• GEEKLETTER
  • O mnie
  • Zacznij tutaj
  • Współpraca
  • Kontakt
Geek Cat
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje
GEEK CAT
No Result
View All Result
Home Marketing Content marketing

Od czego zacząć blogowanie? 9 rzeczy o których musisz pomyśleć, zanim założysz blog

Justyna Kot | Geek Cat by Justyna Kot | Geek Cat
15 listopada 2020
Reading Time: 13 mins read
69
SHARES
3.2k
VIEWS
Podziel się ze znajomymiTweetnij

Od czego zacząć blogowanie? Jak wygląda moja droga w blogowaniu? Jakimi zasadami kieruję się, tworząc swoje własne miejsce w sieci? Odpowiedzi na te często pojawiające siępytania zabrałam dla Was w dzisiejszym artykule. Let’s go!

Od czego zacząć blogowanie? Od jakiegoś czasu coraz częściej zadajecie mi w wiadomościach to pytanie. Sama wiele lat temu oddałabym wiele za poradnik, który poprowadzi mnie za rękę i powie, na czm mam się skupić, na co przygotować, a czego wystrzegać. Wtedy nie było jeszcze ani kursów, ani blogów czy książek poświęconych blogowaniu. Wiedzę zdobywało się głównie przez praktykę lub podpatrywanie poczynań tych większych,  bardziej popularnych blogerów.  Dziś natomiast mam wrażenie, że tej wiedzy jest sporo, jednak w odpowiedzi na Wasze pytanai zebrałam własne doświadczenia i porady. Może pozwolą Wam spojrzeć na blogowanie z nieco innej perspektywy? Przekonajmy się!

Powiązaneartykuły

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

Wtyczki WordPress dla blogerów

5 pomysłów na posty na Instagramie, dzięki którym zbudujesz społeczność

Geek Cat - od czego zacząć blogowanie

Od czego zacząć blogowanie?

Od czego zacząc blogowanie? Generalnie, sprawa jest prosta – usiądź i zacznij pisać. To wszystko. Tylko tyle i aż tyle. Często jest tak, że chcemy zacząć blogowanie lub jakiś inny projekt. Zapalamy się do tego, snujemy plany, widzimy siebie za te kilka lat, gdy w chwale i splendorze zostajemy doceniani przez czytelników czy kolegów po fachu. A potem przychodzi proza życia. Blog sam się nie postawi. Wpisy same się nie przygotują. Social media same się nie ogarną. Blogowanie to masa pracy!

Jeśli chcesz być w czymś dobry, zacznij to po prostu robić. Zobacz, ile to kosztuje czasu, jak Ci w ogóle to idzie. Może przecież się okazać, że blogowanie tylko wydawało Ci się takie super, a w praktyce może się okazać, że to zupełnie nie dla Ciebie? Nie ma jednej, sprawdzonej recepty na blogowanie, podobnie jak nie ma sposobu, zaklęcia, czy magicznego guzika, którego użycie sprawi, że od tak, jak za sprawą magicznej różdżki, staniemy się popularnymi twórcami, zdobywcami Mount Everest, laureatami Oscara czy ekspertami NASA. Próbuj, trenuj, ćwicz! Najważniejsze, od czego musisz zacząć, to:

Krok pierwszy – rób to

ale… postaw ten krok pierwszy z głową. Mądrze. Możesz zacząć od tworzenia tekstów, ale radziłabym najpierw usiąść przy dobrej kawie i zastanowić się nad kilkoma mega ważnymi sprawami.

Zastanów się:

  • jakie masz pasje?
  • w czym jesteś dobry?
  • w czym chcesz się rozwijać?
  • o czym możesz opowiadać godzinami?
  • o czym chcesz blogować?
  • o czym jesteś w stanie tworzyć egularnie teksty?

Myślę, że każdy z nas ma taki temat, pasję, hobby lub zajawkę, o której może opowiadać godzinami i drążyć temat do znudzenia. Jeśli zastanawiasz się, od czego zacząć blogowanie, to może warto skorzystać właśnie ze swojej zajawki i uczynić z niej temat swojej internetowej twórczości?

4 cechy twórcy

Wzięłam pod lupę swoich ulubionych blogerów i vlogerów. Przyjrzałam się dokładnie temu, co robią, oraz w jaki sposób, z jakim zaangażowaniem. Odniosłam to także do twórców spośród moich znajomych. Jaki z tego wniosek? Uważam, że można wyodrębnić cztery główne cechy angażujących twórców, a są to:

