• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Content marketing

Content marketing – co to jest i od czego zacząć?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
30 stycznia 2020
Reading Time: 9 mins read
54
SHARES
2.5k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Content marketing – co to takiego? Czy prowadzenie firmowego bloga to już content marketing, czy jeszcze nie? Czego potrzebujesz, by Twój content marketing zaczął działać? Sprawdźmy!

Od dobrych kilku lat słyszymy ciągle, że content is the king. Że niezwykle istotne jest tworzenie treści dla naszych odbiorców, a content marketing to jeden z najważniejszych elementów strategii promocji firm (nie tylko tych stricte internetowych).  Ciężko znaleźć firmę działającą online, która nie ma swojego bloga lub nie oferuje czegoś w zamian za zapis do newslettera. A może tylko ja mam takie wrażenie? 

Powiązaneartykuły

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

Wtyczki WordPress dla blogerów

5 pomysłów na posty na Instagramie, dzięki którym zbudujesz społeczność

Content marketing – co to takiego? Czym właściwie jest i w jaki sposób działać z treścią, aby ona faktycznie sprzedawała i pomagała nam docierać do nowych klientów? Nie jestem ekspertem, ale od kilku ładnych lat zajmuję się m. in. właśnie content marketingiem. Zdarzyło mi się odradzać w tym zakresie różnym firmom i startupom, z resztą nie tylko z Polski. Dlaczego więc nie podzielić się tą wiedzą także z Wami? 🙂

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Content marketing – co to jest i od czego zacząć?
  • Jakie są rodzaje treści w content marketingu
  • Jakie są kanały dystrybucji treści?
  • Czego potrzebujesz, by zacząć działać z content marketingiem?

Postaram się jak najlepiej wyjaśnić każdy z tych punktów, ale pamiętajcie, że komentarze są Wasze – zwłaszcza, jeśli macie jakiekolwiek pytania, czy chcecie cokolwiek dopowiedzieć w tym temacie? 

Content marketing – co to takiego?

Content marketing – co to takiego? Wyjaśniając to bardzo dosłownie i obrazowo, content marketingiem możemy nazwać każde działanie dotyczące tworzenia treści (zarówno tych cyfrowych, w internecie, czyli np. wpisów na blogu, ebooków, postów w social mediach itp. jak i fizycznych, czyli np. książek, ulotek, katalogów itp.) i dostarczanie ich do potencjalnych klientów i odbiorców. W content marketingu naszym głównym orężem jest właśnie treść, którą walczymy o uwagę naszej grupy docelowej. 

Content marketing – od czego zacząć?

Aby jak najlepiej rozpocząć działania content marketingowe, pomyśl o przygotowaniu planu działania. Nie musi to być od razu jakaś rozbudowana strategia, ale warto spisać sobie odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:

  • kto jest w Twoją grupą docelową, czyli do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem marketingowym?
  • jakie kanały wykorzystasz do komunikacji?
  • jakie masz do tego zasoby? (czas, ludzie, budżet, narzędzia itp.)
  • jaki jest cel Twoich działań content marketingowych? Co chcesz dzięki temu osiągnąć?
  • jakie dane i informacje są Ci potrzebne do mierzenia ROI i oceny powodzenia kampanii?
  • na jakie problemy lub potrzeby chcesz odpowiedzieć za pomocą content marketingu?

Rodzaje treści w content marketingu

Nuda i content marketing? Co to, to nie! Marketing treści daje nam naprawdę szerokie pole do popisu pod względem tego, co możemy tworzyć i udostępniać swoim odbiorcom. Co chwilę powstają nowe kanały dystrybucji (nowe platformy społecznościowe, nowe funkcje w popularnych apkach itp.), a wraz z nimi kolejne wariacje co do sposobu prezentacji naszego komunikatu. Poniżej kilka przykładów:

  • Wpisy i artykuły na firmowym blogu
  • Artykuły gościnne
  • Artykuły sponsorowane
  • Treści tworzone przez użytkowników (np. repostowanie za ich zgodą zdjęć na profilu na Instagramie, otagowanych specjalnym hashtagiem)
  • Filmy I wszelkie treści video
  • Podcasty
  • Whitepapers
  • Case study 
  • Infografiki
  • Zdjęcia i grafiki
  • Webinary
  • Quizy
  • Relacje i notki prasowe
  • Newsy i artykuły w prasie 

// Zastanów się: jaki rodzaj treści najbardziej pasuje do Twojego biznesu? Jaki rodzaj treści jesteś w stanie zacząć tworzyć choćby od zaraz? Jaki rodzaj treści jest najchętniej przyswajany przez Twoich odbiorców?

