• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing

Social media – które z nich pasują do Twojej marki?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
15 listopada 2020
Reading Time: 6min read
63
SHARES
2k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Które kanały social media wybrać do promowania swoich usług w sieci? Platformy społecznościowe oferują mnóstwo możliwości. Ten tekst pomoże Ci przeanalizować, które z nich będą najbardziej opłacalne dla Twojego biznesu.

Pytanie o odpowiednie kanały social media dla konkretnego biznesu pada zawsze na samym początku tworzenia strategii. I trudno się temu dziwić, ponieważ jest to jedna z decyzji, które uwarunkują kolejne kroki w tworzeniu planu komunikacji z potencjalnymi klientami i odbiorcami.

Powiązaneartykuły

Co to jest Clubhouse?

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

Piksel Facebooka – 3 rady dla początkujących

Jeśli zaczynasz dopiero swoją przygodę z social media, a przy tym nie masz do dyspozycji nieograniczonego budżetu i całej agencji interaktywnej na usługach, krok ten jest niezwykle istotny. Dobrze dobrane kanały social media mogą znacząco ułatwić dotarcie do grupy potencjalnych klientów. Platformy wybrane z łapanki, bez jakiejkolwiek analizy, mogą raczej tylko zniechęcić do dalszych działań i przynieść rezygnację oraz straty – zarówno stratę czasu, jak i pieniędzy.

Geek Cat - które social media pasują do twojej marki

Które kanały social media wybrać?

Aby nieco pomóc Wam w przejściu przez ten krok, przygotowałam niniejszy artykuł. Dowiesz się z niego:

  • jak sprawdzić, gdzie są nasi potencjalni odbiorcy / klienci
  • jak i dlaczego warto analizować działania konkurencji w social media
  • które platformy social media pasują do Twojej działalności, a które są dla niej kluczowe
  • jak dobrać platformę i jak sprawdzić, czy potrzebujesz jednej platformy, czy wielu

Jeśli w trakcie czytania tego artykułu wpadną Wam do głowy jakiekolwiek pytania, piszcie je proszę w komentarzach. Postaram się nie tylko odpowiedzieć, ale także uzupełnić artykuł o te tematy i omówić je szerzej 🙂 Tymczasem, już nie przedłużam. Let’s go!

#1 Gdzie są Twoi odbiorcy lub potencjalni klienci?

Pierwszą i najważniejszą rzeczą do określenia podczas tworzenia strategii social media to zbudowanie listy miejsc, w których możesz znaleźć swoich potencjalnych klientów i odbiorców. Bez tego ani rusz ? Pozwól, że posłużę się prostym, ale bardzo obrazowym przykładem.

Jeśli np. wiesz, że Twoja siostra lubi dzierganie i znalazłaś informację o super kreatywnym kursie dziergania, to dzwonisz z informacją do niej. Nie stajesz z ogromnym transparentem przy wjeździe do miasta z nadzieją, że siostra może będzie tamtędy przejeżdżać, prawda? ? Kierujesz komunikat tam, gdzie masz pewność, że dotrze do zainteresowanej osoby.

Podobnie jest z promowaniem swoich działań online. Aby trafić z informacją do zainteresowanych osób, musisz najpierw zastanowić się, gdzie ich szukać. Zastanów się, czy osoby zainteresowane Twoimi usługami lub produktami:

  • korzystają częściej z internetu, czy innych źródeł informacji?
  • wybierają większe serwisy informacyjne czy media społecznościowe?
  • częściej przesiadują na Facebooku czy może Twitterze, Instagramie, Linkedinie czy YouTube?
  • wolą dostawać konkretne wiadomości np. w mailach czy może wolą być informowane poprzez fanpage lub grupy na Facebooku?
  • gdzie szukają porad i odpowiedzi na pytania?
  • jakie informacje budzą u nich największe zainteresowanie?
  • wolą rozrywkę czy konkretną wiedzę?

Na początku odpowiedź na powyższe pytania nie będzie łatwa, ale:

1) Pomoże Ci zastanowić się, do jakich osób chcesz kierować swój przekaż. Czy są to faktycznie osoby często korzystające z social media, czy może raczej takie, które rzadko tam bywają. Czy korzystają z social media aktywnie, czy biernie. Czy wolą rozrywkę i tzw. „lol content”, czy przychodzą po konkretną wiedzę i poradę.

