• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing

Co warto publikować w social media? 20 pomysłów na angażujące treści

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
12 marca 2021
Reading Time: 6 mins read
157
SHARES
5.4k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Zastanawiasz się, co publikować w social media? Mam dla Ciebie 20 pomysłów na wartościowe treści, które zaangażują Twoich odbiorców. Zobacz!

Ten artykuł jest częścią całego cyklu poświęconego strategii social media. Jest skierowany do osób, które zaczynają swoją przygodę z marketingiem w mediach społecznościowych, jednak także nieco bardziej zaawansowani znajdą tu coś dla siebie. Jeśli chcesz poznać inne treści z tego cyklu, zajrzyj tutaj:

Strategia social media krok po kroku

Przejdź do artykułów należących do tego cyklu

Bardzo często słyszymy, jak ważne jest publikowanie treści, która będzie jakościowa, jednak co tak naprawdę to oznacza? Wartościowa, czyli jaka? Wartość wiadomości zależy przede wszystkim od tego, do kogo ona trafia. Co innego będzie wartościowe dla gimnazjalistów przygotowujących się do sprawdzianu i szukających wiadomości do klasówki, a co innego dla kogoś, kto szuka w sieci sposobu na wyczyszczenie przypalonego garnka lub plotek o jednej z celebrytek.

Co warto publikować w social media?


Geek Caat - co warto publikować w social mediach - 20 pomysłów na angażujące treści

Powiązaneartykuły

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

Abstrahując jednak od grupy docelowej naszych treści, mam dla Was 5 przykładów publikacji, które świetnie radzą sobie niezależnie od tego, do kogo mają trafić. Każdy z nas lubi informacje podane w wersji „zjadliwej”. Nie mamy czasu na czytanie elaboratów. Forma graficzna, lub video, z ogromnym prawdopodobieństwem bardziej trafi do odbiorców, aniżeli kilkunasto stronicowy esej. Wykorzystajmy to!

#1 Infografiki

Są świetnym sposobem na upakowanie sporej ilości informacji w bardzo atrakcyjnej formie. Możesz tworzyć własne infografiki (jak np. moja, o tym, jak skutecznie realizować cele) lub osadzać i udostępniać infografiki innych osób (pamiętaj o uwzględnieniu autorstwa!). Do ich przygotowania możesz użyć prostych i darmowych programów graficznych dostępnych w sieci (nie musisz znać Photoshopa na wylot! :)). Proste (i efektowne) infografiki przygotujesz już m. in. w:

  • Canva
  • Infogr.am
  • Picktochart

#2 Video

Treści video szturmem podbijają media społecznościowe. Pomyśl o nagrywaniu własnych materiałów filmowych, nie tylko na YouTube. Sprawdzą się one także na Facebooku, czy Instagramie i Insta Stories. Pamiętaj jednak, że:

  • filmy z YouTube udostępnione w formie linku na Facebooku mają bardzo małe zasięgi (z reguły). Dlatego aby zwiększyć szanse na dotarcie do szerszej publiczności, dodawaj filmy bezpośrednio na Facebooka za pomocą dedykowanej opcji.
  • Insta Stories to miejsca przeznaczone na pokazywanie tego co tu i teraz, oraz dzielenia się kulisami swojej pracy – warto wykorzystać je właśnie w ten sposób.
  • Jeśli udostępniasz video na Instagramie w formie postu, postaw na estetykę i krótkie formy.
  • Coraz popularniejszy staje się streaming live. Możesz rozpocząć relację na żywo bezpośrednio na Facebooku (na swoim fanpage’u, w grupie) a także na Instagramie (w zakładce umożliwiającej dodawanie Insta Stories znajdziesz opcję „Live”)

#3 Case study

Case study to często nieco dłuższe formy, za to uwielbiane przez odbiorców. Za ich pośrednictwem przekazujemy wartościowe lekcje, własne doświadczenia, porażki, błędy, system naprawczy. Jak mawiają – człowiek uczy się na błędach. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ubrać własne błędy w ciekawe studium przypadku, pokazujące, jak świetne wyniki dały zastosowane przez Ciebie metody. To o wiele ciekawsze, aniżeli czytanie kolejnego, odtwórczego artykułu na jeden z popularnych tematów.

