• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Content marketing

Narzędzia dla blogerów – 35 programów, wtyczek i aplikacji, bez których nie wyobrażam sobie blogowania

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
15 listopada 2020
Reading Time: 15min read
93
SHARES
3.1k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Mam słabość do technologicznych nowinek, dlatego cieszę się, że blogowanie tak świetnie łączy się z ciekawymi aplikacjami. Tym razem przygotowałam dla Was listę, na której znajdziecie wszelkie przydatne narzędzia dla blogerów. Ułatwią pracę, zoptymalizują czas i pomogą ogarnąć Wasz własny kawałek internetu – obiecuję!

Narzędzia dla blogerów o których dziś piszę to mój totalny „must have”. Bez nich nie wyobrażam sobie pracy nad blogiem. Wiem, jak bardzo dzięki nim podniosła się jakość mojego blogowania, oraz jak wiele czasu i nerwów zaoszczędziłam sobie samej.  Znajdziecie tutaj więc niemal wszystko – od wtyczek, przez programy do grafiki, ogarniania mediów społecznościowych, newsletterów, automatyzacji, po analitykę. Wszystkie narzędzia dla blogerów o których piszę podzieliłam tematycznie, aby łatwiej było odnaleźc to, co konkretnie Was interesuje.

Narzędzia dla blogerów

Geek Cat - narzędzia dla blogerów - 35 darmowych narzędzi dla blogerów

Powiązaneartykuły

Co to jest Clubhouse?

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

Piksel Facebooka – 3 rady dla początkujących

Prowadzenie bloga


Hosting

Hosting, czyli miejsce na serwerze, na którym będzie znajdował się Twój blog i wszelkie pliki i dane, które są potrzebne do jego działania. Od kiedy przeprowadziłam się z Blogspot na WordPress, korzystam z hostingu w Hekko. Chyba jeszcze ani razu nie zdarzyła mi się z nimi jakaś większa wtopa, w dodatku cierpliwie odpowiadają na moje maile z prośbą o pomoc, gdy coś mi się posypie. Nie mam tu na co narzekać, więc chętnie Wam polecę ich usługi 🙂 Jeśli macie doświadczenia z innymi firmami od hostingu, dajcie znać w komentarzach – chętnie poznam opinie o innych.

Platforma blogowa

Jak wspomniałam wcześniej, mój blog działa na platformie WordPress. Wcześniej korzystałam z Blogspota. Jest to wprawdzie darmowe rozwiązanie, jednak nie do końca odpowiadało moim potrzebom. Wolałam mieć „własny” kawałek sieci, który będę mogła dowolnie modyfikować i dostosowywać do oczekiwań. Wybór padł na WordPress, ponieważ zto chyba obecnie najpopularniejsza platforma blogowa. W dodatku darmowa (nie licząc kosztów hostingu). Daje spore mozliwości rozbudowy jak i dostosowania wyglądu. Jeśi zastanawiasz się nad wyborem platformy blogowej, to polecam Ci mój tekst, w któym opisałam wszelkie popularne opcje:

  • Zobacz; Gdzie założyć blog? 

Skórka 

Ok, mamy hosting, mamy platformę blogową, ale potrzebujemy jeszcze, aby nasz blog jakoś wyglądał 😉 Tutaj również możemy skorzystać zarówno z rozwiązań darmowych, jak i płatnych. Sama na blogu korzystam z płatnych skórek kupowanych na Theme Forrest. Jak dotąd testowałam skórki Simple Mag, Chirps, a za obecny wygląd odpowiada JNews.

Wtyczki

Większośc wtyczek, które znajdują się w moim panelu administracyjnym WordPressa to te, które są dołączone do mojej skórki i odpowiadają za konkretne funkcje szablonu, więc trochę bez sensu je opisywac, skoro aby z nich skorzystać, musielibyście mieć u siebie mój szablon 🙂 Niemniej jednak podrzucę Wam kilka moich „must have”. Narzędzia dla blogerów bez tych kilku pozycji to jak wakacje w trpikach bez dobrej pogody… 😉 Można, ale po co?

  • Cloudflare – wtyczka zintegrowana z moim kontem Cloudflare. Odpowiada za filtrowanie ruchu i odsiewanie ataku botów, kompresję danych czy zabezpieczenie strony. Dzięki Cloudflare przeglądacie także Geek Cata za pomocą szyfrowanego protokou HTTPS.
  • Disqus – jedyny słuszny system do komentarzy na blogach. JE-DY-NY!
  • Insert Headers and Footers – wtyczka, która umożliwia mi dodawanie np. kodu śledzenia Google Analytics czy innych skryptów analitycznych bez zabawy w kodzie strony.
  • Public Post Preview – wtyczka, która umożliwia generowanie linku do podglądu jeszcze nieopublikowanych wpisów. Przydaje sięszczególnie, gdy np robicie z kimś wywiad lub akcję partnerską i chcecie podesłać gotowy artykuł (tak, jak będzie wyglądał w oryginale, po publikacji). Dzięki tej wtyczce po prostu generujecie link i wysyłacie do osoby, która ma taki wpis obejrzeć. Nie musicie bawić się w wysyłanie screenshotów czy dodawanie konta gościa.
  • Yoast SEO – najlepsza chyba na rynku wtyczka do ustawiania SEO w artykułach

Zarządzanie zadaniami


Asana

Do zarządzania blogowymi zadaniami wystarczało mi Trello i jeśli nie macie jakiegoś mega rozbudowanego planu na swój blog, to to narzędzie spokojnie Wam wystarczy. Obecnie jednak korzystam z Asany. Głównie dlatego, że wszelkie pozostałe projekty (o wiele bardziej rozbudowane, niż mój blog) mam w Asanie, więc nie chciałam korzystać z różnych narzędzi – wolę mieć wszystko w jednym miejscu.