2) Pozwoli Ci zawęzić nieco krąg poszukiwań i ograniczyć na starcie promocję do kilku, ale za to kluczowych kanałów social media. Dzięki temu skupisz się na budowaniu zasięgu i zaangażowania tam, gdzie faktycznie są osoby zainteresowane (patrz przykład siostry powyżej). Unikniesz też strzelania na oślep.

Co jest bardziej skuteczne – telefon do siostry, czy transparent przy wjeździe do miasta? ? Podobnie jest w tym przypadku – zamiast wydawać spore budżety na kampanie tam, gdzie nie ma osób zainteresowanych Twoimi usługami, lepiej skupić się na działaniach tam, gdzie przyniosą one skutki, w dodatku przy mniejszym nakładzie (czy pracy, czy środków, czy jakichkolwiek innych zasobów). Work smarter, not harder.

Na początku te informacje mogą wydać Ci się mało przydatne, ale uwierz – w kolejnych krokach będziemy stopniowo zbierać kolejne. W rezultacie te wszystkie strzępy ułożą się w konkretną mapę, która pozwoli Ci nakreślić konkretne kroki o działania dla swojej marki w social media.

#2 Jak w social media działa Twoja konkurencja?

Nie, nie chodzi tu o kopiowanie pomysłów, ale o analizę. Profil osób śledzących w social media Twoich konkurentów jest (co bardzo prawdopodobne) bardzo zbliżony do Twoich potencjalnych klientów. Wybierz zatem 5-10 marek, które oferują produkty lub usługi podobne do Twoich i przejrzyj ich poczynania na kilku największych platformach social media (Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube, Linkedin itp.)

Podczas analizy wynotuj takie rzeczy, jak:

  • ilość fanów / osób obserwujących w poszczególnym medium (pomoże Ci to w przybliżeniu przewidzieć, na jakiej platformie Twoi potencjalni klienci mogą być najbardziej aktywni)
  • jakiego rodzaju treści budzą największe zaangażowanie
  • w jaki sposób dana marka komunikuje się ze swoimi odbiorcami

Aby ułatwić Ci to zadanie, przygotowałam specjalny arkusz w którym możesz rozpisać analizę:

Arkusz analizy konkurencji w social media

Kliknij i pobierz darmowy szablon!

#3 Które platformy social media pasują do Twojego przekazu?

Gdy masz już taką analizę za sobą, pora na kolejny krok. Zastanów się, które z tych platform są dla Ciebie kluczowe. Nie musisz być wszędzie. Nie musisz także przysparzać sobie dodatkowej pracy, jeśli obawy przewyższają potencjalne korzyści.

Zastanów się:

  1. które z tych platform są dla Ciebie kluczowe? Jeśli nie cierpisz formy video i jej tworzenie idzie Ci jak krew z nosa, to nie próbuj na siłę zaczynać swojej komunikacji w social media od próby podboju YouTube. Jeśli na Facebooku czujesz się jak ryba w wodzie i jesteś na bieżąco ze wszystkimi nowinkami, nie próbuj na siłę iść w Twittera czy Pinterest
  2. które z tych platform możesz zautomatyzować? Jeśli coś można zautomatyzować, zrób to. Nie ma sensu przysparzać sobie dodatkowej pracy lub poświęcać extra czas na coś, co da słaby “zwrot z inwestycji” Twojego czasu i pracy. Lepiej skupić się na początku na mniejszej ilości, ale za to z lepszą jakością i częstotliwością 😉

Po wykonaniu powyższych analiz, czeka Cię najważniejsze – wyznaczanie priorytetów. Jeśli dopiero budujesz swoją markę w social media, a przy tym nie masz do dyspozycji całej agencji interaktywnej i nieograniczonego budżetu, działaj stopniowo.

#4 W ilu platformach social media chcesz komunikować?

Zestaw analizę z punktu #2 z listą czynników z kroku #3. Dzięki temu zobaczysz, które kanały są kluczowe – zarówno pod względem atrakcyjności i ilości potencjalnych odbiorców, jak i optymalizacji Twojej pracy i czasu poświęcanego na social media.

Zdecyduj, czy rozpoczniesz pracę z jedną platformą społecznościową, czy może potrzebujesz kilku. A może Twoi odbiorcy są pogrupowani należą do kilku różnych nisz i będziesz komunikować się z nimi za pomocą kilku różnych profili w obrębie jednej platformy społecznościowej?

