Kategorie
Pomysł na biznes Własny biznes

Pomysły na biznes który możesz zacząć od zaraz w 2020 roku (i zarobić na swojej wiedzy!)

Sprawdź, jakie pomysły na biznes w 2020 roku pomogą Ci (bez większego ryzyka i nakładów finansowych!) zacząć zarabiać na własnej wiedzy i doświadczeniu.

Znam wiele osób, które szukają sposobu, aby w miarę bezboleśnie rzucić etat. Problem w tym, że pomysły na biznes, które przychodzą im do głowy (jak sami twierdzą) bywają często zbyt ryzykowne. Nie sztuką jest przecież rzucić wszystko. Nie każdy jest gotów postawić wszystko na jedną kartę i zaryzykować. Sama jestem zwolennikiem przemyślanego, zaplanowanego działania. Podobno gdy jest ryzyko, jest i zabawa, ale ja wolę bawić się w zupełnie inny sposób ?

Najlepszym sposobem na bezbolesne przejście z etatu do własnego biznesu jest przemyślana strategia. Taka, którą można wdrażać (dosłownie!) po godzinach i która pozwoli nam jednocześnie:

  • zbadać nasz pomysł na biznes
  • zbadać zapotrzebowanie na rynku na nasze usługi
  • wystartować przy zerowym (lub minimalnym) nakładzie finansowym
  • od początku będzie generować zyski, a nie straty czy dodatkowe koszty
  • będzie skalowalna (= nie będzie wymagać od nas ogromnego nakładu dodatkowego czasu lub da się zautomatyzować, przynajmniej w części)

Psst! Jeśli szukasz bardziej aktualnych pomysłów na biznes, zajrzyj do wpisu z pomysłami na biznes z 2021 roku >>

Jeśli także i Wy chcecie poznać pomysły na biznes w 2020 roku, które nie niosą za sobą ryzyka, trafiliście w odpowiednie miejsce. Mam dla Was +25 pomysłów na zarobek – bez większych kosztów, które można zacząć od zaraz. Choćby i po godzinach, na etacie, sprawdzając tym samym, czy nasz pomysł na biznes się opłaca.

Myślisz o rozpoczęciu własnego biznesu? Sprawdź od czego zacząć! >>

Pomysły na biznes, który możesz zacząć od zaraz (w 2020 roku) i zarobić na swojej wiedzy!

Geek Cat Pomysły na biznes 2018, który możesz zacząć od zaraz (i zarobić na swojej wiedzy

#1 Tworzenie stron internetowych

Jest mnóstwo osób czy małych firm szukających freelancera, który wykona dla nich stronę internetową. Zaczynając od prostej wizytówki, przez one page, blog czy nieco bardziej rozbudowaną stronę (np. platformę kursową). Obecnie nawet spora część blogerów woli zlecać prace przy stronie komuś doświadczonemu, niż samemu tracić czas i… cierpliwość ?

#2 Tworzenie aplikacji mobilnych

Obecnie panuje ogromny boom na aplikacje mobilne. Firmy, koncerny, startupy, wydawcy, nawet blogerzy – coraz więcej kręgów zainteresowanych jest tego typu usługami. Praca w software housie codziennie uświadamia mi, jak wiele pracy, czasu, pieniędzy i utalentowanych ludzi potrzeba do zbudowania od A do Z rozbudowanej apki. Niemniej jednak wiele osób potrzebuje prostych rozwiązań i to właśnie jest ogromna szansa dla freelancerów.

#3 Tworzenie czatbotów na potrzeby biznesu

Tak jak kilka lat temu strony internetowe stawały się must have każdej firmy, tak obecnie niezbędne stają się… czatboty. Mam wrażenie, że pomysły na biznes związany z tworzeniem czatbotów w chwili obecnej są jeszcze niedoceniane, ale w najbliższych latach będzie można na tym naprawdę nieźle zarobić. Co lepsze, próg wejścia jest niski, bo obecnie takiego czatbota na Messengerze można stworzyć już nawet bez znajomości programowania.

