Site icon Geek Cat

8 pomysłów na działania marketingowe, na które wystarczy Ci godzina

Geek Cat - 8 rzeczy, które możesz zrobić dla swojej firmy, mając tylko godzinę

Brak Ci pomysłów (i czasu) na działania marketingowe dla Twojej firmy? No worries! (jak to mawiają Amerykanie ;)) W tym artykule znajdziesz 8 pomysłów na działania marketingowe, na które spokojnie wystarczy Ci godzina.

Domyślam się, że jeśli prowadzisz własną działalność, to prawdopodobnie masz sporo na głowie. Dlatego też dziś serwują rozwiązanie dla zabieganych 😉 60-minutowe okienko spokojnie wystarczy, aby wykorzystać jeden z poniższych pomysłów na działania marketingowe i produktywnie wykorzystać np. czas pomiędzy jednym, a drugim spotkaniem.

Sama jestem ogromnym zwolennikiem małych kroków i optymalizowania planu dnia. Wszelkie okienka staram się wykorzystać maksymalnie i chyba tylko dzięki temu mam czas na kilka projektów, pracę, ale i odpoczynek (bez stresu, że coś jeszcze ciągle zostało na mojej liście to-do).

Pomyślałam, że kilka z rozwiązań, które stosuję u siebie, może przydać się także Wam – i tak oto powstał ten tekst. Koniecznie dajcie znać w komentarzach, czy poniższe pomysły na działania marketingowe są dla Was przydatne i czy chcecie więcej tego typu tekstów 🙂 A tymczasem – przechodzimy do konkretów!

8 pomysłów na działania marketingowe, na które wystarczy Ci godzina

#1 Napisać artykuł na firmowy blog

Godzina to wystarczająca ilość czasu, aby przygotować całkiem przyzwoity artykuł na firmowy blog. Wiem, że często odkładamy tego typu zajęcia, czekając aż przyjdzie do nas wena, ale uwierzcie – gdybym czekała tylko na wenę, to w życiu do niczego bym nie doszła ? Jeśli masz godzinę, otwórz laptopa, odpal sobie program, w którym tworzysz notatki i po prostu zacznij działać. 

Ten tekst piszę dla Was w podróży, siedząc ze swoim Macbookiem na kolanach w… samochodzie (bo właśnie wyjeżdżamy z narzeczonym na weekend poza miasto). Nie zliczę, ile tekstów napisałam w samolocie, na lotniskach, czekając na lot, czy w pociągach. Może nie jest to wymarzone, instagramowe miejsce na pracę, ale gdy mamy wolną godzinę, którą można przeznaczyć na pracę, to tak naprawdę KAŻDE MIEJSCE jest dobre

Pro tip: Artykuły na blog, wszelkie notatki i plany rozpisuję sobie w Evernote. Ta aplikacja jest dostępna online, oraz jako program do pobrania na komputer. Polecam opcję drugą, ponieważ pozwala nam działać z naszymi tekstami także bez dostępu do Internetu. NIe wspomnę, ile razy uratowało mi to życie w podróży (uwierzcie, podczas lotu można sobie tylko pomarzyć o szybkim internecie… ?).

#2 Odpisać na zaległe maile

Pomiń ten punkt, jeśli zaliczasz się do mitycznej grupy ludzi, którzy ciągle utrzymują Inbox Zero. Jeśli jednak jesteś normalnym człowiekiem z krwi i kości, czytaj dalej ? Wolna godzina to wystarczająca ilość czasu, aby odgruzować mailową skrzyknę i załatwić pilne sprawy, lub zająć się outreachem.

Ja w pierwszej kolejności biorę się za wszelkie ważne maile. Gdy starcza czasu, robię sprzątanie skrzynki, czyli archiwizuję lub usuwam niepotrzebne już wiadomości. Jeśli jakieś sprawy wymagają np. follow-upa lub odpowiedzi w innym terminie, ustawiam sobie przypomnienia (taką opcję znajdziesz np. w Gmailu, GSuite czy Spark). Na końcu przeglądam najmniej ważne maile  “hurtowo” dzięki usłudze Unroll.me, która zbiera tego typu wiadomości w jeden, zbiorczy mail. 