Pamiętaj, że platformy social media działają na różnych zasadach:

  • Facebook: możesz mieć tylko jeden profil personalny (jako Ty, osoba fizyczna), ale masz możliwość tworzenia i zarządzania wieloma stronami (profilami marek / firm)
  • Twitter: możesz zarządzać kilkoma profilami
  • Linkedin: możesz mi9eć tylko jeden profil prywatny (jako Ty), ale masz możliwość zarządzania kilkoma profilami firm / marek – zanim jednak dodasz profil firmy lub marki, musisz zostać zweryfikowany za pomocą adresu e-mail w domenie tejże marki czy firmy
  • Instagram: możesz zarządzać kilkoma kontami – zarówno prywatnym, jak i firmowymi

Na koniec ponowię jeszcze komunikat wspomniany już wcześniej. Jeśli w trakcie czytania tego artykułu wpadły Wam do głowy jakiekolwiek pytania, piszcie je proszę w komentarzach. Postaram się nie tylko odpowiedzieć, ale także uzupełnić artykuł o te tematy i omówić je szerzej 🙂


Ten artykuł jest częścią całego cyklu poświęconego strategii social media. Jest skierowany do osób, które zaczynają swoją przygodę z marketingiem w mediach społecznościowych, jednak także nieco bardziej zaawansowani znajdą tu coś dla siebie. Jeśli chcesz poznać inne treści z tego cyklu, zajrzyj tutaj:

Strategia social media krok po kroku

Przejdź do artykułów należących do tego cyklu
Share16Tweet10Share3

Related Posts

Geek Cat Clubhouse co to
Aplikacje

Co to jest Clubhouse?

by Justyna Kot | Geek Cat
2 marca 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo
Facebook

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

by Justyna Kot | Geek Cat
21 stycznia 2021

Najnowsze

Geek Cat Clubhouse co to

Co to jest Clubhouse?

2 marca 2021
Geek Cat - co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas

Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas?

29 stycznia 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

21 stycznia 2021

Instagram

  • PAUZA. STOP. BREAK. ZATRZYMAJ SIĘ NA MOMENT!

3-4 miesiące temu właśnie te słowa wrzuciłam sobie w swój… kalendarz. Dodałam po prostu taki event w kalendarzu i ustawiłam cyklicznie - aby powtarzał się codziennie w każdy roboczy dzień w okolicach 14:00.

Po co?

Może wydaje Ci się to głupie lub niepotrzebne, ale uwierz mi - są osoby (ja byłam taką osobą!), które po prostu potrafią zatracić się w codziennych obowiązkach i zasuwać bez opamiętania godzinami. U mnie zdarzało się to nagminnie. Moja praca to także w dużej mierze moja pasja. Mam ogromną frajdę realizując swoje projekty, ucząc się codziennie nowych rzeczy, zgłębiając nowe, nieznane lądy w swojej dziedzinie. Ale nawet świetna zabawa potrafi zmęczyć i wyssać naszą energię. 

Też tak masz? A może też potrzebujesz w swoim kalendarzu takiego przypomnienia?

#pracazdalna #remotework #homeoffice #pracawdomu #pracazdomu #workingonline #bossgirls #biznesonline #porannakawa #czasnakawe #kobiecafotoszkoła #dzieńdobry #coffeecommunity #przerwanakawe #terazczytam #instagramczyta #instagrampl #instagrampolska #productdesigner #designprocess #uxigers #productdevelopment #uxresearch #designsprint #uxprocess #designsprints #bezstresu #balans #rytuał #czasdlasiebie
  • Reklama swojej marki w Internecie - od czego zacząć, zwłaszcza, gdy nie masz budżetu?

PO PIERWSZE: ZACZNIJ Z TYM CO MASZ!

Reklama firmy w internecie nie musi być droga – zwłaszcza na samym początku. Jestem zwolennikiem mądrego działania. Lubię zainwestować w narzędzia, dzięki którym moja praca stanie się prostsza i łatwiejsza, ale zdecydowanie nie należę do osób, które lekką ręką wydają budżety bez uzasadnionej potrzeby.

Mimo, że zapewne nie raz słyszeliście, że wydatki na reklamę firmy w internecie bywają ogromne, wcale nie musimy zaczynać promowania naszego biznesu od ogromnych sum. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, możesz spokojnie zacząć od darmowych lub niskobudżetowych działań, które pozwolą zaistnieć firmie w sieci.