Pamiętaj, że treść wywołuje w odbiorcach różne emocje. Przeglądamy Instagram lub Pinteresta w poszukiwaniu inspirujących obrazków i życia, jakie chcielibyśmy sami wieść. Rozwiązujemy internetowe quizy dla zabawy i ciekawości. Słuchamy podcastów, aby dowiedzieć się czegoś na interesujący nas temat. Przeglądamy newsy i branżowe artykuły, aby dowiedzieć się, co nowego słychać w naszej informacyjnej bańce.

Gdy stajemy po drugiej stronie, publikujemy określone rzeczy i promujemy określony rodzaj streści, aby osiągnąć konkretny cel:

  • edukować naszych potencjalnych klientów
  • inspirować
  • dostarczyć rozrywki
  • przekonać, że to właśnie nasz produkt lub usługa pomogą rozwiązać ich problem

Każdy z powyższych celów może zostać osiągnięty dzięki specyficznym treściom. Aby już nie rozpisywać się nadto w tym temacie, polecam Wam matrycę przygotowaną przez Ninetyblack, którą znajdziecie poniżej:

Rodzaje kanałów w content marketingu

Kolejnym kluczowym składnikiem content marketingu są kanały dystrybucji. Dlaczego? Otóż załóżmy że masz mnóstwo świetnych artykułów na swoim firmowym blogu, ale nie optymalizujesz ich pod SEO, ani nie chwalisz się nimi np. w mediach społecznościowych. Super, że włożyłeś wysiłek w przygotowanie eksperckich artykułów, ale co z tego, skoro nikt nie może ich w sieci znaleźć?!

Kanały dystrybucji pomagają nam zebrać dla naszych treści “publiczność” i pokazać je światu (a przede wszystkim – osobom, które chcemy do siebie przyciągnąć, czyli naszym potencjalnym klientom). Do najpopularniejszych kanałów w content marketingu możemy zaliczyć np. media społecznościowe, newslettery, czy ruch z wyszukiwarek.

// Zastanów się: jakie kanały już posiadasz i rozwijasz? Które kanały przynoszą najlepsze efekty? Jakie kanały lubią Twoi potencjalni klienci i gdzie spędzają najwięcej czasu?

Content marketing – od czego zacząć?


Aby jak najlepiej rozpocząć działania content marketingowe, pomyśl o przygotowaniu planu działania. Nie musi to być od razu jakaś rozbudowana strategia, ale warto spisać sobie odpowiedzi na kilka podstawowych pytań:

  • kto jest w Twoją grupą docelową, czyli do kogo chcesz dotrzeć ze swoim przekazem marketingowym?
  • jakie kanały wykorzystasz do komunikacji?
  • jakie masz do tego zasoby? (czas, ludzie, budżet, narzędzia itp.)
  • jaki jest cel Twoich działań content marketingowych? Co chcesz dzięki temu osiągnąć?
  • jakie dane i informacje są Ci potrzebne do mierzenia ROI i oceny powodzenia kampanii?
  • na jakie problemy lub potrzeby chcesz odpowiedzieć za pomocą content marketingu?

Co dalej? Zastanów się:

#1 Jakie masz zasoby?

Zanim przejdziemy do planowania i tworzenia strategii, zastanów się przede wszystkim nad jednym: jakie realnie masz zasoby? Działasz solo, czy w zespole? Masz środki, aby zlecić część prac (np. tworzenie video albo tekstów) komuś innemu, czy nie? Ile czasu realnie możesz poświęcić na tworzenie treści dla swojego biznesu?

