• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing

Jak często publikować w mediach społecznościowych?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
15 listopada 2020
Reading Time: 7min read
121
SHARES
6k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Zastanawiasz się jak często publikować w mediach społecznościowych? Odpowiedź na to pytanie nie jest oczywista. Sprawdź, w jaki sposób dobrać odpowiednią ilość publikacji i co uwzględnić, tworząc własny harmonogram działań w social mediach.

Ten artykuł jest częścią całego cyklu poświęconego strategii social media. Jest skierowany do osób, które zaczynają swoją przygodę z marketingiem w mediach społecznościowych, jednak także nieco bardziej zaawansowani znajdą tu coś dla siebie. Jeśli chcesz poznać inne treści z tego cyklu, zajrzyj tutaj:

Powiązaneartykuły

Co to jest Clubhouse?

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

Piksel Facebooka – 3 rady dla początkujących

Strategia social media krok po kroku

Przejdź do artykułów należących do tego cyklu

Planowanie działań w social media wiąże się zawsze z jednym, nieodłącznym pytaniem: jak często publikować w mediach społecznościowych? Widziałam wiele artykułów na ten temat, które niestety zawsze bardzo go upraszczały i przeklejały harmonogramy publikacji z dawno nieaktualnych źródeł. A szkoda, bo wiele osób na takie teksty trafia, stosuje się do podanych tam wytycznych, a potem zastanawia się, dlaczego podane tam metody nie przynoszą efektów.

Z drugiej strony musimy pamiętać, że media społecznościowe to niezwykle dynamiczne medium. Jego specyfik zmienia się niemal z dnia na dzień. Poszczególne platformy zmieniają swój kształt. Dodawane są kolejne nowe opcje i funkcjonalności. Zmianom ulegają także same algorytmy, które są odpowiedzialne za wyświetlane użytkownikom treści. Te wszystkie czynniki bardzo silnie oddziałują na kształt social mediów, przez co coraz trudniej jest odpowiedzieć z precyzją na pytanie o to, jak często publikować w mediach społecznościowych.

Aby obrać strategię optymalną dla naszych działań, musimy odpowiedzieć sobie na kilka podstawowych pytań. Pomogą nam one nakreślić kierunek działania oraz plan, który pomoże nam rozwinąć skrzydła w social mediach. Gotowi?

Jak często publikować w mediach społecznościowych?


#1 W jakim celu publikujesz?

Pierwszym z pytanie, które pomogą Ci w określeniu tego, jak często publikować w mediach społecznościowych jest obranie celu. Komunikaty w mediach społecznościowych to nic innego, jak wiadomości, które mają dać określony skutek. Może nim być wzbudzenie zaangażowania, przekierowanie ruchu na stronę, blog, sklep internetowy, landing page. Każda z tych celów można osiągnąć zupełnie innymi środkami, dlatego zastanów się i odpowiedz sobie – jaki jest Twój cel?

  • zwiększenie ruchu na stronie?
  • pozyskanie nowych obserwujących?
  • zwiększenie ilości zapisu na newsletter?
  • zwiększenie sprzedaży?

Ponadto, gdy już ustalisz jaki cel chcesz osiągnąć, zachęcam do wynotowania także efektu. Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, to do jakiego poziomu? Jeśli chcesz pozyskać nowych obserwujących, to jaki wynik masz zamiar osiągnąć? 100, 200 a może 100 tysięcy nowych obserwujących?

Zauważ, że do konkretnego celu należy dobrać konkretny komunikat. O pomysłach na to, co publikować w mediach społecznościowych pisałam już wcześniej, dlatego gorąco zachęcam Cię do zajrzenia tam:

  • Zobacz: Co warto publikować w mediach społecznościowych? 20 pomysłów na angażujące treści

Tymczasem, w skrócie: dobierz odpowiedni komunikat do celu. Jeśli chcesz pozyskać nowych obserwujących, publikuj treści viralowe, które będą chętnie udostępniane. Pozwoli to nie tylko zwiększyć zasięg, ale także dotrzeć do nowych osób, którym Twoje treści przypadną do gustu. Jeśli Twoim celem jest zwiększenie ruchu na stronie, publikuj w mediach społecznościowych interesujące zajawki tekstów – z ciekawą, przykuwającą wzrok grafiką, odpowiednim nawołaniem do działania (call to action) oraz przede wszystkim z linkiem do treści, który rozwiązuje istotny problem Twoich odbiorców lub odpowiada na ich pytania i potrzeby.

