Geek Cat
  • O mnie
  • Blog
    • Własny biznes
    • Marketing
    • Nowe technologie
    • Organizacja
  • Pobierz 🎁
  • Oferta
  • Współpraca
No Result
View All Result
Geek Cat
  • O mnie
  • Blog
    • Własny biznes
    • Marketing
    • Nowe technologie
    • Organizacja
  • Pobierz 🎁
  • Oferta
  • Współpraca
No Result
View All Result
Geek Cat
No Result
View All Result
Home Marketing

Co warto publikować w social media? 20 pomysłów na angażujące treści

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
12 marca 2021
in Marketing, Media społecznościowe, Strategia
Reading Time: 9 mins read
3
2.3k
SHARES
5.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Zastanawiasz się, co publikować w social media? Mam dla Ciebie 20 pomysłów na wartościowe treści, które zaangażują Twoich odbiorców. Zobacz!

Ten artykuł jest częścią całego cyklu poświęconego strategii social media. Jest skierowany do osób, które zaczynają swoją przygodę z marketingiem w mediach społecznościowych, jednak także nieco bardziej zaawansowani znajdą tu coś dla siebie. Jeśli chcesz poznać inne treści z tego cyklu, zajrzyj tutaj:

Spis treści

Toggle
  • Strategia social media krok po kroku
  • Co warto publikować w social media?
    • #1 Infografiki
    • To również może Cię zainteresować
    • Jak przetrwać home office (i nie zwariować)?
    • Grupy na Facebooku – od czego zacząć i jak je wykorzystać w biznesie?
    • Bio na Instagramie – czym jest i jak je dobrze wykorzystać?
    • Jak założyć grupę na Facebooku (i skutecznie rozwijać)
    • #2 Video
    • #3 Case study
    • #4 Poradniki i recenzje
    • #5 Zestawienia i przeglądy
  • O czym pamiętać, tworząc treści do social media?
    • #1 Publikuj treści interesujące dla Twoich odbiorców.
    • #2 Publikuj treści angażujące Twoich odbiorców.
    • #3 Dziel się treściami, które poszerzające wiedzę i punkt widzenia.
    • #4 Podrzucaj treści pomocne i ułatwiające życie.
    • Pomysły na treści i posty w social media zawarte w tym artykule:

Strategia social media krok po kroku

Przejdź do artykułów należących do tego cyklu

Bardzo często słyszymy, jak ważne jest publikowanie treści, która będzie jakościowa, jednak co tak naprawdę to oznacza? Wartościowa, czyli jaka? Wartość wiadomości zależy przede wszystkim od tego, do kogo ona trafia. Co innego będzie wartościowe dla gimnazjalistów przygotowujących się do sprawdzianu i szukających wiadomości do klasówki, a co innego dla kogoś, kto szuka w sieci sposobu na wyczyszczenie przypalonego garnka lub plotek o jednej z celebrytek.

Co warto publikować w social media?


Geek Caat - co warto publikować w social mediach - 20 pomysłów na angażujące treści

Abstrahując jednak od grupy docelowej naszych treści, mam dla Was 5 przykładów publikacji, które świetnie radzą sobie niezależnie od tego, do kogo mają trafić. Każdy z nas lubi informacje podane w wersji „zjadliwej”. Nie mamy czasu na czytanie elaboratów. Forma graficzna, lub video, z ogromnym prawdopodobieństwem bardziej trafi do odbiorców, aniżeli kilkunasto stronicowy esej. Wykorzystajmy to!

#1 Infografiki

Są świetnym sposobem na upakowanie sporej ilości informacji w bardzo atrakcyjnej formie. Możesz tworzyć własne infografiki (jak np. moja, o tym, jak skutecznie realizować cele) lub osadzać i udostępniać infografiki innych osób (pamiętaj o uwzględnieniu autorstwa!). Do ich przygotowania możesz użyć prostych i darmowych programów graficznych dostępnych w sieci (nie musisz znać Photoshopa na wylot! :)). Proste (i efektowne) infografiki przygotujesz już m. in. w:

To również może Cię zainteresować

Geek Cat - jak przetrwać home office i nie zwariować.jpeg

Jak przetrwać home office (i nie zwariować)?

24 listopada 2020
Geek Cat - grupy na Facebooku jak wykorzystać w biznesie

Grupy na Facebooku – od czego zacząć i jak je wykorzystać w biznesie?