Asana świetnie się sprawdzi dla takich freaków planowania, jak ja. Wszelkie większe tematy możecie sobie zorganizować w projekty, a zadania w projektach skategoryzować dzięki etykietom. Asana sprawdzi się także u wzrokowców – jak ja. Jest kolorowa, oferuje podgląd zadań i projektów w kalendarzu, w wersji listy oraz tablicy kanban.

Sunsama + Kalendarz Google

Wszystkie projekty mam także zintegrowane ze swoim podstawowym kalendarzem – czyli kalendarzem Google. Tutaj jednak dodatkowo kalendarz Google mam zintegrowany także z aplikacją Sunsama, która pozwala mi np. wydzielać taski da konkretnych eventów w kalendarzu. Sprawdza się też super, gdy pracuję w blokach czasowych. Mogę sobie zarezerwować np. 2 godziny w kalendarzu jako „Praca nad blogiem”, a w Sunsama do tego bloku czasowego moggę dodać konkretne zadania. A wiecie co jest najlepsze? Sunsama także integruje się z Asaną… 😉

Jeśli patrzymy na narzędzia dla blogerów pod kątem organizacji pracy i czasu, to duet Sunsama + kalendarz Google uznałabym za punkt podstawowy. Wystarczy do podstawowej pracy przy blogu, nawet, jesli nie korzystamy z dodatkowych rozwiązań jak Trello czy Asana.

  • Zobacz też: Trello dla poczatkujących – przewodnik krok po kroku

Geek Cat - narzędzia dla blogerów

Przechowywanie plików


Google Drive

Należę do tej dziwnej grupy ludzi, kóre korzystają z konfiguracji Android + Mac 😉 Tak, kocham pracę i cały ten workflow, jaki daje mi mój Macbooczek, ale w kwestii telefonów jestem wierna Androidowi – a raczej, swojemu Pixelowi. Nie mam też większego problemu z płynnym zarządzaniem plikami na tych urządzeniach, ponieważ wszystkie swoje cyfrowe manatki trzymam w chmurze – a konkretnie w Google Drive. Dzięki temu mam ciągle dostęp do swoich plików – niezależnie od urządzenia, z którego korzystam.

Zdjęcia Google

Zdjęcia Google uwielbiam głównie za apkę mobilną i to, jak działają na Pixelu. Automatycznie wysyłają się w chmurę (więc praktycznie w czasie rzeczywistym mam dostęp z komutera do zdjęć robionych telefonem). Automatycznie tworzą gify, kolarze i filmy ze zrobionych zdjęć czy nagrań. A w dodatku mają cudowną wyszukiwarkę, napędzaną przez machine learning.

Dzięki temu gdy szukam zdjęć kawy, wpisuję po prostu „coffee” w szukajkę, a sztuczna inteligencja wypluwa mi moje wszystkie zdjęcia kawy 😉 Gdy tworzę wpis z wyprawy do Centrum Badawczego NASA, wpisuję nazwę lokalizacji, a Zdjęcia Google odnajdują wszystkie, które kiedykolwiek tam zrobiłam. Cudo. W dodatku, korzystając z Google Pixel, mogę się cieszyć nielimitowaną ilością miejsca w chmurze na Zdjęciach Google. How cool is that?

Tworzenie notatek


Evernote

Wszelkie teksty towrzę od lat w Evernote. Ta aplikacja świetnie sprawdza mi się od dawna i ciężko byłoby mi chyba przenieść się do innego notatnika. Evernote to moje ulubione, a zarazem podstawowe i główne narzędzie do tworzenia notatek, zapisywania myśli, list i wszelkich rzeczy, które kłębią się w mojej głowie. Evernote znajduje się obowiązkowo na każdym moim urządzeniu i nie wyobrażam sobie bez niego funkcjonowania. Najwygodniej korzysta mi się z apki przeznaczonej na Maca, ale zarówno wersja przeglądarkowa jak i mobilną także „dają radę”.