#4 Poradniki i recenzje

Ludzie poszukują w sieci przede wszystkim informacji. Jeśli nie wiesz ja coś zrobić, googlujesz. Jeśli szukasz dobrego przepisu – googlujesz. Jeśli chcesz kupić nowy smartphone, komputer czy cokolwiek innego, sprawdzasz recenzje i opinie w sieci. Nic zatem dziwnego, że świetnie „klikają się” wszelkie testy, które pokazują zarówno wady jak i zalety konkretnych produktów, czy poradniki wyjaśniające prosto, krok po kroku, jak wykonać konkretną rzecz.

#5 Zestawienia i przeglądy

Lubimy treści, w których ekspert porównuje za nas określone rzeczy (produkty, telefony, platformy, książki, kursy – wpisz dowolny produkty ;)). Uwielbiamy także artykuły, które zawierają w sobie wyczerpujące zbiory przydatnych linków, zasobów i tematów. Dzięki temu, coraz większą popularnością (i sporą ilością udostępnień) cieszą się wpisy i artykuły typu:

  • iPhone X vs. Google Pixel 2 XL – porównanie
  • 50 banków z darmowymi zdjęciami na stronę internetową lub blog
  • +500 darmowych szablonów Blogspot / Blogger 

Nie sugerujcie się podanymi powyżej tematami, chciałam Wam pokazać po prostu pewien schemat. W każdym przypadku chodzi albo o analizę i porównanie dwóch alternatyw, albo o zaprezentowanie wartościowego zbioru informacji. Zastanów się, jakie artykuły i posty tego typu mogą być przydatne i poszukiwane właśnie w Twojej branży.

O czym pamiętać, tworząc treści do social media?


Jak wspominałam wcześniej, wiele zależy od tego, do kogo kierujemy nasz przekaz. W każdym jednak przypadku sprawdzi się kilka uniwersalnych zasad co do udostępnianych materiałów. Jakie treści zatem publikować w social media?

#1 Publikuj treści interesujące dla Twoich odbiorców.

Twój biznes lub blog dotyczy konkretnego tematu, zatem chcesz docierać także do osób zainteresowanych tymże tematem. Wystąp zatem w roli kuratora treści. Codziennie wszak zalewani jesteśmy wiadomościami i danymi, które po prostu ulatują nam. Zostają bardzo często przeoczone, a mały procent z nich jest zapamiętywany. Nie mamy czasu analizować treści, jakie podsuwa nam Twitter czy Facebook. Dlatego właśnie możesz zostać kuratorem wartościowych treści dla swoich odbiorców.

Co możesz zrobić:

  • publikuj wartościowe, wyróżniające się artykuły i materiały dotyczące Twojej branży (znajdziesz je w branżowej prasie, mediach, blogach, na Youtube czy Medium)
  • publikuj zestawienia ze skrótami najbardziej istotnych wiadomości. Świetnym przykładem tego typu contentu jest profil na Twitterze Mateusza Czecha z Brand 24, który regularnie przygotowuje dla swoich odbiorców „Prasówkę” z linkami i skrótem najistotniejszych newsów ze świata social media i marketingu internetowego.

#2 Publikuj treści angażujące Twoich odbiorców.

Treści w social media muszą być różnorodne. Samo publikowanie linków do artykułów (nawet jeśli będą to treści i publikacje top of the top) nie tylko nie spodoba się algorytmom Facebooka, ale przede wszystkim Twoim odbiorcom. Aby ich zaangażować, musisz pamiętać o różnorodności oraz postach, które ich zaangażują.

Co możesz zrobić:

  • zadawaj pytania swojej publiczności
  • proś o pomoc w dokonaniu wyboru
  • udostępniaj zróżnicowane treści – wideo, zdjęcia, linki, wydarzenia
  • pokazuj, jak Twoja praca wygląda za kulisami
  • inspiruj i motywuj (np. dzięki grafikom z motywującymi cytatami)
  • baw (tu świetnie piszą się wszelkiego rodzaju gify i memy)

#3 Dziel się treściami, które poszerzające wiedzę i punkt widzenia.

Jeśli kreujesz się na eksperta w swojej dziedzinie, nie zapominaj o wartościowych materiałach. Świetnie sprawdzą się tutaj przykładowo raporty, case study i analizy (które warto ubrać w zjadliwą formę, jak np. infografiki). Nie bój się także drążyć tematu, kwestionować ogólnie przyjętego punktu widzenia, czy bawić się ze swoimi odbiorcami w eksperymenty myślowe.

#4 Podrzucaj treści pomocne i ułatwiające życie.