#4 Projektowanie graficzne, identyfikacja wizualna

Content marketing króluje w sieci na całego, a co za tym idzie – mamy także ogromne zapotrzebowanie na treści. Zwłaszcza te wizualne (wiadomo – obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!). Pomysły na biznes związane z wykonywaniem wszelkiego rodzaju prac graficznych (od logo, po identyfikację wizualną, infografiki czy treści do social media) do żyła złota, zwłaszcza, że zarobić można także na projektowaniu interfejsów aplikacji mobilnych, stron internetowych itp.

#5 Konsultacje marketingowe

Doradztwo w zakresie działań w social media, konsultowanie strategii marketingowej, strategii promocji produktu, czy planu na to, jak sprawić by konkretna marka została dostrzeżona w sieci. Nie musisz od razu iść na głęboką wodę. Możesz zacząć od mniejszych zleceń, jak np. doradzanie freelancerom, którzy kompletnie nie mają głowy do marketingu, albo blogerom, influencerom, czy startupom we wczesnej fazie rozwoju.

#6 Doradztwo SEO i SEM

Wiele firm poszukuje także ekspertów, którzy będą w stanie pomóc im przy strategii SEO czy SEM. W czasach, gdy Facebook przynosi coraz mniej ruchu i tnie zasięgi, widoczność w wyszukiwarkach staje się priorytetem dla niejednego biznesu.

#7 Obsługa kanałów social media

Obsługa fanpage’a, grupy na Facebooku, Twittera, Instagramu czy… profilu na Linkedin to naprawdę niezły pomysł na biznes, który możesz zacząć nawet po godzinach. Wiele z tych platform można zautomatyzować, a przy tym jest sporo osób, które szukają pomocy lub chcą po prostu delegować tego typu zadania.

#8 Tworzenie tekstów na zlecenie, copywriting

Podobnie jak w punkcie #4 w dobie content marketingu istnieje ogromne zapotrzebowanie na teksty. Wiele (nawet tych mniejszych!) biznesów decyduje się na własny blog firmowy z eksperckimi poradami. Sporo portali czy większych blogów poszukuje redaktorów i ghostwriterów. Jeśli pisanie zawsze sprawiało Ci przyjemność i wiesz w jaki sposób pisać do Internetu, ten pomysł z pewnością jest dla Ciebie.

#9 Korekta tekstów

Pomysły na biznes związane z tekstami cieszą się ogromnym zainteresowaniem (jak wspominałam w punkcie wyżej). Za ich tworzeniem idzie jednak także korekta. Nie musisz od razu startować z ofertą do wielkich firm – sporo blogerów poszukuje tego typu usług, uwierz mi! 🙂

#10 Prowadzenie bloga

Na blogowaniu również można zarobić. Nie będę się tu rozpisywać o szczegółach, ale inwestycja we własny blog z pewnością się opłaci. Nie tylko budujesz dzięki temu swój wizerunek, ale także masz szansę za przekucie tej pasji w biznes. Dobra passa influencerów (nawet tych micro) ciągle trwa i jeszcze przez długi czas z pewnością nie wygaśnie.

#11 Prowadzenie kanału na YouTube

Ten punkt łączy się poniekąd z punktem poprzednim. Jeśli pisanie nie jest Twoim konikiem, zawsze możesz spróbować swoich sił na YouTube. Aby zacząć, wystarczy Ci pomysł, kamera (aparat, nawet nie lustrzanka – przykładowo mój Canon G7X Mark II to jeden z popularniejszych modeli wśród YouTuberów) i program do montażu. Pamiętaj też, że video i platformy blogowe przeżywają obecnie prawdziwy rozkwit. Warto zatem wykorzystać tę szansę!

#12 Montaż i edycja video

Patrz punkt #11 – popularność formy video w sieci (a także w biznesie) wiążą się także ze wzrostem zapotrzebowania na osoby, które podejmą się edycji i montażu tego typu materiałów.

#13 Kursy online, ebooki

Kursy online i ebooki to pomysły na biznes, które nie tylko można (i da się!) realizować na samym początku nawet po godzinach. To także dobry pomysł na generowanie dochodu pasywnego. W zależności od tego, jaki model biznesowy obierzesz, kursy online czy wydane ebooki mogą stać się atrakcyjnym źródłem stałego przychodu.

