• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Facebook

Piksel Facebooka – 3 rady dla początkujących

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
31 marca 2021
Reading Time: 4 mins read
29
SHARES
1.4k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Jeżeli korzystasz z reklam na Facebooku, Piksel Facebooka jest kluczowym narzędziem do wykorzystywania pełnego potencjału tego systemu reklamowego.

Spis treści

  • Czym jest Piksel Facebooka?
    • Powiązaneartykuły
    • Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO
    • Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry
    • Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?
    • Określ cele dla poszczególnych narzędzi
    • Zbieraj dane jeszcze przed rozpoczęciem
    • Nie zapominaj o remarketingu i lejku

Czym jest Piksel Facebooka?

Piksel Facebooka to kod, który zamieszczasz na swojej stronie internetowej, aby gromadzić dane na temat zachowań użytkowników w obrębie strony oraz wykorzystywać je do tworzenia i optymalizacji swoich kampanii reklamowych.

Powiązaneartykuły

Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO

Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, prowadzenie działań reklamowych w systemie Facebook Ads bez wykorzystania Piksela niemal na 100% zakończy się przepalaniem budżetu reklamowego. Oczywiście Piksel przyda Ci się również wtedy, gdy działasz w obszarze innym niż e-commerce.

Określ cele dla poszczególnych narzędzi

Jednym z największych atutów digital marketingu jest niezwykle szeroki wachlarz możliwości analitycznych. Jeżeli chcesz, by Twoje reklamy były coraz skuteczniejsze – musisz posiadać wiarygodne źródło danych.

W gronie najpopularniejszych narzędzi analitycznych dla marketerów najwyższe pozycje zajmuje Google Analytics i narzędzia Facebooka. Warto jednak zwrócić uwagę na sposób, w jaki działają te narzędzia.

Google Analytics w większości sytuacji bazuje na pozyskiwaniu danych w oparciu o ciasteczka (czyli w uproszczeniu – wykorzystuje informacje przypisane do konkretnego urządzenia). W przypadku Facebooka pozyskiwanie danych bazuje zarówno na ciasteczkach, jak i informacjach o zalogowaniu na Facebooku. Zdecydowana większość użytkowników FB jest zalogowana na wszystkich urządzeniach, z których korzysta.

Dzięki temu informacje zdobywane przez Facebooka mogą być dużo bardziej dokładne. Ale każdy kij ma dwa końce; jeżeli korzystasz przede wszystkim z Google Analytics – wyniki Twoich działań reklamowych nie będą się pokrywać, ponieważ te konkurencyjne dla siebie systemy posługują się innym sposobem przypisywania źródeł konwersji.

Wskazówka: Aby nie zgubić się w gromadzeniu danych, analizie i wyciąganiu wniosków – już na początku określ, jakie dane będziesz pozyskiwać z poszczególnych źródeł.

Zbieraj dane jeszcze przed rozpoczęciem

Choć mało kto korzysta z takiego rozwiązania, warto wiedzieć, że gromadzenie danych za pomocą Piksela Facebooka przyda Ci się nawet wówczas, gdy dopiero planujesz realizowanie kampanii reklamowych w obrębie Facebook Ads.

Świetną praktyką jest zainstalowanie Piksela Facebooka po prostu jak najwcześniej. Tym bardziej, że w wielu przypadkach jest to albo bardzo niskokosztowe, albo zupełnie bezpłatne.

Uwaga! Koniecznie zwróć uwagę na, by zainstalować odpowiedni Piksel. Bardzo często dochodzi do problemu, w którym instaluje się Piksel przypisany do prywatnego konta reklamowego – a następnie okazuje się, że nie można połączyć go z Menedżerem firmy. Aby sprawnie przejść przez ten proces – najpierw utwórz Menedżera firmy i przypisane do niego konto reklamowe.

Wskazówka: Jeżeli prowadzisz wiele stron – pamiętaj o tym, by odpowiednio wcześnie zacząć gromadzić dane i przygotować się na „mocny start”.