30 stycznia 2020
Geek Cat - bio na instagramie co to jest bio na Instagramie jak napisać bio na Instagramie

Bio na Instagramie – czym jest i jak je dobrze wykorzystać?

9 czerwca 2020
Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku jak promować grupę na Facebooku

Jak założyć grupę na Facebooku (i skutecznie rozwijać)

17 marca 2021
  • Canva
  • Infogr.am
  • Picktochart

#2 Video

Treści video szturmem podbijają media społecznościowe. Pomyśl o nagrywaniu własnych materiałów filmowych, nie tylko na YouTube. Sprawdzą się one także na Facebooku, czy Instagramie i Insta Stories. Pamiętaj jednak, że:

  • filmy z YouTube udostępnione w formie linku na Facebooku mają bardzo małe zasięgi (z reguły). Dlatego aby zwiększyć szanse na dotarcie do szerszej publiczności, dodawaj filmy bezpośrednio na Facebooka za pomocą dedykowanej opcji.
  • Insta Stories to miejsca przeznaczone na pokazywanie tego co tu i teraz, oraz dzielenia się kulisami swojej pracy – warto wykorzystać je właśnie w ten sposób.
  • Jeśli udostępniasz video na Instagramie w formie postu, postaw na estetykę i krótkie formy.
  • Coraz popularniejszy staje się streaming live. Możesz rozpocząć relację na żywo bezpośrednio na Facebooku (na swoim fanpage’u, w grupie) a także na Instagramie (w zakładce umożliwiającej dodawanie Insta Stories znajdziesz opcję „Live”)

#3 Case study

Case study to często nieco dłuższe formy, za to uwielbiane przez odbiorców. Za ich pośrednictwem przekazujemy wartościowe lekcje, własne doświadczenia, porażki, błędy, system naprawczy. Jak mawiają – człowiek uczy się na błędach. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby ubrać własne błędy w ciekawe studium przypadku, pokazujące, jak świetne wyniki dały zastosowane przez Ciebie metody. To o wiele ciekawsze, aniżeli czytanie kolejnego, odtwórczego artykułu na jeden z popularnych tematów.

#4 Poradniki i recenzje

Ludzie poszukują w sieci przede wszystkim informacji. Jeśli nie wiesz ja coś zrobić, googlujesz. Jeśli szukasz dobrego przepisu – googlujesz. Jeśli chcesz kupić nowy smartphone, komputer czy cokolwiek innego, sprawdzasz recenzje i opinie w sieci. Nic zatem dziwnego, że świetnie „klikają się” wszelkie testy, które pokazują zarówno wady jak i zalety konkretnych produktów, czy poradniki wyjaśniające prosto, krok po kroku, jak wykonać konkretną rzecz.

#5 Zestawienia i przeglądy

Lubimy treści, w których ekspert porównuje za nas określone rzeczy (produkty, telefony, platformy, książki, kursy – wpisz dowolny produkty ;)). Uwielbiamy także artykuły, które zawierają w sobie wyczerpujące zbiory przydatnych linków, zasobów i tematów. Dzięki temu, coraz większą popularnością (i sporą ilością udostępnień) cieszą się wpisy i artykuły typu:

  • iPhone X vs. Google Pixel 2 XL – porównanie
  • 50 banków z darmowymi zdjęciami na stronę internetową lub blog
  • +500 darmowych szablonów Blogspot / Blogger 

Nie sugerujcie się podanymi powyżej tematami, chciałam Wam pokazać po prostu pewien schemat. W każdym przypadku chodzi albo o analizę i porównanie dwóch alternatyw, albo o zaprezentowanie wartościowego zbioru informacji. Zastanów się, jakie artykuły i posty tego typu mogą być przydatne i poszukiwane właśnie w Twojej branży.

O czym pamiętać, tworząc treści do social media?


Jak wspominałam wcześniej, wiele zależy od tego, do kogo kierujemy nasz przekaz. W każdym jednak przypadku sprawdzi się kilka uniwersalnych zasad co do udostępnianych materiałów. Jakie treści zatem publikować w social media?

#1 Publikuj treści interesujące dla Twoich odbiorców.

