• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Facebook

Grupy na Facebooku – od czego zacząć i jak je wykorzystać w biznesie?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
30 stycznia 2020
Reading Time: 8 mins read
95
SHARES
4.6k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Grupy na Facebooku to bardzo popularne miejsce prowadzenia wszelkich rozmów wśród milionów (miliardów!) użytkowników serwisu Marca Zuckerberga. Coraz częściej jednak ich potencjał dostrzegają firmy i marki. Czy to oznacza, że niedługo grupy na Facebooku przemienią się w banery reklamowe? Niekoniecznie 🙂 Dziś o tym, jak mądrze wykorzystać je w marketingu swojej marki lub biznesu.

Na samym początku mały spoiler: jeśli myślisz, że własna grupa na Facebooku to idealne miejsce do wrzucania jedynie informacji o swojej firmie i ofercie, to musze Cię zmartwić. Mylisz się. Nikt nie lubi nachalnej reklamy, a grupy na Facebooku są ostatnim miejscem na uskutecznianie takich praktyk. Jeśli natomiast chcesz edukować swoich odbiorców, budować z nimi relacje i dać im miejsce do dialogu z marką, świetnie trafiłeś. A o tym, jak to zrobić, przeczytasz w dalszej części tego artykułu.

Powiązaneartykuły

Facebook Ads – dlaczego warto korzystać z tego jednego z najpotężniejszych narzędzi digital marketingu?

Co to jest Clubhouse?

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

Grupy na Facebooku – od czego zacząć i jak je wykorzystać w biznesie?

Z zainteresowaniem od kilku lat przyglądam się rozwojowi wielu grup w najpopularniejszym serwisie społecznościowym na świecie. Jedne nabierają pędu i popularności, inne umierają w naturalny sposób, lub zamieniają się w siedliska spamu i bezwartościowych linków. Tutaj nasuwa mi się jeden, kluczowy wniosek – aby dobrze wykorzystać je w rozwoju naszej marki i biznesu, musimy mieć dobrą strategię. Nie ma drogi na skróty! 🙂

Czego dowiesz się z tego artykułu:

  1. Grupy na Facebooku a Fanpage – czym się różnią?
  2. Czy Twój biznes potrzebuje grupy na Facebooku?
  3. Jak wykorzystać grupy na Facebooku w biznesie?

Grupy na Facebooku a fanpage – czym się różnią?

Zdecydowana większość biznesów (zwłaszcza internetowych) posiada własny fanpage, czyli oficjalny profil. Najczęściej zawiera informacje kontaktowe, godziny otwarcia, logo, ofertę, czy newsy i aktualności dotyczące samej firmy. Z zasady taki profil prowadzony jest przez samą firmę lub wynajętą agencję marketingową i w wielkim skrócie – jest to po prostu jedna z internetowych wizytówek firmy.

Grupy na Facebooku to natomiast nic innego jak społeczności (często przypominające po prostu fora dyskusyjne), które pozwalają użytkownikom Facebooka skupiać się wokół określonych tematów, dyskutować, wymieniać opiniami i…. materiałami, jak zdjęcia, video czy pliki.

To właśnie grupy na Facebooku charakteryzują się nie raz bardzo ożywionymi dyskusjami, a ich członkowie bardzo często i chętnie dzielą się swoimi opiniami o markach, produktach, miejscach czy lokalach, lub po prostu – poradami. Właśnie w tych dyskusjach wiele marek zauważyło mocny potencjał marketingowy, który warto wykorzystać – byle z głową! ?

O ile fanpage są publiczne i łatwo można je znaleźć, o tyle grupy na Facebooku dzielą się na:

  • publiczne – każdy może znaleźć grupę na Facebooku, widzi członków i treści w grupie,
  • prywatne – można znaleźć grupę, zobaczyć kto do niej należy, ale nie widać udostępnianych w niej treści i rozmów
  • tajne – nie można takiej grupy znaleźć, dostaniesz się do niej tylko, jeśli ktoś wyśle Ci zaproszenie (doda do grupy)

Publiczne grupy na Facebooku są łatwo dostępne, a aby zapoznać się z ich treściami, nie trzeba być członkiem grupy. Niestety – nie zapewniają żadnej poufności osobom, które do nich należą.