#14 Usługi fotograficzne

Jeśli fotografia jest Twoją pasją, to dlaczego by nie zacząć na niej zarabiać? Nie musisz od razu celować w wielkie sesje dla ogromnych marek modowych. Zawsze można zacząć od usług fotograficznych na przykład dla małych biznesów czy blogerów (zdjęcia produktów, zdjęcia na blog, zdjęcia „biznesowe” czyli sesje wizerunkowe itp.) lub oferować usługi foto dla par. Co raz to widzę na swoim Facebooku przykłady świetnych sesji narzeczeńskich, ślubnych czy „brzuszkowych” wykonywanych przez fotografów, którzy dorabiają sobie w ten sposób po godzinach lub właśnie od tego zaczynali.

#15 Wirtualna asystentka

Pomysły na biznes związane z świadczeniem usług jako wirtualna asystentka to także trend, któremu warto się przyjrzeć. Mniejsze biznesy, blogerzy czy freelancerzy często wolą zająć się bardziej kreatywnymi zadaniami i rozwojem działalności. Natomiast wszelkie prace administracyjne zlecają właśnie wirtualnym asystentom. Dbanie o kalendarz, korespondencję, tworzenie prezentacji i mnóstwo innych tego typu prac to zadania, od których z powodzeniem można zacząć.

#16 Tworzenie biznesplanów i strategii

Nie każdy ma głowę do takich rzeczy. Natomiast jeśli Ty masz doświadczenie w tego typu tematach, wykorzystaj je! Możesz prowadzić konsultacje, szkolenia lub angażować się bezpośrednio w tworzenie tego typu planów.

#17 Prowadzenie księgowości

Ok, jest wiele platform, które umożliwiają prowadzenie księgowości na własną rękę, ale nie znam nikogo, kto chociaż raz mimo wszystko nie potrzebowałby porady księgowego. Przedsiębiorczość w naszym kraju kwitnie, dlaczego więc nie dorobić sobie na pomaganiu innym przedsiębiorcom w ogarnianiu podatkowej i fiskalnej papierologii?

#18 Doradztwo finansowe

Punkt, który łączy się w pewnym sensie z poprzednim, chociaż mieści o wiele szerszy zakres usług. Jeśli masz doświadczenie w finansach, pomyśl poważnie o tej propozycji. Możesz zacząć o konsultacji, porad lub szkoleń. Uwierz mi, jest mnóstwo osób, które chętnie skorzystają z porady eksperta w zakresie pozyskiwania dofinansowań, funduszy unijnych, ubezpieczeń, optymalizacji podatkowej czy nawet finansów osobistych.

#19 Tłumaczenia na zlecenie

W dobie globalizacji, gdy nawet z własnej kanapy możemy prowadzić interesy z partnerami znajdującymi się tysiące kilometrów od nas, wzrasta rola tłumaczy. Łatwy dostęp do zagranicznych klientów to także konieczność tłumaczenia dokumentacji, wewnętrznych regulacji czy aktów prawnych. Można także zainteresować się wykonywaniem tłumaczeń nie tyle do biznesu, co na zlecenie osób indywidualnych.

#20 Testowanie i tworzenie recenzji

Żyjemy w czasach, w których rzesze osób przed dokonaniem wyboru zakupowego poszukują najpierw opinii na temat danego produktu w sieci. Googlujemy dosłownie wszystko. Sama zanim kupię (zwłaszcza elektronikę) szukam opinii i recenzji upatrzonej rzeczy w Internecie. Patrząc jednak na temat z drugiej strony, na testowaniu i recenzowaniu produktów można zarobić. Użytkownicy poszukują przecież opinii, a nie każdy, kto dokona zakupu, kwapi się do szczegółowych testów sprzętu. Dzięki temu rodzi się pole do popisu dla właścicieli blogów, kanałów na YouTube, ale także osób, które mogą tworzyć tego typu materiały bezpośrednio na zlecenie portali czy samych producentów.

