Geek Cat
  • O mnie
  • Blog
    • Własny biznes
    • Marketing
    • Nowe technologie
    • Organizacja
  • Pobierz 🎁
  • Oferta
  • Współpraca
No Result
View All Result
Geek Cat
  • O mnie
  • Blog
    • Własny biznes
    • Marketing
    • Nowe technologie
    • Organizacja
  • Pobierz 🎁
  • Oferta
  • Współpraca
No Result
View All Result
Geek Cat
No Result
View All Result
Home Marketing

Jak sprawdzić czego szukają użytkownicy?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
31 marca 2021
in Marketing, Narzędzia marketingowe
Reading Time: 5 mins read
29
191
SHARES
440
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Przedsiębiorcy często mają problem z komunikowaniem swojej oferty w sieci. Nie wiedzą jakich argumentów użyć, co robi konkurencja i czego szukają użytkownicy. Przydatna jest umiejętność weryfikacji rzeczywistych zachowań potencjalnych klientów i dostosowanie do nich swoich działań. Pomaga w tym analityka internetowa.

Do sprawdzenia zachowań użytkowników można wykorzystać bardzo wiele narzędzi. W zależności od potrzeb, specyfiki problemu i pytania, na które chcemy odpowiedzieć, możemy skorzystać z narzędzi Google (Trends, Analytics, Keyword Planner, Search Console), specjalistycznych narzędzi analitycznych stosowanych przez branżę SEM – np. SEMstorm, czy też narzędzi służących do monitoringu i tzw. social/web listening – np. Monitori, Brand24, czy też Sentione i Sotrender. Warto z nich korzystać chociażby przygotowując teksty na blog firmowy. Odpowiadanie na rzeczywiste potrzeby użytkowników to sposób zarówno na pozyskiwanie ruchu na stronie, jak i sprzedaż.

Jednak nie każdy jest w stanie przebrnąć przez skomplikowane „kombajny” analityczne, dlatego też podajemy kilka podstawowych sposobów, z którymi powinien poradzić sobie każdy.

Spis treści

Toggle
  • Planer słów kluczowych w Google AdWords
    • To również może Cię zainteresować
    • Pomysły na biznes który możesz zacząć od zaraz w 2020 roku (i zarobić na swojej wiedzy!)
    • Grupy na Facebooku – od czego zacząć i jak je wykorzystać w biznesie?
    • Bio na Instagramie – czym jest i jak je dobrze wykorzystać?
    • Jak założyć grupę na Facebooku (i skutecznie rozwijać)
  • Wyszukiwarka na stronie
  • Inne zastosowania Google Analytics
  • Monitoring słów kluczowych
  • Ważna rola analityki
      • Partnerem tego wpisu jest Takaoto.pro

Planer słów kluczowych w Google AdWords

Planer słów kluczowych pozwala wykonać szereg ciekawych analiz, ale jedną z najważniejszych funkcji jest z pewnością możliwość sprawdzenia liczby zapytań dla wybranych fraz. Zanim zaczniemy tworzyć treści, podstrony, ofertę pod dane słowa kluczowe, warto zobaczyć, czy internauci rzeczywiście z nich korzystają – czy wpisują określone zapytania w wyszukiwarce. Możemy także wykorzystać obecne w Keyword Plannerze narzędzie do sugerowania nowych słów kluczowych na podstawie zawartości naszej strony i grupy badanych fraz.

To również może Cię zainteresować

Geek Cat - Pomysły na biznes 2018 który możesz zacząć od zaraz i zarobić na swojej wiedzy

Pomysły na biznes który możesz zacząć od zaraz w 2020 roku (i zarobić na swojej wiedzy!)

12 sierpnia 2021
Geek Cat - grupy na Facebooku jak wykorzystać w biznesie

Grupy na Facebooku – od czego zacząć i jak je wykorzystać w biznesie?

30 stycznia 2020
Geek Cat - bio na instagramie co to jest bio na Instagramie jak napisać bio na Instagramie

Bio na Instagramie – czym jest i jak je dobrze wykorzystać?

9 czerwca 2020
Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku jak promować grupę na Facebooku

Jak założyć grupę na Facebooku (i skutecznie rozwijać)

17 marca 2021

Co ciekawe, nie trzeba korzystać z kampanii Google AdWords, aby korzystać z tego narzędzia. Wystarczy mieć założone bezpłatne konto, a następnie przejść do zakładki „Narzędzia”.