  • Pasja – jeśli masz pasję, to potrafisz zaciekawić tematem każdego – od eksperta w dziedzinie po totalnego laika. Przedstawiasz temat w sposób interesujący, często nieszablonowy. Potrafisz pokazać problem z zupełnie innej strony.
  • Ciekawość świata pozwala Ci drążyć temat i codziennie odkrywać go na nowo. Dzięki niej nie ma miejsca na nudę. Ciągle chcesz więcej i więcej, zatem naturalna kolej rzeczy to w tym wypadku rozwój.
  • Potrzeba dzielenia się swoimi doświadczeniami z otoczeniem – dzięki pasji i ciekawości świata zdobywasz nowe doświadczenia, poszerzasz swoją wiedzę. Potrzeba dzielenia się nimi pozwoli Ci znaleźć w sobie odwagę do zaprezentowania tego swojej internetowej publiczności, a w dalszej perspektywie, także osobom, które nie są Ci do końca przychylne.
  • Gotowość na konfrontację i krytykę – publikując w sieci musimy być przygotowani na to, że prędzej czy później pojawią się osoby, które nie będą się z Tobą zgadzać. Musisz być przygotowany na konfrontację, zarówno z konstruktywną krytyką, jak i hejtem. Gdy znajdziesz się w takiej sytuacji, odpowiedz na zarzuty mądrze i bez zbędnego jadu.

Od czego zacząć blogowanie (gdy już wiesz, że naprawdę chcesz to robić)

Ok, gdy już tę część mamy za sobą, mała ściąga, czyli 4 najważniejsze rzeczy, które musisz następnie rozważyć, zaczynając zabawę z blogowaniem lub tworzeniem vlogów:

#1 TEMATYKA

Skoro już wiesz, o czym możesz opowiadać godzinami, postaraj się teraz doprecyzować swoją tematykę. Dasz radę ubrać to w 3-4 wyrazowe hasło? Poniżej kilka przykładów:

  • JestRudo.pl – Blog fotograficzny
  • JakOszczędzaćPieniądze.pl – Czyli jak ograniczyć wydatki i rozsądnie wydawać pieniądze

Określ tematykęswojego bloga i spróbuj wypisać sobie kilka(naście) tematów, które będziesz chciał zrealizować w pierwszym miesiącu swojego blogowania. Może to będzie jakiś cykl tematyczny? Może case study. lub seria edukacyjna lub poradnikowa? Zastanów się, jakich treśc w sieci brakuje w Twojej opini na temat, który chcesz poruszyć i spróbuj tę niszę zapełnić.

#2 ODBIORCA

Zastanów się, dla kogo chcesz tworzyć swoje treści? Jaki język będzie najbardziej odpowiedni (język specyficzny dla geeków nie musi być odpowiedni np. dla czytelników blogów parentingowych – i odwrotnie ;)) lub jakie tematy mogą najbardziej interesować Twoich potencjalnych czytelników? Zastanów się, dla kogo chcesz tworzyć i spróbuj zastanowić się, jak te osoby konsumują treści i co je interesuje.

  • Więcej na ten temat znajdziesz w moim tekście o „Które kanały social medi wybrać dla swojej działalności” – polecam, jeśli chcesz nieco wgłębić się  ten temat

#3 CZĘSTOTLIWOŚĆ

Od czego zacząć bogowanie? Załóż sobie plan minimum i pamiętaj o regularności! Wiem, że na początku nasz zapał często sprawia, że tworzenie codziennie ciekawych materiałów to pikuś, ale pamiętajmy, że z czasem dochodzi np. gorący okres w pracy, sesja na uczelni, dodatkowe zlecenia, zmęczenie lub po prostu gorszy dzień. Ustal sobie plan minimum, np. 2-3 teksty w tygodniu i staraj się pilnować regularności, aby już od samego początku przyzwyczajać czytelników do tego, kiedy mogą się spodziewać świeżych treści.

#4 PLATFORMA

Nadszedł czas, by wybrać platformę do tworzenia. Która jest najlepsza? Ta, ktora jest dopasowana do naszych potrzeb i oczekiwań 😉 Jeśli potrzebujesz prostego narzędzia do szybkiego wrzucania materiałów, wybierz Tumblr lub Blogspota. Jeśli od razu chcesz stworzyć stronę – kombajn, zastanów się na WordPressem. Więcej na ten temat (oraz plusy i minusy najpopularniejszych rozwiązań) znajdziesz tutaj:

  • Gdzie założyć blog?

Gdzie w Twojej twórczości jest odbiorca?

Wiem, że czytając ten artykuł, prawdopodobnie dopiero zastanawiasz się czy blogować i od czego zacząć blogowanie. Niemniej jednak, musisz pamiętać o tym, że blogowanie niesie za sobą także i pewne konsekwencje, o których dobrze jest wiedzieć już na początku.

Zachowanie równowagi pomiędzy oczekiwaniami czytelników, a unikalnym charakterem danego twórcy, wyrażanym w jego materiałach to nie lada wyzwanie. Chyba każdy bloger prędzej, czy później, napotka ścianę zbudowaną z pewnych wymagań, jakie stawiają odbiorcy. Pomijając kwestię, czy wymagania te dotyczą długości publikowanych materiałów, poglądów samego autora, stosowanego języka czy naturalnej zmiany, jaką przechodzi każdy z nas na przestrzeni miesięcy czy lat, zawsze znajdzie się grono niezadowolonych odbiorców, którym nie spodoba się kierunek zmian obrany przez twórcę.