Nie zapominaj o remarketingu i lejku

Prowadzenie kampanii reklamowych na Facebooku i niewykorzystywanie potencjału remarketingu jest jak zbudowanie sklepu stacjonarnego, w którym nie zamieszczono kas. Wbrew pozorom – tworzenie skutecznych lejków sprzedażowych w kampaniach Facebook Ads nie jest zarezerwowane tylko dla zaawansowanych specjalistów.

Prosta struktura, cierpliwość i respekt dla algorytmów Facebooka potrafią generować naprawdę dobre efekty i z szerokiego grona wszystkich odbiorców wyłonić te osoby, które rzeczywiście mogą zostać naszymi klientami.

Wskazówka: Pamiętaj o opracowaniu lejka sprzedażowego. Twoje kampanie na zimny ruch powinny współgrać z remarketingiem, czyli pewną „kontynuacją” pozyskiwania ruchu.

Jeżeli chcesz wiedzieć więcej na temat Piksela i możliwości, jakie daje to narzędzie, polecam Ci skorzystanie z oficjalnych informacji publikowanych w Centrum pomocy Facebooka oraz śledzenie Bazy Wiedzy Social Tigers: https://bazawiedzy.socialtigers.pl/


Artykuł zewnętrzny, przy współpracy z Social Tigers 🙂

Share12Tweet7Share2

Related Posts

Geek Cat sxo
Marketing

Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO

by Wpis sponsorowany
10 maja 2023
Geek Cat - sztuczna inteligencja w marketingu.jpg
Marketing

Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry

by Justyna Kot | Geek Cat
28 kwietnia 2023

Justyna Kot | geekcat.pl

Cześć, jestem Justyna. Pomagam innym „ogarnąć się” w Internecie i okolicach 🙂

Od ponad 7 lat zajmuję się marketingiem, a od prawie 30 z niezmienną fascynacją śledzę rozwój nowych technologii. Zawodowo wspieram marki w rozwoju i działaniach marketingowych. Jestem także mentorem z zakresu marketingu & growth w programie Google for Startups Accelerator.

  • 30 pomysłów na posty (na cały miesiąc)
  • spis specjalnych dni i świąt wypadających w miesiącu
  • arkusz z kalendarzem do planowania postów
  • 2 wersje kolorystyczne (turkusowa i szara, przyjazna w druku)


Dzięki!

Sprawdź swoją skrzynkę emailową 🙂



Instagram

    Facebook Twitter Instagram

    Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

    Kategorie

    • Aplikacje (23)
    • Apple (9)
    • Bez kategorii (1)
    • Branding (3)
    • Content marketing (16)
    • Facebook (7)
    • Filmy i seriale (2)
    • Google (10)
    • Instagram (5)
    • Kariera (3)
    • Kobiety w IT (8)
    • Kosmos (1)
    • Kreatywność (11)
    • Książki biznesowe (1)
    • Książki o marketingu (2)
    • Książki o produktywności (2)
    • Lead generation (3)
    • Lifestyle (41)
    • Linkedin (1)
    • Marketing (52)
    • Media społecznościowe (14)
    • Mobile (1)
    • Moja organizacja (15)
    • Muzyka (1)
    • Narzędzia marketingowe (4)
    • Organizacja (35)
    • Podróże (6)
    • Pomysł na biznes (9)
    • Produktywność (9)
    • SEO i pozycjonowanie (5)
    • Strategia (8)
    • Technologia (60)
    • Własny biznes (35)
    • Własny biznes od kulis (12)
    • Wnętrza (1)
    • Work-life balance (16)
    • Zarządzanie czasem (1)
    • Zarządzanie projektami (7)

    Recent Posts

    • Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO 4 maja 2023
    • Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry 25 kwietnia 2023
    • „Zapytaj astronautę” – spełnienie dziecięcych marzeń o kosmosie 15 kwietnia 2023

    © 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

    No Result
    View All Result
    • Marketing
    • Własny biznes
    • Technologia
    • Organizacja
    • Lifestyle
    • Konsultacje

    © 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist