• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Content marketing

Content marketing – co to jest i od czego zacząć?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
30 stycznia 2020
Reading Time: 9 mins read
43
SHARES
2k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Content marketing – co to takiego? Czy prowadzenie firmowego bloga to już content marketing, czy jeszcze nie? Czego potrzebujesz, by Twój content marketing zaczął działać? Sprawdźmy!

Od dobrych kilku lat słyszymy ciągle, że content is the king. Że niezwykle istotne jest tworzenie treści dla naszych odbiorców, a content marketing to jeden z najważniejszych elementów strategii promocji firm (nie tylko tych stricte internetowych).  Ciężko znaleźć firmę działającą online, która nie ma swojego bloga lub nie oferuje czegoś w zamian za zapis do newslettera. A może tylko ja mam takie wrażenie? 

Powiązaneartykuły

Grywalizacja – witaj w grze zwanej życiem. Ups! Marketingiem

10 sprawdzonych sposobów na zwiększenie zasięgu marki w Internecie

Co to jest Clubhouse?

Content marketing – co to takiego? Czym właściwie jest i w jaki sposób działać z treścią, aby ona faktycznie sprzedawała i pomagała nam docierać do nowych klientów? Nie jestem ekspertem, ale od kilku ładnych lat zajmuję się m. in. właśnie content marketingiem. Zdarzyło mi się odradzać w tym zakresie różnym firmom i startupom, z resztą nie tylko z Polski. Dlaczego więc nie podzielić się tą wiedzą także z Wami? 🙂

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Content marketing – co to jest i od czego zacząć?
  • Jakie są rodzaje treści w content marketingu
  • Jakie są kanały dystrybucji treści?
  • Czego potrzebujesz, by zacząć działać z content marketingiem?

Postaram się jak najlepiej wyjaśnić każdy z tych punktów, ale pamiętajcie, że komentarze są Wasze – zwłaszcza, jeśli macie jakiekolwiek pytania, czy chcecie cokolwiek dopowiedzieć w tym temacie? 

Content marketing – co to takiego?

Content marketing – co to takiego? Wyjaśniając to bardzo dosłownie i obrazowo, content marketingiem możemy nazwać każde działanie dotyczące tworzenia treści (zarówno tych cyfrowych, w internecie, czyli np. wpisów na blogu, ebooków, postów w social mediach itp. jak i fizycznych, czyli np. książek, ulotek, katalogów itp.) i dostarczanie ich do potencjalnych klientów i odbiorców. W content marketingu naszym głównym orężem jest właśnie treść, którą walczymy o uwagę naszej grupy docelowej. 

Content marketing – od czego zacząć?

Aby jak najlepiej rozpocząć działania content marketingowe, pomyśl o przygotowaniu planu działania. Nie musi to być od razu jakaś rozbudowana strategia, ale warto spisać sobie odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:

  • kto jest w Twoją grupą docelową, czyli do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem marketingowym?
  • jakie kanały wykorzystasz do komunikacji?
  • jakie masz do tego zasoby? (czas, ludzie, budżet, narzędzia itp.)
  • jaki jest cel Twoich działań content marketingowych? Co chcesz dzięki temu osiągnąć?
  • jakie dane i informacje są Ci potrzebne do mierzenia ROI i oceny powodzenia kampanii?
  • na jakie problemy lub potrzeby chcesz odpowiedzieć za pomocą content marketingu?

Rodzaje treści w content marketingu

Nuda i content marketing? Co to, to nie! Marketing treści daje nam naprawdę szerokie pole do popisu pod względem tego, co możemy tworzyć i udostępniać swoim odbiorcom. Co chwilę powstają nowe kanały dystrybucji (nowe platformy społecznościowe, nowe funkcje w popularnych apkach itp.), a wraz z nimi kolejne wariacje co do sposobu prezentacji naszego komunikatu. Poniżej kilka przykładów:

  • Wpisy i artykuły na firmowym blogu
  • Artykuły gościnne
  • Artykuły sponsorowane
  • Treści tworzone przez użytkowników (np. repostowanie za ich zgodą zdjęć na profilu na Instagramie, otagowanych specjalnym hashtagiem)
  • Filmy I wszelkie treści video
  • Podcasty
  • Whitepapers
  • Case study 
  • Infografiki
  • Zdjęcia i grafiki
  • Webinary
  • Quizy
  • Relacje i notki prasowe
  • Newsy i artykuły w prasie 

// Zastanów się: jaki rodzaj treści najbardziej pasuje do Twojego biznesu? Jaki rodzaj treści jesteś w stanie zacząć tworzyć choćby od zaraz? Jaki rodzaj treści jest najchętniej przyswajany przez Twoich odbiorców?

Pamiętaj, że treść wywołuje w odbiorcach różne emocje. Przeglądamy Instagram lub Pinteresta w poszukiwaniu inspirujących obrazków i życia, jakie chcielibyśmy sami wieść. Rozwiązujemy internetowe quizy dla zabawy i ciekawości. Słuchamy podcastów, aby dowiedzieć się czegoś na interesujący nas temat. Przeglądamy newsy i branżowe artykuły, aby dowiedzieć się, co nowego słychać w naszej informacyjnej bańce.

Gdy stajemy po drugiej stronie, publikujemy określone rzeczy i promujemy określony rodzaj streści, aby osiągnąć konkretny cel:

  • edukować naszych potencjalnych klientów
  • inspirować
  • dostarczyć rozrywki
  • przekonać, że to właśnie nasz produkt lub usługa pomogą rozwiązać ich problem

Każdy z powyższych celów może zostać osiągnięty dzięki specyficznym treściom. Aby już nie rozpisywać się nadto w tym temacie, polecam Wam matrycę przygotowaną przez Ninetyblack, którą znajdziecie poniżej:

Rodzaje kanałów w content marketingu

Kolejnym kluczowym składnikiem content marketingu są kanały dystrybucji. Dlaczego? Otóż załóżmy że masz mnóstwo świetnych artykułów na swoim firmowym blogu, ale nie optymalizujesz ich pod SEO, ani nie chwalisz się nimi np. w mediach społecznościowych. Super, że włożyłeś wysiłek w przygotowanie eksperckich artykułów, ale co z tego, skoro nikt nie może ich w sieci znaleźć?!

Kanały dystrybucji pomagają nam zebrać dla naszych treści “publiczność” i pokazać je światu (a przede wszystkim – osobom, które chcemy do siebie przyciągnąć, czyli naszym potencjalnym klientom). Do najpopularniejszych kanałów w content marketingu możemy zaliczyć np. media społecznościowe, newslettery, czy ruch z wyszukiwarek.

// Zastanów się: jakie kanały już posiadasz i rozwijasz? Które kanały przynoszą najlepsze efekty? Jakie kanały lubią Twoi potencjalni klienci i gdzie spędzają najwięcej czasu?

Content marketing – od czego zacząć?


Aby jak najlepiej rozpocząć działania content marketingowe, pomyśl o przygotowaniu planu działania. Nie musi to być od razu jakaś rozbudowana strategia, ale warto spisać sobie odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:

  • kto jest w Twoją grupą docelową, czyli do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem marketingowym?
  • jakie kanały wykorzystasz do komunikacji?
  • jakie masz do tego zasoby? (czas, ludzie, budżet, narzędzia itp.)
  • jaki jest cel Twoich działań content marketingowych? Co chcesz dzięki temu osiągnąć?
  • jakie dane i informacje są Ci potrzebne do mierzenia ROI i oceny powodzenia kampanii?
  • na jakie problemy lub potrzeby chcesz odpowiedzieć za pomocą content marketingu?

Co dalej? Zastanów się:

#1 Jakie masz zasoby?

Zanim przejdziemy do planowania i tworzenia strategii, zastanów się przede wszystkim nad jednym: jakie realnie masz zasoby? Działasz solo, czy w zespole? Masz środki, aby zlecić część prac (np. tworzenie video albo tekstów) komuś innemu, czy nie? Ile czasu realnie możesz poświęcić na tworzenie treści dla swojego biznesu?