#2 Dla kogo publikujesz? Kto jest w Twojej grupie docelowej?

Określenie grupy docelowej to kolejny krok, który pomoże w określeniu tego, jak często publikować w mediach społecznościowych. Zauważ, że osoby pracujące przebywają np. na Facebooku zazwyczaj w zupełnie innych godzinach aniżeli studenci czy młodzież. Ponadto z pewnością innego języka użyjesz tworząc treść skierowaną do nastolatków, a innego, kierując swój przekaz do ustatkowanych osób po 35. roku życia… ?

O tym, w jaki sposób określić grupę docelową napiszę w odrębnym artykule. Na ten moment zastanów się proszę:

  • dla kogo tworzysz?
  • z kim chcesz współpracować?
  • dla kogo tworzone są Twoje produkty?
  • kto potrzebuje Twoich usług?
  • jak może wyglądać dzień Twojego potencjalnego klienta lub czytelnika?
  • jakie może mieć zainteresowania?
  • jakie może mieć problemy lub bolączki?
  • co go bawi?
  • co go martwi?
  • w jaki sposób spędza wolny czas?
  • ile może mieć lat?
  • jest kobietą czy mężczyzną?
  • ile średnio może zarabiać?

Nie zmuszam do tworzenia szczegółowej persony – jakiejś pani Gosi, 30-letniej prawniczki, bez dzieci, która uwielbia jazdę konną ?Zachęcam za to do małego eksperymentu myślowego, który pomoże Ci lepiej zrozumieć kim jest odbiorca Twoich treści, oraz jakie treści mogą okazać się dla niego interesujące. Spróbuj! 🙂

#3 Na jakich platformach społecznościowych publikujesz?

Określenie tego, gdzie i w jakich miejscach jesteś, w dużym stopniu determinuje odpowiedź na to, jak często publikować w mediach społecznościowych. Każda platforma ma bowiem zupełnie inną specyfikę! O tym, jak wybrać platformę social media dopasowaną do Twojej marki, pisałam tutaj:

Zobacz: Social media – które z nich pasują do Twojej marki?

Jeśli zatem wybór został już dokonany, skupmy się na tym, z jaką częstotliwością udostępniać nasze treści. Jak wspominałam wcześniej, każda platforma rządzi się swoimi prawa. Z inną częstotliwością udostępniamy wpisy na Twitterze, a z inną na Facebooku czy Instgramie. A zatem, gdzie i jak często publikować w mediach społecznościowych? W chwili obecnej jeden z najbardziej optymalnych harmonogramów z jakimi się spotkałam zakłada:

  • Facebook: 1-2 posty dziennie / codziennie
  • Twitter: 7-15 tweetów dziennie / codziennie
  • Linkedin: 1 post dziennie / codziennie
  • Instagram: 1-2 posty dziennie / codziennie

Zaproponowany powyżej plan jest dobrym punktem wyjścia, ale nie jest idealny. Jak najbardziej można od niego zacząć, jednak pamiętaj, że docelowy harmonogram publikacji w mediach społecznościowych powinien być uzależniony przede wszystkim od statystyk i zaangażowania Twoich odbiorców. Na pewno z czasem zacznie spływać feedback, a i narzędzia analityczne spięte z Twoimi kanałami w social mediach zaczną serwować informacje, które wyznaczą kierunek na przyszłość.