Grupy prywatne to całkiem dobry balans pomiędzy dostępnością, a dyskrecją. Zapewniają członkom pewną poufność wypowiedzi, bo aby zobaczyć jej treści, należy do grupy dołączyć.

Grupy tajne natomiast są w mojej perspektywie najmniej przyjazne biznesom, ponieważ nie sposób je odnaleźć – chyba, że mamy bezpośrednie zaproszenie / ktoś nas do takiej grupy doda.

Czy Twój biznes potrzebuje grupy na Facebooku?

Jak już wspomniałam w jednym z poprzednich akapitów, wielu użytkowników Facebooka chętnie wymienia się poradami, opiniami i informacjami właśnie za pośrednictwem grup. To zainteresowanie i poszukiwanie informacji z pierwszej ręki można bardzo dobrze przekuć w zaangażowaną społeczność związaną z naszą marką – należy to jednak zrobić z głową.

Dlaczego zatem warto rozważyć grupy na Facebooku w swoich działaniach marketingowych?

#1 Angażujesz swoich potencjalnych klientów w naturalny sposób

Po pierwsze – Facebook o wiele lepiej pozycjonuje w newsfeedach informacje z grup, aniżeli te udostępniane na fanpage’ach. Dzięki temu łatwiej jest dotrzeć z treściami do użytkowników Facebooka właśnie za pomocą grupy. Po drugie – grupy na Facebooku z samej swojej natury skłaniają do dyskusji. O wiele łatwiej jest wzbudzić rozmowę na konkretny temat w grupie, aniżeli na fanpage’u – często dzięki poczuciu przynależności i poufności (łatwiej jest udzielać się w grupie niepublicznej, gdy mamy poczucie, że nasza opinia trafi jedynie do członków grupy).

#2 Masz świetną okazję, aby edukować swoich odbiorców

Jeśli jesteś administratorem grupy, masz ogromny wpływ na jej kształt, oraz treści, które będą w niej publikowane. Jesteś swoistym kuratorem treści. Możesz wykorzystać to nie tylko do ochrony grupy przed spamem, ale także do dystrybucji swoich własnych artykułów i materiałów (pamiętaj tylko, aby samemu nie zamienić się w spamera!)

#3 Budujesz zaufanie

Dzieląc się np. Specjalnymi ofertami lub pogłębioną wiedzą z członkami grupy, budujesz równocześnie zaufanie do marki. Grupy na Facebooku to także świetne miejsce do rozmów ze swoimi odbiorcami. Prowadząc je w profesjonalnym i ciepłym tonie, pomagasz użytkownikom Facebooka zbliżyć się do swojej marki. Jest to także dobre miejsce na rzeczowe doradztwo – pamiętaj o tym, gdy ktoś na Twojej grupie zada pytanie, lub poprosi o pomoc.

Jeśli chcesz przybliżyć swój biznes lub markę swoim klientom, bądź zbudować wizerunek eksperta w swojej branży, grupy na Facebooku będą zdecydowanie jednym z lepszych sposobów na realizację tego pomysłu.

#4 Badasz rynek

Grypy na Facebooku to też świetne miejsce do badania rynku. Angażując się w rozmowy widzisz, czego potrzebują ludzie w konkretnej społeczności, oraz jakie mają problemy (które Ty możesz pomóc im rozwiązać).

Geek Cat - jak założyć grupę na Facebooku jak promować grupę na Facebooku

Jak wykorzystać grupy na Facebooku w biznesie?

