• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Content marketing

Czy warto prowadzić blog firmowy?

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
15 listopada 2020
Reading Time: 8 mins read
246
SHARES
2.6k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Czy warto prowadzić blog firmowy? Jak blog firmowy wpływa na widoczność naszej strony w sieci? Jak wiele pracy musimy włożyć w blog i czy warto te prace zlecić w naszym biznesie podwykonawcy? Sprawdźmy!

W dobie content marketingu blog firmowy wydaje się totalnym must have w naszym biznesie. Czy jednak faktycznie jego prowadzenie jest dobrym pomysłem? A może blog firmowy w Twoim biznesie wcale nie jest potrzebny?

Powiązaneartykuły

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

Wtyczki WordPress dla blogerów

5 pomysłów na posty na Instagramie, dzięki którym zbudujesz społeczność

Temat ten budzi sporo pytań. Wszak nie tak łatwo stworzyć dobrą, działającą strategię content marketingowa – zwłaszcza, gdy dopiero zaczynamy i nie mamy do dyspozycji ogromnych budżetów na promocję. Planując tego typu działania, stoi przed nami wiele niewiadomych:

  • jak blog firmowy wpłynie na widoczność strony?
  • co zrobić, aby blog firmowy wpłynął pozytywnie na SEO?
  • ile czasu muszę poświęcić na prowadzenie takiego bloga?
  • jak często publikować?
  • jakie treści przygotowywać, aby pomagały rozwijać biznes i trafiać do nowych klientów?
  • a może blog firmowy (prowadzenie) zlecić firmie zewnętrznej?
  • od czego w ogóle zacząć?

Część z tych zagadnień poruszyłam już na blogu i gorąco Was odsyłam do następujących artykułów:

  • Od czego zacząć blogowanie? 9 rzeczy o których musisz pomyśleć, zanim założysz blog
  • Gdzie założyć blog?
  • Wtyczki do WordPress dla blogerów – 13 pozycji, które musisz zainstalować
  • Skąd brać pomysły na nowe artykuły i jak je organizować?
  • Newsletter dla blogerów – czy jest Ci potrzebny?
  • Narzędzia dla blogerów – 35 programów, wtyczek i aplikacji, bez których nie wyobrażam sobie blogowania
  • Co daje prowadzenie bloga? Szczera opinia z mojej perspektywy
  • Moje sposoby na kreatywność – 8 sztuczek, które działają (w tym jeden prosto z Google)

Natomiast na część z tych pytań odpowie Wam dziś Łukasz Czajkowski z Postore.pl, który prowadzi własną agencję content marketingową i zajmuje się własnie m. in. wsparciem przedsiębiorców w marketingu treści i prowadzeniu firmowych blogów. W razie pytań komentarze (jak zawsze!) są do Waszej dyspozycji! 🙂


Czy warto prowadzić blog firmowy?

Lepsza pozycja w wynikach wyszukiwania, wizerunek eksperta oraz ruch na stronie, a jednocześnie długi okres wdrożeniowy oraz stałe koszty. Czy blog firmowy to na pewno dobry wybór?

Blog firmowy to, obok materiałów video, jedno z najskuteczniejszych działań inbound marketingu. Profesjonalne i merytoryczne treści stanowią dla odbiorcy wartość, po którą chętnie sięga i z którą chce być na bieżąco, np. poprzez zapisanie się do newslettera.

Jednocześnie blog firmowy pozwala marce wykreować wizerunek eksperta oraz skutecznie powiększyć bazę klientów. Jednak wszystkie korzyści są możliwe do osiągnięcia tylko przy strategii długofalowej, co dla marek stosujących bardziej dynamiczne rozwiązania może być nie do zaakceptowania. Szczególnie przy kosztach, od dnia wdrożenia.

Dlaczego blogi firmowe są popularne?

Internet to dynamiczne środowisko. Co minutę w wyszukiwarkę Google wpisywanych jest prawie 4 miliony zapytań, a na samym Twitterze publikowanych jest ok. 481 tysięcy tweetów. Nie powinno dziwić, że internauci zaczęli selekcjonować treści, wykształcając zdolność ignorowania reklam.

W 1998 roku CTR standardowej reklamy banerowej wynosił ok. 40%. Obecnie oscyluje wokół 0,15%. Reklamy przestały być wiarygodnym źródłem informacji. W celu zasięgnięcia opinii, konsumenci zaczęli zaglądać w miejsca neutralne, jak fora internetowe czy blogi. I to właśnie na tym modelu zachowań opiera się content marketing, który wykorzystuje potencjał w niezagospodarowanych wcześniej obszarach.

