Site icon Geek Cat

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo

Reklama firmy w Internecie bez budżetu lub z minimalnym budżetem – czy to w ogóle możliwe? Jasne! Wcale nie musisz dysponować dużymi kwotami, aby zacząć. W tym artykule pokażę Ci, jak to zrobić.

Reklama firmy w internecie nie musi być droga – zwłaszcza na samym początku. Jestem zwolennikiem mądrego działania. Lubię zainwestować w narzędzia, dzięki którym moja praca stanie się prostsza i łatwiejsza, ale zdecydowanie nie należę do osób, które lekką ręką wydają budżety bez uzasadnionej potrzeby.

Mimo, że zapewne nie raz słyszeliście, że wydatki na reklamę firmy w internecie bywają ogromne, wcale nie musimy zaczynać promowania naszego biznesu od ogromnych sum. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, możesz spokojnie zacząć od darmowych lub niskobudżetowych działań, które pozwolą zaistnieć firmie w sieci.

Reklama firmy w internecie gdy dopiero zaczynasz

Zacznijmy od podstaw – daj się znaleźć!

Tutaj, w pierwszej fazie działań marketingowych, jako cel zaproponowałabym jedną, prostą, ale niezwykle istotną rzecz – daj się po prostu znaleźć!

Wiele biznesów na samym początku popełnia jeden, ogromny błąd – nie można ich znaleźć w sieci! Bardzo często wielu początkujących przedsiębiorców zaczyna od wypasionego logo, super spójnego brandingu czy inwestycji w przeróżne narzędzia, zapominając o podstawach – własnej, nawet podstawowej wizytówce w internecie. Oczywiście spójny wygląd naszego biznesu w sieci jest ważny, ale bez ładnego logo da się prowadzić działalność przez jakiś czas – uwierzcie 🙂

Reklama firmy w internecie – jak dać się łatwo znaleźć?

Nazwa

Dobra strategia reklamy firmy w internecie zaczyna się tak naprawdę już w momencie samego tworzenia pomysłu na nasz biznes. Jeśli chcemy działać w sieci, warto już na samym starcie rozważyć taką nazwę, którą da się łatwo odnaleźć w Internecie. I nie mówię tutaj o hasłach typu “kosmetyczka warszawa”! Broń Thorze! 🙂 Chodzi o samą nazwę, którą można bardzo łatwo i szybko zweryfikować. Wystarczy, że poprosisz znajomego, aby:

1) wpisał w Google nazwę Twojej marki (podyktuj mu ją)
2) przeczytał ją na głos

Jeśli to proste ćwiczenie nie sprawi trudności – bingo. Jeśli jednak osoba, której podyktujesz nazwę będzie miała problem z wpisaniem jej w Google – klops. Podobnie i w drugim przypadku – ciężko jest rekomendować firmę, której nazwy nie potrafimy wypowiedzieć! To jeszcze oczywiście nie jest żadna tragedia, ale pamiętaj, że nie tylko dla tego jednego znajomego nazwa może być nieoczywista i kłopotliwa. Przetestuj to, sprawdź na większej grupie, lub po prostu zastanów się nad czymś prostszym.

Ok, a co jeśli nazwa jest ok? Lecimy dalej!

Profil marki na Facebooku

“Ale jak to, na Facebooku? Przecież Facebook to zło, a pan Cukierberg tnie zasięgi, żeby wyłudzić hajsik za reklamy!!!”

Cokolwiek złego nie myślimy o Facebooku, musimy pamiętać, że to ciągle jedna z największych platform społecznościowych na świecie. Zaletą (jak i poniekąd przekleństwem) Facebooka jest to, że… znajdziemy tutaj praktycznie każdego! Jeśli dopiero startujesz i nie masz budżetu np. na stworzenie własnej, profesjonalnej strony, taka wizytówka w formie profilu na Facebooku na start będzie w zupełności wystarczająca.

Reklama firmy poprzez profil ma Facebooku – o czym pamiętać?