Pamiętaj – to, że inne firmy produkują kilka artykułów blogowych dziennie, mnóstwo treści na Instagram, czy filmy na YouTube 3 razy w tygodniu wcale nie oznacza, że Ty też musisz. Regularność jest tutaj kluczowa, ale nie warto tracić na jakości (jeśli nie masz zasobów) idąc w ilość. 

// Zastanów się: Jak często jesteś w stanie tworzyć treści? Jakiego typu będą to treści? Czy ktoś może Ci w tym pomóc? Czy możesz zlecić część prac komuś innemu?

#2 Wyznacz sobie cele i wskaźniki

Aby sprawdzić, czy Twoje działania content marketingowe przynoszą efekty, musisz zacząć od wyznaczenia sobie celu. Może nim być np. wzrost świadomości Twojej marki na określonym rynku, wzrost pozyskiwanych leadów, czy sprzedaży. 

Dla przykładu załóżmy, że tworzysz kurs online o fotografii i chcesz pozyskać kontakty do ludzi, którzy mogą być nim zainteresowani. W tym celu tworzysz darmowego ebooka “5 kroków do robienia świetnych zdjęć Twoim smartfonem”, który jest próbką Twoich możliwości i wiedzy.

Aby go dostać, należy podać swój adres email (oraz zaznaczyć odpowiednie zgody w nawiązaniu do RODO! :)). Dzięki temu budujesz bazę osób zainteresowanych wiedzą na temat fotografii, którą możesz następnie edukować i informować o swoim kursie, a także udzielić np. specjalnego rabatu.

W tym wypadku Twoim celem jest pozyskiwanie potencjalnych leadów, a następnie sprzedaż kursu. Z pewnością użyjesz do promocji ebooka (tzw. Lead magnetu) np. swojej strony lub bloga, mediów społecznościowych, może reklam na Facebooku? Zanim jednak zaczniesz te działania, musisz sobie określić, ile kursów chcesz sprzedać (aby np. wyjść na zero lub zarobić określoną kwotę), a następnie sprawdzać, który kanał najlepiej konwertuje.

#3 Przejrzyj treści, które już masz

Jeśli nie zaczynasz od zera i masz już jakieś treści np. na swoim blogu lub w mediach społecznościowych, przejrzyj je, koniecznie! Może się okazać, że wystarczy kilka modyfikacji, aby z obszernego artykułu na blogu wyciągnąć treści na kilka poradnikowych wpisów w social mediach? 

Nie zawsze content marketing wiąże się z generowaniem ton nowych treści. Jeśli już coś masz – sprawdź. Na pewno część materiału można wykorzystać ponownie w inny sposób ? 

Taki audyt treści dobrze jest przeprowadzić także po to, aby sprawdzić ich skuteczność. Może się okazać, że grafiki które publikowałeś na Facebooku nie dały zbyt wiele zasięgu czy zaangażowania, ale sprawdzą się świetnie na Instagramie? Może krótkie filmy publikowane dotąd na YouTube lepiej sprawdzą się na Facebooku? 

#4 Przygotuj kalendarz publikacji

Możesz go wykonać w Trello, Asanie, specjalnej aplikacji, ale także w zwykłym arkuszu kalkulacyjnym – feel free 🙂 Najważniejsze, to rozplanować sobie co będziesz publikować, kiedy, oraz na jakich kanałach. Do tego warto notować sobie wszelkie dane, które mogą pomóc w przeanalizowaniu postępów w realizacji Twojego celu (np. zasięgi, konwersje, kliknięcia, przejścia itp.).

Na początku taki plan publikacji może wydawać Ci się czymś zbędnym, ale uwierz – bez niego o wiele łatwiej się pogubić lub po prostu stracić motywację i regularność. Kalendarz pomoże Ci po prostu walczyć z brakiem pomysłów na posty i brakiem regularności.P

#5 Działaj!