Sprawdzą się tutaj wszelkiego rodzaju poradniki dotyczące Twoje branży, a także tzw. infoprodukty jak chacklisty, szablony, kalkulatory, planery, spisy pomysłów, kalendarze i inne tego typu treści.

Pomysły na treści i posty w social media zawarte w tym artykule:


Geek Cat - 20 pomysłów na angażujące treści w social media

Share43Tweet27Share8

Related Posts

Geek Cat - Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?
Marketing

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

by Wpis sponsorowany
27 grudnia 2022
Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego
Marketing

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

by Wpis sponsorowany
15 grudnia 2022

Justyna Kot | geekcat.pl

Cześć, jestem Justyna. Pomagam innym „ogarnąć się” w Internecie i okolicach 🙂

Od ponad 7 lat zajmuję się marketingiem, a od prawie 30 z niezmienną fascynacją śledzę rozwój nowych technologii. Zawodowo wspieram marki w rozwoju i działaniach marketingowych. Jestem także mentorem z zakresu marketingu & growth w programie Google for Startups Accelerator.

  • 30 pomysłów na posty (na cały miesiąc)
  • spis specjalnych dni i świąt wypadających w miesiącu
  • arkusz z kalendarzem do planowania postów
  • 2 wersje kolorystyczne (turkusowa i szara, przyjazna w druku)


Dzięki!

Sprawdź swoją skrzynkę emailową 🙂



Instagram

  • Bywają dni, kiedy NAPRAWDĘ ciężko jest się skupić - nawet jeśli uwielbiasz swoją pracę.

W takich momentach wracam do metody, która nigdy mnie nie zawodzi:

✅ wyciszające słuchawki, które odcinają głosy otoczenia 

✅ playlista odtwarzająca tzw. biały szum (u mnie do tego lecą jeszcze dźwięki z kabiny samolotu lub odgłos deszczu)

✅ timer ustawiony na konkretny blok czasowy - u mnie sprawdza się praca przez 45 minut + krótka przerwa, modyfikuj te okna dowolnie i sprawdź jak długość okna wpływa na Twoje skupienie ✨

#focus #airpods #anclife #airpodspro #airpodspro2 #binaural #white #noise #noiseisolation #studio #studiolife #workflow #workflow #productivity #productivityhacks #productivitytips #productivity #produktywność #whitenoiselover #białyszum #skupienie #skupienieuwagi
  • DIY Lights in jar 💡🍯
  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • QUICK LUNCH RECIPE 🍲

[PL below ⬇️]

- carrot
- green beans
- olive oil
- spices
- roasted chicken breast
- rice
- raw cucumber
- soy sauce

PL 🇵🇱

- marchewka
- fasolka szparagowa
- oliwa z oliwek
- przyprawy
- pieczona pierś z kurczaka
- ryż
- surowy ogórek
- sos sojowy
  • Autumn mood 🍂🍁

Coffee & books ☕️📚
  • 👉JAK ZROBIĆ SZYBKI PLAN POSTÓW NA CAŁY MIESIĄC?🤔

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani, mamy mnóstwo spraw na głowie i czasem po prostu cieżko znaleźć w tym wszystkim chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

➡️Jak temu zaradzić? 🤔
Ja jestem fanką podejścia, które pokazałam w dzisiejszej rolce. Sprawdź poniżej jak wygląda mój proces: 

✅KROK 1
Wybierz swoją niszę. Zastanów się, o czym chcesz mówić na IG, do kogo mają trafić Twoje treści oraz jakie problemy mogą mieć takie osoby.

✅KROK 2
Wybierz od 3 do 5 tematów w wybranej niszy, w których chcesz się specjalizować. 

✅KROK 3 
Przygotuj dla każdego z wybranych tematów po 5 pomysłów na posty. Mogą to być zarówno zdjęcia, karuzele, jak i rolki.

✅KROK 4
Zaplanuj posty do publikacji! Możesz skorzystać tutaj z narzędzi Facebooka, które umożliwiają ustawianie postów do publikacji w przyszłości oraz Canvy do grafik.

Gotowe!

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jak Ty planujesz swoje treści

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

===============

#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #reelspl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (9)
  • Bez kategorii (1)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (50)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (34)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (8)
  • SEO i pozycjonowanie (4)
  • Strategia (8)
  • Technologia (56)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Czym są testy penetracyjne? 14 stycznia 2023
  • Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać? 27 grudnia 2022
  • Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego 15 grudnia 2022

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

 

Loading Comments...