Tutaj z czystym sercem mogę polecić np. takie narzędzie, jak Sotrender. Za jego pomocą możecie analizować swoje profile w mediach społecznościowych, np. pod kątem odbiorców, treści, zaangażowania. Jednak jedną z najciekawszych opcji jest zakładka ze wskazówkami, utworzonymi na podstawie analizy danych kont social media. Znajdziecie tam podpowiedzi co ulepszyć, co zmienić, a co sprawdza się dobrze. Z pewnością docenicie tę funkcjonalność w Sotrender, zwłaszcza na początku przygody z mediami społecznościowymi 🙂

Geek Cat - Sotrender - jak często publikować w mediach społecznościowych

#4 Redystrybucja treści – tchnij nowe życie w swoje publikacje

Czy wskazana wcześniej ilość postów per dzień oznacza, że za każdym razem musisz tworzyć nowy, świeży content? Nie! Zdecydowanie nie ? Tutaj z pomocą przychodzi redystrybucja, czyli kilkukrotne udostępnianie w mediach społecznościowych tych samych treści. Uprzedzając pytanie – nie, nie jest to złą praktyką. Wręcz przeciwnie!

Obecnie złote czasy marek na Facebooku, gdy pan Zuckerberg jeszcze nawet nie myślał o monetyzacji dostępu do szerszych zasięgów, dawno minęły. Zasięgi są coraz mniejsze, a przez to także udostępniane treści trafiają jedynie do ułamka osób, które zdecydowały się zalajkować nasz fanpage czy obserwować nas na Twitterze (chociaż mam wrażenie, że sytuacja z zasięgami na Twitterze jest jeszcze ciągle o niebo lepsza niż na Facebooku).

Z pomocą tutaj przychodzi redystrybucja treści. Publikując daną treść, od razu zaplanuj, kiedy użyjesz jej ponownie. Aby urozmaicić przekaz, przy kolejnej publikacji możesz zmienić grafikę, opis, zastosować zupełnie inne call to action – pomysłów jest wiele! Pamiętaj jednak, że jednorazowe publikowanie treści to po prostu marnotrawstwo. Redystrybucja treści pozwala nam na:

  • wielokrotne eksponowanie wartościowego contentu publiczności
  • zaoszczędzenie czasu spędzonego na tworzeniu kolejnych, nowych publikacji
  • tworzysz raz, publikujesz kilkukrotnie = pracujesz raz, materiał zarabia na siebie cały czas ?

Jak ponownie publikować te same treści z głową? Tak jak wspominałam, o tym jak często publikować w mediach społecznościowych powiedzą nam przede wszystkim zebrane statystyki i feedback odbiorców, niemniej jednak na początku można przyjąć pewien testowy schemat. U mnie wygląda on następująco (w stosunku do treści tzw. evergreen, czyli ciągle aktualnych, nie tylko w momencie publikacji):

Facebook:

  • post w dniu publikacji
  • post miesiąc po publikacji
  • post 2 miesiące po publikacji

Twitter:

  • post w dniu publikacji – rano
  • post w dniu publikacji – wieczorem
  • post 1 dzień po publikacji
  • post 1 tydzień po publikacji
  • post 1 miesiąc po publikacji
  • post 2 miesiące po publikacji

Ten artykuł jest częścią całego cyklu poświęconego strategii social media. Jest skierowany do osób, które zaczynają swoją przygodę z marketingiem w mediach społecznościowych, jednak także nieco bardziej zaawansowani znajdą tu coś dla siebie. Jeśli chcesz poznać inne treści z tego cyklu, zajrzyj tutaj:

Strategia social media krok po kroku

Przejdź do artykułów należących do tego cyklu
Share48Tweet30Share8

Related Posts

Geek Cat Clubhouse co to
Aplikacje

Co to jest Clubhouse?

by Justyna Kot | Geek Cat
2 marca 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo
Facebook

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

by Justyna Kot | Geek Cat
21 stycznia 2021

Najnowsze

Geek Cat Clubhouse co to

Co to jest Clubhouse?

2 marca 2021
Geek Cat - co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas

Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas?