Każda osoba decydująca się na publikowanie w sieci, dąży do tego, aby zyskać odbiorców. Problem jednak pojawia się w momencie, kiedy zamiast czytelnika lub widza, widzimy po drugiej stronie ekranu jedynie kolejne cyferki w naszych statystykach

Autorzy także nie są bez grzechu. Ile blogów, tekstów, filmów czy kanałów na YouTube powstało głównie z myślą o szybkim nabiciu wejść, wyświetleń lub zebraniu „publiki”? Nie zrozumcie mnie źle – każda osoba decydująca się na publikowanie w sieci, dąży do tego, aby zyskać odbiorców – nawet Ty, jeśli dopiero zastanawiasz się, od czego zacząć blogowanie. To naturalne i nie ma w tym nic złego. Problem jednak pojawia się w momencie, kiedy zamiast czytelnika lub widza, widzimy po drugiej stronie ekranu jedynie kolejne cyferki w naszych statystykach. W takiej sytuacji bardzo łatwo zapomnieć o tym, co najważniejsze – dostarczaniu wartościowych materiałów w sposób odpowiedzialny.

Twórca internetowy a odpowiedzialność

Długo zastanawiałam się nad tym, czy chcę podawać w tym miejscu przykłady negatywne, jednak stwierdziłam, że nie zrobię tego. Po pierwsze – łatwo je odnaleźć, wystarczy zapytać wujka Google. Po drugie – nie chcę bawić się w sąd i orzekać o winie danego twórcy. Wierzę, że każdy potrafi wyciągnąć wnioski we własnym zakresie.

W sieci istnieje jednak mnóstwo przykładów pozytywnych i to o nich powinno być głośno. To właśnie z takich osób jak np. Michał Szafrański, powinnismy jako twórcy brać przykład. O Michale jeszcze wspomnę Wam wkrótce na blogu, bo właśnie kończę czytać jego najnowszą książkę „Zaufanie czyli waluta przyszłości”, w której opisuje swoją blogową historię, ale o tym innym razem (powiem tylko już od razy: kupujcie jak macie okazję, naprawdę dobra pozycja!”). Nie przeciągając, wypunktuję najważniejsze według mnie rzeczy, z których każdy twórca powinien zdawać sobie sprawę:

Pamiętajmy, że sporo twórców internetowych stanowi swego rodzaju wzór do naśladowania, zwłaszcza dla młodszych odbiorców. Miejmy tego świadomość, zwłaszcza przy tworzeniu tych bardziej kontrowersyjnych materiałów.

#1 Bierz odpowiedzialność za swoje słowa 

Jeśli o czymś piszesz lub o czymś mówisz, sprawdzaj źródła i weryfikuj informacje. Nawet jeśli dopiero zaczynasz lub wręcz dopiero zastanawiasz się, od czego zacząć blogowanie, pamiętaj – to, że stawiasz pierwsze rkoki, nie zwlania z odpowiedzialności za słowo. Żyjemy w czasach, w których zalewają nas zewsząd różnego rodzaju komunikaty, gdzie liczy się refleks i szybkość, z jaką dana redakcja czy bloger zaserwuje treść, jednak mimo wszystko pamiętajmy o tym, by przed publikacją sprawdzać tak dokładnie, jak to możliwe, wiarygodność przekazywanych treści (!)

#2 Nie kreuj się na bóstwo 

Siedząc w danym temacie i tworząc dobrej jakości treść, w pewnym momencie łatwo zostać uznanym za swojego rodzaju eksperta. Wielu z nas bardzo podoba się ta rola, nie każdy jednak potrafi się z nią zmierzyć. Pamiętajmy o tym, by zachować zdrowy dystans – każdemu może zdarzyć się błąd, gorszy dzień, słabszy tekst.

Z drugiej strony – pamiętajmy, że sporo twórców internetowych stanowi swego rodzaju wzór do naśladowania, zwłaszcza dla młodszych odbiorców. Miejmy tego świadomość, zwłaszcza przy tworzeniu tych bardziej kontrowersyjnych materiałów. Jeśli wiesz, że Twoje treści docierają do osób w przedziale wiekowym 9-14, zastanów się, czy wulgaryzmy są niezbędne w Twoich wypowiedziach, lub czy faktycznie chcesz im pokazywać, jak wygląda świat dorosłych ludzi (ten bez różowych okularów…)

#3 Stój po dobrej stronie mocy 

Zamiast skupiać się na dramach, aferach i bezproduktywnemu porównywaniu się do kolegów po fachu, wykorzystaj moc jaka płynie np. z Twoich zasięgów lub uznania wśród czytelników, do stworzenia czegoś dobrego. Nawet jeśli dopiero zstanawiasz się, od czego zacząć blogowanie, możesz już na tym etapie spróbować zaplanować te swoje pozytywne cele, do których możesz wykrzystać blog. Może będzie to jakieś wsparcie dla akcji charytatywnej, albo seria eukacyjna na temat, w którym się specjalizujesz?