Pamiętaj – to, że inne firmy produkują kilka artykułów blogowych dziennie, mnóstwo treści na Instagram, czy filmy na YouTube 3 razy w tygodniu wcale nie oznacza, że Ty też musisz. Regularność jest tutaj kluczowa, ale nie warto tracić na jakości (jeśli nie masz zasobów) idąc w ilość. 

// Zastanów się: Jak często jesteś w stanie tworzyć treści? Jakiego typu będą to treści? Czy ktoś może Ci w tym pomóc? Czy możesz zlecić część prac komuś innemu?

#2 Wyznacz sobie cele i wskaźniki

Aby sprawdzić, czy Twoje działania content marketingowe przynoszą efekty, musisz zacząć od wyznaczenia sobie celu. Może nim być np. wzrost świadomości Twojej marki na określonym rynku, wzrost pozyskiwanych leadów, czy sprzedaży. 

Dla przykładu załóżmy, że tworzysz kurs online o fotografii i chcesz pozyskać kontakty do ludzi, którzy mogą być nim zainteresowani. W tym celu tworzysz darmowego ebooka “5 kroków do robienia świetnych zdjęć Twoim smartfonem”, który jest próbką Twoich możliwości i wiedzy.

Aby go dostać, należy podać swój adres email (oraz zaznaczyć odpowiednie zgody w nawiązaniu do RODO! :)). Dzięki temu budujesz bazę osób zainteresowanych wiedzą na temat fotografii, którą możesz następnie edukować i informować o swoim kursie, a także udzielić np. specjalnego rabatu.

W tym wypadku Twoim celem jest pozyskiwanie potencjalnych leadów, a następnie sprzedaż kursu. Z pewnością użyjesz do promocji ebooka (tzw. Lead magnetu) np. swojej strony lub bloga, mediów społecznościowych, może reklam na Facebooku? Zanim jednak zaczniesz te działania, musisz sobie określić, ile kursów chcesz sprzedać (aby np. wyjść na zero lub zarobić określoną kwotę), a następnie sprawdzać, który kanał najlepiej konwertuje.

#3 Przejrzyj treści, które już masz

Jeśli nie zaczynasz od zera i masz już jakieś treści np. na swoim blogu lub w mediach społecznościowych, przejrzyj je, koniecznie! Może się okazać, że wystarczy kilka modyfikacji, aby z obszernego artykułu na blogu wyciągnąć treści na kilka poradnikowych wpisów w social mediach? 

Nie zawsze content marketing wiąże się z generowaniem ton nowych treści. Jeśli już coś masz – sprawdź. Na pewno część materiału można wykorzystać ponownie w inny sposób ? 

Taki audyt treści dobrze jest przeprowadzić także po to, aby sprawdzić ich skuteczność. Może się okazać, że grafiki które publikowałeś na Facebooku nie dały zbyt wiele zasięgu czy zaangażowania, ale sprawdzą się świetnie na Instagramie? Może krótkie filmy publikowane dotąd na YouTube lepiej sprawdzą się na Facebooku? 

#4 Przygotuj kalendarz publikacji

Możesz go wykonać w Trello, Asanie, specjalnej aplikacji, ale także w zwykłym arkuszu kalkulacyjnym – feel free 🙂 Najważniejsze, to rozplanować sobie co będziesz publikować, kiedy, oraz na jakich kanałach. Do tego warto notować sobie wszelkie dane, które mogą pomóc w przeanalizowaniu postępów w realizacji Twojego celu (np. zasięgi, konwersje, kliknięcia, przejścia itp.).

Na początku taki plan publikacji może wydawać Ci się czymś zbędnym, ale uwierz – bez niego o wiele łatwiej się pogubić lub po prostu stracić motywację i regularność. Kalendarz pomoże Ci po prostu walczyć z brakiem pomysłów na posty i brakiem regularności.P

#5 Działaj!