29 stycznia 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

21 stycznia 2021

Instagram

  • PAUZA. STOP. BREAK. ZATRZYMAJ SIĘ NA MOMENT!

3-4 miesiące temu właśnie te słowa wrzuciłam sobie w swój… kalendarz. Dodałam po prostu taki event w kalendarzu i ustawiłam cyklicznie - aby powtarzał się codziennie w każdy roboczy dzień w okolicach 14:00.

Po co?

Może wydaje Ci się to głupie lub niepotrzebne, ale uwierz mi - są osoby (ja byłam taką osobą!), które po prostu potrafią zatracić się w codziennych obowiązkach i zasuwać bez opamiętania godzinami. U mnie zdarzało się to nagminnie. Moja praca to także w dużej mierze moja pasja. Mam ogromną frajdę realizując swoje projekty, ucząc się codziennie nowych rzeczy, zgłębiając nowe, nieznane lądy w swojej dziedzinie. Ale nawet świetna zabawa potrafi zmęczyć i wyssać naszą energię. 

Też tak masz? A może też potrzebujesz w swoim kalendarzu takiego przypomnienia?

#pracazdalna #remotework #homeoffice #pracawdomu #pracazdomu #workingonline #bossgirls #biznesonline #porannakawa #czasnakawe #kobiecafotoszkoła #dzieńdobry #coffeecommunity #przerwanakawe #terazczytam #instagramczyta #instagrampl #instagrampolska #productdesigner #designprocess #uxigers #productdevelopment #uxresearch #designsprint #uxprocess #designsprints #bezstresu #balans #rytuał #czasdlasiebie
  • Reklama swojej marki w Internecie - od czego zacząć, zwłaszcza, gdy nie masz budżetu?

PO PIERWSZE: ZACZNIJ Z TYM CO MASZ!

Reklama firmy w internecie nie musi być droga – zwłaszcza na samym początku. Jestem zwolennikiem mądrego działania. Lubię zainwestować w narzędzia, dzięki którym moja praca stanie się prostsza i łatwiejsza, ale zdecydowanie nie należę do osób, które lekką ręką wydają budżety bez uzasadnionej potrzeby.

Mimo, że zapewne nie raz słyszeliście, że wydatki na reklamę firmy w internecie bywają ogromne, wcale nie musimy zaczynać promowania naszego biznesu od ogromnych sum. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, możesz spokojnie zacząć od darmowych lub niskobudżetowych działań, które pozwolą zaistnieć firmie w sieci.

Kilka z takich działań, wraz z konkretnymi linkami zebrałam dla Was w dzisiejszej karuzeli. Dzięki nim bez zbędnych wydatków przygotujecie profile swojej marki w kluczowych miejscach w sieci. Na start tak naprawdę nie potrzebujesz wiele! Bardzo często sami siebie blokujemy, bo zamiast działać - zastanawiamy się lub rozkładamy niepotrzebnie dany problem na czynniki pierwsze. 

Moja podstawowa rada da dziś:

✅  zacznij z tym co masz
✅  po prostu zacznij i postaw pierwszy krok (dzięki narzędziom z mojej karuzeli)
✅  przetestuj swój pomysł bez inwestowania
✅  załóż prostą wizytówkę dla swojej działalności

#kobiecybiznes #markaosobista #kobietawbiznesie #markaonline #instakaruzela #instatipy #pracaonline #socialmediatips #bizneszpasja #girlbosspl #instagramdlabiznesu #malybiznes #kobieceinspiracje #biznesonline #instakaruzelarozwoj #pasjobiznes #reklamawinternecie #poradnik #mediaspolecznosciowe #mediaspołecznościowe #poradyinstagram #poradyinstagramowe #biznes #marketingpolska #własnafirma #wlasnafirma #własnafirmakrokpokroku  #kobietabiznesu #mojafirma #mojafirmamojapasja
  • Darmowy planer social mediów z pomysłami na posty na luty już wjechał!

