Geek Cat
  • O mnie
  • Blog
    • Własny biznes
    • Marketing
    • Nowe technologie
    • Organizacja
  • Pobierz 🎁
  • Oferta
  • Współpraca
No Result
View All Result
Geek Cat
  • O mnie
  • Blog
    • Własny biznes
    • Marketing
    • Nowe technologie
    • Organizacja
  • Pobierz 🎁
  • Oferta
  • Współpraca
No Result
View All Result
Geek Cat
No Result
View All Result
Home Marketing Content marketing

Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
15 listopada 2020
in Content marketing, Książki o marketingu, Marketing
Reading Time: 5 mins read
67
202
SHARES
455
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Nieważne, czy jesteś początkującym pisarzem, blogerem, copywriterem czy felietonistą. Twoim narzędziem docierania do ludzkich umysłów jest słowo, a celem – pozostać zapamiętanym.

Nie udało mi się dotrzeć do przekonujących statystyk, jednak jestem pewna, że dziennie dociera do przeciętnego internauty od kilku do kilkudziesięciu tysięcy słów, w zależności od naszych internetowych nawyków i zachowań. Zwykły post na blogu ma zazwyczaj od 300 do 900 wyrazów. Ile takich postów czytasz dziennie? Dodajmy do tego maile, statusy w mediach społecznościowych czy artykuły na ulubionych serwisach i portalach. A może e-book, lub książka?

Codziennie konsumujemy ogromną ilość treści. Ile z nich jednak pozostaje w naszej pamięci, wywiera jakikolwiek wpływ, kształtuje nasze opinie lub dostarcza realnych walorów rozrywkowych?

Spis treści

Toggle
    • To również może Cię zainteresować
    • „Zapytaj astronautę” – spełnienie dziecięcych marzeń o kosmosie
    • 12-tygodniowy rok – zobacz, jak podkręcić swoją skuteczność dzięki jednej prostej wskazówce
    • Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas?
    • Nawyk samodyscypliny – recenzja. Oczym właściwie (nie) jest ta książka?
  • Magia słów
  • Co mówi wydawca?
  • Lekcje mistrzów pióra
  • Co wyniosłam z lektury?
    • #1
    • #2
    • #3
    • #4

To również może Cię zainteresować

Geek Cat - książka zapytaj astronautę

„Zapytaj astronautę” – spełnienie dziecięcych marzeń o kosmosie

15 kwietnia 2023
Geek Cat 12 tygodniowy rok książka recenzja

12-tygodniowy rok – zobacz, jak podkręcić swoją skuteczność dzięki jednej prostej wskazówce

15 kwietnia 2023
Geek Cat - co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas

Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas?

29 stycznia 2021
Geek Cat - Nawyk samodyscypliny - recenzja

Nawyk samodyscypliny – recenzja. Oczym właściwie (nie) jest ta książka?

2 kwietnia 2021

Magia słów

Jeśli jesteś twórcą, z pewnością szlifujesz swój warsztat i szukasz sposobu na to, by Twoje treści były nie tylko przyjazne czytelnikom, ale i atrakcyjne, wartościowe i dobre. Nie ma sensu jednak wymyślać koła na nowo – lepiej skorzystać ze sprawdzonych rad i zabiegów wykorzystywanych przez chociażby A. Christie czy I. Fleminga. Tutaj właśnie z pomocą przychodzi „Magia słów. Jak pisać teksty, które porwą tłumy?” autorstwa Joanny Wryczy-Bekier.

Co mówi wydawca?

 

Magiczną moc opowieści dostrzegają dziś nie tylko literaci i reżyserzy, lecz również twórcy tekstów reklamowych i internetowych, ponieważ storytelling buduje świadomość marki. Jeśli chcesz nauczyć się go stosować, trudno o lepszych mistrzów storytellingu niż wielcy pisarze. Możesz czerpać garściami z ich doświadczenia, pod warunkiem, że zamiast się zastanawiać: „Co autor miał na myśli?”, zapytasz: „Jak on to zrobił?”. Dzięki pisarskim technikom i stylistycznym sztuczkom, które poznasz w tej książce, Twój tekst zabłyśnie jak za dotknięciem czarodziejskiej różdżki.

~ Helion

Lekcje mistrzów pióra

O ile z tą czarodziejską różdżką to może lekka przesada, o tyle książka faktycznie dostarcza nam solidną dawkę przydatnej wiedzy, którą docenią zwłaszcza osoby pracujące słowem. Jest podzielona na przejrzyste rozdziały, w których znajdziemy sporo wskazówek i podpowiedzi.