#1 Poznaj lepiej swoich odbiorców / klientów / czytelników

Niezależnie od tego, czy blogujesz, czy prowadzisz biznes, grupa na Facebooku będzie świetną okazją aby poznać osoby, które są odbiorcami Twoich treści lub usług. Facebookowe społeczności to przestrzeń do rozmów i dzielenia się poradami, bolączkami, problemami, ale i sukcesami. Angażując się w rozmowy, masz niepowtarzalną okazję, aby lepiej poznać osoby, które są (lub mogą zostać) Twoimi klientami czy czytelnikami.

#2 Dowiedz się, z jakimi problemami się borykają

Jak wspomniałam w punkcie wyżej, grupy na Facebooku do dobre miejsca na szukanie porad i rozwiązań określonych problemów. Masz niepowtarzalną okazję poznać je i to bezpośrednio z pierwszej ręki. Dla mnie moja grupa Marketing i przedsiębiorczość dla kreatywnych do prawdziwa kopalnia wiedzy odnośnie treści, jakich poszukują ludzie z branży, a także pomysłów na nowe artykuły blogowe.

Na wiele tematów odpowiedzi można udzielić w wystarczającym zakresie już w postach na grupie, ale są i problemy bardziej rozbudowane czy skomplikowane. W takich wypadkach wiem, że lepiej sprawdzi się np. Obszerny artykuł na blogu, który w przyszłości pomoże rozwiązać konkretny problem kolejnym osobom – nie tylko w grupie, ale i po prostu w sieci.

#3 Angażuj (i buduj wizerunek eksperta)

Regularnie i konsekwentnie dbaj o to, aby osoby w Twojej grupie miały pretekst do nawiązywania rozmów i dzielenia się swoimi opiniami i wnioskami. Na początku to właśnie Ty, jako admin, musisz zadbać o podtrzymanie rozmowy – czy to przez rozpoczynanie konwersacji, czy angażowanie się w te trwające.

Grupy na Facebooku to bardzo dobre miejsce do dzielenia się swoją wiedzą i budowania wizerunku eksperta w swojej branży – wykorzystaj to, udzielając się regularnie (nawet codziennie!)

Jak to zrobić?

  • witaj w grupie nowych członków
  • dziel się ciekawymi przykładami z branży i pytaj o zdanie publikę
  • zadawaj pytania
  • odpowiadaj na pytania i posty
  • udzielaj się w dyskusjach
  • dziel się wartościowymi linkami, artykułami czy wskazówkami
  • dziel się swoimi spostrzeżeniami czy doświadczeniami na dany temat
  • wykorzystaj tematyczne video
Cele komunikacji w mediach społecznościowych – jak je skutecznie wyznaczać

Grupy na Facebooku – czego unikać?

Sporo miejsca poświęciłam dobrym praktykom, ale zdecydowanie warto wspomnieć także o tym, czego w grupach na Facebooku robić nie wypada. Sama administruję kilkoma grupami i często widzę nie tylko naruszenia regulaminów tychże grup, ale także po prostu spamerskie działania, które nie służą nikomu. Czego zatem unikać?

  • zawsze zacznij od zapoznania się z regulaminem grupy i przestrzegaj go – od tego jest, aby każdemu członkowi grupy żyło się lepiej
  • nie bój się korzystać z lupki – unikniesz dublowania tematów postów, a przy tym – nerwów adminowi 😉
  • nie spamuj! to niestety nagminne w wielu grupach – ludzie, którzy bardzo rzadko (lub wcale) się udzielają, bardzo chętnie spamują linkami lub informacjami sprzedażowymi, które nie są mile widziane (lub na które jest wyznaczone specjalne miejsce)
  • dbaj o język i kulturę wypowiedzi
  • szanuj prawo innych do własnych poglądów
  • nie traktuj grup stricte sprzedażowo – o wiele łatwiej zachęcisz do skorzystania ze swoich usług pomagając i dzieląc się wiedzą, aniżeli nachalnie sprzedając na prawo i lewo

A jak zakładać grupy na Facebooku? Sprawdź w specjalnym artykule, w którym opisałam cały ten proces krok po kroku! 🙂

