• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Facebook

Jak założyć grupę na Facebooku (i skutecznie rozwijać)

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
17 marca 2021
Reading Time: 14 mins read
186
SHARES
9k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Jak założyć grupę na Facebooku i skutecznie rozwijać ją tak, aby wspierała nasz biznes? Tworzenie i zarządzanie grupami to nie rocket science, ale na pewno trzeba robić to z głową i podejść do takiego projektu strategicznie. O czym trzeba pamiętać?

Zanim zaczniesz się zastanawiać jak założyć grupę na Facebooku, warto skupić się na zupełnie innym pytaniu: po co? Nie chcę Ci tego odradzać, wręcz przeciwnie! Musisz jednak wiedzieć, że rozwijanie grupy nie kończy się na jej założeniu i publikowaniu od czasu do czasu jakichś postów. Aby rosnąć, musisz po prostu włożyć w swoje miejsce trochę pracy i serca, a przede wszystkim – podejść do zadania strategicznie (czyli tak, jak lubię!).

Powiązaneartykuły

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

Wtyczki WordPress dla blogerów

5 pomysłów na posty na Instagramie, dzięki którym zbudujesz społeczność

Sama założyłam swoją blogową grupę trochę jako test, a trochę jako miejsce wymiany marketingowej i biznesowej wiedzy, którego mi na Facebooku po prostu brakowało. Dziś pokażę Wam grupę trochę od kulis i podzielę swoimi wnioskami i wskazówkami – wszystko to, bazując na moich próbach i błędach (z resztą nie tylko z tą grupą, ale także kilkoma innymi, które prowadzę).

Czego dowiesz się z tego artykułu?

  • Jak założyć grupę na Facebooku?
  • Jak spersonalizować grupę na Facebooku (i co warto po prostu przygotować)
  • Jak rozwijać grupę na Facebooku
Geek Cat - Jak założyć grupę  na Facebooku

Jak założyć grupę na Facebooku?

Samo stworzenie grupy na Facebooku jest banalnie proste. Jednak oprócz stworzenia grupy, warto zadbać także o kilka elementów, jak:

  • regulamin grupy
  • opis
  • cover photo (zdjęcie w nagłówku)
  • jasne określenie zasad
  • strategia

Nie tylko ułatwią one życie jej członkom, ale także pomogą Ci w promowaniu swojej społeczności na zewnątrz. Uwierz, wiele osób poleca sobie konkretne grupy właśnie ze względu na ich atmosferę, lub ogrom przydatnej wiedzy, którą dzielą się ze sobą członkowie. Niech Twoja grupa będzie jedną z nich! 🙂 Ok, zatem jak to zrobić?

#1 Otwórz okno tworzenia grupy

W tym celu wejdź w zakładkę “grupy” na Facebooku (znajdziesz ją na dolne paska po lewej stronie ekranu) i kliknij opcję “Utwórz grupę”:

Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku - tworzenie grupy FB
Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku - tworzenie grupy FB przycisk tworzenia grupy na fb

#2 Wybierz nazwę grupy

Pamiętaj, by nazwa Twojej grupy na Facebooku była w miarę prosta, łatwa do zapamiętania, oraz naturalnie kojarzyła się z jej tematyką. Ja np. swoją blogową grupę nazwałam po prostu “Marketing i przedsiębiorczość dla kreatywnych”. Każdy, kto wpisze w wyszukiwarkę Facebooka jedną z tych fraz, napotka na liście moją grupę, a sama nazwa jasno wskazuje na to, o czym w niej rozmawiamy 🙂

Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku - tworzenie grupy FB dodawanie nazwy grupy na fb

#3 Ustaw zakres prywatności grupy

Tutaj wybierasz, czy Twoja grupa ma być grupą publiczną, zamkniętą, czy tajną

Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku - tworzenie grupy FB prywatność grupy na fb

#4 Zaproś na początek kilku znajomych

Pamiętaj tylko, aby były to osoby potencjalnie zainteresowane tematyką Twojej grupy na Facebooku. W przeciwnym razie mogą potraktować Cię jak zwykłego spamera – a tego nie chcemy 😉 Możesz dodać znajomych, wpisując ich adresy email, lub imiona i nazwiska – po wpisaniu pierwszych kilku liter pojawi się lista znajomych, z której można ich po prostu wybrać.

Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku - tworzenie grupy FB zaproszenie znajomych

#5 Kliknij przycisk “Utwórz” 🙂

Geek Cat - grupy na Facebooku w biznesie jak złożyć od czego zacząć krok 3

Gratulacje! 🙂 Co dalej?

Jak spersonalizować grupę na Facebooku?

Twoja grupa na Facebooku już działa, jednak warto nadać jej trochę kolorów. Warto o to zadbać, aby zachęcić nowe osoby do dołączenia do niej. Ponadto skoro grupa ma pracować na Twoją markę / biznes, warto, aby znalazło się w niej kilka elementów mówiących o nich. Od czego zacząć?

#1 Dodaj cover photo

Wybierz grafikę (którą możesz zrobić np. w Canvie, darmowym programie graficznym, który posiada wiele łatwych do przeróbki szablonów) która od razu przekazuje temat przewodni grupy. Aby nadać jej nieco więcej powiązań ze swoim biznesem, możesz użyć na grafice elementów w kolorach Twojej marki, fontów, czy dyskretnego logo (czytaj: logo na połowę cover photo to zdecydowanie za duże logo ;))

Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku - tworzenie grupy FB zmiana zdjęcia w tle

#2 Dodaj opis grupy

Wyjaśnij krótko i rzeczowo jaki temat porusza Twoja społeczność. Ten opis będzie publicznie widoczny dla grup zarówno otwartych, jak i zamkniętych.

#3 Dodaj lokalizację

Jeśli grupa dotyczy spraw / tematów charakterystycznych dla danej lokalizacji lub społeczności (np. Restauracji w danym mieście, aktywności w danym mieście ect.). Jeśli grupa dotyczy tematów uniwersalnych, spokojnie możesz zostawić w tym miejscu opcję “global”.

#4 Dodaj tagi

Tagi to nic innego jak takie słowa kluczowe, które pomagają odnaleźć grupę w wyszukiwarce Facebooka. Powinny być oczywiście adekwatne do tematyki grupy.

#5 Powiąż grupę z fanpagem

Jeśli go posiadasz. Dzięki temu grupa będzie widoczna z poziomu Twojego fanpage/a, a sam fanpage z poziomu grupy. Dzięki temu możesz także udzielać się w grupie jak strona (a nie osoba prywatna).


#6 Zaproś fanów swojej strony do grupy

Przełącz się w tryb strony i wyślij zaproszenie do osób, które lubią Twój fanpage (ale radzę zrobić to dopiero, gdy ją trochę rozruszasz :))

Tutaj pojawi się lista osób, które lubią Twój fanpage – ja swoją zamazałam (RODO ;))

#7 Przygotuj post powitalny

Post powitalny to nic innego, jak krótka, zwięzła wiadomość dla każdego nowego członka grupy. Powinna zawierać nie tylko przywitanie, ale także:

  • skrót zasad, jakie panują,
  • link do regulaminu (jeśli jest np. w odrębnym poście, lub np. Google Docs czy na stronie internetowej)
  • informacje o tym, co dzieje się w grupie (np. o cyklicznych postach itp.)
  • link do “freebies” – darmowych materiałów np. dla subskrybentów Twojego newslettera. Ja jako takie freebie oferuję planer z pomysłami na posty w mediach społecznościowych, który można sobie pobrać po zapisie do newslettera. Korzyść dla marki: budujesz wizerunek eksperta, dzielisz się wiedzą, a także w naturalny sposób budujesz swoją bazę mailową
    Taki post powitalny warto przypiąć w grupie – dzięki temu będzie wyróżniony i widoczny od razu na samej górze dla każdego nowego członka.