Czas na najważniejszy krok, czyli działanie! Pamiętaj, że nawet najlepszy plan bez działania niewiele znaczy 🙂


Content marketing to nie czarna magia – wierzę, że ten tekst tylko utwierdzi Was w tym przekonaniu i pomoże w mądrym zaplanowaniu (i wdrożeniu!) działań. Dajcie znać, jak Wy sobie radzicie z content marketingiem? Macie jakieś dodatkowe porady w tym temacie?

Share20Tweet10Share3

Related Posts

Geek Cat - Grywalizacja
Książki o marketingu

Grywalizacja – witaj w grze zwanej życiem. Ups! Marketingiem

by Justyna Kot | Geek Cat
8 kwietnia 2021
Geek Cat - 10 sposobów na zwiększenie zasięgu marki w Internecie od Minimal Office
Marketing

10 sprawdzonych sposobów na zwiększenie zasięgu marki w Internecie

by Wpis sponsorowany
24 marca 2021

Najnowsze

Geek Cat jak urządzić domowe biuro poradnik inspiracje

Jak urządzić domowe biuro? Inspiracje + praktyczne wskazówki [PORADNIK]

13 kwietnia 2021
Najsmutniejsze rozstanie w muzyce od lat. Za co kochamy Daft Punk?

Najsmutniejsze rozstanie w muzyce od lat. Za co kochamy Daft Punk?

13 kwietnia 2021
Asystent Google – oto wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Asystent Google – oto wszystko, co musisz o nim wiedzieć

9 kwietnia 2021

Instagram

  • Jakie aplikacje na smartphonie ratują mi życie (zawodowe) w zabieganej rzeczywistości? Jest ich kilka i dziś postanowiłam podzielić się nimi z Wami na Instagramie. Kto wie, może i Wam pomogą? 😉

W karuzeli znajdziecie 6 polecanych apek, natomiast na blogu (link w bio @geekcatpl) kilka dodatkowych, które mogą Wam się przydać zwłaszcza, gdy pracujecie kreatywnie i ogarniacie media społecznościowe.

A JAKIE APLIKACJE PRZYDATNE W PRACY WY POLECACIE?
Jestem ciekawa Waszych propozycji - piszcie w komentarzach! :)

#biznesonline #kobiecafirma #kobiecybiznes #kobiecybiznesonline #kobietawbiznesie #mojafirma #pracaonline #pracazdalna #wlasnybiznes #własnafirma #apki #instakaruzela #instatipy #markaonline #markaosobista #instakaruzelarozwoj #infografika #porady #rozwoj #instagrampl #instagrampolska #girlbosspl #wlasnadzialalnosc #własnadziałalność
  • PAUZA. STOP. BREAK. ZATRZYMAJ SIĘ NA MOMENT!

3-4 miesiące temu właśnie te słowa wrzuciłam sobie w swój… kalendarz. Dodałam po prostu taki event w kalendarzu i ustawiłam cyklicznie - aby powtarzał się codziennie w każdy roboczy dzień w okolicach 14:00.

Po co?

Może wydaje Ci się to głupie lub niepotrzebne, ale uwierz mi - są osoby (ja byłam taką osobą!), które po prostu potrafią zatracić się w codziennych obowiązkach i zasuwać bez opamiętania godzinami. U mnie zdarzało się to nagminnie. Moja praca to także w dużej mierze moja pasja. Mam ogromną frajdę realizując swoje projekty, ucząc się codziennie nowych rzeczy, zgłębiając nowe, nieznane lądy w swojej dziedzinie. Ale nawet świetna zabawa potrafi zmęczyć i wyssać naszą energię. 

Też tak masz? A może też potrzebujesz w swoim kalendarzu takiego przypomnienia?

#pracazdalna #remotework #homeoffice #pracawdomu #pracazdomu #workingonline #bossgirls #biznesonline #porannakawa #czasnakawe #kobiecafotoszkoła #dzieńdobry #coffeecommunity #przerwanakawe #terazczytam #instagramczyta #instagrampl #instagrampolska #productdesigner #designprocess #uxigers #productdevelopment #uxresearch #designsprint #uxprocess #designsprints #bezstresu #balans #rytuał #czasdlasiebie
  • Reklama swojej marki w Internecie - od czego zacząć, zwłaszcza, gdy nie masz budżetu?

