• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Content marketing

Czy warto prowadzić blog firmowy?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
15 listopada 2020
Reading Time: 8 mins read
247
SHARES
2.7k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Czy warto prowadzić blog firmowy? Jak blog firmowy wpływa na widoczność naszej strony w sieci? Jak wiele pracy musimy włożyć w blog i czy warto te prace zlecić w naszym biznesie podwykonawcy? Sprawdźmy!

W dobie content marketingu blog firmowy wydaje się totalnym must have w naszym biznesie. Czy jednak faktycznie jego prowadzenie jest dobrym pomysłem? A może blog firmowy w Twoim biznesie wcale nie jest potrzebny?

Powiązaneartykuły

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

Pozycjonowanie lokalne – na czym polega?

Temat ten budzi sporo pytań. Wszak nie tak łatwo stworzyć dobrą, działającą strategię content marketingowa – zwłaszcza, gdy dopiero zaczynamy i nie mamy do dyspozycji ogromnych budżetów na promocję. Planując tego typu działania, stoi przed nami wiele niewiadomych:

  • jak blog firmowy wpłynie na widoczność strony?
  • co zrobić, aby blog firmowy wpłynął pozytywnie na SEO?
  • ile czasu muszę poświęcić na prowadzenie takiego bloga?
  • jak często publikować?
  • jakie treści przygotowywać, aby pomagały rozwijać biznes i trafiać do nowych klientów?
  • a może blog firmowy (prowadzenie) zlecić firmie zewnętrznej?
  • od czego w ogóle zacząć?

Część z tych zagadnień poruszyłam już na blogu i gorąco Was odsyłam do następujących artykułów:

  • Od czego zacząć blogowanie? 9 rzeczy o których musisz pomyśleć, zanim założysz blog
  • Gdzie założyć blog?
  • Wtyczki do WordPress dla blogerów – 13 pozycji, które musisz zainstalować
  • Skąd brać pomysły na nowe artykuły i jak je organizować?
  • Newsletter dla blogerów – czy jest Ci potrzebny?
  • Narzędzia dla blogerów – 35 programów, wtyczek i aplikacji, bez których nie wyobrażam sobie blogowania
  • Co daje prowadzenie bloga? Szczera opinia z mojej perspektywy
  • Moje sposoby na kreatywność – 8 sztuczek, które działają (w tym jeden prosto z Google)

Natomiast na część z tych pytań odpowie Wam dziś Łukasz Czajkowski z Postore.pl, który prowadzi własną agencję content marketingową i zajmuje się własnie m. in. wsparciem przedsiębiorców w marketingu treści i prowadzeniu firmowych blogów. W razie pytań komentarze (jak zawsze!) są do Waszej dyspozycji! 🙂


Czy warto prowadzić blog firmowy?

Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania, wizerunek eksperta oraz ruch na stronie, a jednocześnie długi okres wdrożeniowy oraz stałe koszty. Czy blog firmowy to na pewno dobry wybór?

Blog firmowy to, obok materiałów video, jedno z najskuteczniejszych działań inbound marketingu. Profesjonalne i merytoryczne treści stanowią dla odbiorcy wartość, po którą chętnie sięga i z którą chce być na bieżąco, np. poprzez zapisanie się do newslettera.

Jednocześnie blog firmowy pozwala marce wykreować wizerunek eksperta oraz skutecznie powiększyć bazę klientów. Jednak wszystkie korzyści są możliwe do osiągnięcia tylko przy strategii długofalowej, co dla marek stosujących bardziej dynamiczne rozwiązania może być nie do zaakceptowania. Szczególnie przy kosztach, od dnia wdrożenia.

Dlaczego blogi firmowe są popularne?

Internet to dynamiczne środowisko. Co minutę w wyszukiwarkę Google wpisywanych jest prawie 4 miliony zapytań, a na samym Twitterze publikowanych jest ok. 481 tysięcy tweetów. Nie powinno dziwić, że internauci zaczęli selekcjonować treści, wykształcając zdolność ignorowania reklam.

W 1998 roku CTR standardowej reklamy banerowej wynosił ok. 40%. Obecnie oscyluje wokół 0,15%. Reklamy przestały być wiarygodnym źródłem informacji. W celu zasięgnięcia opinii, konsumenci zaczęli zaglądać w miejsca neutralne, jak fora internetowe czy blogi. I to właśnie na tym modelu zachowań opiera się content marketing, który wykorzystuje potencjał w niezagospodarowanych wcześniej obszarach.

Fachowe i pozbawione natarczywych prób sprzedaży doradztwo, rozpoczęło proces budowania zaufania, które jest jedną z fundamentalnych zasad marketingu. A to nie jedyna korzyść płynąca z prowadzenia bloga firmowego.

W jaki sposób blog firmowy wspiera markę?

#1 Kreuje wizerunek eksperta

Proces zakupowy jest obecnie dużo bardziej skomplikowany niż kilkanaście lat temu. Mnogość zróżnicowanych ofert i łatwość w weryfikowaniu ich sprawiły, że przed podjęciem decyzji o zakupie, konsument analizuje wszystkie dostępne warianty.