Twój biznes lub blog dotyczy konkretnego tematu, zatem chcesz docierać także do osób zainteresowanych tymże tematem. Wystąp zatem w roli kuratora treści. Codziennie wszak zalewani jesteśmy wiadomościami i danymi, które po prostu ulatują nam. Zostają bardzo często przeoczone, a mały procent z nich jest zapamiętywany. Nie mamy czasu analizować treści, jakie podsuwa nam Twitter czy Facebook. Dlatego właśnie możesz zostać kuratorem wartościowych treści dla swoich odbiorców.

Co możesz zrobić:

  • publikuj wartościowe, wyróżniające się artykuły i materiały dotyczące Twojej branży (znajdziesz je w branżowej prasie, mediach, blogach, na Youtube czy Medium)
  • publikuj zestawienia ze skrótami najbardziej istotnych wiadomości. Świetnym przykładem tego typu contentu jest profil na Twitterze Mateusza Czecha z Brand 24, który regularnie przygotowuje dla swoich odbiorców „Prasówkę” z linkami i skrótem najistotniejszych newsów ze świata social media i marketingu internetowego.

#2 Publikuj treści angażujące Twoich odbiorców.

Treści w social media muszą być różnorodne. Samo publikowanie linków do artykułów (nawet jeśli będą to treści i publikacje top of the top) nie tylko nie spodoba się algorytmom Facebooka, ale przede wszystkim Twoim odbiorcom. Aby ich zaangażować, musisz pamiętać o różnorodności oraz postach, które ich zaangażują.

Co możesz zrobić:

  • zadawaj pytania swojej publiczności
  • proś o pomoc w dokonaniu wyboru
  • udostępniaj zróżnicowane treści – wideo, zdjęcia, linki, wydarzenia
  • pokazuj, jak Twoja praca wygląda za kulisami
  • inspiruj i motywuj (np. dzięki grafikom z motywującymi cytatami)
  • baw (tu świetnie piszą się wszelkiego rodzaju gify i memy)

#3 Dziel się treściami, które poszerzające wiedzę i punkt widzenia.

Jeśli kreujesz się na eksperta w swojej dziedzinie, nie zapominaj o wartościowych materiałach. Świetnie sprawdzą się tutaj przykładowo raporty, case study i analizy (które warto ubrać w zjadliwą formę, jak np. infografiki). Nie bój się także drążyć tematu, kwestionować ogólnie przyjętego punktu widzenia, czy bawić się ze swoimi odbiorcami w eksperymenty myślowe.

#4 Podrzucaj treści pomocne i ułatwiające życie.

Sprawdzą się tutaj wszelkiego rodzaju poradniki dotyczące Twoje branży, a także tzw. infoprodukty jak chacklisty, szablony, kalkulatory, planery, spisy pomysłów, kalendarze i inne tego typu treści.

Pomysły na treści i posty w social media zawarte w tym artykule:


Geek Cat - 20 pomysłów na angażujące treści w social media

Tags: Content MarketingJak promować swój biznesJak promować swoją działalnośćMarketingPoradnikStrategia Social MediaStrategia Social Media - Krok po kroku
Share879Tweet550Share154

Related Posts

geek cat seo pozycjonowanie strny.jpg
SEO i pozycjonowanie

10 rzeczy, o których musisz pamiętać podczas pozycjonowania strony

by Wpis sponsorowany
12 października 2023
Geek Cat sxo
Marketing

Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO

by Wpis sponsorowany
10 maja 2023
Geek Cat - sztuczna inteligencja w marketingu.jpg
Marketing

Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry

by Justyna Kot | Geek Cat
28 kwietnia 2023
    Facebook Twitter Instagram
    Geek Cat

    Jeśli szukasz miejsca, gdzie marketing, biznes i nowe technologie przeplatają się z realnym doświadczeniem i praktycznymi wskazówkami, to dobrze trafiłeś!

    GeekCat.pl to przestrzeń, w której dzielę się wiedzą, narzędziami i strategiami, które pomogą Ci skutecznie rozwijać swoją firmę i uporządkować marketing – bez zbędnego chaosu.

    Nawigacja

    01 / O mnie

    02 / Blog

    03 / Pobierz

     

    04 / Polityka prywatności

    © 2025 Geekcat.pl

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • O mnie
    • Blog
      • Własny biznes
      • Marketing
      • Nowe technologie
      • Organizacja
    • Pobierz 🎁
    • Oferta
    • Współpraca

    © 2025 Geekcat.pl

     

    Loading Comments...