PO PIERWSZE: ZACZNIJ Z TYM CO MASZ!

Reklama firmy w internecie nie musi być droga – zwłaszcza na samym początku. Jestem zwolennikiem mądrego działania. Lubię zainwestować w narzędzia, dzięki którym moja praca stanie się prostsza i łatwiejsza, ale zdecydowanie nie należę do osób, które lekką ręką wydają budżety bez uzasadnionej potrzeby.

Mimo, że zapewne nie raz słyszeliście, że wydatki na reklamę firmy w internecie bywają ogromne, wcale nie musimy zaczynać promowania naszego biznesu od ogromnych sum. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, możesz spokojnie zacząć od darmowych lub niskobudżetowych działań, które pozwolą zaistnieć firmie w sieci.

Kilka z takich działań, wraz z konkretnymi linkami zebrałam dla Was w dzisiejszej karuzeli. Dzięki nim bez zbędnych wydatków przygotujecie profile swojej marki w kluczowych miejscach w sieci. Na start tak naprawdę nie potrzebujesz wiele! Bardzo często sami siebie blokujemy, bo zamiast działać - zastanawiamy się lub rozkładamy niepotrzebnie dany problem na czynniki pierwsze. 

Moja podstawowa rada da dziś:

✅  zacznij z tym co masz
✅  po prostu zacznij i postaw pierwszy krok (dzięki narzędziom z mojej karuzeli)
✅  przetestuj swój pomysł bez inwestowania
✅  załóż prostą wizytówkę dla swojej działalności

#kobiecybiznes #markaosobista #kobietawbiznesie #markaonline #instakaruzela #instatipy #pracaonline #socialmediatips #bizneszpasja #girlbosspl #instagramdlabiznesu #malybiznes #kobieceinspiracje #biznesonline #instakaruzelarozwoj #pasjobiznes #reklamawinternecie #poradnik #mediaspolecznosciowe #mediaspołecznościowe #poradyinstagram #poradyinstagramowe #biznes #marketingpolska #własnafirma #wlasnafirma #własnafirmakrokpokroku  #kobietabiznesu #mojafirma #mojafirmamojapasja
  • Darmowy planer social mediów z pomysłami na posty na luty już wjechał!

Zerkasz pod koniec miesiąca na swoje profile w mediach społecznościowych i zastanawiasz się, dlaczego Twój ostatni wpis tam miał miejsce 3 tygodnie temu? A może po prostu sam prowadzisz profile dla swojej działalności lub biznesu online i w nawale spraw, jakie masz na głowie, social media po prostu schodzą na dalszy plan?

Mam coś, co Ci pomoże 🙂

Kalendarz z pomysłami na posty do mediów społecznościowych został stworzony właśnie z myślą o Tobie. Zawarte w nim pomysły możesz dostosować 1:1 do swojego harmonogramu publikacji - według propozycji w arkuszu, lub stosować elastycznie jako inspiracje do własnego planu postów, np. wykorzystując jedynie niektóre z nich, lub publikując luźne treści podczas weekendów.

🔷  CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU? 🔷

✅  30 pomysłów na posty w mediach społecznościowych, które możesz wykorzystać od zaraz

✅  Spis nieoficjalnych świąt wypadających w miesiącu

✅  Kalendarz do planowania postów, w którym możesz planować swoje działania w social mediach - w 2 wersjach kolorystycznych do druku

🔷 JAK POBRAĆ PLANER? 🔷

Planer jest dostępny w linku w bio @geekcatpl - podaj swój email, a mój system do newsletterów wyśle Ci na ten adres materiały :) Możesz skorzystać także z linku poniżej, wklejając go do swojej przeglądarki:

subscribepage.com/planer-postow-social-media

Udanego planowania!