Fachowe i pozbawione natarczywych prób sprzedaży doradztwo, rozpoczęło proces budowania zaufania, które jest jedną z fundamentalnych zasad marketingu. A to nie jedyna korzyść płynąca z prowadzenia bloga firmowego.

W jaki sposób blog firmowy wspiera markę?

#1 Kreuje wizerunek eksperta

Proces zakupowy jest obecnie dużo bardziej skomplikowany niż kilkanaście lat temu. Mnogość zróżnicowanych ofert i łatwość w weryfikowaniu ich sprawiły, że przed podjęciem decyzji o zakupie, konsument analizuje wszystkie dostępne warianty.

Nie bez znaczenia jest wówczas także wizerunek marki. Sprzedawca butów, który chce tylko sprzedać kolejną parę, ma mniejsze szanse na zrealizowanie celu, niż konkurencja, która skupia się na doradztwie w wyborze najbardziej dopasowanego model buta.

#2 Wpływa na pozycję w wynikach wyszukiwania

Roboty indeksujące Google cenią unikatowe i regularnie publikowane treści. Według tablicy SEO opracowanej przez Search Engine Land content wysokiej jakości ma istotny wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania.

Geek Cat - czy warto prowadzić blog firmowy - tablica seo

źródło: https://searchengineland.com/2017-periodic-table-of-seo-factors-276790

#3 Zwiększa ruch na stronie

Systematycznie aktualizowana sekcja blogowa to więcej regularnie powracających czytelników. Marki, które posiadają blogi, notują, aż 128% wzrost leadów sprzedażowych. Regularne odwiedziny ułatwiają docieranie z ważnym informacjami jak okresowe promocje czy zmiany wewnątrz firmy. A dzięki powracającym odbiorcom marka ma pewność, że komunikaty nie zostaną przegapione.

#4 Jest źródłem materiałów na social media

Merytoryczne i inspirujące artykuły to doskonałe materiały na treści publikowane na portalach społecznościowych. Dzięki contentowi tego rodzaju profil marki zyskuje profesjonalny i ekspercki charakter. Ponadto umożliwia wygodne i efektywne rozpowszechnianie treści, które pozytywnie wpływają na zasięg bloga.

#5 Poprawia relacje z Klientami

Zdobycie zaufania Klienta jest trudnym zadaniem, dlatego, gdy to już się uda, warto dbać o relację. W jaki sposób? Np. publikując ciekawostki z życia firmy. Aż 82% klientów lubi czytać treści tworzone przez marki. Mogą to być inspiracje, ważne wydarzenia czy oferty specjalne tylko dla subskrybentów. Taki rodzaj treści ułatwia zacieśnienie więzi z Klientem, a w konsekwencji skutecznie wspiera sprzedaż.

Czy blog firmowy to tylko korzyści?

Nie do końca. Zielone słupki zasięgu oraz wizerunek eksperta to korzyści, które są osiągane najczęściej po okresie wdrożeniowym. Jak długim? Nawet kilkumiesięcznym. Oczywiście jest to czas nieprzerwanej aktywności bloga firmowego, a co za tym idzie kosztów z nim związanych.

Jeżeli marka nie posiada w zespole specjalistów od contentu oraz grafiki, niezbędne będzie nawiązanie współpracy z zewnętrznymi dostawcami – freelancerami lub agencją content marketingu, którzy zadbają o wysokojakościowe i merytoryczne treści. Regularne koszty i brak natychmiastowych rezultatów może ostudzić zapał nawet najbardziej zdeterminowanych przedsiębiorców.

Drugim, elementem generującym koszty jest projekt sekcji blogowej. I tak jak w przypadku specjalistów od tworzenia treści, jeżeli marka nie zatrudnia wykwalifikowanego specjalisty od frontendu, implementację dodatkowej podstrony musi zlecić zewnętrznym dostawcom. Wyjątek stanowią firmy, które mają już stworzoną sekcję, ale z jakiegoś powodu zaprzestały regularnych publikacji.

Kiedy zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego?

Z jednej strony korzyści wizerunkowe, optymalizacyjne oraz sprzedażowe, które mają długofalowy wpływ na odbiór marki. A z drugiej regularne koszty, który zwrot najprawdopodobniej nie nastąpi na przestrzeni kilku pierwszych miesięcy. Kiedy więc zdecydować się na prowadzenie bloga firmowego? Odpowiedź jest jedna – zawsze.

Blog jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi wspierających promocję. Regularnie zasilany unikatowymi i jakościowymi treściami, napędza markę na wielu płaszczyznach. Osiągane cele są zazwyczaj korzyściami bardzo stabilnymi i długofalowo wspierającymi markę.