#8 Przygotuj zasady i regulamin obowiązujący w grupie

Parafrazując klasyka: mała grupa – małe wyzwanie, duża grupa – duże wyzwanie. Im więcej osób pojawiać się będzie w Twojej grupie, tym więcej chaosu może się w niej tworzyć. Czasami po prostu ciężko będzie nam zapanować nad wszystkimi postami, linkami i wypowiedziami, jakie tam powstaną. Dlatego od początku warto grać w otwarte karty i stworzyć zasady panujące w grupie. Jeśli potrzebujecie ściągi, możecie zajrzeć np. do regulaminu mojej grupy blogowej. Pro tip: warto podlinkować taki regulamin także w opisie grupy 🙂

Ponadto, Facebook jakiś czas temu umożliwił także tworzenie listy zasad z poziomu samej grupy – warto skorzystać z tej opcji.

Jak rozwijać grupę na Facebooku?

Mamy już grupę, spersonalizowaliśmy ją, pora zadbać o strategię! 🙂 Tak jak wspominałam już wcześniej, ciężko o przypadki, aby grupa rosła samoistnie, bez naszej pomocy. Jest jednak kilka sposobów, które pomogą nam ją rozwijać i zautomatyzować część pracy.

#1 Określ (i jasno komunikuj!) dla kogo jest ta grupa

Jak na początku niemal wszystkich działań marketingowych, musimy zacząć od zdefiniowania naszej grupy docelowej 🙂 Brzmi trochę strasznie, ale nie ma czego się obawiać – uwierzcie.

Dlaczego to takie ważne?

Grupa dla każdego to tak naprawdę grupa dla nikogo. Użytkownicy Facebooka chętnie dołączają do rekomendowanych grup, lub po prostu do tych, których cel i tematyka jest jasna i konkretna. Każdy z nas czuje przesyt postami, które kompletnie nas nie interesują i nie trafiają w nasze zainteresowania. Jeśli nie określisz jasno jaki temat poruszasz w swojej społeczności i do kogo jest ona skierowana, nie dziw się, że ludzie niechętnie będą do grupy dołączać.

#2 Dziel się w grupie wartościowymi treściami

Mogą to być eksperckie teksty, wyjaśniające w przystępny sposób zawiłości danego tematu, ale równie dobrze mogą to być np. okazje sprzedażowe, promocje, ciekawe porady podróżnicze, czy lifehacki. Wszystko zależy tutaj od tematyki Twojej grupy na Facebooku (patrz punkt wyżej).

Dlaczego to takie ważne?

Użytkownicy Facebooka zdecydowanie chętniej polecają sobie grupy, w których mogą dostać wartościowe, przydatne informacje i porady. Nikt natomiast nie lubi spamu – pamiętaj o tym 🙂

#3 Zadbaj o regularność

Aby podtrzymać (i rozwijać!) zaangażowanie członków w życie grupy, zadbaj o regularne dostarczanie treści. Nie skupiaj się jednak tylko na wrzucaniu linków np. do swojego bloga. Daj ludziom przestrzeń i okazję do rozmowy i dzielenia się swoimi opiniami.

Gorąco radzę, aby z góry zastanowić się jakiego rodzaju content będzie interesował członków grupy i zaplanować go sobie (np. na kilka tygodni w przód). Grupy na Facebooku udostępniają opcję planowania postów, zatem spokojnie możecie zaprogramować posty z góy na kilka tygodni w przód 🙂

P.S. Jeśli szukasz pomysłów na posty w grupie, polecam mój tekst z 20 pomysłami na angażujące treści

Geek Caat - co warto publikować w social mediach - 20 pomysłów na angażujące treści

#4 Publikuj cykliczne posty „zbiorcze”

Cykliczne posty zbiorcze po pierwsze przyzwyczają członków grupy do regularnego odwiedzania jej, a po drugie – mogą stać się naprawdę fajnym miejscem do grupowego dzielenia się poradami, linkami itp. W mojej grupie takimi postami z pewnością są te, w których zachęcam do dzielenia się swoją internetową twórczością i miejscami w sieci. Pozwala mi to lepiej poznać grupę i wyłowić sporo perełek 🙂

Jakie posty możesz tutaj publikować?