#mediaspołecznościowe #mediaspolecznosciowe #biznesonline #girlbosspl #instagrampl #kobiecybiznes #kobietasukcesu #markaosobista #socialmediapl #instagrampolska #instaporady #marketinginternetowy #przedsiębiorca #pracaonline #agencjasocialmedia #biztips #czasnanowe #herbusiness #infografika #instamarketing #instawtorek #markaonline #marketingblog #socialmedianinja #kobietawbiznesie #instatipy #bizneszpasja #contentplan #malybiznes #planer
  • JAK CZYTAĆ WIĘCEJ KSIĄŻEK?

Według informacji udostępnionych przez Bibliotekę Narodową, w 2019 roku jedynie 9% Polaków przeczytało więcej, niż 7 książek, a 39% - przynajmniej jedną. Mnóstwo z nas twierdzi, że nie czytamy, ponieważ nie mamy na to czasu. Czy jest tak faktycznie?

Jak czytać więcej książek?

✅  znajdź na to czas

➡ ogranicz oglądanie TV i surfowanie w sieci bez celu
➡ ogranicz czas spędzany w social mediach
➡ wrzuć sobie czytanie w swój kalendarz / plan dnia

✅  zmień swoje podejście do czytania

➡ czytaj dla swojej przyjemności - nie musisz od razu porywać się na klasykę literatury
➡ 5 minut jest lepsze, niż nic - często mając te 5 minut myślimy "nie opłaca się zaczynać; a co jeśli zamiast nad tym myśleć, po prostu zaczniesz?
➡ czytaj książki tak, jak artykuły w Internecie - jeśli książka Ci się nie spodoba, to po prostu sobie ją odpuść. Nikt nie każe Ci kończyć nieciekawej lektury pod groźbą kary!
➡ nie czytaj od deski do deski - pomijanie nudnych fragmentów jest ok, zwłaszcza, jeśli i tak nic nie wnoszą do fabuły czy treści

✅  zbuduj nawyk codziennego czytania

➡ ustal sobie stałą porę na czytanie - na początek to może być nawet 10-15 minut, byle regularnie!
➡ śledź swoje postępy - np. w apce do czytania (@czytamzlegimi, na Kindle) czy habit trackerze, których pełno w sieci do wydrukowania

✅  zabierz książki ze sobą

➡ korzystając z e-booków czy audiobooków możesz mieć książki zawsze przy sobie, a dzięki temu czytać w chwilach "wyrwanych" z planu dnia, jak np. w podróży, w kolejce, czy w przypadku audiobooków - na siłowni spacerze, podczas gotowania lub codziennych obowiązków

DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU, CZY:

📌 stosujesz którąś z tych metod u siebie? 
📌 a może znasz inne, które dobrze się u Ciebie sprawdzają?

#kochamksiążki #kochamczytać #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkoholik #czytamzlegimi #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik #instagrafika #infografika #czytamy #czytamyksiążki
  • Dobra książka, kubek kawy, koc - i nic więcej mi dziś do szczęścia już nie potrzeba 😉

CO CIEKAWEGO OSTATNIO CZYTALIŚCIE?

Podrzućcie swoje propozycje! Uzupełniam swoją biblioteczkę na czytniku i chętnie przygarnę kilka nowych propozycji. U mnie ostatnio na tapecie:

✅ "Skup się" - Leo Babauta
✅ "Putin. Człowiek bez twarzy" - Masha Gessen
✅ "Mindf*ck" - Christopher Wylie

Pierwsza pozycja przeczytana - spoko pigułka porad na temat minimalizmu w życiu i produktywności, dzięki eliminowaniu z życia zbędnych tematów. Fajna "piguła", ale dla mnie - raczej bez żadnych nowości 🤷‍♀️

Książka o Putinie - wiązałam z nią spore nadzieje (uwielbiam takie tematy), ale na razie dobrnęłam do 1/3 i bez szału, chociaż może po prostu zbyt dobrze znam szczegóły z biografii prezydenta Rosji? 🤷‍♀️ W każdym razie warto docenić całkiem zgrabnie namalowany obraz Rosji na przestrzeni lat stanowiących tło w życiorysie Putina. 