Pracę w Evernote organizuję sobie w następujący sposób:

  • mam kilka stosów notatników – każdy stos odpowiada konkretnemu projektowi (jak np. blog Geek Cat)
  • w każdym stosie mam kilka notatników, które odpowiadają konkretnym sferom / projektom – np. notatniki: Newsletter, Grupa FB, Serie na blogu, Plany na przyszłość, W trakcie pisania itp.
  • w każdym notatniku znajdują się notatki, w których organizuję sobie pomysły, plany, lub teksty, nad którymi pracuję

Google Docs

Z Google Docs korzystam głównie w sytuacji, gdy ktoś uczestniczy w tworzeniu artykuły, lub gdy robię z kimś wywiad. Wystarczy udostępnić link do takiego tekstu zainteresowanej osobie i gotowe. Mamy pełną konktrolę nad zmianami, możemy swobodnie komentować, a nawet przypisywać zadania w Google Docs do konkretnych osób.

Research


Na swoim blogu dzielę się przede wszystkim obszernymi, dosyć specjalistycznymi artykułami – głównie z zakresu marketingu internetowego czy przedsiębiorczości. Często przygotowanie takich artykułów wymaga dobrego researchu. Poniżej narzędzia dla blogerów, które ułatwiają zbieranie wszelkich informacji oraz analizę danych.

Feedly

Feedly to mój podstawowy czytnik branżowych blogów i serwisów. Także tam trafiają blogi, które obserwują. Świetnie sprawdza się jako narzędzie do prasówki, bazujące na tytułach, które są Ci znane i do których chcesz wracać.

Pocket

Wszystko, co muszę przeczytać lub przejrzeć „później” trafia do Pocket. To właśnie tam zbieram materiały, które potem linkuję Wam w konkretnych artykułach, lub do których odnoszę się w swoich tekstach.

Oprawa graficzna bloga i artykułów


Canva

W tym wpisie polecam Wam tylko sprawdzone narzędzia dla blogerów, a jeśli mowa o Canvie to… jest nie tylko sprawdzona 😉 uratowała mi skórę setki, jeśli nie tysiące razy! Wprawdzie dosyć płynnie ogarniam Photoshopa czy inne rogramy ze stajni Adobe, ale to własnie Canva ratuje mi tyłek, gdy muszę zrobić coś szybciej, łatwiej, prościej.

Canva doskonale sprawdzi się nie tylko w przygotowaniu grafik do blogowych wpisów. Przygotujesz dzięki niej także między innymi:

  • ebooki!
  • checklisty do pobrania
  • infografiki
  • okładki
  • tapety
  • banerki
  • posty na media społecznościowe

i wiele innych materiałów. Tworzenie tam grafik jest banalnie proste, szybkie i naprawdę nie wymaga od nas jakiegoś specjalnego zmysłu w projektowaniu grafik.

Snapseed

Jeśli mowa o narzędzia dla blogerów, to nie wyobrażam sobie przygotowywania zdjęć np. na Instagram właśnie bez Snapseeda. To świetna apka na urządzenia mobilne, w której dosłownie kilkoma ruchami wyedytujecie zdjęcie, skorygujecie kolory, przytniecie czy… dorobicie nieco tła. Serio, Snapseed potrafi zdziałać cuda! 🙂

Darmowe banki zdjęć

Nie zawsze jest czas, aby przygotować własne zdjęcia do wpisu. W takiej sytuacji z pomocą przychodzą darmowe banki zdjęć, które oferują setki, jeśli nie tysiące grafik, które możemy wykorzystać. Jakiś czas temu przygotowałam dla Was spis blisko 50 darmowych banków zdjęć, więc łapcie link i korzystajcie do woli 🙂

  • Zobacz: Darmowe banki zdjęć – blisko 50 stron z darmowymi zdjęciami na blog i stronę 

Social media -narzędzia dla blogerów które z nich pasują do Twojej marki

Media społecznościowe


Planowanie postów na Facebooku i w grupach FB

Do planowania postów na fanpage’u czy w grupach na Facebooku używam zwyklego planera postów udostępnianego przez Facebooka. Zastanawiałam się swego czasu nad jakimś zewnętrznym rozwiązaniem. Narzędzia dla blogerów oferują kilka płatnych rozwiązań, jak np. CoSchedue, ale po analizie stwierdziłam, że na ten momnt nie jest mi to JESZCZE po prostu potrzebne.

Domyślny planer postów na Facebooku, zarówno w grupach jak i na stronach po prostu spełnia swoją rolę i dopóki nie zarabiam na Facebooku na tyle, aby zwrócił mi się koszt inwestycji w narzędzie, po prostu nie zamierzam tutaj przechodzić na nic innego.

Niemniej jednak CoSchedule przetestowałam na wylot i jeśli macie kilka grup, kilka stron na FB i jednocześnie jesteście aktywni zarówno na bloigu, jak i na innych platformach social media (lInkedin, Twitter, Instagram itp.), CoSchedue jest czymś wartym Waszej uwagi. Z pomocą tego narzędzia dla blogerów (i marketerów) w jednym miejscu możecie zorganizować całą kampanię marketingową. Program sam też dostosowuje np. najlepszą porę na publikację wpisów. W skrócie – jeśli macie dużo do ogarnięcia, to warto spróbować 🙂 CoSchedule możecie też przetestować przez 14 dni za darmo – wystarczy założyć konto i odpalić na nim tryb testowy.