Kilka z takich działań, wraz z konkretnymi linkami zebrałam dla Was w dzisiejszej karuzeli. Dzięki nim bez zbędnych wydatków przygotujecie profile swojej marki w kluczowych miejscach w sieci. Na start tak naprawdę nie potrzebujesz wiele! Bardzo często sami siebie blokujemy, bo zamiast działać - zastanawiamy się lub rozkładamy niepotrzebnie dany problem na czynniki pierwsze. 

Moja podstawowa rada da dziś:

✅  zacznij z tym co masz
✅  po prostu zacznij i postaw pierwszy krok (dzięki narzędziom z mojej karuzeli)
✅  przetestuj swój pomysł bez inwestowania
✅  załóż prostą wizytówkę dla swojej działalności

#kobiecybiznes #markaosobista #kobietawbiznesie #markaonline #instakaruzela #instatipy #pracaonline #socialmediatips #bizneszpasja #girlbosspl #instagramdlabiznesu #malybiznes #kobieceinspiracje #biznesonline #instakaruzelarozwoj #pasjobiznes #reklamawinternecie #poradnik #mediaspolecznosciowe #mediaspołecznościowe #poradyinstagram #poradyinstagramowe #biznes #marketingpolska #własnafirma #wlasnafirma #własnafirmakrokpokroku  #kobietabiznesu #mojafirma #mojafirmamojapasja
  • Darmowy planer social mediów z pomysłami na posty na luty już wjechał!

Zerkasz pod koniec miesiąca na swoje profile w mediach społecznościowych i zastanawiasz się, dlaczego Twój ostatni wpis tam miał miejsce 3 tygodnie temu? A może po prostu sam prowadzisz profile dla swojej działalności lub biznesu online i w nawale spraw, jakie masz na głowie, social media po prostu schodzą na dalszy plan?

Mam coś, co Ci pomoże 🙂

Kalendarz z pomysłami na posty do mediów społecznościowych został stworzony właśnie z myślą o Tobie. Zawarte w nim pomysły możesz dostosować 1:1 do swojego harmonogramu publikacji - według propozycji w arkuszu, lub stosować elastycznie jako inspiracje do własnego planu postów, np. wykorzystując jedynie niektóre z nich, lub publikując luźne treści podczas weekendów.

🔷  CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU? 🔷

✅  30 pomysłów na posty w mediach społecznościowych, które możesz wykorzystać od zaraz

✅  Spis nieoficjalnych świąt wypadających w miesiącu

✅  Kalendarz do planowania postów, w którym możesz planować swoje działania w social mediach - w 2 wersjach kolorystycznych do druku

🔷 JAK POBRAĆ PLANER? 🔷

Planer jest dostępny w linku w bio @geekcatpl - podaj swój email, a mój system do newsletterów wyśle Ci na ten adres materiały :) Możesz skorzystać także z linku poniżej, wklejając go do swojej przeglądarki:

subscribepage.com/planer-postow-social-media

Udanego planowania!

#mediaspołecznościowe #mediaspolecznosciowe #biznesonline #girlbosspl #instagrampl #kobiecybiznes #kobietasukcesu #markaosobista #socialmediapl #instagrampolska #instaporady #marketinginternetowy #przedsiębiorca #pracaonline #agencjasocialmedia #biztips #czasnanowe #herbusiness #infografika #instamarketing #instawtorek #markaonline #marketingblog #socialmedianinja #kobietawbiznesie #instatipy #bizneszpasja #contentplan #malybiznes #planer
  • JAK CZYTAĆ WIĘCEJ KSIĄŻEK?

Według informacji udostępnionych przez Bibliotekę Narodową, w 2019 roku jedynie 9% Polaków przeczytało więcej, niż 7 książek, a 39% - przynajmniej jedną. Mnóstwo z nas twierdzi, że nie czytamy, ponieważ nie mamy na to czasu. Czy jest tak faktycznie?

Jak czytać więcej książek?