Share37Tweet23Share7

Related Posts

Geek Cat Facebook Ads dlaczego warto
Facebook

Facebook Ads – dlaczego warto korzystać z tego jednego z najpotężniejszych narzędzi digital marketingu?

by Wpis sponsorowany
25 maja 2021
Geek Cat Clubhouse co to
Aplikacje

Co to jest Clubhouse?

by Justyna Kot | Geek Cat
2 marca 2021

Najnowsze

Geek Cat - depresja wśród pracowników duzych firm

Depresja wśród pracowników dużych firm

27 kwietnia 2022
Geek Cat - banery reklamowe zalety i wady

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

25 stycznia 2022
Geek Cat - depresja tematy tabu dlaczego

Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu?

24 stycznia 2022

Instagram

  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
  • 👉 Dlaczego powinnaś pokazywać swoją twarz w social mediach (nawet na koncie biznesowym!)

🎁 Czytaj dalej - i koniecznie SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - znajdziesz tam bonus! :)

Z jednej strony to oczywiste - przecież na Instagramie mamy pełno selfies! Z drugiej - niekoniecznie, zwłaszcza, gdy prowadzisz profil biznesowy. Mamy mnóstwo oporów przed pokazywaniem siebie i swojego wizerunku w social mediach. Znasz to?

🔎 Czy muszę?
🔎 Czy to wpłynie na sprzedaż?
🔎 Czy nie wystarczą same fotki produktów?

Nie ma się co dziwić - Instagram kreuje mocno zakrzywiony obraz naszych ciał. Nie każdy profil MUSI to robić. Ale wiele osób POWINNO. Dlaczego?

💡Nie żyjemy już w czasach sprzedaży B2B (business to business) czy B2C (business to customers) ale w świecie P2P (people to people)! Zwłaszcza, jeśli jesteś freelancerem, specjalistą, lub budujesz swój biznes od zera - postaw na to, by pokazać nie tylko swój produkt, ale także siebie! Po co?

✅ Dasz się poznać - i polubić, a ludzie po prostu chętniej korzystają z rad czy usług ludzi, których znają, lubią i którym ufają

✅ Chcą wiedzieć, kto stoi za Twoim profilem - każda marka potrzebuje duszy. Marka osobista - potrzebuje jej jeszcze bardziej!

✅ Ludzie wolą kupować od „prawdziwych” ludzi - mamy wysyp marek, za którymi stoją jedynie obrazki skopiowane z Alli Express. Chcesz być jednym z nich?

✅ Tworzenie więzi - pomiędzy Tobą i obserwatorami, dzięki czemu będą identyfikować Twoją markę z Tobą (a nie z anonimowymi obrazkami!)

✅ „Ludzka” strona - mamy już dosyć idealnego Insta-świata. O wiele lepiej odnajdujemy się wśród treści tworzonych przez osoby takie, jakimi sami jesteśmy. Nie zawsze idealni, nie zawsze super produktywni. Po prostu ludzcy i autentyczni.

Jeśli jesteś freelancerem, budujesz markę osobistą lub rozwijasz swój mały biznes, pomyśl o tym. 

👉 SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - BONUS! W komentarzu pod tym postem znajdziesz kilka pomysłów, w jaki sposób tę „ludzką” twarz pokazać! :) 

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) , którą metodę wypróbujesz u siebie.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

POWODZENIA! ❤
  • 👉 6 SPOSOBÓW NA ZBUDOWANIE ZAUFANIA W SM 🔥🔥🔥

Jak zbudować zaufanie i przekonać do siebie (i do obserwowania Twoich profili w social mediach) użytkowników tych platform, gdy...