Zerkasz pod koniec miesiąca na swoje profile w mediach społecznościowych i zastanawiasz się, dlaczego Twój ostatni wpis tam miał miejsce 3 tygodnie temu? A może po prostu sam prowadzisz profile dla swojej działalności lub biznesu online i w nawale spraw, jakie masz na głowie, social media po prostu schodzą na dalszy plan?

Mam coś, co Ci pomoże 🙂

Kalendarz z pomysłami na posty do mediów społecznościowych został stworzony właśnie z myślą o Tobie. Zawarte w nim pomysły możesz dostosować 1:1 do swojego harmonogramu publikacji - według propozycji w arkuszu, lub stosować elastycznie jako inspiracje do własnego planu postów, np. wykorzystując jedynie niektóre z nich, lub publikując luźne treści podczas weekendów.

🔷  CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU? 🔷

✅  30 pomysłów na posty w mediach społecznościowych, które możesz wykorzystać od zaraz

✅  Spis nieoficjalnych świąt wypadających w miesiącu

✅  Kalendarz do planowania postów, w którym możesz planować swoje działania w social mediach - w 2 wersjach kolorystycznych do druku

🔷 JAK POBRAĆ PLANER? 🔷

Planer jest dostępny w linku w bio @geekcatpl - podaj swój email, a mój system do newsletterów wyśle Ci na ten adres materiały :) Możesz skorzystać także z linku poniżej, wklejając go do swojej przeglądarki:

subscribepage.com/planer-postow-social-media

Udanego planowania!

#mediaspołecznościowe #mediaspolecznosciowe #biznesonline #girlbosspl #instagrampl #kobiecybiznes #kobietasukcesu #markaosobista #socialmediapl #instagrampolska #instaporady #marketinginternetowy #przedsiębiorca #pracaonline #agencjasocialmedia #biztips #czasnanowe #herbusiness #infografika #instamarketing #instawtorek #markaonline #marketingblog #socialmedianinja #kobietawbiznesie #instatipy #bizneszpasja #contentplan #malybiznes #planer
  • JAK CZYTAĆ WIĘCEJ KSIĄŻEK?

Według informacji udostępnionych przez Bibliotekę Narodową, w 2019 roku jedynie 9% Polaków przeczytało więcej, niż 7 książek, a 39% - przynajmniej jedną. Mnóstwo z nas twierdzi, że nie czytamy, ponieważ nie mamy na to czasu. Czy jest tak faktycznie?

Jak czytać więcej książek?

✅  znajdź na to czas

➡ ogranicz oglądanie TV i surfowanie w sieci bez celu
➡ ogranicz czas spędzany w social mediach
➡ wrzuć sobie czytanie w swój kalendarz / plan dnia

✅  zmień swoje podejście do czytania

➡ czytaj dla swojej przyjemności - nie musisz od razu porywać się na klasykę literatury
➡ 5 minut jest lepsze, niż nic - często mając te 5 minut myślimy "nie opłaca się zaczynać; a co jeśli zamiast nad tym myśleć, po prostu zaczniesz?
➡ czytaj książki tak, jak artykuły w Internecie - jeśli książka Ci się nie spodoba, to po prostu sobie ją odpuść. Nikt nie każe Ci kończyć nieciekawej lektury pod groźbą kary!
➡ nie czytaj od deski do deski - pomijanie nudnych fragmentów jest ok, zwłaszcza, jeśli i tak nic nie wnoszą do fabuły czy treści

✅  zbuduj nawyk codziennego czytania

➡ ustal sobie stałą porę na czytanie - na początek to może być nawet 10-15 minut, byle regularnie!
➡ śledź swoje postępy - np. w apce do czytania (@czytamzlegimi, na Kindle) czy habit trackerze, których pełno w sieci do wydrukowania

✅  zabierz książki ze sobą

➡ korzystając z e-booków czy audiobooków możesz mieć książki zawsze przy sobie, a dzięki temu czytać w chwilach "wyrwanych" z planu dnia, jak np. w podróży, w kolejce, czy w przypadku audiobooków - na siłowni spacerze, podczas gotowania lub codziennych obowiązków

DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU, CZY:

📌 stosujesz którąś z tych metod u siebie? 
📌 a może znasz inne, które dobrze się u Ciebie sprawdzają?

