Kategorie
Facebook Marketing

Piksel Facebooka – 3 rady dla początkujących

Jeżeli korzystasz z reklam na Facebooku, Piksel Facebooka jest kluczowym narzędziem do wykorzystywania pełnego potencjału tego systemu reklamowego.

Czym jest Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka to kod, który zamieszczasz na swojej stronie internetowej, aby gromadzić dane na temat zachowań użytkowników w obrębie strony oraz wykorzystywać je do tworzenia i optymalizacji swoich kampanii reklamowych.

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, prowadzenie działań reklamowych w systemie Facebook Ads bez wykorzystania Piksela niemal na 100% zakończy się przepalaniem budżetu reklamowego. Oczywiście Piksel przyda Ci się również wtedy, gdy działasz w obszarze innym niż e-commerce.

Określ cele dla poszczególnych narzędzi

Jednym z największych atutów digital marketingu jest niezwykle szeroki wachlarz możliwości analitycznych. Jeżeli chcesz, by Twoje reklamy były coraz skuteczniejsze – musisz posiadać wiarygodne źródło danych.

W gronie najpopularniejszych narzędzi analitycznych dla marketerów najwyższe pozycje zajmuje Google Analytics i narzędzia Facebooka. Warto jednak zwrócić uwagę na sposób, w jaki działają te narzędzia.

Google Analytics w większości sytuacji bazuje na pozyskiwaniu danych w oparciu o ciasteczka (czyli w uproszczeniu – wykorzystuje informacje przypisane do konkretnego urządzenia). W przypadku Facebooka pozyskiwanie danych bazuje zarówno na ciasteczkach, jak i informacjach o zalogowaniu na Facebooku. Zdecydowana większość użytkowników FB jest zalogowana na wszystkich urządzeniach, z których korzysta.

Dzięki temu informacje zdobywane przez Facebooka mogą być dużo bardziej dokładne. Ale każdy kij ma dwa końce; jeżeli korzystasz przede wszystkim z Google Analytics – wyniki Twoich działań reklamowych nie będą się pokrywać, ponieważ te konkurencyjne dla siebie systemy posługują się innym sposobem przypisywania źródeł konwersji.

Wskazówka: Aby nie zgubić się w gromadzeniu danych, analizie i wyciąganiu wniosków – już na początku określ, jakie dane będziesz pozyskiwać z poszczególnych źródeł.

Zbieraj dane jeszcze przed rozpoczęciem

Choć mało kto korzysta z takiego rozwiązania, warto wiedzieć, że gromadzenie danych za pomocą Piksela Facebooka przyda Ci się nawet wówczas, gdy dopiero planujesz realizowanie kampanii reklamowych w obrębie Facebook Ads.

Świetną praktyką jest zainstalowanie Piksela Facebooka po prostu jak najwcześniej. Tym bardziej, że w wielu przypadkach jest to albo bardzo niskokosztowe, albo zupełnie bezpłatne.

Uwaga! Koniecznie zwróć uwagę na, by zainstalować odpowiedni Piksel. Bardzo często dochodzi do problemu, w którym instaluje się Piksel przypisany do prywatnego konta reklamowego – a następnie okazuje się, że nie można połączyć go z Menedżerem firmy. Aby sprawnie przejść przez ten proces – najpierw utwórz Menedżera firmy i przypisane do niego konto reklamowe.

Wskazówka: Jeżeli prowadzisz wiele stron – pamiętaj o tym, by odpowiednio wcześnie zacząć gromadzić dane i przygotować się na „mocny start”.

Nie zapominaj o remarketingu i lejku

Prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku i niewykorzystywanie potencjału remarketingu jest jak zbudowanie sklepu stacjonarnego, w którym nie zamieszczono kas. Wbrew pozorom – tworzenie skutecznych lejków sprzedażowych w kampaniach Facebook Ads nie jest zarezerwowane tylko dla zaawansowanych specjalistów.

Prosta struktura, cierpliwość i respekt dla algorytmów Facebooka potrafią generować naprawdę dobre efekty i z szerokiego grona wszystkich odbiorców wyłonić te osoby, które rzeczywiście mogą zostać naszymi klientami.

Wskazówka: Pamiętaj o opracowaniu lejka sprzedażowego. Twoje kampanie na zimny ruch powinny współgrać z remarketingiem, czyli pewną „kontynuacją” pozyskiwania ruchu.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat Piksela i możliwości, jakie daje to narzędzie, polecam Ci skorzystanie z oficjalnych informacji publikowanych w Centrum pomocy Facebooka oraz śledzenie Bazy Wiedzy Social Tigers: https://bazawiedzy.socialtigers.pl/


Artykuł zewnętrzny, przy współpracy z Social Tigers 🙂

Autor: Justyna Kot | Geek Cat

Od ponad 5 lat pracuję w branży IT, odpowiadając m. in. za strategie marketingowe i ich realizację. Doradzam startupom i markom (m. in. jako mentor w programie Google for Startups Accelerator) oraz jestem częścią software-housowego Rocket Teamu Concise Software.

Nowe technologie i nowe media interesowały mnie od zawsze. Już jako mała dziewczynka marzyłam o tym, by zostać hakerem (lub Googlersem), pracować w NASA nad programem kolonizacji Marsa, lub prowadzić własną redakcję zajmującą się tematyką new tech.

Od ponad 7 lat zawodowo zajmuje się marketingiem - głównie w sektorze nowych technologii i IT. Od 2017 roku mam ogromny zaszczyt wspierać startupy jako Marketing Mentor w programie Google Developers Launchapd. Zdecydowanie jednymi z najciekawszych projektów w jakich uczestniczyłam była rola Lead Mentora na dniu marketingowym podczas Launchpadu w Serbii oraz udział w Google x World Food Programme (ONZ) Bootcamp dedykowanym projektom skoncentrowanym na zniwelowaniu problemu głodu na świecie.