Repostowanie artykułów w mediach społecznościowych

Temat repostowania czeka w kolejce na rozwinięcie w osobnym artykule, ale na szybko – tworzę raczej treści uniwersalne. Zazwyczaj jeden nowy wpis na blogu „żyje” w mediach społecznościowych zaledwie max. kilka dni. Przy ilości wysiłku, jaki często wkładam w przygotowywanie artykułów, żywotność tekstu jest zupełnie nieproporcjonalna do czasu inwestowanego w tworzenie treści. Dlatego też te poty repostuję – co jakiś czas, w wyznaczonych interwałach czasowych, publikuję je po prostu ponownie czy to na Twitterze, czy na Facebooku.

Jeśli tworzycie tzw. evergreeny, czyli treści ponadczasowe, poradnikowe, które szybko się nie dezaktualizują, to gorąco polecam Wam to rozwiązanie. Po pierwsze – dotrzecie z tekstem do większego grona osób. Po drugie – nie musicie się zastanawiać nad tym, co opublikować, gdy na blogu nie pojawiają się nowe teksty 🙂

Aby jednak nie ustawiać tych postów na różnych platformach za każdym razem, gdy skończy się „kolejka” korzystam z RecurPost. W wersji darmowej możecie (o ile dobrze pamiętam) stworzyć sobie bibliotekę 100 postów, a następnie zaprogramować je raz i więcej jużdo tematu nie wracać.

Planowanie postów w mediach społecznościowych


Hootsuite

Hootsuite pozwala na planowanie postów m. in. na Linkedin i Twitterze i właśnie w tym celu korzystam z tego narzędzia dla blogerów. Dzięki temu mogę zaplanować posty np. z linkami czy grafikami, wybrać datę i godzinę publikacji i… mieć święty spokój na jakiś czas. W wersji darmowej możemy z góry zaplanować do 30 postów jednorazowo.

Planoly

Planoly pozwala Wam na zaplanowanie z góry postów na Instagramie. Wrzucacie do biblioteki zdjęcia, oddajecie opisy i hasztagi, wybieracie daty i pory publikacji i… gotowe. Dobrą alternatywą do Planoly jest także Later. Oba te narzędzia dla blogerów mają tę samą zasadę działania, a dodatkowo pomagają w kilku ważnych kwestiach:

  • zaplanowaniu z góry wpisów na Instagramie – przez co optymalizujemy nasz czas poświęcany na media społecznościowe i w efekcie mamy więcej czasu np. na pracę kreatywną lub odpoczynek 🙂
  • zaplanowaniu układu naszego feeda – nie wiem jak Wy podchodzicie do tej kwestii, ale ja dosyć mocno pilnuję tego, aby wygląd mojego profilu i układ zdjęć był atrakcyjny dla osób, które tam zaglądają. Dzięki tym narzędziom mamy podgląd tego, jak konkretne zdjęcia się tam prezentują. Możemy też łatwo zmienić kolejność zaplanowanych postów, przeciągając po prostu kafelek ze zdjęciem w pasujące nam miejsce

Newsletter


Obecnie do wysyłki newslettera korzystam z MailerLite (wersja darmowa do 1000 subskrybentów w bazie). Wcześniej natomiast korzystałam z MailChimpa (wersja darmowa do 2000 subskrybentów w bazie). MailerLite wydaje mi się bardziej przyjazny dla użytkownika, jednak samo porównanie ob platform zdecydowanie zasługuje na osobny wpis – jeśli jesteście zainteresowni takim tekstem z mojej perspektywy, dajcie znać! 🙂

Oba te narzędzia dla blogerów na pewno w poczatkowej fazie blogowania dają jedno – darmową możliwość budowania własnej bazy adresów mailowych. Tym samym już od poczatku za darmo możecie budowac sobie krąg zaufanych czytelników, zainteresowanych tym, co tworzycie i o czym piszecie. Tym samym zachęcam do zapoznania się zarówno z MailerLite jak i z Mailchimpem – wybierzcie po prostu ten system, który bardziej odpowiada Waszym potrzebom i oczekiwaniom.

Automatyzacja pracy


Więcej miejsca automatyzacji pracy poświęciłam w artykule o IFTTT, więc zamiast rozpisywać się o tym, dlaczego warto – po prostu Was tam odsyłam. Do tej pory także gorąco Wam polecam IFTTT – sama dzięki temu narzędziu automatyzuję sobie m. in.:

  •  automatyczne postowanie moich wpisów z Instagramu na Twitterze (ze zdjęciem)
  • automatyczne postowanie moich treści na Tumblr i Google+

narzędzia dla blogerów przepisy ifttt Geek Cat-8-przepisow-IFTTT-ktore-usprawnia-prace-z-Trello

Ale IFTTT oferuje o wiele więcej – zastanówicie się po prostu, co chcecie zautomatyzować, a potem wystarczy odnaleźć taki przepis w repozytorium. Jeśli natomiast brakuje Wam czegokolwiek w IFTTT, zajrzyjcie na Zapier – działa niemal na tej samej zasadzie i mam wrażenie, że obie platformy po prostu się uzupełniają.