...dopiero zaczynasz, a licznik obserwujących wskazuje okrągłe "0"?🤔

Początki nigdy nie są łatwie, ale pamiętaj, że:

✅ każdy kiedyś zaczynał
✅ są sposoby, aby to zaufanie i swoją pozycję, jako specjalisty budować

W dodatku nie potrzeba do tego wiele! Musisz mieć jedynie trochę czasu, cierpliwości i zaangażowania 🙂

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby poznać 6 prostych sposobów

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) czyli w wiadomości prywatnej, którą metodę wypróbujesz u siebie jak najszybciej.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl 
@geekcatpl 

POWODZENIA! ❤️❤️❤️

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl
  • ➡️ Nie zasuwasz w pocie czoła po 16h dziennie? Sorry, w takim razie jesteś nieudacznikiem 👎😫

💬„Prof. Marcin Matczak, prawnik, a prywatnie ojciec rapera Maty, rozpętał burzę. Jego zdaniem, aby osiągnąć sukces, trzeba pracować więcej, nawet 16 godzin na dobę.” - Money.pl

Słabo mi, gdy czytam w sieci takie wynurzenia 😫 - a warto dodać, że pan Matczak nie jest jedynym, który tak uważa. 

👉Nie wiem - może to kwestia pokoleniowa? 
👉Może wychowanie w zupełnie innej rzeczywistości?
👉A może zwykły bullshit? 

Powiem Wam w sekrecie - zasuwanie po 16h na dobę może błyskawicznie zaprowadzić Was nie do upragnionego sukcesu, ale do wypalenia zawodowego, załamania nerwowego, nerwic, depresji. Been there, done that. 🛑

Przerabiałam ten scenariusz 2 lata temu. Wpadłam jak śliwka w kompot i to zupełnie bezboleśnie. Jestem perfekcjonistką, przez co bardzo szybko wpadłam w szpony pracoholizmu. Ucieczka w pracę, bo praca = kontrola nad rzeczywistością, dobrze znany zakres tasków, ciekawe projekty w których klienci dają Ci wolną rękę, a Ty możesz realizować swoje wszelkie pomysły. 

Super sprawa, dopóki nie budzisz się w miejscu, w którym praca jest ciągłą ucieczką od rzeczywistości, która jest tak nieznośna, że w sumie nie chcesz do niej wracać. 

Po jakimś czasie dostrzegasz, że nie myślisz o niczym, poza pracą. Nie cieszy Cię nic, poza pracą. Nic poza nią nie przynosi Ci spokoju. Chwilę potem uświadamiasz sobie, że te „chwilowe” problemy ze snem to już zdiagnozowana bezsenność, a Ty potrzebujesz fachowej pomocy specjalisty.

Ja zafundowałam to sobie na własne życzenie. Jeśli Tobie, lub komuś Ci bliskiemu chodzi po głowie podobny plan - zasugeruj mu proszę uderzenie głową w ścianę z rozpędu. Wyjdzie taniej i będzie mniej bolało 😉

🚩Praca, która zmusza nas do zasuwania ponad 8h dziennie, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Praca, która staje się dla nas ucieczką od rzeczywistości, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Ludzie, którzy to negują, nie są żadnymi autorytetami. 

Nie dajcie sobie wmówić, że jest inaczej 🤷🏼‍♀️
  • 🔥7 WTYCZEK DO WORDPRESSA🔥

...bez których nie wyobrażam sobie blogowania 🤓💪 czyli post, o których jakiś czas temu prosiła @magadalis - a ja w końcu znalazłam na ten temat przestrzeń w swoim kalendarzu... 🤭

👉 PRZESUŃ W LEWO i korzystaj do woli 🤓

Mam tego farta, że całkiem nieźle orientuję się w Wordpressie (chociaż jestem totalnym samoukiem). Długo szukałam szablonu idealnego - ten, z którego korzystam obecnie na geekcat.pl jest baaaardzo rozbudowany i ma mnóstwo super bajerów, ale mimo to potrzebowałam kilku udogodnień, jak np.