Tak naprawdę wszystko zależy od Waszej pomysłowości i tematyki grupy. Oto kilka przykładów, z którymi się spotkałam:

  • pokaż swoje miejsce w sieci
  • jakie macie plany na weekend?
  • co czytacie / jakie książki [o tematyce X, Y, Z] polecacie?
  • pochwal się swoim portfolio
  • pochwal się swoim profilem na Instagramie
  • sprzedam / kupię / wymienię (w grupach sprzedażowych lub lokalnych)

#5 Dbaj o jakość dyskusji

Nie miała jeszcze grupy, w której nie trafiłby się jakiś spamer – Ciebie to zapewne też prędzej lub później czeka. Na szczęście jako administrator, masz odpowiednie narzędzia aby z tym walczyć. Nie bój się upominać członków grupy, którzy nie przestrzegają jej zasad, a w razie konieczności po prostu banuj. Jestem zdania, że jeśli ktoś nie potrafi sięzachować, to lepiej niech znajdzie sobie inne miejsce na swoje wybryki. Społecznośc prędzej czy później Ci podziękuje 🙂

#6 Zaoferuj członkom grupy dostęp do treści specjalnych

Dobrze sprawdzą się tutaj różnego rodzaju wyzwania dla członków grupy, live’y, webinary czy materiały (np. w formie PDF) dostępne tylko dla nich. Nie tylko pomoże to zbudować lojalność i dostrzec społeczności wartość Twojej grupy, ale także może być być dobrym magnesem dla nowych osób.

#7 Mów o grupie w swoich kanałach

Pochwal się grupą i informuj o niej na kanałach, które już masz 🙂 Gdzie możesz puścić takie info:

  • fanpage
  • blog
  • sidebar na blogu
  • newsletter
  • stopka w newsletterze
  • strona z podziękowaniem za zapis na newsletter
  • pod każdym artykułem na blogu
  • na Twitterze (np. link w profilu lub przypięty post w profilu)
  • na Instagramie (wyróżnione stories lub aktywny link w bio)
  • na Linkedin (jeśli to grupa związana z Twoją pracą)
  • w ebookach, które tworzysz
  • w kursach, które tworzysz
  • na swoich webinarach
  • na live’ach
  • w podcastach
  • w wywiadach

Możesz także informować o swojej grupie u innych osób, np. poprzez wpisy gościnne na blogach, wzmianki w social mediach na profilach innych osób. Pamiętaj jednak, że w żadnym wypadku nie może to być natarczywa reklama!

Najlepiej tutaj po prostu porozmawiać z właścicielem bloga czy innego medium, z którego chcemy skorzystać, zapytać go o zgodę i zaproponować dodatkowo jakąś fajną, wartościową treść lub akcję. Nigdy nie promuj się na obcych grupach, blogach czy social mediach w wnatarczywy sposób! Zostaniesz wtedy odebrany jak smaper, który chce podkraśc innym publiczność.

Chyba najwyższa już pora kończyć ten tekst o tym, jak założyć grupę na Facebooku i ją rozwijać. Mam nadzieję, że udało mi się odpowiedzieć na najczęstsze pytania związane z tym tematem i nieco rozwiać Wasze wątpliwości. Podsumowując: praca nad grupą to nie jednorazowy strzał, ale ciągła praca i interakcje ze swoją społecznością.

