• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Branding

Marka osobista w sektorze Health and Beauty – jak ją skutecznie budować?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
9 stycznia 2023
Reading Time: 10 mins read
201
SHARES
8.9k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Jak odnosić sukcesy w branży? Jak pozyskać lojalną grupę odbiorców? Co robić, aby klienci do nas wracali? Odpowiedzią na te pytania może być…marka osobista!

Jak wskazują różne badania w ostatnim czasie dotyczące branży Health & Beauty,  podstawowym czynnikiem wyboru produktu lub usługi kosmetycznej jest rekomendacja konkretnego specjalisty. Kolejnymi wartościami są zaufanie, autorytet i doświadczenie.

Powiązaneartykuły

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

To właśnie marka osobista pozwala nam skutecznie przekazywać te wartości odbiorcom.

Czym właściwie jest marka osobista?

Aby dobrze zobrazować pojęcie, należałoby wyjść od definicji samego pojęcia marki. Grzegorza Urbanek wskazuje, że marka to nośnik informacji i emocji oraz wartości dodanych, które wyróżniają dany produkt lub usługę spośród konkurencji. Zaletami posiadania silnej marki są między innymi: wyróżnienie, pozyskanie lojalnych klientów, kontrola rynku, uzyskanie przewagi konkurencyjnej.

W dobie dzisiejszych czasów nie chodzi już o sam produkt czy usługę. Konsumenci często decydują się na ostateczny wybór pod przesłankami emocji i “tego czegoś”. Dzisiaj marki opowiadają historie, odwołują się do uczuć, są częścią stylu życia.

Silna marka osobista w sektorze zdrowia i urody – oto najciekawsze przykłady:

  • Irena Eris – farmaceutka, laureatka wielu prestiżowych nagród, założycielka firmy Dr Irena Eris posiadająca w swoim portfelu między innymi luksusowe ośrodki SPA oraz kosmetyki.
  • Ewa Chodakowska czy Anna Lewandowska – ikony zdrowego stylu życia, budujące różne marki bazujące na sile marki osobistej, jak np. Food by Ann , BeRAW,
  • Dr Szczyt czy Klinika Ambroziak – kliniki medycyny estetycznej, które zdobyły popularność dzięki programom telewizyjnym, opierające się na markach osobistych założycieli.

Personal branding (marka osobista) zatem to nic innego jak zbiór skojarzeń, informacji i wartości tworzących nasz wizerunek w oczach odbiorców.

Marka osobista w sektorze Health and Beauty – jak ją skutecznie budować Geek Cat

Lokalnie czy globalnie?

Markę osobistą posiada każdy z  nas, lecz nie często jest ona zarządzana z pełną świadomością.

Niezależnie od skali działania, niezależnie od zajmowanego stanowiska, czy pracujesz na etacie (tak, tak nawet jeśli pracujesz pod kimś i wydawałoby się że pracujesz na czyjąś markę, tak naprawdę pracujesz na swój wizerunek) czy też prowadzisz własną działalność, markę osobistę tworzysz cały czas!

Zastanawiasz się w jaki sposób? Odpowiedź jest prosta : poprzez całokształt działań, zachowanie, sposób komunikacji,poprzez ubiór czy też działalność w Sieci i portalach społecznościowych.

Skoro zatem marka osobista towarzyszy nam cały czas jak przekuć ją w sukces?

3 kroki do zbudowania własnej marki osobistej

Kluczem do wykorzystania własnej marki w budowaniu przewagi w biznesie są 3 kroki:

KROK 1: Samoświadomość

Jeśli zdajesz sobie sprawę, że posiadasz swój unikatowy potencjał i pragniesz świadomie zarządzać swoim wizerunkiem, jesteś na dobrej drodze!

Od czego jednak zacząć? Określ i poznaj samego siebie. Weź kartkę i odpowiedz sobie na fundamentalne pytanie ( jak w kultowej  komedii Olafa Lubaszenki “Chłopaki nie płaczą”) co lubię w życiu robić. A potem zacznij to robić. Niby prosta, a jakże często trudna recepta.

Marka osobista w sektorze Health and Beauty – jak ją skutecznie budować Geek Cat

Poznanie siebie i samoświadomość to fundament kreowania personal brandingu. Na tym etapie mogą przydatne okazać się poniższe pytania. Odpowiedzi na nie należy udzielać przede wszystkim AUTENTYCZNIE i SZCZERZE.