Analityka


Google Analytics

Google Analytics chyba nie muszę nikomu przedstawiać. Służy mi oczywiście do badania i analizowania ruchu na stronach. Jeśli jakimś cudem jeszcze nie mieliście styczności z Google Analytics, to w skrócie kilka najważniejszych funkcji i informacji, jakie możecie wyciągnąc z tego narzędzia dla blogerów (i nie tylko! bo korzystają z niego także wielkie firmy).

  • Zachowanie użytkowników w czasie rzeczywistym – czyli co w danej chwili robią na Twojej stronie odwiedzający. Skąd przyszli, gdzie mieszkają, jakie podstrony przeglądają, jak długo już u Ciebie siedzą
  • Kim są osoby odwiedzające Twoją stronę – w jakim kraju mieszkają, w jakim mieście, jakim językiem się posługują (ale to tylko wierzchołek góry lodowej!). Google Analytics dostarczy Ci też takich informacji, jak częstotliwość wizyt, zaangażowanie, dane demograficzne (w tym wiek i płeć). Potrafi też zebrać dane na temat systemów, przeglądarek czy urządzeń, jakich używają Twoi czytelnicy.
  • Jak trafili na Twoją stronę – czyli czy był to ruch z wyszukiwarek (i jeśli tak, to po jakich hasłach wpisywanych w Google), social mediów, czy przykładowo z innych stron, które umieściły gdzieś u siebie link do Twojej strony. W ostatnim przypadku znajdziesz też spis takich linków.
  • Jakie treści na Twojej stronie najchętniej przeglądają – Google Analytics dostarcza także szereg informacji o tym, jakie treści są najczęściej odsłaniane, z których czytelnicy najczęściej uciekają lub czego szukają na Twojej stronie.

Google Search Console

Google Search Console to kolejne narzędzie, które pomaga w śledzeniu danych – tym razem z wyników wyszukiwania skojarzonych z Twoją stroną. Oprócz analizy widoczności strony w wynikach wyszukiwarki, Google Search Console pozwala także na:

  • sprawdzanie statystyk indeksowania stron przez roboty Google,
  • wysyłanie i sprawdzanie statusu mapy naszej strony
  • analizę linków
  • sprawdzenie listy wadliwych linków na naszej stronie

Ubersuggest

Ubersuggest to świetne narzędzie, które pomga w przeanalizowaniu popularności danego tematu. Wiecie, super jest blogować, ale czasem warto sprawdzić, czy temat, za których chcielibyśmy się zabrać, w ogóle kogoś interesuje… 🙂

Yandex Metrica

Yandex Metrica to trochę taki Google Analytics pomieszany z HootJar… 😉 Udostępnia nam częściowo dane, które zbiera Google Analytics, ale za darmo daje nam także dostęp do wielu ciekawych map. Między innymi pokazuje, jak ludzie scrollują naszą stronę, w które linki klikają częściej, jak zachowują się na stronie itp.

Geek Cat - narzędzia dla blogerów - Yandex Metrica

Takie mapy bardzo ułatwiają rozmieszczanie kluczowych treści i elementów. Jeśli przykładowo chcemy dodać zapis na newsletter lub ważną informację w miejscu, które jest często odwiedzane przez użytkowników, to Yandex Metrica z dużym prawdopodobieństwem takie miejsce nam wskaże.

Oto narzędzia dla blogerów, bez których sama nie wyobrażam sobie pracy nad swoim blogiem. Widzę, jak bardzo usprawniły moją pracę i jak wiele czasu pomogły mi zaoszczędzić, dlatego polecam Wam je z czystym sercem. Które z nich znacie i używacie? A może możecie polecić jakieś inne narzędzia dla blogerów, które warto dodać do tej listy?Piszcie śmiało w komentarzach!

Jakie narzędzia dla blogerów znacie, używacie i polecacie?

 

Share56Tweet16Share4

Related Posts

Geek Cat Clubhouse co to
Aplikacje

Co to jest Clubhouse?

by Justyna Kot | Geek Cat
2 marca 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo
Facebook

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

by Justyna Kot | Geek Cat
21 stycznia 2021

Najnowsze

Geek Cat Clubhouse co to

Co to jest Clubhouse?

2 marca 2021
Geek Cat - co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas

Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas?

29 stycznia 2021
Geek Cat - reklama firmy w internecie za darmo

Reklama firmy w internecie – od czego zacząć?

21 stycznia 2021

Instagram

  • PAUZA. STOP. BREAK. ZATRZYMAJ SIĘ NA MOMENT!

3-4 miesiące temu właśnie te słowa wrzuciłam sobie w swój… kalendarz. Dodałam po prostu taki event w kalendarzu i ustawiłam cyklicznie - aby powtarzał się codziennie w każdy roboczy dzień w okolicach 14:00.

Po co?

Może wydaje Ci się to głupie lub niepotrzebne, ale uwierz mi - są osoby (ja byłam taką osobą!), które po prostu potrafią zatracić się w codziennych obowiązkach i zasuwać bez opamiętania godzinami. U mnie zdarzało się to nagminnie. Moja praca to także w dużej mierze moja pasja. Mam ogromną frajdę realizując swoje projekty, ucząc się codziennie nowych rzeczy, zgłębiając nowe, nieznane lądy w swojej dziedzinie. Ale nawet świetna zabawa potrafi zmęczyć i wyssać naszą energię. 