Wyszukiwarka na stronie

Jeśli masz rozbudowany serwis internetowy i dajesz użytkownikom możliwość skorzystania z wewnętrznej wyszukiwarki, to poświęć chwilę, aby sprawdzić, czego szukają w obrębie Twojej strony. Za pomocą kolejnego darmowego narzędzia, Google Analytics, możesz sprawdzić, jakie zapytania wpisują użytkownicy. Dzięki temu będziesz wiedzieć, czy należy jakieś zasoby lepiej wyeksponować lub w ogóle dodać do zawartości serwisu.

Geek Cat - Jak sprawdzić czego szukają użytkownicy na stronie

Inne zastosowania Google Analytics

Google Analytics pozwala także analizować, jakie treści w obrębie witryny najbardziej interesują internautów. Monitorując konwersje (np. sprzedaż w sklepie internetowym lub wypełnienie formularza kontaktowego na stronie firmowej) można także stwierdzić, w jaki sposób owe treści wpływają na pozyskiwanie klientów. Innymi słowy, można sprawdzić, którymi zasobami strony interesują się internauci zostający finalnie naszymi klientami, a które treści nie korelują ze sprzedażą. To z kolei daje odpowiedź na pytanie, które treści należy zmodyfikować, których nie ruszać lub które rozwijać.

Monitoring słów kluczowych

Za pomocą narzędzi do monitoringu można praktycznie w czasie rzeczywistym sprawdzać, o czym rozmawiają użytkownicy. Można zdefiniować określony temat, wybrać słowa kluczowe i „podglądać” aktywność internautów w mediach społecznościowych, na blogach i forach. Dzięki temu dowiesz się, jakie problemy mają konsumenci i będziesz mógł pospieszyć im z pomocą – podając link do artykułu poradnikowego na blogu lub kontaktując się bezpośrednio oferując swoje usługi.

Ważna rola analityki

Analityka tego, co się dzieje w wyszukiwarce, mediach społecznościowych, jak i na samej stronie firmowej lub sklepie, to niezwykle istotny element, który może mieć wpływ na całą strategię firmy. Działania w internecie mają tę przewagę nad działaniami offline, że w dużo większym stopniu można je monitorować, analizować i poddawać rzetelnej ewaluacji.

Planowanie działań marketingowych można oprzeć na konkretnych statystykach, dzięki czemu masz dużo większą kontrolę nad całym procesem i wiesz do kogo, z jaką ofertą się zwrócić. Należy to bezwzględnie wykorzystywać w podejmowaniu decyzji biznesowych.


Partnerem tego wpisu jest Takaoto.pro

Takaoto.pro – audyty SEO i UX. Specjalizujemy się w specjalistycznych, kompleksowych audytach serwisów internetowych. Wspieramy firmy w budowaniu strategii, procesie projektowania i optymalizacji stron i działaniach marketingowych.

 

Zobacz też:

  • Pixel Facebooka dla początkujących >>
  • Narzędzia marketingowe Google, które musisz znać >>
Tags: MarketingPrzedsiębiorczośćStrefa Freelancera
Share78Tweet47Share13

Related Posts

geek cat seo pozycjonowanie strny.jpg
SEO i pozycjonowanie

10 rzeczy, o których musisz pamiętać podczas pozycjonowania strony

by Wpis sponsorowany
12 października 2023
Geek Cat sxo
Marketing

Pozycja w Google, a wartość użytkowa strony – najważniejsze informacje o SXO

by Wpis sponsorowany
10 maja 2023
Geek Cat - sztuczna inteligencja w marketingu.jpg
Marketing

Oto, jak sztuczna inteligencja w marketingu zmienia zasady gry

by Justyna Kot | Geek Cat
28 kwietnia 2023
    Facebook Twitter Instagram
    Geek Cat

    Jeśli szukasz miejsca, gdzie marketing, biznes i nowe technologie przeplatają się z realnym doświadczeniem i praktycznymi wskazówkami, to dobrze trafiłeś!

    GeekCat.pl to przestrzeń, w której dzielę się wiedzą, narzędziami i strategiami, które pomogą Ci skutecznie rozwijać swoją firmę i uporządkować marketing – bez zbędnego chaosu.

    Nawigacja

    01 / O mnie

    02 / Blog

    03 / Pobierz

     

    04 / Polityka prywatności

    © 2025 Geekcat.pl

    Welcome Back!

    Login to your account below

    Forgotten Password?

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    Log In

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • O mnie
    • Blog
      • Własny biznes
      • Marketing
      • Nowe technologie
      • Organizacja
    • Pobierz 🎁
    • Oferta
    • Współpraca

    © 2025 Geekcat.pl

     

    Loading Comments...