Odpowiedź sobie szczerze:

  • Jakie są moje zalety?
  • Co sprawia mi przyjemność?
  • Jakie są moje pasje?
  • Co robię w wolnej chwili?
  • Co sprawia mi radość?
  • Jakie są moje wartości?
  • Co chcę komunikować swoją marką?
  • Co chcę dawać innym? Jakie wartości chcę przekazywać?
  • Jakie korzyści oferuje odbiorcom?
  • Kim są moi odbiorcy? Co lubią? Co robią? Jak wygląda ich dzień? Czy są do mnie podobni?
  • Jakie są moje cele? Co chcę osiągnąć?
  • Kto mnie inspiruje?
  • Jak postrzegają Cię inni? Zapytaj otoczenie jakie sa Twoje mocne strony, za co Cię cenią? Co Cię wyróżnia?
Marka osobista w sektorze Health and Beauty – jak ją skutecznie budować. Geek Cat

KROK 2: Spójność i konsekwencja

Wiesz już kim jesteś, wiesz jakie są Twoje mocne strony, wiesz dokąd zmierzasz i co chcesz osiągnąć, wiesz też jakie wartości ma komunikować Twoja marka osobista, jedyne pytanie jakie się pojawia to JAK?

Sposób i narzędzi na rynku jest mnóstwo, w dalszej części artykułu zostały przedstawione kilka z nich. Niezależnie od wyboru ważna jest spójność komunikatu. Co to oznacza?

Niezależnie od formy i wykorzystywanego narzędzia komunikat powinien jednoznacznie przywoływać skojarzenie z Twoją marką. Efekt przywołania natychmiastowego i jednoznacznego skojarzenia możemy uzyskać poprzez jednolity system identyfikacji wizualnej, powtarzalność i częstą ekspozycję. W praktyce oznacza to nic innego jak trzymanie się określonych ram strategii i konsekwentne powtarzanie działań.

Ważnym elementem okazać się może harmonogram i plan działania.  Po dokonaniu wyboru narzędzi i nośników do komunikacji, przygotuj sobie schemat i harmonogram publikacji. Ważne, aby trzymać się ustalonych reguł i nie odpuszczać 🙂

KROK 3: Wyróżnij się

Nie musisz odkrywać koła na nowo. Wystarczy, że znajdziesz coś co definiuje tylko Ciebie, coś co sprawia, że odbiorcy Cię wyróżnią na tle innych i pozostaniesz w ich pamięci. Pamiętaj, że to Ty masz wpływ na to co chcesz podkreślić i wyróżnić.

Elementami, które świadczą o Twojej wyjątkowości mogą być m.in:

  • Wyróżniający element wyglądu (np.rodzaj fryzury, makijażu, charakterystyczny element ubioru)
  • Styl komunikowania, wypowiedzi (neologizmy)
  • Styl graficzny
  • Znajdź swoją przestrzeń, swoja specjalizację. Nie chodzi oto, aby tylko zajmować się wąskim obszarem działalności, ale oto aby dany obszar był kojarzony jednoznacznie z Twoją marką. Np. Najlepsza wizażystka od makijażu ślubnego, najlepsza stylistka paznokci w stylu , najlepszy szkoleniowiec z makijażu permanentnego w technice ombre, najlepszy specjalista od doboru odpowiedniego koloru na włosach. Posiadając daną “łatkę” łatwiej jest kontrolować komunikat i wybierać miejsce publikowania komunikatów, a po wyróżnieniu się zainteresowani odbiorcy chętnie poznają szerszą ofertę Twoich umiejętności , tak jak przy efekcie aureoli.
Geek Cat - kalendarz z pomysłami na posty do pobrania, narzędzia dla blogerów

Marka osobista w sektorze Health and Beauty – jak ją skutecznie budować

Online czy offline? Czyli narzędzia do budowania marki osobistej

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy budować wizerunek tylko w sieci czy też poza nią. Najlepszym rozwiązaniem jest efekt synergii.

Które narzędzia wybrać?

Wszystko zależy od grupy docelowej, do której chcesz docierać. Sprawdź jakich narzędzi i jak często używają Twoi klienci lub grupy Twoich klientów. Pamiętaj, że każdy jest inny , ale na podstawie wyodrębnionych grup możesz sprawniej dopasowywać odpowiednie kanały komunikacji. Prosty przykład jeśli działasz lokalnie, prowadzisz salon urody w małej miejscowości, zupełnie nieadekwatne będzie wykupienie reklamy w ogólnopolskiej stacji telewizyjnej, zdecydowanie efektywniejszym działaniem będzie chociażby reklama w stacji regionalnej ( o ile wiesz, że Twoja grupa odbiorców właśnie tam jest).

