksiążki #kochamczytać #czytamy #molksiazkowy #bookstagrampolska
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (21)
  • Apple (1)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (6)
  • Google (9)
  • Instagram (4)
  • Kobiety w IT (5)
  • Kreatywność (10)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (1)
  • Książki o produktywności (1)
  • Lead generation (2)
  • Lifestyle (32)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (38)
  • Media społecznościowe (14)
  • Moja organizacja (13)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (30)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (7)
  • Produktywność (8)
  • Technologia (37)
  • Własny biznes (24)
  • Własny biznes od kulis (10)
  • Work-life balance (12)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Co to jest Clubhouse? 2 marca 2021
  • Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas? 29 stycznia 2021
  • Reklama firmy w internecie – od czego zacząć? 21 stycznia 2021

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.