Nie bez znaczenia jest wówczas także wizerunek marki. Sprzedawca butów, który chce tylko sprzedać kolejną parę, ma mniejsze szanse na zrealizowanie celu, niż konkurencja, która skupia się na doradztwie w wyborze najbardziej dopasowanego model buta.

#2 Wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania

Roboty indeksujące Google cenią unikatowe i regularnie publikowane treści. Według tablicy SEO opracowanej przez Search Engine Land content wysokiej jakości ma istotny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Geek Cat - czy warto prowadzić blog firmowy - tablica seo

źródło: https://searchengineland.com/2017-periodic-table-of-seo-factors-276790

#3 Zwiększa ruch na stronie

Systematycznie aktualizowana sekcja blogowa to więcej regularnie powracających czytelników. Marki, które posiadają blogi, notują, aż 128% wzrost leadów sprzedażowych. Regularne odwiedziny ułatwiają docieranie z ważnym informacjami jak okresowe promocje czy zmiany wewnątrz firmy. A dzięki powracającym odbiorcom marka ma pewność, że komunikaty nie zostaną przegapione.

#4 Jest źródłem materiałów na social media

Merytoryczne i inspirujące artykuły to doskonałe materiały na treści publikowane na portalach społecznościowych. Dzięki contentowi tego rodzaju profil marki zyskuje profesjonalny i ekspercki charakter. Ponadto umożliwia wygodne i efektywne rozpowszechnianie treści, które pozytywnie wpływają na zasięg bloga.

#5 Poprawia relacje z Klientami

Zdobycie zaufania Klienta jest trudnym zadaniem, dlatego, gdy to już się uda, warto dbać o relację. W jaki sposób? Np. publikując ciekawostki z życia firmy. Aż 82% klientów lubi czytać treści tworzone przez marki. Mogą to być inspiracje, ważne wydarzenia czy oferty specjalne tylko dla subskrybentów. Taki rodzaj treści ułatwia zacieśnienie więzi z Klientem, a w konsekwencji skutecznie wspiera sprzedaż.

Czy blog firmowy to tylko korzyści?

Nie do końca. Zielone słupki zasięgu oraz wizerunek eksperta to korzyści, które są osiągane najczęściej po okresie wdrożeniowym. Jak długim? Nawet kilkumiesięcznym. Oczywiście jest to czas nieprzerwanej aktywności bloga firmowego, a co za tym idzie kosztów z nim związanych.

Jeżeli marka nie posiada w zespole specjalistów od contentu oraz grafiki, niezbędne będzie nawiązanie współpracy z zewnętrznymi dostawcami – freelancerami lub agencją content marketingu, którzy zadbają o wysokojakościowe i merytoryczne treści. Regularne koszty i brak natychmiastowych rezultatów może ostudzić zapał nawet najbardziej zdeterminowanych przedsiębiorców.

Drugim, elementem generującym koszty jest projekt sekcji blogowej. I tak jak w przypadku specjalistów od tworzenia treści, jeżeli marka nie zatrudnia wykwalifikowanego specjalisty od frontendu, implementację dodatkowej podstrony musi zlecić zewnętrznym dostawcom. Wyjątek stanowią firmy, które mają już stworzoną sekcję, ale z jakiegoś powodu zaprzestały regularnych publikacji.

Kiedy zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego?

Z jednej strony korzyści wizerunkowe, optymalizacyjne oraz sprzedażowe, które mają długofalowy wpływ na odbiór marki. A z drugiej regularne koszty, który zwrot najprawdopodobniej nie nastąpi na przestrzeni kilku pierwszych miesięcy. Kiedy więc zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego? Odpowiedź jest jedna – zawsze.

Blog jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi wspierających promocję. Regularnie zasilany unikatowymi i jakościowymi treściami, napędza markę na wielu płaszczyznach. Osiągane cele są zazwyczaj korzyściami bardzo stabilnymi i długofalowo wspierającymi markę.

Wizerunek eksperta czy wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pracują na sukces firmy przez wiele miesięcy, a czasem nawet lat. Ponadto blog firmowy jest indywidualnym medium, które umożliwia dotarcie do odbiorców w sposób całkowicie darmowy. Wykupowanie kosztownych powierzchni reklamowych jest niepotrzebne, dzięki czemu marka może dodatkowo zoptymalizować budżet.