Jeśli macie dodatkowe pytania, piszcie śmiało w komentarzach – zapraszam do dyskusji 🙂

Zobacz też: Grupa na Facebooku – od czego zacząć i jak wykorzystać je w biznesie? >>

To jak, już wiesz jak założyć grupę na Facebooku i ją skutecznie rozwijać? 🙂

Share79Tweet45Share13

Related Posts

Geek Cat - banery reklamowe zalety i wady
Marketing

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

by Wpis sponsorowany
25 stycznia 2022
Geek Cat wtyczki do wordpressa blogowanie
Aplikacje

Wtyczki WordPress dla blogerów

by Justyna Kot | Geek Cat
12 sierpnia 2021

Najnowsze

Geek Cat - depresja wśród pracowników duzych firm

Depresja wśród pracowników dużych firm

27 kwietnia 2022
Geek Cat - banery reklamowe zalety i wady

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

25 stycznia 2022
Geek Cat - depresja tematy tabu dlaczego

Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu?

24 stycznia 2022

Instagram

  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
  • 👉 Dlaczego powinnaś pokazywać swoją twarz w social mediach (nawet na koncie biznesowym!)

🎁 Czytaj dalej - i koniecznie SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - znajdziesz tam bonus! :)

Z jednej strony to oczywiste - przecież na Instagramie mamy pełno selfies! Z drugiej - niekoniecznie, zwłaszcza, gdy prowadzisz profil biznesowy. Mamy mnóstwo oporów przed pokazywaniem siebie i swojego wizerunku w social mediach. Znasz to?

🔎 Czy muszę?
🔎 Czy to wpłynie na sprzedaż?
🔎 Czy nie wystarczą same fotki produktów?

Nie ma się co dziwić - Instagram kreuje mocno zakrzywiony obraz naszych ciał. Nie każdy profil MUSI to robić. Ale wiele osób POWINNO. Dlaczego?

💡Nie żyjemy już w czasach sprzedaży B2B (business to business) czy B2C (business to customers) ale w świecie P2P (people to people)! Zwłaszcza, jeśli jesteś freelancerem, specjalistą, lub budujesz swój biznes od zera - postaw na to, by pokazać nie tylko swój produkt, ale także siebie! Po co?

✅ Dasz się poznać - i polubić, a ludzie po prostu chętniej korzystają z rad czy usług ludzi, których znają, lubią i którym ufają

✅ Chcą wiedzieć, kto stoi za Twoim profilem - każda marka potrzebuje duszy. Marka osobista - potrzebuje jej jeszcze bardziej!

✅ Ludzie wolą kupować od „prawdziwych” ludzi - mamy wysyp marek, za którymi stoją jedynie obrazki skopiowane z Alli Express. Chcesz być jednym z nich?

✅ Tworzenie więzi - pomiędzy Tobą i obserwatorami, dzięki czemu będą identyfikować Twoją markę z Tobą (a nie z anonimowymi obrazkami!)

✅ „Ludzka” strona - mamy już dosyć idealnego Insta-świata. O wiele lepiej odnajdujemy się wśród treści tworzonych przez osoby takie, jakimi sami jesteśmy. Nie zawsze idealni, nie zawsze super produktywni. Po prostu ludzcy i autentyczni.

Jeśli jesteś freelancerem, budujesz markę osobistą lub rozwijasz swój mały biznes, pomyśl o tym. 

👉 SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - BONUS! W komentarzu pod tym postem znajdziesz kilka pomysłów, w jaki sposób tę „ludzką” twarz pokazać! :) 

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) , którą metodę wypróbujesz u siebie.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

POWODZENIA! ❤
  • 👉 6 SPOSOBÓW NA ZBUDOWANIE ZAUFANIA W SM 🔥🔥🔥

Jak zbudować zaufanie i przekonać do siebie (i do obserwowania Twoich profili w social mediach) użytkowników tych platform, gdy...