Geek Cat - od czego zacząć blogowanie - narzędzia dla blogerów

Od czego zacząć blogowanie? 4 zasady, którymi sama się kieruję w blogowaniu

#1 Pisz teksty, jakie sam chciałbyś czytać 

Treści w sieci są darmowe? Bzdura. Odbiorcy „płacą” twórcom, a walutą jest ich zaufanie, czas, przekazany adres mailowy, share, like, tweet, czy w końcu pieniądze (czego dobrym przykładem są twórcy, któryz z sukcesem działają na Patronite). Zanim cokolwiek opublikujesz, postaw się w roli odbiorcy, do którego codziennie docierają setki, jeśli nie tysiące informacji i nagłówków krzyczących kliknij mnie! kliknij mnie!. Niech to, co robisz, stanowi realną wartość dla innych – taką, której sam byłbyś skłonny poświęcić swój czas, uwagę, zaufanie, lub pieniądze.

Niech to, co robisz, stanowi realną wartość dla innych – taką, której sam byłbyś skłonny poświęcić swój czas, uwagę, zaufanie, lub pieniądze.

#2 Twórz blog, który będzie lepszy od Twojego ulubionego bloga 

Jesli dopiero zastanwiasz się, od czego zacząć blogowanie, to mozliwe, że nie masz jeszcze całkowitej wizji tego, jak Twój blog ma wyglądać i funkcjonować. W takiej sytuacji dobrze jest przejrzeć, co w sieci piszczy 🙂 Nie, nie mówię tutaj o zrzynaniu 1:1, lecz o świadomym udoskonalaniu swojego internetowego poletka. Zainteresuj się aktualnymi trendami w web designie. Ogarnij czym jest typografia i jaki rodzaj fontu będzie najwygodniejszy w odbiorze. Jeśli osoby odwiedzające Twój blog na mobile stanowią zdecydowaną większość wśród wszystkich czytelników, to może warto zadbać, by strona dobrze wyświetlała się właśnie na tych urządzeniach? Często wrzucasz fotografie (bo np. prowadzisz blog modowy lub podróżniczy)? Przemyśl, w jaki sposób najlepiej wyeksponować właśnie zdjęcia.

Nie bądź ignorantem i zadbaj o to, by Twój blog po prostu dobrze się czytało 🙂 Chyba każdy z nas przyzna, że estetyczna strona, zaprojektowana w przemyślany sposób sprawia, że faktycznie chce się do niej wracać (oczywiście, gdy jest to poparte dobrą treścią, która na niej znajdziemy ;)).

#3 Dziel się treściami, które będą wartościowe dla Twoich czytelników 

Nawet, jesli dopiero zastanawiasz się, od czego zacząć blogowanie, miej na uwadze jedno – JAKOŚĆ > ILOŚĆ. Czytelnicy lub widzowie zazwyczaj lubią wiedzieć, co u twórcy słychać, ale bez przesady – spamowanie fanpage’a prywatnymi fotkami, lub alko-tweety nie są chyba do końca czymś, co faktycznie chcemy przekazać swoim odbiorcom, prawda? 😉

Tutaj sprawa ma się podobnie jak w #1 – odbiorcy obserwując nas w mediach społecznościowych, jednocześnie obdarzają nas pewnym kredytem zaufania. Pamiętajmy o tym i dbajmy o jakościowe treści – nawet, jeśli to mają być tylko linki do znalezionych artykułów w przerwie kawowej. Wyobraźcie sobie sytuację, w której np. ja (pisząc o przedsiębiorczości, marketingu i tematach dla geeków) zaczynam wrzucać na Twittera linki do Pudelka lub fotki swojej facjaty, na której testuję kolejne kremy i maseczki na twarz. Jak myślicie, czy osoby które mnie obserwują, byłyby zainteresowane takimi treściami? 😉 #NoChybaNie

  • A jeśli zastanawiasz się, co mozna udostępniać w mediach społecznościowych, zajrzyj do tego tekstu, gdzie znajdziesz 20 pomysłów na angazujące wpisy w social mediach

Skąd brać pomysły na artykuły lub filmy?

Jeśli zastanawiasz się, od czego zacząć blogowanie, pomyśl także, skąd brać pomysły na swoje teksty czy filmy. O tym napisałam osobny artykuł, dlatego gorąco zachęcam Wam do zajrzenia tam – znajdziecie tam nie tylko moje sprawdzone patenty, ale także sposoby na organizację tych pomysłow oraz narzędzia, które pomoga  to wszystko ogarnąć:

  • Skąd brać pomysły na nowe teksty i jak je organizować?