#kochamksiążki #kochamczytać #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkoholik #czytamzlegimi #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik #instagrafika #infografika #czytamy #czytamyksiążki
  • Dobra książka, kubek kawy, koc - i nic więcej mi dziś do szczęścia już nie potrzeba 😉

CO CIEKAWEGO OSTATNIO CZYTALIŚCIE?

Podrzućcie swoje propozycje! Uzupełniam swoją biblioteczkę na czytniku i chętnie przygarnę kilka nowych propozycji. U mnie ostatnio na tapecie:

✅ "Skup się" - Leo Babauta
✅ "Putin. Człowiek bez twarzy" - Masha Gessen
✅ "Mindf*ck" - Christopher Wylie

Pierwsza pozycja przeczytana - spoko pigułka porad na temat minimalizmu w życiu i produktywności, dzięki eliminowaniu z życia zbędnych tematów. Fajna "piguła", ale dla mnie - raczej bez żadnych nowości 🤷‍♀️

Książka o Putinie - wiązałam z nią spore nadzieje (uwielbiam takie tematy), ale na razie dobrnęłam do 1/3 i bez szału, chociaż może po prostu zbyt dobrze znam szczegóły z biografii prezydenta Rosji? 🤷‍♀️ W każdym razie warto docenić całkiem zgrabnie namalowany obraz Rosji na przestrzeni lat stanowiących tło w życiorysie Putina. 

Ostatnia pozycja - dopiero zaczynam. Oglądałam film na Netflixie, który powstał na jej bazie i to jest totalnie temat, który pochłaniam jak szalona. Więcej na pewno po przeczytaniu 😉

A co Wy polecacie? 

#kochamksiążki #kochamczytać #terazczytam #czytamy #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkanadzis #ksiazkoholik #kawusia #porannakawa #coffeecommunity #coffeemoment #kawagirl #kochamkawe #instacoffeelovers #instawtorek #kawajestdobranawszystko #snieg #zima2021
  • Opanowane do perfekcji zarządzanie czasem NIE POMOŻE, gdy jesteśmy zawaleni robota po sam czubek nosa!

Dlatego przy organizacji warto pamiętać przede wszystkim o odpowiednim stawianiu granic. Każde "TAK" dla dodatkowego zadania, projektu czy spotkania to "NIE" dla:

⛔ Twojego wolnego czasu, 
⛔ kursu, który na Ciebie czeka,
⛔ kwadransu z książką
⛔ wieczoru we dwoje
⛔ 20 minut na macie z jogą lub lekkim treningiem
⛔ telefonu do bliskiej osoby
⛔ chwili tylko dla siebie i swoich myśli

I można tak wyliczać dalej, ale chyba już łapiecie, o co mi chodzi? 😉 Nie piszę tego wszystkiego bez powodu - 2020 rok dał mi mocno w kość w tej kwestii. Bardzo często mówiłam tak - poniekąd po to, aby uciec od pandemicznej, wymagającej rzeczywistości. Z perspektywy czasu mogę to podsumować następująco:

✅ bardzo pomyslny czas zawodowo
⛔ bardzo wyniszczający i wyczerpujący czas mentalnie, zdrowotnie i prywatnie

NIE WARTO realizować planów i ambicji w taki sposób, dlatego serio - PAMIĘTAJCIE O SWOICH GRANICACH 🙏