Wizerunek eksperta czy wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania pracują na sukces firmy przez wiele miesięcy, a czasem nawet lat. Ponadto blog firmowy jest indywidualnym medium, które umożliwia dotarcie do odbiorców w sposób całkowicie darmowy. Wykupowanie kosztownych powierzchni reklamowych jest niepotrzebne, dzięki czemu marka może dodatkowo zoptymalizować budżet.

Podsumowując:

Blog firmowy – zalety

  • duży wpływ na kreowanie wizerunku firmy jako eksperta w swojej branży
  • pozytywny wpływ na pozycję strony firmowej w wynikach wyszukiwania
  • zwiększenie ruchu na stronie
  • dodatkowe źródło materiałów na social media
  • sposób na pozyskanie zapisów do bazy mailingowej / newslettera
  • pozytywny wpływ na relacje z klientami
  • sposób na darmowe dotarcie z komunikatem do odbiorców
  • dodatkowe źródło leadów sprzedażowych

Blog firmowy – wady

  • koszty „czasowe” personelu poświęcone na tworzenie tekstów, grafik, redakcję i dystrybucję treści
  • koszty pieniężne wynajęcia freelancerów lub agencji content marketingowej, jeśli nie możemy prowadzić bloga własnymi siłami
  • ewentualny koszt programisty, który dostosuje stronę firmową do potrzeb bloga (stworzenie sekcji blogowej, integracja z CMS, dostosowanie bloga, integracja z social mediami czy systemem do zbierania maili / leadów sprzedażowych itp.)
  • brak szybkich efektów – na rezultaty musimy poczekać

Autor: Łukasz Czajkowski

Pasjonat treści w każdej formie od wielu lat związany z Digitalem. Współpracował z największymi markami, realizując kampanie social mediowe, kierowane do milionów odbiorców. Prelegent szkoleń poświęconych marketingowi treści. Obecnie prowadzi agencję content marketingu Postore, wyspecjalizowaną w tworzeniu profesjonalnych blogów firmowych.

Share214Tweet13Share4

Related Posts

Geek Cat - banery reklamowe zalety i wady
Marketing

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

by Wpis sponsorowany
25 stycznia 2022
Geek Cat wtyczki do wordpressa blogowanie
Aplikacje

Wtyczki WordPress dla blogerów

by Justyna Kot | Geek Cat
12 sierpnia 2021

Najnowsze

Geek Cat - depresja wśród pracowników duzych firm

Depresja wśród pracowników dużych firm

27 kwietnia 2022
Geek Cat - banery reklamowe zalety i wady

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

25 stycznia 2022
Geek Cat - depresja tematy tabu dlaczego

Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu?

24 stycznia 2022

Instagram

  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
  • 👉 Dlaczego powinnaś pokazywać swoją twarz w social mediach (nawet na koncie biznesowym!)

🎁 Czytaj dalej - i koniecznie SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - znajdziesz tam bonus! :)

Z jednej strony to oczywiste - przecież na Instagramie mamy pełno selfies! Z drugiej - niekoniecznie, zwłaszcza, gdy prowadzisz profil biznesowy. Mamy mnóstwo oporów przed pokazywaniem siebie i swojego wizerunku w social mediach. Znasz to?

🔎 Czy muszę?
🔎 Czy to wpłynie na sprzedaż?
🔎 Czy nie wystarczą same fotki produktów?

Nie ma się co dziwić - Instagram kreuje mocno zakrzywiony obraz naszych ciał. Nie każdy profil MUSI to robić. Ale wiele osób POWINNO. Dlaczego?

💡Nie żyjemy już w czasach sprzedaży B2B (business to business) czy B2C (business to customers) ale w świecie P2P (people to people)! Zwłaszcza, jeśli jesteś freelancerem, specjalistą, lub budujesz swój biznes od zera - postaw na to, by pokazać nie tylko swój produkt, ale także siebie! Po co?

✅ Dasz się poznać - i polubić, a ludzie po prostu chętniej korzystają z rad czy usług ludzi, których znają, lubią i którym ufają

✅ Chcą wiedzieć, kto stoi za Twoim profilem - każda marka potrzebuje duszy. Marka osobista - potrzebuje jej jeszcze bardziej!

✅ Ludzie wolą kupować od „prawdziwych” ludzi - mamy wysyp marek, za którymi stoją jedynie obrazki skopiowane z Alli Express. Chcesz być jednym z nich?

✅ Tworzenie więzi - pomiędzy Tobą i obserwatorami, dzięki czemu będą identyfikować Twoją markę z Tobą (a nie z anonimowymi obrazkami!)