A poniżej kilka sprawdzonych pomysłow, które możecie przetestować od razu:

  • własne pomysły i doświadczenia – podstawa 😉
  • opisywanie rozwiązań na napotkane problemy – u mnie np. dobrze sprawdziły się teksty, w których podzieliłam się zestawieniami wtyczek do WP używanych na moim blogu, spisem prawie 50 banków z darmowymi zdjęciami, które można wykorzystać m. in. na blogu lub w mediach społecznościowych, czy autorskim planerem newsletterów (planery treści do mediów społecznościowych są dosyć popularne, natomiast nigdzie nie mogłam znaleźć sensownego planera newsletterów – postanowiłam przygotować własny, a przy okazji, jak się okazało, rozwiązałam także problem wielu innych blogerów
  • maile i komentarze od czytelników – to kopalnia pomysłów! Często zdarza się u mnie, że pod tekstem na konkretny  temat pojawiają się pytania od czytelników z prośbą o alternatywne rozwiązanie lub głębsze opisanie jednego z zajawionych w artykule tematów
  • Google Analytics – monitorowanie słów kluczowych, po których czytelnicy odnajdują blog
  • Brand24 i Sentione – czyli słuchaj, co mówi się w sieci na tematy, o których blogujesz  🙂

Narzędzia przydatne w blogowaniu:

  • Dokumenty Google i Google Drive – dostęp do szkiców wpisów w chmurze; dzięki nim nie ma płaczu, gdy zapomnę zapisać tworzony tekst (autozapisywanie) lub gdy nie mam pod ręką swojego laptopa. Dzięki Google Drive mam dostęp do plików i materiałów blogowych np. z tabletu, telefonu, i wszędzie tam, gdzie jest internet
  • Trello – świetne narzędzie do ogarniania zadań, zwłaszcza, gdy współpracujesz z innymi osobami, masz sporo projektów na głowie lub ilość pomysłów na treści blogowe (lub vlogowe) zaczyna przekraczać setkę 😉
  • Brand24 – monitoring sieci
  • Sentione – monitoring sieci
  • Sotrender – analiza social media
  • Google Analytics – analiza ruchu na stronie
  • Chartico – proste narzędzie do tworzenia ładnych wykresów
  • Yoast SEO (WP) – wtyczka do WP, która pomoże Ci ogarnąć SEO na stronie (poprowadzi za rączkę, dosłownie :))
  • Evernote – narzędzie do tworzenia, przechowywania i udostępniania notatek, przypomnień i innych materiałów; więcej o tym narzędziu pisałam we wpisie: Notatki? Tylko z Evernote – jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszam 🙂
  • Inne przydatne narzędzia dla blogerów znajdziesz w osobnym artykule (kopalnia wiedzy!)

To jak, już wiecie od czego zacząć blogowanie? 🙂

Share30Tweet16Share5

Related Posts

Geek Cat - banery reklamowe zalety i wady
Marketing

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

by Wpis sponsorowany
25 stycznia 2022
Geek Cat wtyczki do wordpressa blogowanie
Aplikacje

Wtyczki WordPress dla blogerów

by Justyna Kot | Geek Cat
12 sierpnia 2021

Najnowsze

Geek Cat - depresja wśród pracowników duzych firm

Depresja wśród pracowników dużych firm

27 kwietnia 2022
Geek Cat - banery reklamowe zalety i wady

Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej

25 stycznia 2022
Geek Cat - depresja tematy tabu dlaczego

Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu?

24 stycznia 2022

Instagram

  • Dziś krótko:

PRZERWA.

Uczę się robić sobie przerwy i odpuszczać. Nie zasuwać 16/24. Wrzucam jako „przypominajkę” dla samej siebie - a może i dla kogoś z Was? 

Buziaki!

=======
#pracoholizm #jesień2021 #przerwanakawe #coffeemood #jesiennyvibe #freelancerka #kobiecybiznes #kobietapotrzydziestce #instagrampl #pasjobiznes #kobietazpasją #girlbosslife #girlbosspl
  • 👉7 POMYSŁÓW NA POSTY W SOCIAL MEDIACH

Chcesz dodać nowy post, ale nie masz pomysłu? 
👉PRZESUŃ W LEWO i sprawdź 7 szybkich pomysłów na wartościowe posty

Wiele osób nie publikuje regularnie na Instagramie, ponieważ brak im pomysłów na posty. Jesteśmy zabiegani i czasem po prostu cieżko znaleźć chwilę, aby wrzucić wartościową treść na media społecznościowe.

✅ Oto 7 pomysłów, które możesz wykorzystać w takich chwilach! 

