Site icon Geek Cat

Planujesz otworzyć sklep online? Sprawdź, jak prawidłowo zapakować przesyłkę

Geek Cat jak prawidłowo zapakować przesyłkę

Sklep online powinien mieć nie tylko atrakcyjną ofertę i przyciągającą oko stronę internetową – niezwykle ważne jest także pakowanie produktów przeznaczonych do wysyłki. To właśnie przesyłka stanowi swoistego rodzaju wizytówkę sklepu, może zachęcić do przyszłych zakupów i polecenia sklepu znajomym lub wręcz przeciwnie – skutecznie zrazić i zniechęcić klientów. W jaki sposób prawidłowo zapakować i zabezpieczyć produkty, aby pozyskać kupujących? Poniżej odnajdziesz kilka praktycznych porad.

Solidne opakowanie

Podstawą odpowiedniego wyglądu i stanu przesyłki jest solidne, szczelnie zamknięte opakowanie. Dobrym rozwiązaniem będą pudełka kartonowe dopasowane do rozmiaru produktu. Modele fasonowe umożliwiają dokładne zabezpieczenie i zamknięcie z każdej strony, a przy tym elegancko się prezentują. Przy wyborze opakowania warto także zwrócić uwagę na ilość warstw – im ich więcej, tym pudełko będzie bardziej odporne na zniszczenia czy trudne warunki transportu.

Tanio czy starannie?

Odpowiedź na to pytanie nasuwa się sama, aczkolwiek dla wielu firm nie jest ona oczywista. Cięcie kosztów w postaci szarych pudeł oklejonych niedbale taśmą zdecydowanie nie jest najlepszym pomysłem – nie tylko zniechęcisz klientów nieestetycznym wyglądem przesyłki, możesz także ponieść dodatkowe koszty związane z reklamacją produktu w przypadku jego uszkodzenia. Odpowiedne, staranne zapakowanie produktu może nie być najtańszym rozwiązaniem, procentuje jednak w przyszłości zaufaniem kupujących, którzy polecą Twój sklep online swoim znajomym. Warto więc zainwestować w wysokiej jakości pudełka kartonowe, a także różnego rodzaju wypełniacze, takie jak skropak, poduszki z powietrzem, folia bąbelkowa czy styropian. Dzięki temu przesyłka z pewnością dotrze do odbiorcy w nienaruszonym stanie i w pełni go usatysfakcjonuje.

Niebanalny wygląd przesyłki

W obecnych czasach szczególnie istotne jest zapadnięcie w pamięć klienta, wyróżnienie się czymś na tle szeregu rozmaitych sklepów internetowych. Można to osiągnąć przez atrakcyjną stronę, ciekawą ofertę produktów, bądź też oryginalne, spersonalizowane opakowania wysyłanych paczek. Zwykłe kartony warto więc zastąpić pudełkami w przyciągające oko wzory, nadruki czy estetyczne logo firmy. Pamiętaj jednak, by przesyłka w dalszym ciągu pozostała solidna i możliwa odporna na wilgoć czy zniszczenia mechaniczne.

Samo otwieranie i rozpakowywanie produktu może przynieść klientowi przyjemność i zadowolenie z zakupów, warto więc zadbać o to, by było to atrakcyjne i zapadające w pamięć. Oryginalnym pomysłem jest stosowanie wypełnienia w postaci ekologicznego skropaka. Nie tylko skutecznie zabezpiecza on wrażliwe na uszkodzenia przedmioty, ale także estetycznie wygląda. Wyjmowanie poszczególnych produktów z pudełka wypełnionego tym materiałem z pewnością sprawi klientowi satysfakcję i zachęci do dalszych zakupów w Twoim sklepie.

Upominek od firmy

Coraz więcej sklepów internetowych praktykuje dodawanie do przesyłek drobnego upominku lub po prostu przedmiotu w jakiś sposób wyróżniającego firmę. Dzięki temu klienci mogą poczuć się wyjątkowo, a sklep zapadnie im w pamięć i z pewnością skłoni do przyszłych zakupów oraz polecenia oferty znajomym bądź rodzinie.

Tego typu przedmioty nie muszą być wyszukane – liczy się sam symbol drobnego, nieoczekiwanego prezentu. Możesz więc dodać do przesyłki estetycznie wykonaną karteczkę z inspirującym cytatem, kolorowe naklejki, a nawet kilka cukierków lub czekoladę. Dobrym pomysłem będzie ubogacenie upominku o logo Twojego sklepu internetowego, co pozytywnie wpłynie na jego wizerunek. Chociaż tego typu drobne przedmioty stanowią dodatkowe koszty, z pewnością zwrócą się one w przyszłości w związku z licznie napływającymi zamówieniami od zadowolonych klientów oraz ich znajomych.

W działalności sklepu online pakowanie przesyłek odgrywa niezwykle istotną rolę. Warto więc zwrócić na to szczególną uwagę i zadbać o solidne, oryginalne i starannie zapakowane paczki, aby wyjść naprzeciw potrzebom klientów i zachęcić ich do kolejnych zakupów.

Artykuł zewnętrzny przy współpracy z Mandras.pl

Exit mobile version