Też tak masz? A może też potrzebujesz w swoim kalendarzu takiego przypomnienia?

#pracazdalna #remotework #homeoffice #pracawdomu #pracazdomu #workingonline #bossgirls #biznesonline #porannakawa #czasnakawe #kobiecafotoszkoła #dzieńdobry #coffeecommunity #przerwanakawe #terazczytam #instagramczyta #instagrampl #instagrampolska #productdesigner #designprocess #uxigers #productdevelopment #uxresearch #designsprint #uxprocess #designsprints #bezstresu #balans #rytuał #czasdlasiebie
  • Reklama swojej marki w Internecie - od czego zacząć, zwłaszcza, gdy nie masz budżetu?

PO PIERWSZE: ZACZNIJ Z TYM CO MASZ!

Reklama firmy w internecie nie musi być droga – zwłaszcza na samym początku. Jestem zwolennikiem mądrego działania. Lubię zainwestować w narzędzia, dzięki którym moja praca stanie się prostsza i łatwiejsza, ale zdecydowanie nie należę do osób, które lekką ręką wydają budżety bez uzasadnionej potrzeby.

Mimo, że zapewne nie raz słyszeliście, że wydatki na reklamę firmy w internecie bywają ogromne, wcale nie musimy zaczynać promowania naszego biznesu od ogromnych sum. Jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki, możesz spokojnie zacząć od darmowych lub niskobudżetowych działań, które pozwolą zaistnieć firmie w sieci.

Kilka z takich działań, wraz z konkretnymi linkami zebrałam dla Was w dzisiejszej karuzeli. Dzięki nim bez zbędnych wydatków przygotujecie profile swojej marki w kluczowych miejscach w sieci. Na start tak naprawdę nie potrzebujesz wiele! Bardzo często sami siebie blokujemy, bo zamiast działać - zastanawiamy się lub rozkładamy niepotrzebnie dany problem na czynniki pierwsze. 

Moja podstawowa rada da dziś:

✅  zacznij z tym co masz
✅  po prostu zacznij i postaw pierwszy krok (dzięki narzędziom z mojej karuzeli)
✅  przetestuj swój pomysł bez inwestowania
✅  załóż prostą wizytówkę dla swojej działalności

#kobiecybiznes #markaosobista #kobietawbiznesie #markaonline #instakaruzela #instatipy #pracaonline #socialmediatips #bizneszpasja #girlbosspl #instagramdlabiznesu #malybiznes #kobieceinspiracje #biznesonline #instakaruzelarozwoj #pasjobiznes #reklamawinternecie #poradnik #mediaspolecznosciowe #mediaspołecznościowe #poradyinstagram #poradyinstagramowe #biznes #marketingpolska #własnafirma #wlasnafirma #własnafirmakrokpokroku  #kobietabiznesu #mojafirma #mojafirmamojapasja
  • Darmowy planer social mediów z pomysłami na posty na luty już wjechał!

Zerkasz pod koniec miesiąca na swoje profile w mediach społecznościowych i zastanawiasz się, dlaczego Twój ostatni wpis tam miał miejsce 3 tygodnie temu? A może po prostu sam prowadzisz profile dla swojej działalności lub biznesu online i w nawale spraw, jakie masz na głowie, social media po prostu schodzą na dalszy plan?

Mam coś, co Ci pomoże 🙂

Kalendarz z pomysłami na posty do mediów społecznościowych został stworzony właśnie z myślą o Tobie. Zawarte w nim pomysły możesz dostosować 1:1 do swojego harmonogramu publikacji - według propozycji w arkuszu, lub stosować elastycznie jako inspiracje do własnego planu postów, np. wykorzystując jedynie niektóre z nich, lub publikując luźne treści podczas weekendów.

🔷  CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU? 🔷

✅  30 pomysłów na posty w mediach społecznościowych, które możesz wykorzystać od zaraz

✅  Spis nieoficjalnych świąt wypadających w miesiącu

✅  Kalendarz do planowania postów, w którym możesz planować swoje działania w social mediach - w 2 wersjach kolorystycznych do druku

🔷 JAK POBRAĆ PLANER? 🔷

Planer jest dostępny w linku w bio @geekcatpl - podaj swój email, a mój system do newsletterów wyśle Ci na ten adres materiały :) Możesz skorzystać także z linku poniżej, wklejając go do swojej przeglądarki:

subscribepage.com/planer-postow-social-media

Udanego planowania!

#mediaspołecznościowe #mediaspolecznosciowe #biznesonline #girlbosspl #instagrampl #kobiecybiznes #kobietasukcesu #markaosobista #socialmediapl #instagrampolska #instaporady #marketinginternetowy #przedsiębiorca #pracaonline #agencjasocialmedia #biztips #czasnanowe #herbusiness #infografika #instamarketing #instawtorek #markaonline #marketingblog #socialmedianinja #kobietawbiznesie #instatipy #bizneszpasja #contentplan #malybiznes #planer
  • JAK CZYTAĆ WIĘCEJ KSIĄŻEK?