Wizytówka Google

Kolejne świetnie (i darmowe) miejsce, w którym możesz pokazać swój biznes to wizytówka Google. Świetnie sprawdza się w przypadku lokalnych firm, jak np. puby, restauracje, siłownie, kosmetyczki, mechanicy samochodowi, kancelarie prawne, gabinety lekarskie itp. ale nie tylko 🙂

Google bardzo mocno zintegrowało usługę wizytówek z Mapami Google, więc jest to dodatków szansa aby pokazać się użytkownikom, którzy np. nie znają jeszcze naszej marki, ale poszukują usług z naszej branży w okolicy. Zerknijcie poniżej na przykładowy Screenshot – wpisałam na szybko w Google “kosmetyczka Rzeszów” i w wynikach wyszukiwania dostałam całą listę rekomendacji salonów w okolicy. Gdybym była tutaj potencjalnym klientem, na pewno skorzystałabym z takiej “ściągi” – nawet, jeśli żaden z gabinetów nie byłby mi wcześniej znany.

Zwróćcie też uwagę na to, jakie informacje pojawiają się w Wizytówce Google. Są to dane wprowadzone przez nas – administratorów konkretnych profili, ale także informacje od użytkowników. Klienci mogą dodawać zdjęcia czy opinie, co dodatkowo wpływa na pozytywny odbiór i buduje nasze zaufanie wobec nowych klientów (lub tych potencjalnych!).

Reklama firmy poprzez profil w wizytówce Google – o czym pamiętać?

Reklama firmy w internecie – na co warto wydać pierwszy budżet?

Załóżmy, że biznes zaczyna się kręcić, a Wy macie pierwsze środki, które chcecie przeznaczyć na reklamę firmy. Na co warto je wydać?

Własna prosta strona internetowa

Własna strona to kolejny z fundamentów reklamy firmy w internecie – zwłaszcza, jeśli planujecie rozwijać swoje przedsięwzięcie. O ile na początek, na samym starcie spokojnie wystarczą Wam darmowe wizytówki w Google czy na Facebooku, o tyle strona jest niezbędna, jeśli planujesz rozwijać swój interes. Dlaczego?

Własna strona to także możliwość zaprezentowania swojej marki – zarówno poprzez teksty jak i elementy wizualne. Daj się poznać od jak najlepszej (i jak najciekawszej!) strony.

Blog

Blog to świetny sposób, aby zaprezentować kulisy biznesu i zwiększyć widoczność strony w sieci, dzięki SEO. Jeśli dopiero zaczynacie, postawcie na:

Newsletter

Własna lista mailowa (oczywiście zbudowana w odpowiedni sposób) to skarb! Nie wpływają na nią żadne algorytmy (jak np. na widoczność naszych postów w mediach społecznościowych) więc nie jesteśmy od nich uzależnieni, wysyłając w świat newslettery. Ta forma komunikacji pozwala także na budowanie dużo bardziej ”intymnej” relacji z odbiorcami, aniżeli Facebook czy Instagram.

Większość programów do wysyłki maili umożliwia budowanie listy za darmo np. do 1000 – 2000 użytkowników w bazie. Dzięki temu spokojnie można zacząć bez budżetu. Za darmo (nie licząc własnego czasu i pracy) możemy także przygotować pierwsze lead magnety, czyli darmowe, wartościowe dla naszych klientów materiały do pobrania zamian za zapis na listę mailową. Przykładem takiego lead magnetu jest np. mój darmowy workbook o tym, jak ogarnąć planowanie roku.

Reklama firmy poprzez newsletter – o czym pamiętać?

Temat budowania własnej bazy mailowej i newsletterów to temat – rzeka, który zasługuje na rozwinięcie w osobnym, obszernym artykule. Poniżej znajdziecie jedynie skondensowaną listę najważniejszych tematów do rozważenia przed startem z własnym newsletterem.

Reklama firmy w Internecie bez dużego budżetu nie jest nieosiągalna! Którą z tych metod stosujecie u siebie? Dajcie znać w komentarzach!

Exit mobile version