Ostatnia pozycja - dopiero zaczynam. Oglądałam film na Netflixie, który powstał na jej bazie i to jest totalnie temat, który pochłaniam jak szalona. Więcej na pewno po przeczytaniu 😉

A co Wy polecacie? 

#kochamksiążki #kochamczytać #terazczytam #czytamy #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkanadzis #ksiazkoholik #kawusia #porannakawa #coffeecommunity #coffeemoment #kawagirl #kochamkawe #instacoffeelovers #instawtorek #kawajestdobranawszystko #snieg #zima2021
  • Opanowane do perfekcji zarządzanie czasem NIE POMOŻE, gdy jesteśmy zawaleni robota po sam czubek nosa!

Dlatego przy organizacji warto pamiętać przede wszystkim o odpowiednim stawianiu granic. Każde "TAK" dla dodatkowego zadania, projektu czy spotkania to "NIE" dla:

⛔ Twojego wolnego czasu, 
⛔ kursu, który na Ciebie czeka,
⛔ kwadransu z książką
⛔ wieczoru we dwoje
⛔ 20 minut na macie z jogą lub lekkim treningiem
⛔ telefonu do bliskiej osoby
⛔ chwili tylko dla siebie i swoich myśli

I można tak wyliczać dalej, ale chyba już łapiecie, o co mi chodzi? 😉 Nie piszę tego wszystkiego bez powodu - 2020 rok dał mi mocno w kość w tej kwestii. Bardzo często mówiłam tak - poniekąd po to, aby uciec od pandemicznej, wymagającej rzeczywistości. Z perspektywy czasu mogę to podsumować następująco:

✅ bardzo pomyslny czas zawodowo
⛔ bardzo wyniszczający i wyczerpujący czas mentalnie, zdrowotnie i prywatnie

NIE WARTO realizować planów i ambicji w taki sposób, dlatego serio - PAMIĘTAJCIE O SWOICH GRANICACH 🙏

#równowaga #balans #bezstresu #codziennerytuały #medytacja #rozwójosobisty #rytuał #cisza #harmonia #jakzyc #spokój #kobiecybiznes #efektywność #zarzadzanieczasem #domowebiuro #motywacjadodzialania #organizacjaczasu #wlasnafirma #wlasnybiznes #ciężkapraca #drogadosukcesu #dzialaj #działanie #inwestycjawsiebie #kobietaprzedsiebiorcza #kobietawbiznesie #mojamotywacja #motywacjadodziałania #naswoim #ogarniam
  • Codzienność w biegu i miejskiej dżungli chwilowo zamieniłam na #workation w rodzinnych stronach. Głowa już dawno nie miała okazji aby tak wypocząć, a ja - jak to dziecko sprzed 25 lat, którym wtedy byłam - codziennie zachwycam się gwieździstym, czystym niebiem nad podwórkiem moich rodziców. Peace, calm & nature 🖤

#snieg #zimno #drzewa #polskazima #styczeń #lód #polishwinter #feriezimowe #widoki #winterinpoland #szron #bialo #naszlaku #zimawpolsce #mroz #winterview #winterholidays #zimowo #winterwalk #pięknie #zimaworld #winterforest #zima2021 #podkarpacie #bieszczady #rzeszow #podkarpackie #podkarpaciejestpiękne #subcarpathia
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (22)
  • Apple (6)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (6)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (4)
  • Kobiety w IT (5)
  • Kreatywność (10)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (2)
  • Lifestyle (37)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (41)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (14)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (32)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (8)
  • Strategia (8)
  • Technologia (44)
  • Własny biznes (28)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (13)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Jak urządzić domowe biuro? Inspiracje + praktyczne wskazówki [PORADNIK] 13 kwietnia 2021
  • Najsmutniejsze rozstanie w muzyce od lat. Za co kochamy Daft Punk? 12 kwietnia 2021
  • Asystent Google – oto wszystko, co musisz o nim wiedzieć 9 kwietnia 2021

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.