Dodatkowo autorka dzieli się z czytelnikami cennymi lekcjami znanych autorów. Znajdziemy między innymi lekcje Agathy Christie czy Iama Fleminga, gdzie analizie poddano fragmenty ich utworów wraz ze wskazaniem, jakie zabiegi w nich zawarte podnoszą wartość i walory tekstu u odbiorców.

Co wyniosłam z lektury?

„Magia słów” była świetnym towarzyszem. Niezbyt długie rozdziały i sporo konkretnej wiedzy w pigułce to dodatkowe atuty, które sprawiają, że książka jest świetna dla zabieganych osób – możesz tak jak ja wrzucić ją do swojego czytnika e-booków czy tabletu i wracać do niej, serwując sobie poszczególne partie, na przykład podczas czekania w korku, jazdy komunikacją miejską, w kolejce u lekarza czy w pociągu.

Wyniesiesz z niej sporo. Mnie w pamięci utkwiły w szczególności następujące wskazówki:

  • używaj dynamicznych czasowników
  • kolekcjonuj nazwy
  • zacznij swoją opowieść w momencie, kiedy już się coś dzieje, a nie kiedy dopiero ma zacząć się dziać
  • spraw, by pierwsze zdanie zafascynowało czytelnika
  • unikaj słów, które nic nie wnoszą do zdania
  • masz przywilej zdradzać czytelnikowi jedynie tyle, ile chcesz
  • aby skutecznie przykuć uwagę czytelnika, balansuj pomiędzy abstrakcją a realizmem

Ponadto kilka myśli zawartych w książce, o których zdecydowanie warto wspomnieć:

#1

Czytelnik chce, by autor rzucił mu wyzwanie, by go zadziwił, przeraził, oczarował. Zabierz więc czytelnika do niezwykłego świata, w którym nic nie dzieje się tak jak powinno, i spraw, by umierał z ciekawości, o co chodzi.

#2

Jeśli zajmujesz się pisaniem, to jesteś pisarzem.

#3

Ian Fleming nie traci czasu na to, by opisać całą podróż Bonda (…) Jako pisarz masz ten przywilej, by wyjawić czytelnikowi tyle, ile chcesz.

#4

Dobrzy kucharze i dobrzy pisarze nie marnują resztek. Jeśli jakiegoś fragmentu szczególnie ci żal, wklej go do pliku zatytułowanego Resztki (…) Ale zawsze, kiedy piszesz, miej w kieszeni nóż.

Podsumowując, „Magia słów” jest niezwykle przydatną książką. Przyda się nie tylko blogerom i copywriterom, ale także osobom, które zajmują się reklamą, marketingiem i pracą kreatywną związaną z pisaniem. Sama z pewnością nie raz jeszcze będę sięgać po tę pozycję, by wracać do wybranych metod i szlifować swój warsztat.

 

 

Tags: CopywritingKsiążkiRecenzjeStrefa Freelancera
Share84Tweet49Share14

Related Posts

geek cat seo pozycjonowanie strny.jpg
SEO i pozycjonowanie

10 rzeczy, o których musisz pamiętać podczas pozycjonowania strony

by Wpis sponsorowany
12 października 2023
Geek Cat sxo
Marketing

Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO

by Wpis sponsorowany
10 maja 2023
Geek Cat - sztuczna inteligencja w marketingu.jpg
Marketing

Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry

by Justyna Kot | Geek Cat
28 kwietnia 2023
    Facebook Twitter Instagram
    Geek Cat

    Jeśli szukasz miejsca, gdzie marketing, biznes i nowe technologie przeplatają się z realnym doświadczeniem i praktycznymi wskazówkami, to dobrze trafiłeś!

    GeekCat.pl to przestrzeń, w której dzielę się wiedzą, narzędziami i strategiami, które pomogą Ci skutecznie rozwijać swoją firmę i uporządkować marketing – bez zbędnego chaosu.

    Nawigacja

    01 / O mnie

    02 / Blog

    03 / Pobierz

     

    04 / Polityka prywatności

    © 2025 Geekcat.pl

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • O mnie
    • Blog
      • Własny biznes
      • Marketing
      • Nowe technologie
      • Organizacja
    • Pobierz 🎁
    • Oferta
    • Współpraca

    © 2025 Geekcat.pl