Według informacji udostępnionych przez Bibliotekę Narodową, w 2019 roku jedynie 9% Polaków przeczytało więcej, niż 7 książek, a 39% - przynajmniej jedną. Mnóstwo z nas twierdzi, że nie czytamy, ponieważ nie mamy na to czasu. Czy jest tak faktycznie?

Jak czytać więcej książek?

✅  znajdź na to czas

➡ ogranicz oglądanie TV i surfowanie w sieci bez celu
➡ ogranicz czas spędzany w social mediach
➡ wrzuć sobie czytanie w swój kalendarz / plan dnia

✅  zmień swoje podejście do czytania

➡ czytaj dla swojej przyjemności - nie musisz od razu porywać się na klasykę literatury
➡ 5 minut jest lepsze, niż nic - często mając te 5 minut myślimy "nie opłaca się zaczynać; a co jeśli zamiast nad tym myśleć, po prostu zaczniesz?
➡ czytaj książki tak, jak artykuły w Internecie - jeśli książka Ci się nie spodoba, to po prostu sobie ją odpuść. Nikt nie każe Ci kończyć nieciekawej lektury pod groźbą kary!
➡ nie czytaj od deski do deski - pomijanie nudnych fragmentów jest ok, zwłaszcza, jeśli i tak nic nie wnoszą do fabuły czy treści

✅  zbuduj nawyk codziennego czytania

➡ ustal sobie stałą porę na czytanie - na początek to może być nawet 10-15 minut, byle regularnie!
➡ śledź swoje postępy - np. w apce do czytania (@czytamzlegimi, na Kindle) czy habit trackerze, których pełno w sieci do wydrukowania

✅  zabierz książki ze sobą

➡ korzystając z e-booków czy audiobooków możesz mieć książki zawsze przy sobie, a dzięki temu czytać w chwilach "wyrwanych" z planu dnia, jak np. w podróży, w kolejce, czy w przypadku audiobooków - na siłowni spacerze, podczas gotowania lub codziennych obowiązków

DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU, CZY:

📌 stosujesz którąś z tych metod u siebie? 
📌 a może znasz inne, które dobrze się u Ciebie sprawdzają?

#kochamksiążki #kochamczytać #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkoholik #czytamzlegimi #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik #instagrafika #infografika #czytamy #czytamyksiążki
  • Dobra książka, kubek kawy, koc - i nic więcej mi dziś do szczęścia już nie potrzeba 😉

CO CIEKAWEGO OSTATNIO CZYTALIŚCIE?

Podrzućcie swoje propozycje! Uzupełniam swoją biblioteczkę na czytniku i chętnie przygarnę kilka nowych propozycji. U mnie ostatnio na tapecie:

✅ "Skup się" - Leo Babauta
✅ "Putin. Człowiek bez twarzy" - Masha Gessen
✅ "Mindf*ck" - Christopher Wylie

Pierwsza pozycja przeczytana - spoko pigułka porad na temat minimalizmu w życiu i produktywności, dzięki eliminowaniu z życia zbędnych tematów. Fajna "piguła", ale dla mnie - raczej bez żadnych nowości 🤷‍♀️

Książka o Putinie - wiązałam z nią spore nadzieje (uwielbiam takie tematy), ale na razie dobrnęłam do 1/3 i bez szału, chociaż może po prostu zbyt dobrze znam szczegóły z biografii prezydenta Rosji? 🤷‍♀️ W każdym razie warto docenić całkiem zgrabnie namalowany obraz Rosji na przestrzeni lat stanowiących tło w życiorysie Putina. 

Ostatnia pozycja - dopiero zaczynam. Oglądałam film na Netflixie, który powstał na jej bazie i to jest totalnie temat, który pochłaniam jak szalona. Więcej na pewno po przeczytaniu 😉

A co Wy polecacie? 

#kochamksiążki #kochamczytać #terazczytam #czytamy #polishbookstagram #bookstagramtopasja #ksiazkoholizm #molksiazkowy #takczytam #bookstagrampolska #czytamksiążki #czytajpl #czytajpolsko #czytamcodziennie #instagramczyta #lubięczytać #czytambokocham #ksiazkanadzis #ksiazkoholik #kawusia #porannakawa #coffeecommunity #coffeemoment #kawagirl #kochamkawe #instacoffeelovers #instawtorek #kawajestdobranawszystko #snieg #zima2021
  • Opanowane do perfekcji zarządzanie czasem NIE POMOŻE, gdy jesteśmy zawaleni robota po sam czubek nosa!