#3 Zaplanować posty w mediach społecznościowych

W Twoim biznesie prawdopodobnie dzieję się tyle, że regularne prowadzenie mediów społecznościowych schodzi na boczny tor. I wcale Ci się nie dziwę. Wiem, że prowadząc własną działalność i angażując się w projekty, są ważniejsze sprawy, aniżeli wrzucanie sweet postów na Instagram ? Ale! Pamiętaj też, że mamy jednak XXI wiek i social media są nieodłącznym elementem budowania wizerunku – zarówno Twojego, jak i Twojej marki. Jeśli zatem masz wolną godzinę, postaraj się przygotować sobie z góry kilka lub nawet kilkanaście postów i zaplanować je do automatycznej publikacji. 

Pro tip:Jeśli brak Ci pomysłów na posty w mediach społecznościowych, możesz skorzystać z mojego darmowego planera z pomysłami! Znajdziesz tam wszelkie nietypowe święta w danym miesiącu (które można wykorzystać w ciekawy sposób w marketingu swojego biznesu), oraz gotowe pomysły na cały miesiąc.


#4 Przygotować newsletter

Przygotowanie newslettera to ok. 15 minut. 60-minutowe okienko to zatem świetna okazja, aby przygotować od razu cztery newslettery, ustawić z góry ich publikację i mieć ten temat z głowy! Równie dobrze możesz pozostały czas wykorzystać na inne działania marketingowe, lub na… kawę 🙂

#5 Sprawdzić, czego w sieci szukają Twoi potencjalni klienci

Social listening to jedna z ciekawszych form pozyskiwania klientów. Polega na sprawdzaniu wzmianek w sieci na konkretny temat i reagowaniu w taki sposób, aby budować swój wizerunek eksperta, a przy okazji w bardzo naturalny sposób przedstawiać swoje usługi, które na dany problem odpowiadają. 

Jeśli więc przykładowo zajmujesz się tworzenim stron internetowych, możesz nasłuchiwać w sieci wzmianek na ten temat i pomagać ludziom szukającym kogoś, kto wykona dla nich stronę lub wdroży poprawki. Niezawodnym narzędziem, które pomaga w odnajdywaniu tego typu dyskusji w Internecie, jest Brand24, który sama gorąco polecam <3

#6 Przemyśleć nowe sposoby dotarcia do klientów

Może warto przemyśleć nowe kanały komunikacji? Wypróbować nową platformę? Zastanowić się nad artykułami gościnnymi? Przetestować social listening? Pomysłów na dotarcie do klienta jest wiele! Spróbuj spisać wszelkie, jakie tylko przychodzą Ci na myśl – bez oceniania. Po prostu je wypisz, a potem wybierz jeden pomysł, który możesz przetestować od razu. Co Ci szkodzi?

#7 Zaplanować działania content marketingowe

Jeśli masz wolną godzinę, możesz przeznaczyć ją na zaplanowanie kolejnych artykułów na blogu i działań content marketingowych. Gdy przyjdzie bardziej pracowity okres, podziękujesz sobie za taką zapobiegliwość 🙂

Jeśli chcesz sprawdzić, jak ja planuję tego typu działania, skąd biorę pomysły na artykuły i jak je organizuję, zajrzyj do mojego tekstu na ten temat. Znajdziesz tam też wiele narzędzi, które niesamowicie ułatwiają to zadanie!

Zobacz: Skąd brać pomysły na nowe artykuły i jak je organizować?

#8 Popracować z danymi

Zajrzyj do Google Analytics i sprawdź, jakie treści na Twojej stronie cieszą się największą popularnością. Może warto dodać tam baner lub formularz zapisu na lead magnet? A może w Google Search Console widać wyraźne zainteresowanie konkretnym tematem, który warto poruszyć na Twoim firmowym blogu?

Przejrzyj swoje narzędzia analityczne i sprawdź, co mówią. U mnie np. systematyczne sprawdzanie danych z Search Console i dostosowywanie tekstów na blogu do zapytań pomogło niesamowicie zwiększyć ruch na blogu. A wystarczyła naprawdę drobna zmiana! 🙂

Jakie inne pomysły na działania marketingowe stosujecie, gdy jesteście zabiegani i macie tylko chwilę, aby działać? Dajcie znać w komentarzach!

Exit mobile version