Podsumowując:

Blog firmowy – zalety

  • duży wpływ na kreowanie wizerunku firmy jako eksperta w swojej branży
  • pozytywny wpływ na pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania
  • zwiększenie ruchu na stronie
  • dodatkowe źródło materiałów na social media
  • sposób na pozyskanie zapisów do bazy mailingowej / newslettera
  • pozytywny wpływ na relacje z klientami
  • sposób na darmowe dotarcie z komunikatem do odbiorców
  • dodatkowe źródło leadów sprzedażowych

Blog firmowy – wady

  • koszty „czasowe” personelu poświęcone na tworzenie tekstów, grafik, redakcję i dystrybucję treści
  • koszty pieniężne wynajęcia freelancerów lub agencji content marketingowej, jeśli nie możemy prowadzić bloga własnymi siłami
  • ewentualny koszt programisty, który dostosuje stronę firmową do potrzeb bloga (stworzenie sekcji blogowej, integracja z CMS, dostosowanie bloga, integracja z social mediami czy systemem do zbierania maili / leadów sprzedażowych itp.)
  • brak szybkich efektów – na rezultaty musimy poczekać

Autor: Łukasz Czajkowski

Pasjonat treści w każdej formie od wielu lat związany z Digitalem. Współpracował z największymi markami, realizując kampanie social mediowe, kierowane do milionów odbiorców. Prelegent szkoleń poświęconych marketingowi treści. Obecnie prowadzi agencję content marketingu Postore, wyspecjalizowaną w tworzeniu profesjonalnych blogów firmowych.

Share215Tweet14Share4

Related Posts

Geek Cat - Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?
Marketing

Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać?

by Wpis sponsorowany
27 grudnia 2022
Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego
Marketing

Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego

by Wpis sponsorowany
15 grudnia 2022

Justyna Kot | geekcat.pl

Cześć, jestem Justyna. Pomagam innym „ogarnąć się” w Internecie i okolicach 🙂

Od ponad 7 lat zajmuję się marketingiem, a od prawie 30 z niezmienną fascynacją śledzę rozwój nowych technologii. Zawodowo wspieram marki w rozwoju i działaniach marketingowych. Jestem także mentorem z zakresu marketingu & growth w programie Google for Startups Accelerator.

  • 30 pomysłów na posty (na cały miesiąc)
  • spis specjalnych dni i świąt wypadających w miesiącu
  • arkusz z kalendarzem do planowania postów
  • 2 wersje kolorystyczne (turkusowa i szara, przyjazna w druku)


Dzięki!

Sprawdź swoją skrzynkę emailową 🙂



Instagram

  • Bywają dni, kiedy NAPRAWDĘ ciężko jest się skupić - nawet jeśli uwielbiasz swoją pracę.

W takich momentach wracam do metody, która nigdy mnie nie zawodzi:

✅ wyciszające słuchawki, które odcinają głosy otoczenia 

✅ playlista odtwarzająca tzw. biały szum (u mnie do tego lecą jeszcze dźwięki z kabiny samolotu lub odgłos deszczu)

✅ timer ustawiony na konkretny blok czasowy - u mnie sprawdza się praca przez 45 minut + krótka przerwa, modyfikuj te okna dowolnie i sprawdź jak długość okna wpływa na Twoje skupienie ✨

#focus #airpods #anclife #airpodspro #airpodspro2 #binaural #white #noise #noiseisolation #studio #studiolife #workflow #workflow #productivity #productivityhacks #productivitytips #productivity #produktywność #whitenoiselover #białyszum #skupienie #skupienieuwagi
  • DIY Lights in jar 💡🍯
  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • QUICK LUNCH RECIPE 🍲

[PL below ⬇️]

- carrot
- green beans
- olive oil
- spices
- roasted chicken breast
- rice
- raw cucumber
- soy sauce

PL 🇵🇱

- marchewka
- fasolka szparagowa
- oliwa z oliwek
- przyprawy
- pieczona pierś z kurczaka
- ryż
- surowy ogórek
- sos sojowy
  • Autumn mood 🍂🍁

Coffee & books ☕️📚
  • 👉JAK ZROBIĆ SZYBKI PLAN POSTÓW NA CAŁY MIESIĄC?🤔

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani, mamy mnóstwo spraw na głowie i czasem po prostu cieżko znaleźć w tym wszystkim chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

➡️Jak temu zaradzić? 🤔
Ja jestem fanką podejścia, które pokazałam w dzisiejszej rolce. Sprawdź poniżej jak wygląda mój proces: 

✅KROK 1
Wybierz swoją niszę. Zastanów się, o czym chcesz mówić na IG, do kogo mają trafić Twoje treści oraz jakie problemy mogą mieć takie osoby.

✅KROK 2
Wybierz od 3 do 5 tematów w wybranej niszy, w których chcesz się specjalizować. 

✅KROK 3 
Przygotuj dla każdego z wybranych tematów po 5 pomysłów na posty. Mogą to być zarówno zdjęcia, karuzele, jak i rolki.

✅KROK 4
Zaplanuj posty do publikacji! Możesz skorzystać tutaj z narzędzi Facebooka, które umożliwiają ustawianie postów do publikacji w przyszłości oraz Canvy do grafik.

Gotowe!

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jak Ty planujesz swoje treści

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

===============

#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #reelspl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (9)
  • Bez kategorii (1)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (50)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (34)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (8)
  • SEO i pozycjonowanie (4)
  • Strategia (8)
  • Technologia (56)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Czym są testy penetracyjne? 14 stycznia 2023
  • Co to jest domena internetowa? Jak działa? Jak wybrać? 27 grudnia 2022
  • Rozwiń firmę dzięki szkoleniom z marketingu internetowego 15 grudnia 2022

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

 

Loading Comments...