Czas na najważniejszy krok, czyli działanie! Pamiętaj, że nawet najlepszy plan bez działania niewiele znaczy 🙂


Content marketing to nie czarna magia – wierzę, że ten tekst tylko utwierdzi Was w tym przekonaniu i pomoże w mądrym zaplanowaniu (i wdrożeniu!) działań. Dajcie znać, jak Wy sobie radzicie z content marketingiem? Macie jakieś dodatkowe porady w tym temacie?

Share24Tweet13Share4

Related Posts

Geek Cat - banery reklamowe zalety i wady
Marketing

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

by Wpis sponsorowany
25 stycznia 2022
Geek Cat wtyczki do wordpressa blogowanie
Aplikacje

Wtyczki WordPress dla blogerów

by Justyna Kot | Geek Cat
12 sierpnia 2021

Najnowsze

Geek Cat - depresja wśród pracowników duzych firm

Depresja wśród pracowników dużych firm

27 kwietnia 2022
Geek Cat - banery reklamowe zalety i wady

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

25 stycznia 2022
Geek Cat - depresja tematy tabu dlaczego

Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu?

24 stycznia 2022

Instagram

  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
  • 👉 Dlaczego powinnaś pokazywać swoją twarz w social mediach (nawet na koncie biznesowym!)

🎁 Czytaj dalej - i koniecznie SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - znajdziesz tam bonus! :)

Z jednej strony to oczywiste - przecież na Instagramie mamy pełno selfies! Z drugiej - niekoniecznie, zwłaszcza, gdy prowadzisz profil biznesowy. Mamy mnóstwo oporów przed pokazywaniem siebie i swojego wizerunku w social mediach. Znasz to?

🔎 Czy muszę?
🔎 Czy to wpłynie na sprzedaż?
🔎 Czy nie wystarczą same fotki produktów?

Nie ma się co dziwić - Instagram kreuje mocno zakrzywiony obraz naszych ciał. Nie każdy profil MUSI to robić. Ale wiele osób POWINNO. Dlaczego?

💡Nie żyjemy już w czasach sprzedaży B2B (business to business) czy B2C (business to customers) ale w świecie P2P (people to people)! Zwłaszcza, jeśli jesteś freelancerem, specjalistą, lub budujesz swój biznes od zera - postaw na to, by pokazać nie tylko swój produkt, ale także siebie! Po co?

✅ Dasz się poznać - i polubić, a ludzie po prostu chętniej korzystają z rad czy usług ludzi, których znają, lubią i którym ufają

✅ Chcą wiedzieć, kto stoi za Twoim profilem - każda marka potrzebuje duszy. Marka osobista - potrzebuje jej jeszcze bardziej!

✅ Ludzie wolą kupować od „prawdziwych” ludzi - mamy wysyp marek, za którymi stoją jedynie obrazki skopiowane z Alli Express. Chcesz być jednym z nich?

✅ Tworzenie więzi - pomiędzy Tobą i obserwatorami, dzięki czemu będą identyfikować Twoją markę z Tobą (a nie z anonimowymi obrazkami!)

✅ „Ludzka” strona - mamy już dosyć idealnego Insta-świata. O wiele lepiej odnajdujemy się wśród treści tworzonych przez osoby takie, jakimi sami jesteśmy. Nie zawsze idealni, nie zawsze super produktywni. Po prostu ludzcy i autentyczni.

Jeśli jesteś freelancerem, budujesz markę osobistą lub rozwijasz swój mały biznes, pomyśl o tym. 

👉 SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - BONUS! W komentarzu pod tym postem znajdziesz kilka pomysłów, w jaki sposób tę „ludzką” twarz pokazać! :) 

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) , którą metodę wypróbujesz u siebie.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

POWODZENIA! ❤
  • 👉 6 SPOSOBÓW NA ZBUDOWANIE ZAUFANIA W SM 🔥🔥🔥

Jak zbudować zaufanie i przekonać do siebie (i do obserwowania Twoich profili w social mediach) użytkowników tych platform, gdy...