Dlatego przy organizacji warto pamiętać przede wszystkim o odpowiednim stawianiu granic. Każde "TAK" dla dodatkowego zadania, projektu czy spotkania to "NIE" dla:

⛔ Twojego wolnego czasu, 
⛔ kursu, który na Ciebie czeka,
⛔ kwadransu z książką
⛔ wieczoru we dwoje
⛔ 20 minut na macie z jogą lub lekkim treningiem
⛔ telefonu do bliskiej osoby
⛔ chwili tylko dla siebie i swoich myśli

I można tak wyliczać dalej, ale chyba już łapiecie, o co mi chodzi? 😉 Nie piszę tego wszystkiego bez powodu - 2020 rok dał mi mocno w kość w tej kwestii. Bardzo często mówiłam tak - poniekąd po to, aby uciec od pandemicznej, wymagającej rzeczywistości. Z perspektywy czasu mogę to podsumować następująco:

✅ bardzo pomyslny czas zawodowo
⛔ bardzo wyniszczający i wyczerpujący czas mentalnie, zdrowotnie i prywatnie

NIE WARTO realizować planów i ambicji w taki sposób, dlatego serio - PAMIĘTAJCIE O SWOICH GRANICACH 🙏

#równowaga #balans #bezstresu #codziennerytuały #medytacja #rozwójosobisty #rytuał #cisza #harmonia #jakzyc #spokój #kobiecybiznes #efektywność #zarzadzanieczasem #domowebiuro #motywacjadodzialania #organizacjaczasu #wlasnafirma #wlasnybiznes #ciężkapraca #drogadosukcesu #dzialaj #działanie #inwestycjawsiebie #kobietaprzedsiebiorcza #kobietawbiznesie #mojamotywacja #motywacjadodziałania #naswoim #ogarniam
  • Codzienność w biegu i miejskiej dżungli chwilowo zamieniłam na #workation w rodzinnych stronach. Głowa już dawno nie miała okazji aby tak wypocząć, a ja - jak to dziecko sprzed 25 lat, którym wtedy byłam - codziennie zachwycam się gwieździstym, czystym niebiem nad podwórkiem moich rodziców. Peace, calm & nature 🖤

#snieg #zimno #drzewa #polskazima #styczeń #lód #polishwinter #feriezimowe #widoki #winterinpoland #szron #bialo #naszlaku #zimawpolsce #mroz #winterview #winterholidays #zimowo #winterwalk #pięknie #zimaworld #winterforest #zima2021 #podkarpacie #bieszczady #rzeszow #podkarpackie #podkarpaciejestpiękne #subcarpathia
  • Jak w 3 miesiące zrobić więcej niż w rok?

Dobre pytanie! 😁 Ale odpowiedź wcale nie jest taka trudna, jak może się wydawać. A na pewno nie brzmi ⛔️ "pracować więcej" ⛔️ Cały sekret tkwi w zmianie podejścia do planowania.

Najczęstszym problemem, jaki napotykają osoby robiące plany na początku roku jest:

❌  spadające motywacja - im więcej czasu upływa od początku roku, tym mniejszą mamy motywację, aby działać, ponieważ... 
❌  brak widocznych efektów - nie widzimy szybkich efektów (a spadająca motywacja nie pomaga!) więc koło się zamyka
❌  porzucenie planów i powrót do nich pod koniec roku - najczęściej przez wyrzuty sumienia lub wstyd przed samym sobą, co jest bardzo niezdrowe dla naszej psychiki!

Gdy goni nas deadline...

Gdy goni nas deadline, o wiele łatwiej się motywujemy do działania. W taki sposób poniekąd działa zasada 12-tygodniowego roku, opisana w książce Briana P. Morgana i Michaela Lenningtona o tytule - a jakże - "12-tygodniowy rok".

System w niej zawarty zakłada podzielenie naszych planów na etapy, które jesteśmy w stanie zrealizować w 3 miesiące - a następnie (w wielkim urposzczeniu) skupienie się na ich realizacji.

Rozwinięcie tej metody znajdziecie na grafice w kolejnych kafelkach - przesuńcie palcem w lewo, aby je zobaczyć 🙂 a jeśli ta metoda do Was przemawia - zostawcie komentarz, serduszko lub zapiszcie post, aby wrócić do niego w przyszłości ✅

Co myślicie o takim sposobie planowania i działania?

#produktywność #haveaproductiveday #ktoranowstaje #rozwójosobisty #samorozwój #organizacja #planowanie #organizacjaczasu #instakaruzela #carouselpost #instacarousel #instatipy #kobiecybiznes #naukawdomu #instakaruzelarozwoj #instakaruzelaporadnik  #wpracy #przedsiębiorca #wiedza #sukces #sukceszpasja #sukcesjestkobietą #pracawdomu #12tygodniowyrok #kochamksiążki #kochamczytać #czytamy #molksiazkowy #bookstagrampolska
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (21)
  • Apple (1)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (6)
  • Google (9)
  • Instagram (4)
  • Kobiety w IT (5)
  • Kreatywność (10)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (1)
  • Książki o produktywności (1)
  • Lead generation (2)
  • Lifestyle (32)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (38)
  • Media społecznościowe (14)
  • Moja organizacja (13)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (30)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (7)
  • Produktywność (8)
  • Technologia (37)
  • Własny biznes (24)
  • Własny biznes od kulis (10)
  • Work-life balance (12)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Co to jest Clubhouse? 2 marca 2021
  • Co daje czytanie książek i jak znaleźć na to czas? 29 stycznia 2021
  • Reklama firmy w internecie – od czego zacząć? 21 stycznia 2021

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Poradniki
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.