✅ „Ludzka” strona - mamy już dosyć idealnego Insta-świata. O wiele lepiej odnajdujemy się wśród treści tworzonych przez osoby takie, jakimi sami jesteśmy. Nie zawsze idealni, nie zawsze super produktywni. Po prostu ludzcy i autentyczni.

Jeśli jesteś freelancerem, budujesz markę osobistą lub rozwijasz swój mały biznes, pomyśl o tym. 

👉 SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - BONUS! W komentarzu pod tym postem znajdziesz kilka pomysłów, w jaki sposób tę „ludzką” twarz pokazać! :) 

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) , którą metodę wypróbujesz u siebie.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

POWODZENIA! ❤
  • 👉 6 SPOSOBÓW NA ZBUDOWANIE ZAUFANIA W SM 🔥🔥🔥

Jak zbudować zaufanie i przekonać do siebie (i do obserwowania Twoich profili w social mediach) użytkowników tych platform, gdy...

...dopiero zaczynasz, a licznik obserwujących wskazuje okrągłe "0"?🤔

Początki nigdy nie są łatwie, ale pamiętaj, że:

✅ każdy kiedyś zaczynał
✅ są sposoby, aby to zaufanie i swoją pozycję, jako specjalisty budować

W dodatku nie potrzeba do tego wiele! Musisz mieć jedynie trochę czasu, cierpliwości i zaangażowania 🙂

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby poznać 6 prostych sposobów

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) czyli w wiadomości prywatnej, którą metodę wypróbujesz u siebie jak najszybciej.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl 
@geekcatpl 

POWODZENIA! ❤️❤️❤️

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl
  • ➡️ Nie zasuwasz w pocie czoła po 16h dziennie? Sorry, w takim razie jesteś nieudacznikiem 👎😫

💬„Prof. Marcin Matczak, prawnik, a prywatnie ojciec rapera Maty, rozpętał burzę. Jego zdaniem, aby osiągnąć sukces, trzeba pracować więcej, nawet 16 godzin na dobę.” - Money.pl

Słabo mi, gdy czytam w sieci takie wynurzenia 😫 - a warto dodać, że pan Matczak nie jest jedynym, który tak uważa. 

👉Nie wiem - może to kwestia pokoleniowa? 
👉Może wychowanie w zupełnie innej rzeczywistości?
👉A może zwykły bullshit? 

Powiem Wam w sekrecie - zasuwanie po 16h na dobę może błyskawicznie zaprowadzić Was nie do upragnionego sukcesu, ale do wypalenia zawodowego, załamania nerwowego, nerwic, depresji. Been there, done that. 🛑

Przerabiałam ten scenariusz 2 lata temu. Wpadłam jak śliwka w kompot i to zupełnie bezboleśnie. Jestem perfekcjonistką, przez co bardzo szybko wpadłam w szpony pracoholizmu. Ucieczka w pracę, bo praca = kontrola nad rzeczywistością, dobrze znany zakres tasków, ciekawe projekty w których klienci dają Ci wolną rękę, a Ty możesz realizować swoje wszelkie pomysły. 

Super sprawa, dopóki nie budzisz się w miejscu, w którym praca jest ciągłą ucieczką od rzeczywistości, która jest tak nieznośna, że w sumie nie chcesz do niej wracać. 

Po jakimś czasie dostrzegasz, że nie myślisz o niczym, poza pracą. Nie cieszy Cię nic, poza pracą. Nic poza nią nie przynosi Ci spokoju. Chwilę potem uświadamiasz sobie, że te „chwilowe” problemy ze snem to już zdiagnozowana bezsenność, a Ty potrzebujesz fachowej pomocy specjalisty.

Ja zafundowałam to sobie na własne życzenie. Jeśli Tobie, lub komuś Ci bliskiemu chodzi po głowie podobny plan - zasugeruj mu proszę uderzenie głową w ścianę z rozpędu. Wyjdzie taniej i będzie mniej bolało 😉

🚩Praca, która zmusza nas do zasuwania ponad 8h dziennie, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Praca, która staje się dla nas ucieczką od rzeczywistości, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Ludzie, którzy to negują, nie są żadnymi autorytetami. 