#równowaga #balans #bezstresu #codziennerytuały #medytacja #rozwójosobisty #rytuał #cisza #harmonia #jakzyc #spokój #kobiecybiznes #efektywność #zarzadzanieczasem #domowebiuro #motywacjadodzialania #organizacjaczasu #wlasnafirma #wlasnybiznes #ciężkapraca #drogadosukcesu #dzialaj #działanie #inwestycjawsiebie #kobietaprzedsiebiorcza #kobietawbiznesie #mojamotywacja #motywacjadodziałania #naswoim #ogarniam
  • Codzienność w biegu i miejskiej dżungli chwilowo zamieniłam na #workation w rodzinnych stronach. Głowa już dawno nie miała okazji aby tak wypocząć, a ja - jak to dziecko sprzed 25 lat, którym wtedy byłam - codziennie zachwycam się gwieździstym, czystym niebiem nad podwórkiem moich rodziców. Peace, calm & nature 🖤

#snieg #zimno #drzewa #polskazima #styczeń #lód #polishwinter #feriezimowe #widoki #winterinpoland #szron #bialo #naszlaku #zimawpolsce #mroz #winterview #winterholidays #zimowo #winterwalk #pięknie #zimaworld #winterforest #zima2021 #podkarpacie #bieszczady #rzeszow #podkarpackie #podkarpaciejestpiękne #subcarpathia
  • Jak w 3 miesiące zrobić więcej niż w rok?

Dobre pytanie! 😁 Ale odpowiedź wcale nie jest taka trudna, jak może się wydawać. A na pewno nie brzmi ⛔️ "pracować więcej" ⛔️ Cały sekret tkwi w zmianie podejścia do planowania.

Najczęstszym problemem, jaki napotykają osoby robiące plany na początku roku jest:

❌  spadające motywacja - im więcej czasu upływa od początku roku, tym mniejszą mamy motywację, aby działać, ponieważ... 
❌  brak widocznych efektów - nie widzimy szybkich efektów (a spadająca motywacja nie pomaga!) więc koło się zamyka
❌  porzucenie planów i powrót do nich pod koniec roku - najczęściej przez wyrzuty sumienia lub wstyd przed samym sobą, co jest bardzo niezdrowe dla naszej psychiki!

Gdy goni nas deadline...

Gdy goni nas deadline, o wiele łatwiej się motywujemy do działania. W taki sposób poniekąd działa zasada 12-tygodniowego roku, opisana w książce Briana P. Morgana i Michaela Lenningtona o tytule - a jakże - "12-tygodniowy rok".

System w niej zawarty zakłada podzielenie naszych planów na etapy, które jesteśmy w stanie zrealizować w 3 miesiące - a następnie (w wielkim urposzczeniu) skupienie się na ich realizacji.

Rozwinięcie tej metody znajdziecie na grafice w kolejnych kafelkach - przesuńcie palcem w lewo, aby je zobaczyć 🙂 a jeśli ta metoda do Was przemawia - zostawcie komentarz, serduszko lub zapiszcie post, aby wrócić do niego w przyszłości ✅

Co myślicie o takim sposobie planowania i działania?

#produktywność #haveaproductiveday #ktoranowstaje #rozwójosobisty #samorozwój #organizacja #planowanie #organizacjaczasu #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #kobiecybiznes #naukawdomu #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik  #wpracy #przedsiębiorca #wiedza #sukces #sukceszpasja #sukcesjestkobietą #pracawdomu #12tygodniowyrok #kochamksiążki #kochamczytać #czytamy #molksiazkowy #bookstagrampolska
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (21)
  • Apple (1)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (6)
  • Google (9)
  • Instagram (4)
  • Kobiety w IT (5)
  • Kreatywność (10)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (1)
  • Książki o produktywności (1)
  • Lead generation (2)
  • Lifestyle (32)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (38)
  • Media społecznościowe (14)
  • Moja organizacja (13)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (30)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (7)
  • Produktywność (8)
  • Technologia (37)
  • Własny biznes (24)
  • Własny biznes od kulis (10)
  • Work-life balance (12)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Co to jest Clubhouse? 2 marca 2021
  • Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas? 29 stycznia 2021
  • Reklama firmy w internecie – od czego zacząć? 21 stycznia 2021

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.