#21 Sprzedaż zdjęć online

Pomysły na biznes związane ze sprzedażą zdjęć online to kolejny pomysł, który pozwoli zacząć zarabiać na swoim doświadczeniu i pasji. Jak wspominałam już wcześniej w tym artykule, bardzo dużo firm i biznesów skupia się obecnie na content marketingu. Żyjemy w kulturze obrazkowej, więc naturalnym jest, że treści opierane są o obraz i video. Dzięki temu banki zdjęć rosną jak grzyby po deszczu (nawet u mnie na blogu znajdziesz spis niemal 50 banków z darmowymi zdjęciami). Nie każdy jednak chce korzystać ze zdjęć darmowych. Biznesy, które chcą się wyróżnić lub dostosować przekaz wizualny do charakteru marki bardzo chętnie skorzystają z płatnych, wykonywanych na zlecenie fotografii.

#22 Organizacja wydarzeń i imprez

Jeszcze 2-3 lata temu niewiele osób słyszało o takim terminie, jak event marketing. Dziś rośnie grono specjalistów dedykowanych tylko do tej działki, a co ambitniejsi mogą nawet wybrać się na studia na takim właśnie kierunku.

Coraz więcej też (mam takie wrażenie) pojawia się wydarzeń branżowych, które przecież ktoś musi zorganizować. Ile przy tym pracy i planowania wiem z własnego doświadczenia (zajmuję się od kilku lat organizacją takich wydarzeń, jak spotkania GDG Rzeszów, Women Techmakers, spotkania blogerów czy startujące właśnie GBG w moim mieście). Jeśli masz dryg do takich rzeczy, a przy tym potrafisz sprawnie organizować, planować i zarządzać kolejnymi etapami przygotowania takiego wydarzenia, spróbuj swoich sił właśnie w takim biznesie.

#23 Prowadzenie i zarządzanie projektami

Jeśli masz doświadczenie i głowę na karku, to pomysły na biznes związane z zarządzaniem projektami mogą być ciekawą opcją. Obecnie wiele sektorów w branży internetowej potrzebuje takich osób – zaczynając od agencji reklamowych, po software house’y, na…. freelancerach i blogerach kończąc.

#24 Korepetycje

Nauka języków obcych, pomoc w nauce, czy korepetycje z… obsługi komputerów dla osób starszych – to tylko niektóre pomysły na biznes, które możesz realizować w ramach korepetycji. Opcji jest mnóstwo, a wszystko zależy od Twoich umiejętności i pomysłowości.

#25 Afiliacja

Afiliacja to opcja nie tylko dla popularnych blogerów. Nie musisz mieć ogromnego ruchu na swojej stronie, aby zarabiać na afiliacji i polecaniu konkretnych produktów i usług. Blogi eksperckie, niszowe, skierowane do konkretnych grup docelowych (jak np. blogi finansowe) są doskonałym przykładem tego, jak przy dużo mniejszym (w porównaniu do czołówki najpopularniejszych twórców w blogosferze) ruchu generować naprawdę zadowalające zarobki.

To jak, masz już swój pomysł na biznes w 2020 roku? 😉 

To też może Ci się przydać:

Autor: Justyna Kot | Geek Cat

Od ponad 5 lat pracuję w branży IT, odpowiadając m. in. za strategie marketingowe i ich realizację. Doradzam startupom i markom (m. in. jako mentor w programie Google for Startups Accelerator) oraz jestem częścią software-housowego Rocket Teamu Concise Software.

Nowe technologie i nowe media interesowały mnie od zawsze. Już jako mała dziewczynka marzyłam o tym, by zostać hakerem (lub Googlersem), pracować w NASA nad programem kolonizacji Marsa, lub prowadzić własną redakcję zajmującą się tematyką new tech.

Od ponad 7 lat zawodowo zajmuje się marketingiem - głównie w sektorze nowych technologii i IT. Od 2017 roku mam ogromny zaszczyt wspierać startupy jako Marketing Mentor w programie Google Developers Launchapd. Zdecydowanie jednymi z najciekawszych projektów w jakich uczestniczyłam była rola Lead Mentora na dniu marketingowym podczas Launchpadu w Serbii oraz udział w Google x World Food Programme (ONZ) Bootcamp dedykowanym projektom skoncentrowanym na zniwelowaniu problemu głodu na świecie.