➡ moduł do tworzenia podstron (Wp Bakery Builder) - na szczęście zintegrowany z moim szablonem
➡ Yoast SEO - wtyczka do optymalizacji SEO, wersja darmowa jest super, natomiast na blogu korzystam z premium i to jest dopiero sztos!
➡ Disqus - system komentarzy
➡ Jetpack - kombajn oferujący m. in. system statystyk (które warto zestawić z danymi np. z Google Analytics)
➡ Download Monitor -  kontrolowanie pobrań plików (np. planerów, ebooków)
➡ Publish Press - bardzo praktyczny planer / kalendarz publikacji, zwłaszcza jeśli macie na blogu dodatkowych autorów
➡ Public Post Preview - generuje podgląd nieopublikowanego jeszcze posta (np. gdy chcecie podrzucić klientowi sponsoraka do review)

🗨 A Z JAKICH WTYCZEK WY KORZYSTACIE? PISZCIE W KOMENTARZU! ⤵

#biznesonline #blogosfera #instatips #kobiecybiznes #blogerka #polishblogger #blogerlife #bizneswoman #blogerstyle #blogers #bloggersgetsocial #blogginggals #wordpressblog #bloggingtips #wordpressblogger #wordpresswebsite #bloggerproblems #peoplewhocode #girlswhocode #plugins #businesswebsite #digitalmarketer #instakaruzela #instagrampl #instapolska
  • NOTATKI NA PAPIERZE CZY CYFROWE? 🤔

Przyznam Wam się, że od dzieciństwa byłam ogromnym maniakiem wszelkich przyborów papierniczych. N najlepszym momentem wakacji były dla mnie... wyprawy z rodzicami na "szkolne" zakupy i wizyty w sklepie papierniczym - królestwie notatników, zeszytów, kolorowych papierów, zakreślaczy, flamastrów i wszelkich pisadeł. 

To na papierze powstawały notatki czy koncepcje - najpierw bloga, potem innych projektów. Z czasem jednak napotkałam problem, który raz na zawsze wymógł na mnie przeniesienie się ze świata papierowego na cyfrowy. Otóż...

JAK MIEĆ TE WSZYSTKIE NOTATKI I MATERIAŁY CIĄGLE ZE SOBĄ? 🤔

Często podróże, wiele projektów i praca kreatywna czy koncepcyjna (a przy okazji troska o środowisko i własny kręgosłup) sprawiły, że postanowiłam przetestować podejście #paperless i przejść z książek, kalendarzy i notatek papierowych na cyfrowe.

➡ Czy było łatwo? Nie ❌
➡ Czy było warto? ZDECYDOWANIE ✅

Stosy książek, kalendarzy i notatników zamieniłam na dwa urządzenia:
Kindle Paperwhite - na którym czytam zdecydowaną większość książek i mam je zawsze przy sobie
iPad Pro (z rysikiem Apple Pencil i Smart Keyboard Folio) - tu powstają moje notatki, szkice, zarysy artykułów, planów. Dzięki abonamentowi na Legimi dodatkowo mam także na iPadzie dostęp do pokaźnej biblioteki.

Przetestowałam też sporo apek do notowania na iPadzie (za niektóre słono zapłaciłam) i z pełną odpowiedzialnością na ten moment mogę polecić jedną - GoodNotes.

💬 A Wy wolicie książki lub notowanie na papierze czy w wersji cyfrowej?

#kalendarz #planowanie  #działanie #czytamwszędzie #kochamksiążki #planer #zaczytani #bookstagrampl #planner2021 #cele #projekt #cel #studygrampl #rozwój #rozwojosobisty #digitalnotes #goodnotes #ipadnotes #paperlessstudent #instastudy #studygramcommunity #goodnotesapp #digitalplanning #digitalplanner #goodnotesplanner #ipadplanning #ipadpro #notestagram
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (8)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (47)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (34)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (8)
  • SEO i pozycjonowanie (2)
  • Strategia (8)
  • Technologia (51)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Depresja wśród pracowników dużych firm 27 kwietnia 2022
  • Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej 25 stycznia 2022
  • Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu? 24 stycznia 2022

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

 

Loading Comments...