✅  znajdź na to czas

➡ ogranicz oglądanie TV i surfowanie w sieci bez celu
➡ ogranicz czas spędzany w social mediach
➡ wrzuć sobie czytanie w swój kalendarz / plan dnia

✅  zmień swoje podejście do czytania

➡ czytaj dla swojej przyjemności - nie musisz od razu porywać się na klasykę literatury
➡ 5 minut jest lepsze, niż nic - często mając te 5 minut myślimy "nie opłaca się zaczynać; a co jeśli zamiast nad tym myśleć, po prostu zaczniesz?
➡ czytaj książki tak, jak artykuły w Internecie - jeśli książka Ci się nie spodoba, to po prostu sobie ją odpuść. Nikt nie każe Ci kończyć nieciekawej lektury pod groźbą kary!
➡ nie czytaj od deski do deski - pomijanie nudnych fragmentów jest ok, zwłaszcza, jeśli i tak nic nie wnoszą do fabuły czy treści

✅  zbuduj nawyk codziennego czytania

➡ ustal sobie stałą porę na czytanie - na początek to może być nawet 10-15 minut, byle regularnie!
➡ śledź swoje postępy - np. w apce do czytania (@czytamzlegimi, na Kindle) czy habit trackerze, których pełno w sieci do wydrukowania

✅  zabierz książki ze sobą

➡ korzystając z e-booków czy audiobooków możesz mieć książki zawsze przy sobie, a dzięki temu czytać w chwilach "wyrwanych" z planu dnia, jak np. w podróży, w kolejce, czy w przypadku audiobooków - na siłowni spacerze, podczas gotowania lub codziennych obowiązków

DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU, CZY:

📌 stosujesz którąś z tych metod u siebie? 
📌 a może znasz inne, które dobrze się u Ciebie sprawdzają?

#kochamksiążki #kochamczytać #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkoholik #czytamzlegimi #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik #instagrafika #infografika #czytamy #czytamyksiążki
  • Dobra książka, kubek kawy, koc - i nic więcej mi dziś do szczęścia już nie potrzeba 😉

CO CIEKAWEGO OSTATNIO CZYTALIŚCIE?

Podrzućcie swoje propozycje! Uzupełniam swoją biblioteczkę na czytniku i chętnie przygarnę kilka nowych propozycji. U mnie ostatnio na tapecie:

✅ "Skup się" - Leo Babauta
✅ "Putin. Człowiek bez twarzy" - Masha Gessen
✅ "Mindf*ck" - Christopher Wylie

Pierwsza pozycja przeczytana - spoko pigułka porad na temat minimalizmu w życiu i produktywności, dzięki eliminowaniu z życia zbędnych tematów. Fajna "piguła", ale dla mnie - raczej bez żadnych nowości 🤷‍♀️

Książka o Putinie - wiązałam z nią spore nadzieje (uwielbiam takie tematy), ale na razie dobrnęłam do 1/3 i bez szału, chociaż może po prostu zbyt dobrze znam szczegóły z biografii prezydenta Rosji? 🤷‍♀️ W każdym razie warto docenić całkiem zgrabnie namalowany obraz Rosji na przestrzeni lat stanowiących tło w życiorysie Putina. 

Ostatnia pozycja - dopiero zaczynam. Oglądałam film na Netflixie, który powstał na jej bazie i to jest totalnie temat, który pochłaniam jak szalona. Więcej na pewno po przeczytaniu 😉

A co Wy polecacie? 

#kochamksiążki #kochamczytać #terazczytam #czytamy #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkanadzis #ksiazkoholik #kawusia #porannakawa #coffeecommunity #coffeemoment #kawagirl #kochamkawe #instacoffeelovers #instawtorek #kawajestdobranawszystko #snieg #zima2021
  • Opanowane do perfekcji zarządzanie czasem NIE POMOŻE, gdy jesteśmy zawaleni robota po sam czubek nosa!

Dlatego przy organizacji warto pamiętać przede wszystkim o odpowiednim stawianiu granic. Każde "TAK" dla dodatkowego zadania, projektu czy spotkania to "NIE" dla:

⛔ Twojego wolnego czasu, 
⛔ kursu, który na Ciebie czeka,
⛔ kwadransu z książką
⛔ wieczoru we dwoje
⛔ 20 minut na macie z jogą lub lekkim treningiem
⛔ telefonu do bliskiej osoby
⛔ chwili tylko dla siebie i swoich myśli

I można tak wyliczać dalej, ale chyba już łapiecie, o co mi chodzi? 😉 Nie piszę tego wszystkiego bez powodu - 2020 rok dał mi mocno w kość w tej kwestii. Bardzo często mówiłam tak - poniekąd po to, aby uciec od pandemicznej, wymagającej rzeczywistości. Z perspektywy czasu mogę to podsumować następująco:

✅ bardzo pomyslny czas zawodowo
⛔ bardzo wyniszczający i wyczerpujący czas mentalnie, zdrowotnie i prywatnie