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie posty sprawdzają się u Ciebie w takich sytuacjach

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========

#marketingpl #przedsiębiorca #pracawdomu #instatips #instakaruzela #karuzela #marketingpopolsku #pracaonline #edukacja #biznesonline #instagrampl #markaosobista #biznesonline #markaonline #skleponline #sklepinternetowy #kobiecybiznes #kobiecafirma #kobietawbiznesie #mojapasja #polskamarka #pracazdalna #wiedza #geekcat #geekcatpl
  • 👉 14 KOSZMARÓW KAŻDEGO MARKETERA 😱 👻

Czego boją się marketerzy? 🤔 Wprawdzie w tym zawodzie jest wielu śmiałków, jednak nawet najodważniejsi adepci wiedzy marketingowej truchleją przed tymi koszmarami... 🎃 👻

Z okazji zbliżającego się Halloween, sprawdźmy jakie demony budzą się w czeluściach marketingu!

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby je poznać

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) jakie inne marketingowe koszmarki dodał/a_byś do tej listy

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich treści 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

Udanego Halloween! 🎃 👻

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl #halloween2021 #dziady
  • 👉 Dlaczego powinnaś pokazywać swoją twarz w social mediach (nawet na koncie biznesowym!)

🎁 Czytaj dalej - i koniecznie SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - znajdziesz tam bonus! :)

Z jednej strony to oczywiste - przecież na Instagramie mamy pełno selfies! Z drugiej - niekoniecznie, zwłaszcza, gdy prowadzisz profil biznesowy. Mamy mnóstwo oporów przed pokazywaniem siebie i swojego wizerunku w social mediach. Znasz to?

🔎 Czy muszę?
🔎 Czy to wpłynie na sprzedaż?
🔎 Czy nie wystarczą same fotki produktów?

Nie ma się co dziwić - Instagram kreuje mocno zakrzywiony obraz naszych ciał. Nie każdy profil MUSI to robić. Ale wiele osób POWINNO. Dlaczego?

💡Nie żyjemy już w czasach sprzedaży B2B (business to business) czy B2C (business to customers) ale w świecie P2P (people to people)! Zwłaszcza, jeśli jesteś freelancerem, specjalistą, lub budujesz swój biznes od zera - postaw na to, by pokazać nie tylko swój produkt, ale także siebie! Po co?

✅ Dasz się poznać - i polubić, a ludzie po prostu chętniej korzystają z rad czy usług ludzi, których znają, lubią i którym ufają

✅ Chcą wiedzieć, kto stoi za Twoim profilem - każda marka potrzebuje duszy. Marka osobista - potrzebuje jej jeszcze bardziej!

✅ Ludzie wolą kupować od „prawdziwych” ludzi - mamy wysyp marek, za którymi stoją jedynie obrazki skopiowane z Alli Express. Chcesz być jednym z nich?

✅ Tworzenie więzi - pomiędzy Tobą i obserwatorami, dzięki czemu będą identyfikować Twoją markę z Tobą (a nie z anonimowymi obrazkami!)

✅ „Ludzka” strona - mamy już dosyć idealnego Insta-świata. O wiele lepiej odnajdujemy się wśród treści tworzonych przez osoby takie, jakimi sami jesteśmy. Nie zawsze idealni, nie zawsze super produktywni. Po prostu ludzcy i autentyczni.

Jeśli jesteś freelancerem, budujesz markę osobistą lub rozwijasz swój mały biznes, pomyśl o tym. 

👉 SPRAWDŹ PIERWSZY KOMENTARZ - BONUS! W komentarzu pod tym postem znajdziesz kilka pomysłów, w jaki sposób tę „ludzką” twarz pokazać! :) 

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) , którą metodę wypróbujesz u siebie.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl
@geekcatpl

POWODZENIA! ❤
  • 👉 6 SPOSOBÓW NA ZBUDOWANIE ZAUFANIA W SM 🔥🔥🔥

Jak zbudować zaufanie i przekonać do siebie (i do obserwowania Twoich profili w social mediach) użytkowników tych platform, gdy...

...dopiero zaczynasz, a licznik obserwujących wskazuje okrągłe "0"?🤔

Początki nigdy nie są łatwie, ale pamiętaj, że:

✅ każdy kiedyś zaczynał
✅ są sposoby, aby to zaufanie i swoją pozycję, jako specjalisty budować

W dodatku nie potrzeba do tego wiele! Musisz mieć jedynie trochę czasu, cierpliwości i zaangażowania 🙂

👉 PRZESUŃ W LEWO kafelek, aby poznać 6 prostych sposobów

💬 DAJ ZNAĆ W KOMENTARZU (LUB NA PRIV) czyli w wiadomości prywatnej, którą metodę wypróbujesz u siebie jak najszybciej.