...dopiero zaczynasz, a licznik obserwujących wskazuje okrągłe "0"?🤔

Początki nigdy nie są łatwie, ale pamiętaj, że:

✅ każdy kiedyś zaczynał
✅ są sposoby, aby to zaufanie i swoją pozycję, jako specjalisty budować

W dodatku nie potrzeba do tego wiele! Musisz mieć jedynie trochę czasu, cierpliwości i zaangażowania 🙂

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby poznać 6 prostych sposobów

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) czyli w wiadomości prywatnej, którą metodę wypróbujesz u siebie jak najszybciej.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl 
@geekcatpl 

POWODZENIA! ❤️❤️❤️

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl
  • ➡️ Nie zasuwasz w pocie czoła po 16h dziennie? Sorry, w takim razie jesteś nieudacznikiem 👎😫

💬„Prof. Marcin Matczak, prawnik, a prywatnie ojciec rapera Maty, rozpętał burzę. Jego zdaniem, aby osiągnąć sukces, trzeba pracować więcej, nawet 16 godzin na dobę.” - Money.pl

Słabo mi, gdy czytam w sieci takie wynurzenia 😫 - a warto dodać, że pan Matczak nie jest jedynym, który tak uważa. 

👉Nie wiem - może to kwestia pokoleniowa? 
👉Może wychowanie w zupełnie innej rzeczywistości?
👉A może zwykły bullshit? 

Powiem Wam w sekrecie - zasuwanie po 16h na dobę może błyskawicznie zaprowadzić Was nie do upragnionego sukcesu, ale do wypalenia zawodowego, załamania nerwowego, nerwic, depresji. Been there, done that. 🛑

Przerabiałam ten scenariusz 2 lata temu. Wpadłam jak śliwka w kompot i to zupełnie bezboleśnie. Jestem perfekcjonistką, przez co bardzo szybko wpadłam w szpony pracoholizmu. Ucieczka w pracę, bo praca = kontrola nad rzeczywistością, dobrze znany zakres tasków, ciekawe projekty w których klienci dają Ci wolną rękę, a Ty możesz realizować swoje wszelkie pomysły. 

Super sprawa, dopóki nie budzisz się w miejscu, w którym praca jest ciągłą ucieczką od rzeczywistości, która jest tak nieznośna, że w sumie nie chcesz do niej wracać. 

Po jakimś czasie dostrzegasz, że nie myślisz o niczym, poza pracą. Nie cieszy Cię nic, poza pracą. Nic poza nią nie przynosi Ci spokoju. Chwilę potem uświadamiasz sobie, że te „chwilowe” problemy ze snem to już zdiagnozowana bezsenność, a Ty potrzebujesz fachowej pomocy specjalisty.

Ja zafundowałam to sobie na własne życzenie. Jeśli Tobie, lub komuś Ci bliskiemu chodzi po głowie podobny plan - zasugeruj mu proszę uderzenie głową w ścianę z rozpędu. Wyjdzie taniej i będzie mniej bolało 😉

🚩Praca, która zmusza nas do zasuwania ponad 8h dziennie, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Praca, która staje się dla nas ucieczką od rzeczywistości, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Ludzie, którzy to negują, nie są żadnymi autorytetami. 

Nie dajcie sobie wmówić, że jest inaczej 🤷🏼‍♀️
  • 🔥7 WTYCZEK DO WORDPRESSA🔥

...bez których nie wyobrażam sobie blogowania 🤓💪 czyli post, o których jakiś czas temu prosiła @magadalis - a ja w końcu znalazłam na ten temat przestrzeń w swoim kalendarzu... 🤭

👉 PRZESUŃ W LEWO i korzystaj do woli 🤓

Mam tego farta, że całkiem nieźle orientuję się w Wordpressie (chociaż jestem totalnym samoukiem). Długo szukałam szablonu idealnego - ten, z którego korzystam obecnie na geekcat.pl jest baaaardzo rozbudowany i ma mnóstwo super bajerów, ale mimo to potrzebowałam kilku udogodnień, jak np.