NIE WARTO realizować planów i ambicji w taki sposób, dlatego serio - PAMIĘTAJCIE O SWOICH GRANICACH 🙏

#równowaga #balans #bezstresu #codziennerytuały #medytacja #rozwójosobisty #rytuał #cisza #harmonia #jakzyc #spokój #kobiecybiznes #efektywność #zarzadzanieczasem #domowebiuro #motywacjadodzialania #organizacjaczasu #wlasnafirma #wlasnybiznes #ciężkapraca #drogadosukcesu #dzialaj #działanie #inwestycjawsiebie #kobietaprzedsiebiorcza #kobietawbiznesie #mojamotywacja #motywacjadodziałania #naswoim #ogarniam
  • Codzienność w biegu i miejskiej dżungli chwilowo zamieniłam na #workation w rodzinnych stronach. Głowa już dawno nie miała okazji aby tak wypocząć, a ja - jak to dziecko sprzed 25 lat, którym wtedy byłam - codziennie zachwycam się gwieździstym, czystym niebiem nad podwórkiem moich rodziców. Peace, calm & nature 🖤

#snieg #zimno #drzewa #polskazima #styczeń #lód #polishwinter #feriezimowe #widoki #winterinpoland #szron #bialo #naszlaku #zimawpolsce #mroz #winterview #winterholidays #zimowo #winterwalk #pięknie #zimaworld #winterforest #zima2021 #podkarpacie #bieszczady #rzeszow #podkarpackie #podkarpaciejestpiękne #subcarpathia
  • Jak w 3 miesiące zrobić więcej niż w rok?

Dobre pytanie! 😁 Ale odpowiedź wcale nie jest taka trudna, jak może się wydawać. A na pewno nie brzmi ⛔️ "pracować więcej" ⛔️ Cały sekret tkwi w zmianie podejścia do planowania.

Najczęstszym problemem, jaki napotykają osoby robiące plany na początku roku jest:

❌  spadające motywacja - im więcej czasu upływa od początku roku, tym mniejszą mamy motywację, aby działać, ponieważ... 
❌  brak widocznych efektów - nie widzimy szybkich efektów (a spadająca motywacja nie pomaga!) więc koło się zamyka
❌  porzucenie planów i powrót do nich pod koniec roku - najczęściej przez wyrzuty sumienia lub wstyd przed samym sobą, co jest bardzo niezdrowe dla naszej psychiki!

Gdy goni nas deadline...

Gdy goni nas deadline, o wiele łatwiej się motywujemy do działania. W taki sposób poniekąd działa zasada 12-tygodniowego roku, opisana w książce Briana P. Morgana i Michaela Lenningtona o tytule - a jakże - "12-tygodniowy rok".

System w niej zawarty zakłada podzielenie naszych planów na etapy, które jesteśmy w stanie zrealizować w 3 miesiące - a następnie (w wielkim urposzczeniu) skupienie się na ich realizacji.

Rozwinięcie tej metody znajdziecie na grafice w kolejnych kafelkach - przesuńcie palcem w lewo, aby je zobaczyć 🙂 a jeśli ta metoda do Was przemawia - zostawcie komentarz, serduszko lub zapiszcie post, aby wrócić do niego w przyszłości ✅

Co myślicie o takim sposobie planowania i działania?

#produktywność #haveaproductiveday #ktoranowstaje #rozwójosobisty #samorozwój #organizacja #planowanie #organizacjaczasu #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #kobiecybiznes #naukawdomu #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik  #wpracy #przedsiębiorca #wiedza #sukces #sukceszpasja #sukcesjestkobietą #pracawdomu #12tygodniowyrok #kochamksiążki #kochamczytać #czytamy #molksiazkowy #bookstagrampolska
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (21)
  • Apple (1)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (6)
  • Google (9)
  • Instagram (4)
  • Kobiety w IT (5)
  • Kreatywność (10)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (1)
  • Książki o produktywności (1)
  • Lead generation (2)
  • Lifestyle (32)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (38)
  • Media społecznościowe (14)
  • Moja organizacja (13)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (30)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (7)
  • Produktywność (8)
  • Technologia (37)
  • Własny biznes (24)
  • Własny biznes od kulis (10)
  • Work-life balance (12)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Co to jest Clubhouse? 2 marca 2021
  • Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas? 29 stycznia 2021
  • Reklama firmy w internecie – od czego zacząć? 21 stycznia 2021

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.