...dopiero zaczynasz, a licznik obserwujących wskazuje okrągłe "0"?🤔

Początki nigdy nie są łatwie, ale pamiętaj, że:

✅ każdy kiedyś zaczynał
✅ są sposoby, aby to zaufanie i swoją pozycję, jako specjalisty budować

W dodatku nie potrzeba do tego wiele! Musisz mieć jedynie trochę czasu, cierpliwości i zaangażowania 🙂

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby poznać 6 prostych sposobów

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) czyli w wiadomości prywatnej, którą metodę wypróbujesz u siebie jak najszybciej.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl 
@geekcatpl 

POWODZENIA! ❤️❤️❤️

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl
  • ➡️ Nie zasuwasz w pocie czoła po 16h dziennie? Sorry, w takim razie jesteś nieudacznikiem 👎😫

💬„Prof. Marcin Matczak, prawnik, a prywatnie ojciec rapera Maty, rozpętał burzę. Jego zdaniem, aby osiągnąć sukces, trzeba pracować więcej, nawet 16 godzin na dobę.” - Money.pl

Słabo mi, gdy czytam w sieci takie wynurzenia 😫 - a warto dodać, że pan Matczak nie jest jedynym, który tak uważa. 

👉Nie wiem - może to kwestia pokoleniowa? 
👉Może wychowanie w zupełnie innej rzeczywistości?
👉A może zwykły bullshit? 

Powiem Wam w sekrecie - zasuwanie po 16h na dobę może błyskawicznie zaprowadzić Was nie do upragnionego sukcesu, ale do wypalenia zawodowego, załamania nerwowego, nerwic, depresji. Been there, done that. 🛑

Przerabiałam ten scenariusz 2 lata temu. Wpadłam jak śliwka w kompot i to zupełnie bezboleśnie. Jestem perfekcjonistką, przez co bardzo szybko wpadłam w szpony pracoholizmu. Ucieczka w pracę, bo praca = kontrola nad rzeczywistością, dobrze znany zakres tasków, ciekawe projekty w których klienci dają Ci wolną rękę, a Ty możesz realizować swoje wszelkie pomysły. 

Super sprawa, dopóki nie budzisz się w miejscu, w którym praca jest ciągłą ucieczką od rzeczywistości, która jest tak nieznośna, że w sumie nie chcesz do niej wracać. 

Po jakimś czasie dostrzegasz, że nie myślisz o niczym, poza pracą. Nie cieszy Cię nic, poza pracą. Nic poza nią nie przynosi Ci spokoju. Chwilę potem uświadamiasz sobie, że te „chwilowe” problemy ze snem to już zdiagnozowana bezsenność, a Ty potrzebujesz fachowej pomocy specjalisty.

Ja zafundowałam to sobie na własne życzenie. Jeśli Tobie, lub komuś Ci bliskiemu chodzi po głowie podobny plan - zasugeruj mu proszę uderzenie głową w ścianę z rozpędu. Wyjdzie taniej i będzie mniej bolało 😉

🚩Praca, która zmusza nas do zasuwania ponad 8h dziennie, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Praca, która staje się dla nas ucieczką od rzeczywistości, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Ludzie, którzy to negują, nie są żadnymi autorytetami. 

Nie dajcie sobie wmówić, że jest inaczej 🤷🏼‍♀️
  • 🔥7 WTYCZEK DO WORDPRESSA🔥

...bez których nie wyobrażam sobie blogowania 🤓💪 czyli post, o których jakiś czas temu prosiła @magadalis - a ja w końcu znalazłam na ten temat przestrzeń w swoim kalendarzu... 🤭

👉 PRZESUŃ W LEWO i korzystaj do woli 🤓

Mam tego farta, że całkiem nieźle orientuję się w Wordpressie (chociaż jestem totalnym samoukiem). Długo szukałam szablonu idealnego - ten, z którego korzystam obecnie na geekcat.pl jest baaaardzo rozbudowany i ma mnóstwo super bajerów, ale mimo to potrzebowałam kilku udogodnień, jak np.