Przykładowe narzędzia do budowania marki osobistej wykorzystujące Internet:

  • Facebook  – Narzędzie daje nam do dyspozycji możliwość zbudowania profilu osobowego jak i biznesowego, w przypadku posiadania obu, należy zwrócić szczególną uwagę na spójność profili. Szczególnie w roli eksperta ważnym elementem będzie aktywność i zaangażowanie w grupy tematyczne, na przestrzeni których mamy idealne środowisko i przestrzeń do budowania wizerunku.
  • Instagram – Bardzo popularne narzędzie w szczególności w branży beauty, które komunikuje się przede wszystkim przekazem graficznym.
  • LinkedIn – Mocno biznesowo nakierowana platforma, coś w  rodzaju wirtualnego CV. LinkedIn daje możliwość zaprezentowania swojego wykształcenia, doświadczenia oraz dzielenia się wiedzą. MUST HAVE!
  • You Tube – Obraz, dźwięk i komunikat w jednym – zdecydowanie najbardziej efektywna forma przekazu działająca na wiele zmysłów. Twórz angażujące i wartościowe nagrania, a zobaczysz jak grono subskrybentów rośnie. Nie zapomnij o spójności i planowaniu publikacji nagrań. Stwórz swój własny scenariusz i schemat.
  • Blogi – jedna z najpowszechniejszych form prezentacji treści. Blog to miejsce na cykliczne artykuły, prezentacje swojego portfolio.
Social media -narzędzia dla blogerów które z nich pasują do Twojej marki

Marka osobista w sektorze Health and Beauty – jak ją skutecznie budować

Przykładowe narzędzia do budowania marki osobistej nie wykorzystują Internetu:

  • Prasa ( w tym czasopisma branżowe)
  • Telewizja ( wyjątkiem będzie telewizja internetowa) – formy komunikatu mogą być różne od standardowej reklamy, aż po udzielanie wywiadów lub wypowiedzi eksperckich na łamach różnych programów.
  • Radio
  • Konferencje/ Eventy – Prelekcje, wykłady czy prezentacje umiejętności przed większą grupą odbiorców podczas branżowych wydarzeń to fantastyczna forma budowania marki osobistej.

Zespół działań i elementów składających się na Twoją silną markę w branży  Health & Beauty warto sumiennie przeanalizować. Świadome zarządzanie własną marką może okazać się  krokiem milowym w rozwoju biznesu. Poznaj siebie, znajdź swoje wyróżniki i komunikuj swoje wartości otoczeniu w sposób przemyślany, spójny i konsekwentny, za pośrednictwem odpowiednich dla Twoich odbiorców narzędzi i mediów.

Jesli chcesz stworzyć silną markę osobista postaw na autentyczność, szczerość i rób to co kochasz!

Czy według Was silna marka osobista pomaga w rozwijaniu swojego biznesu? A może macie dodatkowe pytania związane z tym tematem? Piszcie w komentarzach!


Checklista:

  1. Brand – Kreacja marki osobistej. Poznanie siebie i swoich odbiorców.
  2. Cel – Wyznacz sobie cel, który pragniesz osiągnąć.
  3. Design –  Stwórz unikatowy wygląd swojej marki, jednolity system identyfikacji wizualnej (może już czas na własny logotyp?), spójność kolorystyczna, 2-3 czcionki.
  4. Potrfolio / Oferta – Twoje wyróżniki oraz oferta, którą dedykujesz swoim klientom.
  5. Tools – Wybierz narzędzia, aplikacje i media do komunikowania się z odbiorcami.
  6. Plan – Przemyśl strategię działania i stwórz harmonogram publikacji.

Źródła:

  • G. Urbanek: Zarządzanie marką. Warszawa 2002
  • M. Żukowski: Ty w Social Mediach. Podręcznik budowania marki osobistej dla każdego. Helion, Gliwice 2017
  • J. Kall: Silna marka. Istota i kreowanie. PWE Warszawa 2001

Autor: Marzena Kmiecik

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Szkoleniowiec oraz manager międzynarodowych  firm z sektora Health&Beauty. Specjalista ds. marketingu i PR dla branży kosmetycznej. Pasjonatka nowych technologii i narzędzi wspierających zarządzanie czasem i projektami. Właścicielka agencji kreatywnej Brand Atelier – wsparcie i rozwój dla firm w działaniach z zakresu zarządzania i strategii, reklamy i marketingu oraz planowania i organizowania wydarzeń.