Nie dajcie sobie wmówić, że jest inaczej 🤷🏼‍♀️
  • 🔥7 WTYCZEK DO WORDPRESSA🔥

...bez których nie wyobrażam sobie blogowania 🤓💪 czyli post, o których jakiś czas temu prosiła @magadalis - a ja w końcu znalazłam na ten temat przestrzeń w swoim kalendarzu... 🤭

👉 PRZESUŃ W LEWO i korzystaj do woli 🤓

Mam tego farta, że całkiem nieźle orientuję się w Wordpressie (chociaż jestem totalnym samoukiem). Długo szukałam szablonu idealnego - ten, z którego korzystam obecnie na geekcat.pl jest baaaardzo rozbudowany i ma mnóstwo super bajerów, ale mimo to potrzebowałam kilku udogodnień, jak np.

➡ moduł do tworzenia podstron (Wp Bakery Builder) - na szczęście zintegrowany z moim szablonem
➡ Yoast SEO - wtyczka do optymalizacji SEO, wersja darmowa jest super, natomiast na blogu korzystam z premium i to jest dopiero sztos!
➡ Disqus - system komentarzy
➡ Jetpack - kombajn oferujący m. in. system statystyk (które warto zestawić z danymi np. z Google Analytics)
➡ Download Monitor -  kontrolowanie pobrań plików (np. planerów, ebooków)
➡ Publish Press - bardzo praktyczny planer / kalendarz publikacji, zwłaszcza jeśli macie na blogu dodatkowych autorów
➡ Public Post Preview - generuje podgląd nieopublikowanego jeszcze posta (np. gdy chcecie podrzucić klientowi sponsoraka do review)

🗨 A Z JAKICH WTYCZEK WY KORZYSTACIE? PISZCIE W KOMENTARZU! ⤵

#biznesonline #blogosfera #instatips #kobiecybiznes #blogerka #polishblogger #blogerlife #bizneswoman #blogerstyle #blogers #bloggersgetsocial #blogginggals #wordpressblog #bloggingtips #wordpressblogger #wordpresswebsite #bloggerproblems #peoplewhocode #girlswhocode #plugins #businesswebsite #digitalmarketer #instakaruzela #instagrampl #instapolska
  • NOTATKI NA PAPIERZE CZY CYFROWE? 🤔

Przyznam Wam się, że od dzieciństwa byłam ogromnym maniakiem wszelkich przyborów papierniczych. N najlepszym momentem wakacji były dla mnie... wyprawy z rodzicami na "szkolne" zakupy i wizyty w sklepie papierniczym - królestwie notatników, zeszytów, kolorowych papierów, zakreślaczy, flamastrów i wszelkich pisadeł. 

To na papierze powstawały notatki czy koncepcje - najpierw bloga, potem innych projektów. Z czasem jednak napotkałam problem, który raz na zawsze wymógł na mnie przeniesienie się ze świata papierowego na cyfrowy. Otóż...

JAK MIEĆ TE WSZYSTKIE NOTATKI I MATERIAŁY CIĄGLE ZE SOBĄ? 🤔

Często podróże, wiele projektów i praca kreatywna czy koncepcyjna (a przy okazji troska o środowisko i własny kręgosłup) sprawiły, że postanowiłam przetestować podejście #paperless i przejść z książek, kalendarzy i notatek papierowych na cyfrowe.

➡ Czy było łatwo? Nie ❌
➡ Czy było warto? ZDECYDOWANIE ✅

Stosy książek, kalendarzy i notatników zamieniłam na dwa urządzenia:
Kindle Paperwhite - na którym czytam zdecydowaną większość książek i mam je zawsze przy sobie
iPad Pro (z rysikiem Apple Pencil i Smart Keyboard Folio) - tu powstają moje notatki, szkice, zarysy artykułów, planów. Dzięki abonamentowi na Legimi dodatkowo mam także na iPadzie dostęp do pokaźnej biblioteki.

Przetestowałam też sporo apek do notowania na iPadzie (za niektóre słono zapłaciłam) i z pełną odpowiedzialnością na ten moment mogę polecić jedną - GoodNotes.

💬 A Wy wolicie książki lub notowanie na papierze czy w wersji cyfrowej?

#kalendarz #planowanie  #działanie #czytamwszędzie #kochamksiążki #planer #zaczytani #bookstagrampl #planner2021 #cele #projekt #cel #studygrampl #rozwój #rozwojosobisty #digitalnotes #goodnotes #ipadnotes #paperlessstudent #instastudy #studygramcommunity #goodnotesapp #digitalplanning #digitalplanner #goodnotesplanner #ipadplanning #ipadpro #notestagram
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (8)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (47)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (34)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (8)
  • SEO i pozycjonowanie (2)
  • Strategia (8)
  • Technologia (51)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Depresja wśród pracowników dużych firm 27 kwietnia 2022
  • Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej 25 stycznia 2022
  • Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu? 24 stycznia 2022

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

 

Loading Comments...