➡ moduł do tworzenia podstron (Wp Bakery Builder) - na szczęście zintegrowany z moim szablonem
➡ Yoast SEO - wtyczka do optymalizacji SEO, wersja darmowa jest super, natomiast na blogu korzystam z premium i to jest dopiero sztos!
➡ Disqus - system komentarzy
➡ Jetpack - kombajn oferujący m. in. system statystyk (które warto zestawić z danymi np. z Google Analytics)
➡ Download Monitor -  kontrolowanie pobrań plików (np. planerów, ebooków)
➡ Publish Press - bardzo praktyczny planer / kalendarz publikacji, zwłaszcza jeśli macie na blogu dodatkowych autorów
➡ Public Post Preview - generuje podgląd nieopublikowanego jeszcze posta (np. gdy chcecie podrzucić klientowi sponsoraka do review)

🗨 A Z JAKICH WTYCZEK WY KORZYSTACIE? PISZCIE W KOMENTARZU! ⤵

#biznesonline #blogosfera #instatips #kobiecybiznes #blogerka #polishblogger #blogerlife #bizneswoman #blogerstyle #blogers #bloggersgetsocial #blogginggals #wordpressblog #bloggingtips #wordpressblogger #wordpresswebsite #bloggerproblems #peoplewhocode #girlswhocode #plugins #businesswebsite #digitalmarketer #instakaruzela #instagrampl #instapolska
  • NOTATKI NA PAPIERZE CZY CYFROWE? 🤔

Przyznam Wam się, że od dzieciństwa byłam ogromnym maniakiem wszelkich przyborów papierniczych. N najlepszym momentem wakacji były dla mnie... wyprawy z rodzicami na "szkolne" zakupy i wizyty w sklepie papierniczym - królestwie notatników, zeszytów, kolorowych papierów, zakreślaczy, flamastrów i wszelkich pisadeł. 

To na papierze powstawały notatki czy koncepcje - najpierw bloga, potem innych projektów. Z czasem jednak napotkałam problem, który raz na zawsze wymógł na mnie przeniesienie się ze świata papierowego na cyfrowy. Otóż...

JAK MIEĆ TE WSZYSTKIE NOTATKI I MATERIAŁY CIĄGLE ZE SOBĄ? 🤔

Często podróże, wiele projektów i praca kreatywna czy koncepcyjna (a przy okazji troska o środowisko i własny kręgosłup) sprawiły, że postanowiłam przetestować podejście #paperless i przejść z książek, kalendarzy i notatek papierowych na cyfrowe.

➡ Czy było łatwo? Nie ❌
➡ Czy było warto? ZDECYDOWANIE ✅

Stosy książek, kalendarzy i notatników zamieniłam na dwa urządzenia:
Kindle Paperwhite - na którym czytam zdecydowaną większość książek i mam je zawsze przy sobie
iPad Pro (z rysikiem Apple Pencil i Smart Keyboard Folio) - tu powstają moje notatki, szkice, zarysy artykułów, planów. Dzięki abonamentowi na Legimi dodatkowo mam także na iPadzie dostęp do pokaźnej biblioteki.

Przetestowałam też sporo apek do notowania na iPadzie (za niektóre słono zapłaciłam) i z pełną odpowiedzialnością na ten moment mogę polecić jedną - GoodNotes.

💬 A Wy wolicie książki lub notowanie na papierze czy w wersji cyfrowej?

#kalendarz #planowanie  #działanie #czytamwszędzie #kochamksiążki #planer #zaczytani #bookstagrampl #planner2021 #cele #projekt #cel #studygrampl #rozwój #rozwojosobisty #digitalnotes #goodnotes #ipadnotes #paperlessstudent #instastudy #studygramcommunity #goodnotesapp #digitalplanning #digitalplanner #goodnotesplanner #ipadplanning #ipadpro #notestagram
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (8)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (47)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (34)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (8)
  • SEO i pozycjonowanie (2)
  • Strategia (8)
  • Technologia (51)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Depresja wśród pracowników dużych firm 27 kwietnia 2022
  • Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej 25 stycznia 2022
  • Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu? 24 stycznia 2022

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

 

Loading Comments...