Social Media • Events • Branding  • Marketing&PR • Graphics • Web Design

Share94Tweet45Share13

Related Posts

Geek Cat - Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?
Marketing

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

by Wpis sponsorowany
27 grudnia 2022
Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego
Marketing

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

by Wpis sponsorowany
15 grudnia 2022

Justyna Kot | geekcat.pl

Cześć, jestem Justyna. Pomagam innym „ogarnąć się” w Internecie i okolicach 🙂

Od ponad 7 lat zajmuję się marketingiem, a od prawie 30 z niezmienną fascynacją śledzę rozwój nowych technologii. Zawodowo wspieram marki w rozwoju i działaniach marketingowych. Jestem także mentorem z zakresu marketingu & growth w programie Google for Startups Accelerator.

  • 30 pomysłów na posty (na cały miesiąc)
  • spis specjalnych dni i świąt wypadających w miesiącu
  • arkusz z kalendarzem do planowania postów
  • 2 wersje kolorystyczne (turkusowa i szara, przyjazna w druku)


Dzięki!

Sprawdź swoją skrzynkę emailową 🙂



Instagram

  • Bywają dni, kiedy NAPRAWDĘ ciężko jest się skupić - nawet jeśli uwielbiasz swoją pracę.

W takich momentach wracam do metody, która nigdy mnie nie zawodzi:

✅ wyciszające słuchawki, które odcinają głosy otoczenia 

✅ playlista odtwarzająca tzw. biały szum (u mnie do tego lecą jeszcze dźwięki z kabiny samolotu lub odgłos deszczu)

✅ timer ustawiony na konkretny blok czasowy - u mnie sprawdza się praca przez 45 minut + krótka przerwa, modyfikuj te okna dowolnie i sprawdź jak długość okna wpływa na Twoje skupienie ✨

#focus #airpods #anclife #airpodspro #airpodspro2 #binaural #white #noise #noiseisolation #studio #studiolife #workflow #workflow #productivity #productivityhacks #productivitytips #productivity #produktywność #whitenoiselover #białyszum #skupienie #skupienieuwagi
  • DIY Lights in jar 💡🍯
  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • QUICK LUNCH RECIPE 🍲

[PL below ⬇️]

- carrot
- green beans
- olive oil
- spices
- roasted chicken breast
- rice
- raw cucumber
- soy sauce

PL 🇵🇱

- marchewka
- fasolka szparagowa
- oliwa z oliwek
- przyprawy
- pieczona pierś z kurczaka
- ryż
- surowy ogórek
- sos sojowy
  • Autumn mood 🍂🍁

Coffee & books ☕️📚
  • 👉JAK ZROBIĆ SZYBKI PLAN POSTÓW NA CAŁY MIESIĄC?🤔

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani, mamy mnóstwo spraw na głowie i czasem po prostu cieżko znaleźć w tym wszystkim chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

➡️Jak temu zaradzić? 🤔
Ja jestem fanką podejścia, które pokazałam w dzisiejszej rolce. Sprawdź poniżej jak wygląda mój proces: 

✅KROK 1
Wybierz swoją niszę. Zastanów się, o czym chcesz mówić na IG, do kogo mają trafić Twoje treści oraz jakie problemy mogą mieć takie osoby.

✅KROK 2
Wybierz od 3 do 5 tematów w wybranej niszy, w których chcesz się specjalizować. 

✅KROK 3 
Przygotuj dla każdego z wybranych tematów po 5 pomysłów na posty. Mogą to być zarówno zdjęcia, karuzele, jak i rolki.

✅KROK 4
Zaplanuj posty do publikacji! Możesz skorzystać tutaj z narzędzi Facebooka, które umożliwiają ustawianie postów do publikacji w przyszłości oraz Canvy do grafik.

Gotowe!

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jak Ty planujesz swoje treści

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

===============

#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #reelspl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (9)
  • Bez kategorii (1)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (50)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (34)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (8)
  • SEO i pozycjonowanie (4)
  • Strategia (8)
  • Technologia (56)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Czym są testy penetracyjne? 14 stycznia 2023
  • Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać? 27 grudnia 2022
  • Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego 15 grudnia 2022

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

 

Loading Comments...