Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

IFTTT (If This Then That) – niech Internet pracuje za Ciebie

Codziennie wykonujemy mnóstwo powtarzalnych zadań, które teoretycznie zajmują mało czasu, jednak w dłuższej perspektywie potrafią okazać się bardzo absorbujące. Zastanów się – może mógłbyś lepiej wykorzystać ten czas, na przykład na rozwijanie swoich umiejętności lub hobby? Jeśli odpowiedź na to pytanie jest twierdząca, poznaj IFTTT – narzędzie, które zautomatyzuje ogromną ilość codziennych zadań.

Jeśli Waszym naturalnym środowiskiem pracy jest sieć, to zapewne przyznacie mi rację – codziennie wykonujemy niezliczoną ilość powtarzających się zadań. Jak często zdarza Wam się na przykład udostępniać ten sam wpis (powiedzmy – najnowszy post z bloga) we wszystkich sieciach społecznościowych, z których korzystacie? Teoretycznie udostępnienie wpisu z odpowiednim linkiem, dobrze zaciągniętą grafiką i opisem to powiedzmy 2-3 minuty. Jeśli założymy, że bloger publikuje 3 wpisy tygodniowo i korzysta z Facebooka, Twittera, Google +, Pinteresta i Instagramu, to 3 razy w tygodniu musi poświęcić te 3 minuty dla każdej z 5 platform, co nam daje około 45 minut tygodniowo (dla samego udostępniania postów!). Jeśli zawodowo zajmujecie się obsługą mediów społecznościowych, to oprócz tworzenia i udostępniania treści w grę wchodzi także raportowanie swojej pracy, co zajmuje dodatkowy czas.

Ile czasu w skali roku przeznaczasz na takie drobne, małe zadania?

Sytuacja opisana powyżej to tylko przykład, który miał nam uzmysłowić, jak wiele czasu zajmują nam rzeczy, które z pozoru wydają się błahe i mało istotne. Jeśli dana czynność zabiera nam w sumie kilka godzin miesięcznie, to przestaje być tak nieistotna, prawda? Takich zadań jest więcej, wystarczy wziąć pod lupę cały nasz workflow i dokładnie prześledzić jakie czynności wykonujemy, oraz ile potrzebujemy czasu na ich wykonanie. Wnioski mogą być zaskakujące 😉

IFTTT (If This Then That) – niech Internet pracuje za Ciebie

Prawdopodobnie do podobnych rozmyślań doszli twórcy aplikacji IFTTT (If This Then That), która pozwala na zautomatyzowanie naprawdę ogromnej ilości zadań. W skrócie, jej działanie jest następujące: jeśli nastąpi zdarzenie A, to wtedy nastąpi zdarzenie B. IFTTT pozwala nam tworzyć przepisy, lub korzystać z gotowych. Każdy z nich składa się z dwóch części – „A”, czyli taki push, wyzwalacz, który uruchamia zdarzenie B, oraz właśnie druga część przepisu, czyli „B” – określone zdarzenie, które ma się dokonać, jeśli aplikacja dostanie sygnał, że pojawiło się zdarzenie A.

Proste przykłady:

– Jeśli dodam zdjęcie na Instagram (A), to udostępnij je na moim Twitterze (B)
– Jeśli prognoza pogody zapowiada na jutro deszcz (A), to wyślij mi powiadomienie na telefon (B)
– Jeśli przygotuję newslettery do wysyłki (A), to automatycznie dodaj terminy ich wysyłek do mojego kalendarza Google (B)

Jak dodać przepis w IFTTT (If This Then That)?

#1 Dodawanie przepisów jest dziecinnie proste. Po pierwsze – stwórz sobie konto 🙂 Wystarczy wejść na stronę aplikacji i aktywować konto, poprzez podanie adresu e-mail, oraz ustawieniu hasła:

Załóż konto na If This Then That >>

#2 Następnie wybierz dziedzinę, którą chcesz usprawnić (na stronie znajdziesz sporo podpowiedzi, np. gotowe podstrony z przepisami dotyczącymi produktywności, biznesu, domu, samochodu, mediów społecznościowych) lub skorzystaj z wyszukiwarki (na górze strony), wpisując słowo kluczowe interesującego Cię tematu lub aplikacji. Przykładowo, wpisałam w wyszukiwarkę trello, szukając przepisów usprawniających pracę w tej aplikacji:

Hattu - IFTTT trello

#3 Wybierz interesujący Cię przepis z listy wyników i kliknij w odpowiadający mu kafelek. Po kliknięciu strona przekieruje Cię na podstronę wybranej formuły, gdzie znajdziesz jej opis i zasady działania. Niektóre przepisy wymagają prostej konfiguracji lub przyznania uprawnień dostępu do aplikacji, które chcesz powiązać z przepisem (jak np. kalendarz Google, Trello, Pinterest, Twitter, MailChimp itd.).

#4 Po skonfigurowaniu przepisu kliknij „Add” – niebieski button pod opisem przepisu. Gotowe! Od teraz wybrana formuła automatycznie wykona przypisane zadanie.

Jakie drobne rzeczy pochłaniają najwięcej Waszego czasu?

 

Zapisz się na Geekletter!

Otrzymuj najnowsze porady na temat marketingu, przedsiębiorczości i przydatnych narzędzi oraz aplikacji, które usprawnią Twoją pracę - bezpośrednio na maila!

Zero spamu. Możesz się wypisać w każdej chwili.

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

  • Właśnie ustawiam sobie własne skróty. Świetne. Dzięki za zaoszczędzony czas.

    • polecam się 🙂 a z ciekawości, jakie to przepisy stworzyłeś? 🙂

  • Ja mam ostatnio problem z połączeniem się z WordPressem. Chciałam utworzyć regułę, że jak pojawi się wpis na blogu, żeby udostępniał na Google Plus.

    • hej, przepraszam za odpisywanie z opóźnieniem, ale ostatnio byłam trochę wyjęta z blogowania #obowiązki #takdużoobowiązków -.- czy nadal występuje ten problem?

  • Wow! Super pomysł, dzięki za inspirację 🙂

    • do usług, polecam się na przyszłość! 🙂