➡ moduł do tworzenia podstron (Wp Bakery Builder) - na szczęście zintegrowany z moim szablonem
➡ Yoast SEO - wtyczka do optymalizacji SEO, wersja darmowa jest super, natomiast na blogu korzystam z premium i to jest dopiero sztos!
➡ Disqus - system komentarzy
➡ Jetpack - kombajn oferujący m. in. system statystyk (które warto zestawić z danymi np. z Google Analytics)
➡ Download Monitor -  kontrolowanie pobrań plików (np. planerów, ebooków)
➡ Publish Press - bardzo praktyczny planer / kalendarz publikacji, zwłaszcza jeśli macie na blogu dodatkowych autorów
➡ Public Post Preview - generuje podgląd nieopublikowanego jeszcze posta (np. gdy chcecie podrzucić klientowi sponsoraka do review)

🗨 A Z JAKICH WTYCZEK WY KORZYSTACIE? PISZCIE W KOMENTARZU! ⤵

#biznesonline #blogosfera #instatips #kobiecybiznes #blogerka #polishblogger #blogerlife #bizneswoman #blogerstyle #blogers #bloggersgetsocial #blogginggals #wordpressblog #bloggingtips #wordpressblogger #wordpresswebsite #bloggerproblems #peoplewhocode #girlswhocode #plugins #businesswebsite #digitalmarketer #instakaruzela #instagrampl #instapolska
  • NOTATKI NA PAPIERZE CZY CYFROWE? 🤔

Przyznam Wam się, że od dzieciństwa byłam ogromnym maniakiem wszelkich przyborów papierniczych. N najlepszym momentem wakacji były dla mnie... wyprawy z rodzicami na "szkolne" zakupy i wizyty w sklepie papierniczym - królestwie notatników, zeszytów, kolorowych papierów, zakreślaczy, flamastrów i wszelkich pisadeł. 

To na papierze powstawały notatki czy koncepcje - najpierw bloga, potem innych projektów. Z czasem jednak napotkałam problem, który raz na zawsze wymógł na mnie przeniesienie się ze świata papierowego na cyfrowy. Otóż...

JAK MIEĆ TE WSZYSTKIE NOTATKI I MATERIAŁY CIĄGLE ZE SOBĄ? 🤔

Często podróże, wiele projektów i praca kreatywna czy koncepcyjna (a przy okazji troska o środowisko i własny kręgosłup) sprawiły, że postanowiłam przetestować podejście #paperless i przejść z książek, kalendarzy i notatek papierowych na cyfrowe.

➡ Czy było łatwo? Nie ❌
➡ Czy było warto? ZDECYDOWANIE ✅

Stosy książek, kalendarzy i notatników zamieniłam na dwa urządzenia:
Kindle Paperwhite - na którym czytam zdecydowaną większość książek i mam je zawsze przy sobie
iPad Pro (z rysikiem Apple Pencil i Smart Keyboard Folio) - tu powstają moje notatki, szkice, zarysy artykułów, planów. Dzięki abonamentowi na Legimi dodatkowo mam także na iPadzie dostęp do pokaźnej biblioteki.

Przetestowałam też sporo apek do notowania na iPadzie (za niektóre słono zapłaciłam) i z pełną odpowiedzialnością na ten moment mogę polecić jedną - GoodNotes.

💬 A Wy wolicie książki lub notowanie na papierze czy w wersji cyfrowej?

#kalendarz #planowanie  #działanie #czytamwszędzie #kochamksiążki #planer #zaczytani #bookstagrampl #planner2021 #cele #projekt #cel #studygrampl #rozwój #rozwojosobisty #digitalnotes #goodnotes #ipadnotes #paperlessstudent #instastudy #studygramcommunity #goodnotesapp #digitalplanning #digitalplanner #goodnotesplanner #ipadplanning #ipadpro #notestagram
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (8)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (47)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (34)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (8)
  • SEO i pozycjonowanie (2)
  • Strategia (8)
  • Technologia (51)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Depresja wśród pracowników dużych firm 27 kwietnia 2022
  • Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej 25 stycznia 2022
  • Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu? 24 stycznia 2022

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

 

Loading Comments...