➡ MASZ PYTANIA? Śmiało! Pytaj! 🙂

I koniecznie zaobserwuj mój profil po więcej takich wskazówek 👇👇👇

@geekcatpl
@geekcatpl 
@geekcatpl 

POWODZENIA! ❤️❤️❤️

===========
#markaonline #biznesonline #kobiecybiznes #girlbosspl #działalnośćgospodarcza #przedsiębiorczość #bizneswomen #biznesman #mojafirma #przedsiębiorca #kobietaprzedsiebiorcza #pracawdomu #kobietawbiznesie #kobietapracująca #kobietazpasją #rekrutacja2021 #kobietasukcesu #kobietawmlm #instakaruzela #socialmediapl
  • ➡️ Nie zasuwasz w pocie czoła po 16h dziennie? Sorry, w takim razie jesteś nieudacznikiem 👎😫

💬„Prof. Marcin Matczak, prawnik, a prywatnie ojciec rapera Maty, rozpętał burzę. Jego zdaniem, aby osiągnąć sukces, trzeba pracować więcej, nawet 16 godzin na dobę.” - Money.pl

Słabo mi, gdy czytam w sieci takie wynurzenia 😫 - a warto dodać, że pan Matczak nie jest jedynym, który tak uważa. 

👉Nie wiem - może to kwestia pokoleniowa? 
👉Może wychowanie w zupełnie innej rzeczywistości?
👉A może zwykły bullshit? 

Powiem Wam w sekrecie - zasuwanie po 16h na dobę może błyskawicznie zaprowadzić Was nie do upragnionego sukcesu, ale do wypalenia zawodowego, załamania nerwowego, nerwic, depresji. Been there, done that. 🛑

Przerabiałam ten scenariusz 2 lata temu. Wpadłam jak śliwka w kompot i to zupełnie bezboleśnie. Jestem perfekcjonistką, przez co bardzo szybko wpadłam w szpony pracoholizmu. Ucieczka w pracę, bo praca = kontrola nad rzeczywistością, dobrze znany zakres tasków, ciekawe projekty w których klienci dają Ci wolną rękę, a Ty możesz realizować swoje wszelkie pomysły. 

Super sprawa, dopóki nie budzisz się w miejscu, w którym praca jest ciągłą ucieczką od rzeczywistości, która jest tak nieznośna, że w sumie nie chcesz do niej wracać. 

Po jakimś czasie dostrzegasz, że nie myślisz o niczym, poza pracą. Nie cieszy Cię nic, poza pracą. Nic poza nią nie przynosi Ci spokoju. Chwilę potem uświadamiasz sobie, że te „chwilowe” problemy ze snem to już zdiagnozowana bezsenność, a Ty potrzebujesz fachowej pomocy specjalisty.

Ja zafundowałam to sobie na własne życzenie. Jeśli Tobie, lub komuś Ci bliskiemu chodzi po głowie podobny plan - zasugeruj mu proszę uderzenie głową w ścianę z rozpędu. Wyjdzie taniej i będzie mniej bolało 😉

🚩Praca, która zmusza nas do zasuwania ponad 8h dziennie, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Praca, która staje się dla nas ucieczką od rzeczywistości, nie jest miarą ani drogą do sukcesu.

🚩Ludzie, którzy to negują, nie są żadnymi autorytetami. 

Nie dajcie sobie wmówić, że jest inaczej 🤷🏼‍♀️
  • 🔥7 WTYCZEK DO WORDPRESSA🔥

...bez których nie wyobrażam sobie blogowania 🤓💪 czyli post, o których jakiś czas temu prosiła @magadalis - a ja w końcu znalazłam na ten temat przestrzeń w swoim kalendarzu... 🤭

👉 PRZESUŃ W LEWO i korzystaj do woli 🤓

Mam tego farta, że całkiem nieźle orientuję się w Wordpressie (chociaż jestem totalnym samoukiem). Długo szukałam szablonu idealnego - ten, z którego korzystam obecnie na geekcat.pl jest baaaardzo rozbudowany i ma mnóstwo super bajerów, ale mimo to potrzebowałam kilku udogodnień, jak np.

➡ moduł do tworzenia podstron (Wp Bakery Builder) - na szczęście zintegrowany z moim szablonem
➡ Yoast SEO - wtyczka do optymalizacji SEO, wersja darmowa jest super, natomiast na blogu korzystam z premium i to jest dopiero sztos!
➡ Disqus - system komentarzy
➡ Jetpack - kombajn oferujący m. in. system statystyk (które warto zestawić z danymi np. z Google Analytics)
➡ Download Monitor -  kontrolowanie pobrań plików (np. planerów, ebooków)
➡ Publish Press - bardzo praktyczny planer / kalendarz publikacji, zwłaszcza jeśli macie na blogu dodatkowych autorów
➡ Public Post Preview - generuje podgląd nieopublikowanego jeszcze posta (np. gdy chcecie podrzucić klientowi sponsoraka do review)

🗨 A Z JAKICH WTYCZEK WY KORZYSTACIE? PISZCIE W KOMENTARZU! ⤵

#biznesonline #blogosfera #instatips #kobiecybiznes #blogerka #polishblogger #blogerlife #bizneswoman #blogerstyle #blogers #bloggersgetsocial #blogginggals #wordpressblog #bloggingtips #wordpressblogger #wordpresswebsite #bloggerproblems #peoplewhocode #girlswhocode #plugins #businesswebsite #digitalmarketer #instakaruzela #instagrampl #instapolska
  • NOTATKI NA PAPIERZE CZY CYFROWE? 🤔

Przyznam Wam się, że od dzieciństwa byłam ogromnym maniakiem wszelkich przyborów papierniczych. N najlepszym momentem wakacji były dla mnie... wyprawy z rodzicami na "szkolne" zakupy i wizyty w sklepie papierniczym - królestwie notatników, zeszytów, kolorowych papierów, zakreślaczy, flamastrów i wszelkich pisadeł. 

To na papierze powstawały notatki czy koncepcje - najpierw bloga, potem innych projektów. Z czasem jednak napotkałam problem, który raz na zawsze wymógł na mnie przeniesienie się ze świata papierowego na cyfrowy. Otóż...

JAK MIEĆ TE WSZYSTKIE NOTATKI I MATERIAŁY CIĄGLE ZE SOBĄ? 🤔

Często podróże, wiele projektów i praca kreatywna czy koncepcyjna (a przy okazji troska o środowisko i własny kręgosłup) sprawiły, że postanowiłam przetestować podejście #paperless i przejść z książek, kalendarzy i notatek papierowych na cyfrowe.

➡ Czy było łatwo? Nie ❌
➡ Czy było warto? ZDECYDOWANIE ✅

Stosy książek, kalendarzy i notatników zamieniłam na dwa urządzenia:
Kindle Paperwhite - na którym czytam zdecydowaną większość książek i mam je zawsze przy sobie
iPad Pro (z rysikiem Apple Pencil i Smart Keyboard Folio) - tu powstają moje notatki, szkice, zarysy artykułów, planów. Dzięki abonamentowi na Legimi dodatkowo mam także na iPadzie dostęp do pokaźnej biblioteki.

Przetestowałam też sporo apek do notowania na iPadzie (za niektóre słono zapłaciłam) i z pełną odpowiedzialnością na ten moment mogę polecić jedną - GoodNotes.

💬 A Wy wolicie książki lub notowanie na papierze czy w wersji cyfrowej?

#kalendarz #planowanie  #działanie #czytamwszędzie #kochamksiążki #planer #zaczytani #bookstagrampl #planner2021 #cele #projekt #cel #studygrampl #rozwój #rozwojosobisty #digitalnotes #goodnotes #ipadnotes #paperlessstudent #instastudy #studygramcommunity #goodnotesapp #digitalplanning #digitalplanner #goodnotesplanner #ipadplanning #ipadpro #notestagram
Facebook Twitter Instagram

Aby strona działała prawidłowo, w celu analizy ruchu oraz korzystania z narzędzi marketingowych wykorzystywane są pliki cookies. O szczegółach przeczytasz w polityce prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kategorie

  • Aplikacje (23)
  • Apple (8)
  • Bez kategorii (4)
  • Branding (3)
  • Content marketing (16)
  • Facebook (7)
  • Filmy i seriale (2)
  • Google (10)
  • Instagram (5)
  • Kariera (3)
  • Kobiety w IT (8)
  • Kreatywność (11)
  • Książki biznesowe (1)
  • Książki o marketingu (2)
  • Książki o produktywności (2)
  • Lead generation (3)
  • Lifestyle (41)
  • Linkedin (1)
  • Marketing (47)
  • Media społecznościowe (14)
  • Mobile (1)
  • Moja organizacja (15)
  • Muzyka (1)
  • Narzędzia marketingowe (4)
  • Organizacja (34)
  • Podróże (6)
  • Pomysł na biznes (9)
  • Produktywność (8)
  • SEO i pozycjonowanie (2)
  • Strategia (8)
  • Technologia (51)
  • Własny biznes (35)
  • Własny biznes od kulis (12)
  • Wnętrza (1)
  • Work-life balance (16)
  • Zarządzanie czasem (1)
  • Zarządzanie projektami (6)

Recent Posts

  • Depresja wśród pracowników dużych firm 27 kwietnia 2022
  • Banery reklamowe – wady i zalety reklamy zewnętrznej 25 stycznia 2022
  • Depresja – dlaczego ciągle jest tematem tabu? 24 stycznia 2022

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

No Result
View All Result
  • Marketing
  • Własny biznes
  • Technologia
  • Organizacja
  • Lifestyle
  • Konsultacje

© 2017 - 2020 Geek Cat Marketing, przedsiębiorczość, nowe technologie.

 

Loading Comments...